İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Otomatik Şanzıman Yağ Sızıntısı ve Yağ Taşırma Tapası


Görkem Temel

Recommended Posts

Görkem Temel

Herkese selamlar

 

Aracımı bıraktığım yerdeki yağ lekelerinden dolayı servis yolu gözüktü ve akis keçesinden yağ kaçağı olduğu tespit edildi. 2.0 tdci ov aracımda ne kadar şanzıman yağı eksiltmesi olduğu konusunda bilgi sahibi olmak için de şanzımandaki mevcut yağı ölçülü kaba alıp tekrar doldurmaya karar verdik. Fakat servis, yağın boşaltma  tapasının değiştiğini ve yağ doldurulduğunda aracın ne kadar şanzıman yağına ihtiyacı olduğunu bu tapadaki tahliye deliğinden yağ akması sonucu anlaşıldığını söyledi ve bu durumda 4 lt yağın jatcolar için yeterli olduğunu ve 4 lt  koyacağımızı söyledi. 

 

jatco şanzıman yağı değişimi ile ilgili konuyu ve yabancı forumları okuduğumda farklı bir yağ taşırma veya tespit tapası olduğu kanısına varıyorum. Sanki seviye farklı bir yerden de kontrol ediliyormuş gibi geliyor. Eğer yanılıyorsam şanzıman yağının boşalttığımız tapanın orjinalini alabileceğim bir yer biliyor musunuz? yanılmıyorsam bu seviye tespit tıpası tam olarak nerede? yardımcı olur musunuz?

 

 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Normalde yağ değişimi sırasında, şanzıman belli bir sıcaklığa geldiğinde, seviye kontrol tapasından yağ gelmesi lazım. Ancak bizde yapılan sistemlerde ne kadar boşaldıysa o kadar doldur mantığıyla iş yapılıyor. Hangisi daha doğrudur bilemiyorum. 

 

Eksilen yağınız krank keçesiyle alakalı olmasın. Şanzımandan eksilttiği kesin mi?

 

Şurada detaylı olarak bilgi var.

 

https://talkford.com/community/topic/133236-durashift-jatco-jf506e-oil-change/

Yorum bağlantısı
Görkem Temel

hatta yağ boşaltıldıktan sonra araç çalıştırılıp farklı viteslere geçiriliyor.yabancı siteden kastım aynen talkford daki bu topic di :) benim de bunu gördükten sonra kafam karıştı. "drain plug" ve "check plug" diye 2 farklı kısım var.ama serviste "drain plug" yani boşaltma tapasının değişmiş olduğunu ve onun için seviye tespitinin tam yapılamayacağı söylendi, ben de bir bildikleri vardır diye bir şey demedim her zaman gittiğim servis.

 

aracın altı temizlendi ve kontrol edildi.bende damlayan yerin altına karton koydum yağın rengine baktık, kırmızı yağ damlıyor kesin, ve keçeden geliyor. 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
24 dakika önce, Görkem Temel yazdı:

hatta yağ boşaltıldıktan sonra araç çalıştırılıp farklı viteslere geçiriliyor.yabancı siteden kastım aynen talkford daki bu topic di :) benim de bunu gördükten sonra kafam karıştı. "drain plug" ve "check plug" diye 2 farklı kısım var.ama serviste "drain plug" yani boşaltma tapasının değişmiş olduğunu ve onun için seviye tespitinin tam yapılamayacağı söylendi, ben de bir bildikleri vardır diye bir şey demedim her zaman gittiğim servis.

 

 aracın altı temizlendi ve kontrol edildi.bende damlayan yerin altına karton koydum yağın rengine baktık, kırmızı yağ damlıyor kesin, ve keçeden geliyor. 

 

Yağı boşaltmadan seviye tespiti yapılamaz demek istemiş olabilirler. 

Yorum bağlantısı
Görkem Temel

yukardan yağ ilave edilip "check plug" kısmından kontrol edilebilirken niye öyle desinler bilinmez.acaba 2006 modellerde farklı mı diye düşündüm, farklı değildir kesin. talkford daki taşırma tapası kısmına hiç bakılmadı. şu an tek merak ettiğim orjinal mondeoların yağ boşaltma tapalarında özel bir taşırma özelliğinin olup olmadığı. eğer var ise arayıp bulup almam iyi olur sanırım. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Şanzıman karterinde tek tapa mı var?

Örneğin benim aracın şanzımanda yağ kontrol çubuğu yok. Karterde iki tane tapa var. Biri yağı boşaltmak için diğeri yağ kontrolü için. 

Araç çalışır haldeyken şanzıman R’ye alınır taşırma tapasından yağ gelene kadar doldurulur. Ben 3 kez yağ değişimi yaptım hepsinde de bu şekilde yapıldı. 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Benim yıllar önce açtığım ayrıntılı bir yazı olmalı...ilk değişen bendim...bi arayayım nerde bu konum.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Tapadan içeri doğru uzayan bir boru var, yağı doldurup bu borunun üstüne çıkınca taşıyor ve seviye tamamlanmış oluyor ama hiç sökülmemiş şanzumanda baktım mevcut değildi. Yani boşaltırken tapa sökülüyor boru sökülüyor yağ boşalınca boru takılıyor yağ konuyor vs.

Yorum bağlantısı
Görkem Temel

anlaşılan bizim jatcolarda şanzıman yağı değişimi alttan boşalt üstten 4lt koy gibi ezbere yapılcak iş değil. çok teferruatlı bir iş gibi de değil ama şanzıman yağı değişimi yapan arkadaşlardan bu şekilde kaç kişinin yağı değişmiştir merak ettim doğrusu. ve bunu ankara da neresi tam anlamıyla doğru olarak yapabilir 2. soru.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Alttan boşalt. Üstten 4 litre koy. Hepimizinki böyle değişti.

Yorum bağlantısı
Taner Aksu

Şanzıman yağını iki ay arayla değiştirdim. Her ikisinde de alttan boşaltıp üstten 4 lt ekleyerek işlemi tamamladık hiç bir sorun yok 5.000 km olmuştur neredeyse.

Yorum bağlantısı

Ayni araba ve aynı söylenilenleri cok takın zamanda yaşadım.. Ama şöyle bir durum var. Tapa değişmiş olsa bile alt boşaltma tapasının yanında/ yakınında (tam hatırlayamadım şuan) Bir el büyüklüğünde herhalde 2 tane somun ile tutturulmuş bir kapak var. O açılınca karşınıza 2 tane tapa veya somuna benzer birşey geliyor. Eğer 4 litre koydurduğunuzda yeterli olmadığını düşünüyor iseniz bu dedigim yeri açtırın. Ordaki 2 tapadan biri yağ seviyesi ölçümü için. Bu sekilde kontrol edebilirsiniz.. 

 

Bu arada ben bu konuyu bu forumdan öğrendim. Konuyu forumda araştırırsaniz Celalettin bey in açıklamalarıni bulmanızı tavsiye ederim. Bana da size dediklerinin aynisını demişlerdi bu yazıyı okuttum son çare olarak. Okudular ve doğru gerekeni yaptılar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...