İçeriğe Yönlendir

RAV4 Hybrid 2.5 L Advance 4x4


Cemil Çınar

Recommended Posts

Cemil Çınar

k9Y4nv.jpgalB92d.jpgDYkz4y.jpgZX1v7z.jpgV9yovR.jpg

Birleşik yakit tüketimi (l/100km)                   (klima açık)  (8.2~9.0lt/100km)           5.6 lt/100km

Şehir dışı                                                            (klima açık)    (7.0~8.2lt/100km)        5.3 lt/100km

Yakıt deposu                                                                                                                       56 lt

Şehir içi                                                             (klima açık)    (9.9~14.3lt/100km)        5.3 lt/100km

 

 

En çok merak edilenden başlamak istedim. Yakıt konusunda bende oluşan gibi sizde de bu hybrid ve çok az yakacak düşüncesi oluşmasın aracın ruhsatında 1800kg olduğu yazısı ve 2.5 lt bir motordan sonra, normal şartlarda hybrid olmasa 17lt civarı yakabileceğini düşünüyorum.  Yıllık vergisi 5936tl.

 

 

1 Haftalık test sonucunda aracın hybrid akülerinin tam dolduğunu hiç görmedim.

Kapalı trafikte 60km/s hıza kadar elektrik sistemiyle gidiyor ancak akü şarjları yeterli olmadığında yine şarj için benzin motorunu kullanıyor.

 

            Sürüş oldukça keyifli özellikle uzun yolda yol tutus ve hızlanma sıkıntı yaratmıyor bunda 4x4 ünde katkısı var; bir ray üzerinde gidiyormuş hissi veriyor. TCS (ESP)’yi hiç kapatmadım devreye girme ihtiyacı da hissetmedi.

            Frenlerin tatminkar bir mesafede durmayı sağladığını  ve sıkıntı yaratmadığını söyleyebilirim.

 

 

            Dışından:

            Önden kaslı ve geriye doğru yükseliyormuş hissi veriyor yandan bakılmadıkça büyük bir araç hissi yok, far grubunu genel olarak şekil anlamında sevdiğimi söyleyebilirim ancak aydınlatma ve ışık dağılımı olarak bana yetersiz geldi.

            Aynalar katlanabiliyor ancak içeriden bir düğmeyle çalıştırılınca, açılıp kapanma gibi bir seçenek yok.

 

 

18” Jantlar araca olduğundan daha yüksekmiş hissi veriyor.

            Bagaj kapağı kumanda üzerinden ya da bağaj üzerinden elektrikli olarak açılıp kapatılabiliyor. (çok önemli değil diyebilirsiniz; bende öyle diyordum kendi aracımda tam da test öncesi parmağımı sıkıştırınca fikrim değişti)

            Lastik basınç sensörü, far ve yağmur sensörleri iyi çalışıyor. Anahtarsız giriş ve çalıştırma büyük kolaylık.

 

  

           

İçinden:

 

 

            Koltuklar bu sınıftaki bir araç için yeterli konfora sahip değil daha iyi olabilirdi, bel desteği dahi yok.

             Direksiyon simidi benim genel beğenimin dışında kalıyor çok küçük ve ince üstelik daha 21000 km de direksiyon parlamış. Üzerindeki kumandalar kullanışlı ve alışkanlık değişikliği gerektirmiyor (çok farklı değil).

             Kilitli torpido kullanışlı, önde ve arkada 12v soketler var, bir 220v konulması gerekli artık usb den şarj yapılabilir ama her cihaz bu şekilde verimli şarj olmuyor. Gözlük koyma yeri var. Arka koltuklardaki yolcular içinde emniyet kemeri uyarısı çok iyi düşünülmüş.

              Yan cepler ve torpido içerisinde herhangi bir yumuşak kaplama vs. yok zaten bu trimler bu seviyede bir araçta ucuz bir his vermiş.

              7 hava yastığı olduğu yazıyor, tabii bunu deneyimlemek istemem :)...

