İçeriğe Yönlendir

Kara Şimşeğim - Caravelle


Yusuf Berke

Recommended Posts

Yusuf Berke
Selim Bilgin yazdı:

2 ay neden hiç çalıştırmadınız aracı? Haftada bir marşa bassaydınız keşke.

İnan ki bir türlü geçemedim aracın yanına. Sürekli hastane ve diğer işlerle uğraşıyorum aylardır.

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Yusuf Berke yazdı:

İnan ki bir türlü geçemedim aracın yanına. Sürekli hastane ve diğer işlerle uğraşıyorum aylardır.

 

Geçmiş olsun, Allah şifa versin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Selim Bilgin yazdı:

 

Geçmiş olsun, Allah şifa versin.

Çok teşekkür ederim, Allah razı olsun.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Ben olsam orjinal jantları ile kullanmaya devam ederim. Bu arada yakıt tüketimi nasıl?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
(düzenlendi)
Köksal Yılmaz yazdı:

Ben olsam orjinal jantları ile kullanmaya devam ederim. Bu arada yakıt tüketimi nasıl?

Şehir içi trafik aşırı sıkışık durumdaysa 10.9 gördüm en yüksek. Avcılar-Kağıthane arası gidip geliyorum. Aşırı trafik olduğu zamanlar hiç yürümüyor bazen.

Şehir içi fazla trafik yoksa 8.5 ile geziyorum.

Şehir dışı tam yük+8 kişi ile 6.7 ortalama yaparak gittim. Genellikle 110-130 arası, mola vererek.

5 silindir olması ve tork konvertörlü tam otomatik olması da hesaba katılırsa normal gibi.

tarihinde Yusuf Berke tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Akü çöktü ise daha iflah olmaz. Orjinal jantları bence güzel 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Yusuf Berke

Yazmayı geciktirdik ama yazayım, akü ölmüş. 90 amper akü aldık, o kadar yatmasına rağmen gecikmeden çalıştı direkt.

Araca orijinal VW port bagaj için tavan rayı almıştım, ona ara atkı aldım. Port bagaj takma niyetim var, takarsam fotoğraflarım buraya :)

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Maşallah çok güzelmiş gerçekten, sizinki yeni farlı olanmış bendeki eskisiydi :) sizin basamak aydınlatma lambası mavi yanıyor dimi ? Keşke multivanda da mavi yansa :) Allah kaza bela vermesin 

Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Ebrar Tüfek yazdı:

Maşallah çok güzelmiş gerçekten, sizinki yeni farlı olanmış bendeki eskisiydi :) sizin basamak aydınlatma lambası mavi yanıyor dimi ? Keşke multivanda da mavi yansa :) Allah kaza bela vermesin 

Allah razı olsun, inşallah hepimiz kazasız belasız  kullanırız. Önler mavi ama aydınlatmıyor ki, kör ediyor beni sadece :) Onlara çakar modülü takmış eski sahibi birde, tam kör olmalık :D

Eski T5 ile yeni T5GP'nin kaporta aksamları hemen hemen aynı. 1 tampon, 1 çift far ve sanırım kaputla ön taraf yeni oluyor, ben beğeniyorum önü yeni arkası eski olan modelleri :) Multivan'a da güzel olur imkan olursa.

 

9 Ağustos'ta da bunla uzun yola çıkıyorum 9 kişi+bagajlar ile, tüketimi paylaşırım :) Tahmini 2400 uzun yol, 400 şehir içi gezeceğim. 3000 kilometre yaparım gibi.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Yusuf Berke
Ebrar Tüfek yazdı:

Yusuf abi şöför koltuğunun altında yaşam aküsü koyma yeri varmı sende

Şöför koltuğunun altında hatrı sayılır bir yer var, ama yaşam aküsü sığar mı, bilmiyorum. 

h9y7I2.png

 

Bunun üstüne koltuk geliyor. gri renkli plastik cep solda. İçindeki plastik parçalara kemer ve hava yastığı soketleri bağlı. Akü sığar içine bence, örneklerini buldum;

picture.php?albumid=19427&pictureid=1433

c2bc0d380b35637240aa14119d442dab.jpg

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke

Elektrikli kayar kapım tel koparmıştı. Bugün İkitelli Sanayi'de yaptırdım. 200 lira tuttu, 4 saat civarı sürdü.

