İçeriğe Yönlendir

Vgt Vakum Gücü Teknolojisi


Cemil Çınar

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

uzaktan görmenin faydası olmadı yine :)

 

kablolar hortumlar nereye bağlı onu görecek şekilde olursa memnun oluruz.

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar

Hava filtresinin bağlı olduğu hortumu  küçük yuvarlak kutudan (sanırım akış metre) söküp araya bir t boru takıyor orayada cihazı bağlıyor. İlk fırsatta bir resim çekerim.

6 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

uzaktan görmenin faydası olmadı yine :)

 

kablolar hortumlar nereye bağlı onu görecek şekilde olursa memnun oluruz.

 

26 dakika önce, Mert Gülkokan yazdı:

Ürünün fiyatı nedir

590 tl

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Bir saat önce, Cemil Çınar yazdı:

 

 Kusuruma bakmayın şimdilik sadece bu var. Bir telefon problemi yaşıyorum.

QpdbAG.jpg

 

 

 

Bu aletin alt kısmı delik sanırıım ordan hava giriyor. elinizle kapatınca birşey oluyor mu?

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Haftaya İstanbul'a gelme durumum var LPG için. Acana bunu da yaktırsam mi bilemedim. LPG de acaba sıkıntı olur mu diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
1 saat önce, Koray Demir yazdı:

Üstüne para verseler hiçbir aracıma taktırmam. 

 

Araca yazılım attırmak akıllı adam işi değil diyordum bir zamanlar. Sonra bir baktım bende  yaptırmışım :) Denemeden bilemezsin...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
4 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Olmalı, bir yerden hava alması lazım tüpün

 

bu önceki paylaşılan malezyaca videolarda adam eli ile vınn vınn yapıyor ve akışı değiştirerek rölantiyi kalibre ediyordu.

ağzı kapatıyordu eliyle.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Bir saat önce, M.Fatih Yüce yazdı:

 

Araca yazılım attırmak akıllı adam işi değil diyordum bir zamanlar. Sonra bir baktım bende  yaptırmışım :) Denemeden bilemezsin...

Üretici onaylamalı önce. Yazılım olayı başka?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
2 dakika önce, Koray Demir yazdı:

Üretici onaylamalı önce. Yazılım olayı başka?

 

emisyonu bozuyor ne onayı?  lean burn sistem yasak... 

 

Civic VX neden yasaklandı?

----

Principle

A lean burn mode is a vay to reduce throttling losses. An engine in a typical vehicle is sized for providing the power desired for acceleration, but must operate well below that point in normal steady-speed operation. Ordinarily, the power is cut by partially closing a throttle. However, the extra work done in pumping air through the throttle reduces efficiency. If the fuel/air ratio is reduced, then lower power can be achieved with the throttle closer to fully open, and the efficiency during normal driving (below the maximum torque capability of the engine) can be higher.

The engines designed for lean burning can employ higher compression ratios and thus provide better performance, efficient fuel use and low exhaust hydrocarbon emissions than those found in conventional petrol engines. Ultra lean mixtures with very high air-fuel ratios can only be achieved by Direct Injection engines.
The main drawback of lean burning is the large amount of NOx being generated at relatively high air/fuel ratios (ie. greater than stoichiometric but less than 30:1), so a complex catalytic converter system is required unless ultra lean ratios are implemented. Lean burn engines do not work well with modern 3-vay catalytic converters, which require a balance of pollutants at the exhaust port in order to carry out both oxidation and reduction reactions, so most modern engines run at or near the stoichiometric point.

Honda lean burn systems
One of the newest lean-burn technologies available in automobiles currently in production uses very precise control of fuel injection, a strong air-fuel swirl created in the combustion chamber, a new linear air-fuel sensor (LAF type O2 sensor) and a lean-burn NOx catalyst to further reduce the resulting NOx emissions that increase under "lean-burn" conditions and meet NOx emissions requirements.

This stratified-charge approach to lean-burn combustion means that the air-fuel ratio isn't equal throughout the cylinder. Instead, precise control over fuel injection and intake flow dynamics allows a greater concentration of fuel closer to the spark plug tip (richer), which is required for successful ignition and flame spread for complete combustion. The remainder of the cylinders' intake charge is progressively leaner with an overall average air:fuel ratio falling into the lean-burn category of up to 22:1.

The older Honda engines that used lean burn (not all did) accomplished this by having a parallel fuel and intake system that fed a pre-chamber the "ideal" ratio for initial combustion. This burning mixture was then opened to the main chamber where a much larger and leaner mix then ignited to provide sufficient power. During the time this design was in production this system (CVCC, Compound Vortex Controlled Combustion) primarily allowed lower emissions without the need for a catalytic converter. These were carbureted engines and the relative "imprecise" nature of such limited the MPG abilities of the concept that now under MPI (Multi-Port fuel Injection) allows for higher MPG too.

The newer Honda stratified charge (lean burn engines) will operate on air-fuel ratios as high as 22:1. The amount of fuel drawn into the engine is much lower than a typical gasoline engine which operates at 14.7:1, the chemical stoichiometric ideal for complete combustion when averaging gasoline to be the petrochemical industries' accepted standard of C6H8.
This lean-burn ability by the necessity of the limits of physics, and the chemistry of combustion as it applies to a current gasoline engine must be limited to light load and lower RPM conditions. A "top" speed cut-off point is required since leaner gasoline fuel mixtures burn slower and for power to be produced combustion must be "complete" by the time the exhaust valve opens.

Applications
1992?95 Civic VX
1996?2000 Civic Hx
2001-05 Civic Hx
2002?05 Civic Hybrid
2000?06 Insight Manual transmission only

 

-----

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
9 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

emisyonu bozuyor ne onayı?  lean burn sistem yasak... 

 

Civic VX neden yasaklandı?

Aklıma hiç yatmamıştı zaten bu cihaz. Araç ya fakir ya da zengin karışım çalışacak bir anormallik olduğu belli.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Aklıma hiç yatmamıştı zaten bu cihaz. Araç ya fakir ya da zengin karışım çalışacak bir anormallik olduğu belli.
Fakir olmalı, başka türlü acc düşmez
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
2 dakika önce, Servet Aydın yazdı:
2 dakika önce, Koray Demir yazdı:
Aklıma hiç yatmamıştı zaten bu cihaz. Araç ya fakir ya da zengin karışım çalışacak bir anormallik olduğu belli.

Fakir olmalı, başka türlü acc düşmez

 

fakirim fakirsin fakir.. fakiriz fakirsiniz fakirler..

 

Fakir kahve makinesi elektrik süpürgesi..

 

bir de Fakir Baykurt

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Pedalın iki analog çıkışı var. Bağlayalım kondansatör, yavaş yükselip yavaş düşsün voltaj. Aynı olmaz mı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

olmaz..

 

MAF sensörde ya da enjektörde dirençle voltajı bölenler var.

oksijen sensöründen de aldatılabilir sanırım.

ama bunlar hep hesap kitap çip ister. "boru" ile olmaz :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Şimdi, Servet Aydın yazdı:

Mapta denemiştim diod ile. Rail hattı basıncı yükselmişti

 

öteki tarafa bozacaksın sen herhalde zenginleştirmiştin

haram beygir durumu

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

beni tedirgin eden çıkış sıcaklığının yükselmesi. bu da turbo ve katalitiğe ve aynı zamanda egzos valfine stres yaratır. yaratacaktır. Ölçmek gerek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...