İçeriğe Yönlendir

Bugün Aracınız İçin Ne Yaptınız?


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

fren ana merkez kaçırıyor, contası keçesi değişecek


motor inecek mi? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


motor inecek mi? 

piston aşşağada

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

piston aşşağada


çok sakat

 

IMG-3576.jpg

 

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

alman mühendisliği böyledir taş taşşş

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Selim Bilgin yazdı:

 

Araba ağır fren de yetersiz bana göre ama yine de basınca duruyor, bir de pedalın dibe inmesi normal değil.

Ben son seramik balataları takınca balatanın rodajı bayağı uzun sürdü, o sürede cidden durmuyordu araba, vitesi boşa aldım bir kaç kere hatta, dursun diye. Ama pedal normaldi. Eğer pedalda sorun olmasa balataları ufak bi zımpara yaptır söktürüp diyeceğim ama önce pedalı çözmek lazım.

 

Basınç açmaktan kasıt yazılımsa şanzımana bir şey olmaz, sürekli gazlamazsan. Benimki bayağıdır yazılımlı. :)  Ama yazılım haritalarında basınç açmıyorlar artık, yani peak basınç çok değişmiyor, harita ile oynuyorlar sadece. Hatta daha güvenlik limitlerini aşağı çekiyorlar. Nerede yaptırdın sen?

Sürekli gazlamak için uygun yolda yok zaten ama yine de eski haline geri getirdik, yerel bir yazılımcı yaptı. 245 miydi 254 müydü tam hatırlamıyorum ama hız limiti varmış, kadranı sona yaslıyordu yazılım sonrası 🙂

Sani Gerşon yazdı:

PEdalın dibe inmesi normal değil. Fren ana silindirine bi baktırın derim. Kaçırıyor olabilir.

Kontrol edeyim, dışarı yağ mı kaçırıyor yani?

Çağlar Bayur yazdı:

fren ana merkez kaçırıyor, contası keçesi değişecek

Tam olayı anlamadım içerden mi kaçak var dışarı mı yağ kaçırıyor ona göre bakalım? 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

alman mühendisliği böyledir taş taşşş


Sanayi taş mı yesin :) 

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


çok sakat

 

IMG-3576.jpg

 

Saadet zinciri, ömürlük. 

  • Beğenme 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Furkan Bakırel yazdı:

Tam olayı anlamadım içerden mi kaçak var dışarı mı yağ kaçırıyor ona göre bakalım? 

motor tarafı pedalı basınca hidroliği sıkıştıran merkez. frenci ler söker tamir kitleri vardır içini değişir

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Çağlar Bayur yazdı:

motor tarafı pedalı basınca hidroliği sıkıştıran merkez. frenci ler söker tamir kitleri vardır içini değişir

O işi beceremezler burada, dokunurlarsa tamamen tutmaz olur 3-4 bin de paramı alırlar😂. Ben bi araştırayım bakalım ben yapabilecek miyim. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
(düzenlendi)
Furkan Bakırel yazdı:

O işi beceremezler burada, dokunurlarsa tamamen tutmaz olur 3-4 bin de paramı alırlar😂. Ben bi araştırayım bakalım ben yapabilecek miyim. 


Koca Süvas’ta bi freni yapamayacaklarsa oohooo 

tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Furkan Bakırel yazdı:

O işi beceremezler burada, dokunurlarsa tamamen tutmaz olur 3-4 bin de paramı alırlar😂. Ben bi araştırayım bakalım ben yapabilecek miyim. 

tofaşı bilem yapabilen her tür yapar, frenci tost mu satıyor orda :mangal:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Furkan Bakırel yazdı:

Kontrol edeyim, dışarı yağ mı kaçırıyor yani?

Çok büyük ihtimalle yağ kaçırıyor lakin kompresyon da kaçırıyor olabilir. Vakumlar ya da westinghouse da bakmak gerekebilir.

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Arabamı dün boyacıma bıraktım. Arka tampon boyanacak, komple pasta cila yapılacak inşallah.

 

IMG_2724.jpeg

  • Beğen 7
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Emre Şimşek yazdı:

Arabamı dün boyacıma bıraktım. Arka tampon boyanacak, komple pasta cila yapılacak inşallah.

 

IMG_2724.jpeg

Coming soon

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Oğuzkan Erışık yazdı:

Coming soon

Bi de teşekkür atmış sıpa :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Fren hidroliği değiştirdim, orjinal z rot lastiği bulmuşken onuda değiştirdim.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Oğuzkan Erışık yazdı:

Coming soon

boyasız al 350den düşersin :)

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Mehmet Yeter yazdı:

boyasız al 350den düşersin :)

5 bine boyatıp 50 bin şişirmem lazım fiyatı 🙂

 

 

IMG_2777.jpeg

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Umut Taşlı

307'nin direksiyonu beton gibi olmuş, getirin dedim; araç geldi, hidrolik iptal. elektrohidrolik direksiyon pompamız sorunlu ise oem yenisi -varsa- 30 bin, oem çıkması 10 bin, tamiri de 4-5 bin tl. neymiş bi bakayım dedim, ona göre antalya merkeze düşerim veya gönderirim (180-200 km).

 

pompa fırçasız sensörlü bir pompa, karmaşık bir sistemi yok. sanayide genelde ezberden dedikleri gibi yanması bayağı zor bir malzeme, ilçede sağlam parça bulacağımı bilsem sökerdim, bu derece. kartında bir şey olsa da elektronikçi abimiz var zaten.