 

Öncelikle kapının dış korumasını çıkardık, sökmek için önce arka sağ stopu söküyoruz. Sonra altıgen vida karşımıza çıkıyor. 2. vida aracın içine girilerek sökülüyor, kapının menteşesinin yanında.

Burayı o anda oğlum tam çekememiş, pek bir şey anlaşılmıyor. Arka stopları 2 yıldız vida tutuyor:

bvvDXj.jpg

 

Stop söküldükten sonra üstte bahsettiğim 2 vida sökülüyor. Kapak çıkınca manzara şu oluyor:

OrrA6A.jpg

 

Bu da bahsi geçen kapak. 2 vida ve plastik menteşelerle tutuluyor. Menteşelerimin çoğu kırılmıştı, değiştirdik. Orijinal menteşe bulunmadığı için uydurma yaptık. Halıyı oğlum koydu hemen, çizilmesin baba dedi:

M11pG9.jpg

 

Olayın başlangıcı burası. Bu kapağın içinde 2 makara, motorun çevirme ucu ve sarılmış tel var. Görüldüğü gibi rayda tel yok:

866ZAd.jpg

 

Tüm olay burada. Bu kapağın içinde telin sarıldığı iki makara ve motorun döndürme ucu var. Motor makarayı çeviriyor, tel ile kapı çekilip itiliyor:

000n6L.jpg

 

Eski teli çıkarmak bile baya zahmetliydi. Tel çıktıktan sonra kapı tam manuele döndü. 

Burada makaralar söküldü ve eski tel çıkarıldı. Tel 1 metre yada 1 metreden uzun. Makaramız biraz hasar görmüştü, ucuz bir parça. Değişti.

Ek olarak buraya neden boya atılmamış, anlamış değilim. Hepsinde böyle dendi bana:

5NN7ld.jpg

 

İç pandizot ve iç kollar söküldü, kapı aşağı indirildi:

JVVAJn.jpg

 

Kapı ile menteşe-vakum motoru ayrıldı:

EOO8kD.jpg

 

Bu motorun döndürme ucu dediğim şey. Makaraları bu uç çeviriyor. Kapı krikoda sabit duruyor:

jqq3mg.jpg

 

Usta içeride makine ile makaralara tel sardırdı ve raya teli çekti. Burayı çekemedim.

 

Teli sarılmış rayımız bu:

qAAMkq.jpg

 

Tekerlekli menteşemiz geri takıldı. Bu menteşe kapı vakumlama yardımı motoruna bağlı:

9YYo18.jpg

 

Menteşe bağlandı, sadece koruma kapağının geri takılması ve yağlama kaldı.

Ayarlamadan sonra kapının son hali:

 

Uzun süren bir işlem, ve bu tel önceki sahibinde de kopmuş. Ama iyi ki pahalı bir parça değildi. VW servisi ray ile beraber değişiyor teli ve 1200+ ücret çıkıyor.

Şuanlık sıkıntısı yok :)

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Ebrar Tüfek yazdı:

Bendemi otomatik yapsam acaba :)

 

Çift kanatlı ve ikisi de otomatik Multivan da tadından yenmez :)

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Yusuf Berke yazdı:

 

Çift kanatlı ve ikisi de otomatik Multivan da tadından yenmez :)

 

Abi çift kanatlardan hiç hoşlanmıyorum hatta bu araba çift kapı olsa almazdım :) bana güvensiz geliyor iki taraftan da açılınca hiç ısınamadım çift kapılı arabalara, 110luk connect vardı bende bir ara çift sürgülüydü hiç hoşuma gitmiyordu, tek güzelliği yaylada halamlar ormanda böğürtlen toplarken bende iki kapıyı birden açıp rüzgarda serin serin yatıyordum içerde :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke

Bu arada tatildeki yakıt ortalamamı paylaşayım:

2800 kilometre yol yaptım, litresi 6,30'dan aldım yakıtları. 