 

            İç Aydınlatma için de yeterli diyemeyeceğim, güneşliklerdeki aydınlatma iç aydınlatmadan daha iyi, torpidoda ve genel olarak düğmelerin tamamında aydınlatma yok (ayna düğmesinin yerini biliyorsanız, alışkanlık edindikten sonra ihtiyacınız olmayabilir.

            Dört cam elektrikli ancak sadece sürücü camı otomatik.

 

            Güvenlik anlamında hoş bir durum var; araç hareket ettikten hemen sonra tüm kapıları kilitliyor ve siz özellikle sürücü kapısından açmazsanız içeriden de dışarıdan da açılmıyor.

            Ön göstergeler analog renkleri güzel seçilmiş ancak bu sınıfta bir araçta daha iyi olmasını beklerdim (En azından biraz daha fazla teknoloji).

 

           Multimedya ekranı 7” ve yeteli yine de dokunmatiğinda zaman zaman resistive (baskı algılamalı) zannı oluşturdu (aslında capacitive). Usb, ipod, aux bağlıntısı we bluetouth var, bluettouth kullanımı kolay ve kullanıcı dostu ancak rehberden aktardığı telefon numaralarının tamamını iki defa güncellememe ragmen tam olarak alamadı (belki çift hatlı telefon kullandığım içindir). Ses sistemi yetersiz, bas açarsanız ses kalite oldukça düşüyor.

 

            Ön konsol yolcu tarafı; tasarımı genel olarak geniş hissi verirken bu kısımda dar ve sıkışık konsolun o kısmındaki çıkıntı farklı çözülebilirdi (tasarım tercihidir ama his bu), ö konsolda kullanılan deri (yine beğeni meselesi çok gereksiz) üst donanım seviyelerinde tamamen deri döşemeler kullanılıyor ve bir bütünlük oluşturuyor.

Bu seviyede ön konsolda kullanılan plastikler sert kalmış, arazi araçlarında sert plastik kullanılmasını anlayabiliyorum, yine de bu araç tam bir arazi aracı da sayılamaz çok arada kalmış, kullanmış olduğum araçta davlumbazlarda ve kapı kenarlarında plastik koruma olmaması da bunu destekliyor.

 

 

            Arka koltukların diz mesafesi ve Toyotanın şaftı  yükseltisini içeride iptal etmesini de eklersek oldukça geniş bir hacim var.

 

            Bu yorumu da eklemem lazım çocuk gözüyle;

-bizim araç gitsin bu kalsın, - aaa arkada bardak koyma yeri varmış (şu an ki araçta da var aslında) yorumunu ve bunun tepsileri neden yok. gibi yorumları da eklemem lazım.

Bu seviyede ön konsolda kullanılan plastikler sert kalmış, arazi araçlarında sert plastik kullanılmasını anlayabiliyorum, yine de bu araç tam bir arazi aracı da sayılamaz çok arada kalmış, kullanmış olduğum araçta davlumbazlarda ve kapı kenarlarında plastik koruma olmaması da bunu destekliyor.

 

 

Sonuç:

Kullandığım süre içerisinde 80 desibel bir gürültü ölçtüm hemen hemen hiç değişiklik göstermedi. Ani hızlanma ve sollamalarda güven veriyor, yol tutuşu oldukça iyi ancak süspansiyonları sert, "satın alınır mı" konusunu kullanıcının beklentileri belirliyor.

            Amaç yakıt tasarrufu ise, bu araç pek o konuda yeterli cevabı veremiyor, yine de bu hacimde bir motor ve 200ps 210Nm/dd yakıt tüketimi iyi sayılabilir.

Elektrik motoru ise 24kw ve 270nm/rpm.

            Bagaj hacmi koltuk yüksekliğine kadar 501lt arka koltuklar da kapatıldığında 1054lt arka koltukların yatırılması ise yanlarda bulunan kol kullanılarak gerçekleşiyor (itiraf etmem lazım; yükseklik ayarı koyduklarını düşünüp çok şaşırmıştım).