 

sigorta kutusunun altında pompanın maksi sigortası var, 6 veya 8 no, en sağdaki 70a, gerekli sökümlerden sonra ulaştım baktım sağlam. pompa sağ tekerin önünde, lastikle davlumbazı söküp baktım, sabit 12v geliyor. 5 ve 9 numaralı pinlere (tutuşa göre en sağdaki veya en soldaki ikili) baktım, onlarda da kontak ve marş ile durumlar normal. 

 

(fotolar alıntı) sigorta kutusu

hqdefault.jpg

 

sökünce ulaşılabilen, altındaki maksi sigortalar:

hq720.jpg?sqp=-oaymwEhCK4FEIIDSFryq4qpAx

 

307'lerde genelde pompa sorun çıkaracağı zaman tak diye gitmez, bizimkinde tak diye gidince anlam veremedim, neyse baktım ettim, olmadı sökeyim göndereyim diye tamponu da indirdim ufaktan. (solda duran pompa aracın pompası değil ama aynısı, bir bayram günü antalya merkezdeki ustam kapalı ve şehir dışında olunca mecbur başka yerde taktırdığım, birkaç ayda bozulan sıfır yan sanayi malzeme)

2018468253_IMG20240507114726(1).jpg.231c9aa7db911f260e28af93801cfd9a.jpg

 

IMG_20240508_175658.jpg.87bc81699a867e78a445f477d260fcb1.jpg

 

tamponu söküp alan açınca, topraklamayı fark ettim, somunların aralarına kadar çamurluydu. karter korumayla tamponun arasındaki koruma kırılmıştı, sıfır oem davlumbaz da kırık ucundan, oralardan gelmiş herhalde. fotoğrafta tamponun, plakanın falan bile hali belli zaten. depoda sıfır tampon, ızgara, koruma, plaka vs duruyor, takmıyorum insan binmeyince. neyse söküp altını-üstünü temizledim, taktım ve pompa çalıştı. 

IMG_20240508_175903.jpg.c70b665c6f810896682fb83d355bfd3e.jpg

 

bir önceki kazasında davlumbaz kırılmıştı -bir sonrakinde sol ön de kırıldı .d - o gün sigorta şirketi yan sanayi göndermişti, 8 katı fiyata oem alıp takmıştım; binen insan olmayınca yine kırılmış, akıllı vida, kelepçe vs attırılmış ama toplarken fotoğraf çekmedim. 

 

son olarak aracın normal hali, şu an normal değil eskisi gibi ilgilenmediğim için:

IMG-20201015-014450.jpg

 

galerideki bir sonraki foto:

IMG_20240508_180021.jpg.79daef653fb7a07d369fbe9c132845b5.jpg

düşünsenize gönderiyi bu yazmış :DD

bence komik :D 

  • Beğen 8
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Umut Taşlı yazdı:

tamponu söküp alan açınca, topraklamayı fark ettim, somunların aralarına kadar çamurluydu. karter korumayla tamponun arasındaki koruma kırılmıştı, sıfır oem davlumbaz da kırık ucundan, oralardan gelmiş herhalde. 

geçmiş olsun aynı şekilde focus larda da pompa o bölümde ayrıca beyin de solda altta, koruması plastiği çatlıyor çamur çer çöp dolaibliyor, basit bir şase kablo arızası 30 binlik ederdi işten anlamayan olsa.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Umut Taşlı
Çağlar Bayur yazdı:

geçmiş olsun aynı şekilde focus larda da pompa o bölümde ayrıca beyin de solda altta, koruması plastiği çatlıyor çamur çer çöp dolabiliyor, basit bir şase kablo arızası 30 binlik ederdi işten anlamayan olsa.

eyvallah abi arabanın altı, özellikle önü tamamen kapalı normalde ama oralara kadar kırılıyor işte yazdığım gibi. buna binenin babası da focus 2'lerden birini kırk yılda bir yıkatmıştı zamanında, sonrasında gem modülüyle üç gün uğraşmışlardı serviste.

 

sanayi genelde ölümü gösterip, sıtmaya razı etme usulüne dönmüş gözlediğim kadarıyla. gerçi iş yaptırırken ben de yaparım bir ucundan, samimi de olunca bana gerçekçi yaklaşırlar ama yine de garantisi yok tabi

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Valla helal olsun size. Evdeki cihazları en ayrıntısına kadar söküp takan ben konu araba olunca bir türlü cesaret edip de sökemiyorum. Arka tampon boyanacak diye sök tak için kaportacı 1000 lira istedi 750'ye zor ikna ettim. Sizce tampon söküp takmak kaç dakikalık bir iştir?  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Emre Şimşek yazdı:

Valla helal olsun size. Evdeki cihazları en ayrıntısına kadar söküp takan ben konu araba olunca bir türlü cesaret edip de sökemiyorum. Arka tampon boyanacak diye sök tak için kaportacı 1000 lira istedi 750'ye zor ikna ettim. Sizce tampon söküp takmak kaç dakikalık bir iştir?  

kaportacıların istediği hava parasından başka birşey değil

resmen boya için komisyon alıyorlar

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Emre Şimşek yazdı:

Valla helal olsun size. Evdeki cihazları en ayrıntısına kadar söküp takan ben konu araba olunca bir türlü cesaret edip de sökemiyorum. Arka tampon boyanacak diye sök tak için kaportacı 1000 lira istedi 750'ye zor ikna ettim. Sizce tampon söküp takmak kaç dakikalık bir iştir?  

En fazla kırardın tamponun kulaklarını nolacak. İyi her sökmeye 750 ver :biggrin: hiç sökmemiş biri 20 dakikayı geçmez sanırım. Stoplar falanda sökülecekse tabi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Neyse bi daha söktürmem sökerim. Aslında ben yine sökerdim de işlerimden dolayı başında bulunamadım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...