1,350 lira yakıt almışım.

Hep depoyu fulleyerek aldım. 

Genel kullanımım 110-120 arasıydı. En yüksek çıktığım hız bir ara 160 oldu, o kadar. Daha da sıkmak istemedim, ailem varken hız yapmaktan hep kaçındığım için yolculuğun geneli 120 km/h ile geçti. 

Yakıt ortalamam ekranda 6.7 ile 7.9 arasında değişti çünkü 600 kilometre kadar şehir içinde gezdik tüm aile.

Araç hep ağzına kadar doluydu (9 kişi ve alabildiğine kadar yük).

Fazla gelmedi bana. 5 silindir 2.5 litrelik ve baya yük yüklenmiş bir minibüs için normal kabul edilebilir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Bugün vw servisinden bi abimle muhabbet ettik canım sıkıldı, bizim arabalarda trigerde kayış zincir falan yokmuş. Bilyalar varmış triger bakımı yokmuş. Bilyalar giderse sandık motor atılıyormuş. Bilyaların sıfırı yokmuş çokda pahalıymış ustası da yokmuş. Yazılım işinden direk vazgeçtim. Enjektörler 15 bin lira komple. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek

Maaşallah Allah nazarlardan saklasın, adamlar boşuna "biz daha iyisini yapana kadar en iyisi bu" dememiş. :nazar:

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Ebrar Tüfek yazdı:

Bugün vw servisinden bi abimle muhabbet ettik canım sıkıldı, bizim arabalarda trigerde kayış zincir falan yokmuş. Bilyalar varmış triger bakımı yokmuş. Bilyalar giderse sandık motor atılıyormuş. Bilyaların sıfırı yokmuş çokda pahalıymış ustası da yokmuş. Yazılım işinden direk vazgeçtim. Enjektörler 15 bin lira komple. 

Ben de triger muhabbeti geçince AXD motor için triger zinciri arıyordum :) Bilya işi sıkıntıymış ya.

Bilgehan Arbek yazdı:

Maaşallah Allah nazarlardan saklasın, adamlar boşuna "biz daha iyisini yapana kadar en iyisi bu" dememiş. :nazar:

Çok teşekkür ederim Allah razı olsun :)

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Yusuf Berke yazdı:

Ben de triger muhabbeti geçince AXD motor için triger zinciri arıyordum :) Bilya işi sıkıntıymış ya.

Çok teşekkür ederim Allah razı olsun :)

 

Abi aynı bende bakıyordum ama öğrenince keyfim kaçtı, :)senin araba ruhsatta kaç kiloydu ?

Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Abi aynı bende bakıyordum ama öğrenince keyfim kaçtı, :)senin araba ruhsatta kaç kiloydu ?

Ruhsatta net 2100, azamî yüklü 3000, katar ağırlığı 5200 kg.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Yusuf Berke yazdı:

Ruhsatta net 2100, azamî yüklü 3000, katar ağırlığı 5200 kg.

 

Bende diyorum niye sizden çok yakıyorum, boş ağırlık 2370. 80 litre mazot+100 kilo ben.... Tek başıma iken 2.5 ton üzerinde 12 litre şehir içi geziyorum. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Bende diyorum niye sizden çok yakıyorum, boş ağırlık 2370. 80 litre mazot+100 kilo ben.... Tek başıma iken 2.5 ton üzerinde 12 litre şehir içi geziyorum. 

Allah allah, kısa şasinin uzun şasiden ağır olacağını hiç düşünmezdim vallahi :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...