            Toyotanın gerektiği kadar donanım koyma politikasını anlayabiliyorum, ancak bu seviyede bir araçta Navigasyonun en üst donanımda dahi opsiyonel olmasını ve önde bir park sensörünün olmamasını anlamıyorum (bu yükseklikte araçlarda olmazsa olmaz) geri görüş kamerası ne kadar iyi çalışırsa çalışsın park etme sorun olabilir.

            Ben bu seviyede bir araca bu kadar para vermeyi düşüneceksem bile bu fiyat ve donanım, tekrar tekrar düşünmeye itiyor.

 

            Toyotanın, bu araç için kendisine rakipleri ile orantılı bir seviye belirleyip, donanım ve fiyat konusunu gözden geçirmesini beklerdim.

 

 

            Toyota'ya Başta Ali bey ve Onur Beyler olmak üzere bu deneyimi sağladıkları için teşekkür ederim.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Slm cemil bey kendı aracınız Tiguan gunluk kullanım yakıt degerlerı nasıldır konfor vs  rav 4 amerıkan pazarı ıcın bence

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir Ak

teşekkürler. Araç güzel de 4 çeker sistemi elden geçmeli diagonal testlerde çöp resmen 2019 da aktif tork dağılım vb geliyoe galiba. eğer diagonal testlerde iyi olursa inşallah sonraki arabam 2019+ raw4 olur inşallah

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Senelik 2.500 motor vergisi ödemeye değecek bir araç mıdır onu sorguluyorum bu aracı görünce. Şirket üzerine olmayıp şahıs adına senede bu kadar vergi vermek 😃

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bence değildir. çünkü hibridin amacı ortadan kalkan dizel motorların yerini tutmak emisyonları düşürmek kaydıyla tabi.  hibrid araçların trafik içindeki avantajı tartışılmaz ama yol uzayınca bence anlamsızlaşıyor. sessiz bir dizel in yeri tutulmaz hala. tesla da alamadığımıza göre...

 

yoksa denali nin de hybrid i var. it gibi gidiyor kocaman araç.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
17 dakika önce, Erkan Işık yazdı:

Slm cemil bey kendı aracınız Tiguan gunluk kullanım yakıt degerlerı nasıldır konfor vs  rav 4 amerıkan pazarı ıcın bence

Kayda değer bir fark yok bence, aradaki vergi vs.  düşünülünce benim fikrim tiguan birkaç adım önde

13 dakika önce, Tahir Ak yazdı:

teşekkürler. Araç güzel de 4 çeker sistemi elden geçmeli diagonal testlerde çöp resmen 2019 da aktif tork dağılım vb geliyoe galiba. eğer diagonal testlerde iyi olursa inşallah sonraki arabam 2019+ raw4 olur inşallah

Ben teşekkür ederim. 4 çeker normal sürüş koşullarında hızlanma ve yol tutuş dışında işe yaramaz bence de beklemek lazım, umarım gönlünüze göre olur.

13 dakika önce, Sami Demirpaz yazdı:

Senelik 2.500 motor vergisi ödemeye değecek bir araç mıdır onu sorguluyorum bu aracı görünce. Şirket üzerine olmayıp şahıs adına senede bu kadar vergi vermek 😃

 

 

Bende vermem, aradaki farkın üzerine ekler başka bir araç alırım.

8 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

bence değildir. çünkü hibridin amacı ortadan kalkan dizel motorların yerini tutmak emisyonları düşürmek kaydıyla tabi.  hibrid araçların trafik içindeki avantajı tartışılmaz ama yol uzayınca bence anlamsızlaşıyor. sessiz bir dizel in yeri tutulmaz hala. tesla da alamadığımıza göre...

 

yoksa denali nin de hybrid i var. it gibi gidiyor kocaman araç.

Çok kocaman sürekli dıt, dıt korna sesi, herkeste bir korku bu tarafa geçer mi acaba :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...