İçeriğe Yönlendir

Focus l - Gaz Kelebek Temizligi Sonrasındaki Sorun


Selami Şimşek

Recommended Posts

Selami Şimşek
(düzenlendi)

Arkadaşlar hepinize merhaba, bugün aracımın gaz kelebeğini sökerek benzinle bir güzel temizledim.daha sonra montajdan sonra akü kutup başını takıp çalıştırdım.gayet güzel çalıştı yanlız rölanti temizlemeden önce 750dd  iken şuan 950dd gibi değerlerde çalışıyor.yolda giderken boşa attığımda 1200dd seyrediyor tam durunca 950 dd sabit kalıyor aşağıya inmiyor.t hortumu ve ucundaki sübap sağlam bana bir yardımcı olun lütfen.ne olduda böyle oldu keşke hiç ellemeseydim.

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
3 saat önce, Selami Şimşek yazdı:

Arkadaşlar hepinize merhaba, bugün aracımın gaz kelebeğini sökerek benzinle bir güzel temizledim.daha sonra montajdan sonra akü kutup başını takıp çalıştırdım.gayet güzel çalıştı yanlız rölanti temizlemeden önce 750dd  iken şuan 950dd gibi değerlerde çalışıyor.yolda giderken boşa attığımda 1200dd seyrediyor tam durunca 950 dd sabit kalıyor aşağıya inmiyor.t hortumu ve ucundaki sübap sağlam bana bir yardımcı olun lütfen.ne olduda böyle oldu keşke hiç ellemeseydim.

Gaz pedalı pozisyon sensörü var mondeoda bir de vida var bizim mondeoda  sizin araçta da böyle birşey var mı? varsa o vidadan rölanti ayarlanabiliyor.

Yorum bağlantısı
Selami Şimşek

Mehmet bey bizim F1 ler gaz pedalı telli öyle bir imkanımız yok.ama temizlikten sonra adaptasyon da istemez diye biliyorum lakin belirli bir km den sonra tekrar eski haline dönermi beklemekmi lazım onunda bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu
(düzenlendi)
5 dakika önce, Selami Şimşek yazdı:

Mehmet bey bizim F1 ler gaz pedalı telli öyle bir imkanımız yok.ama temizlikten sonra adaptasyon da istemez diye biliyorum lakin belirli bir km den sonra tekrar eski haline dönermi beklemekmi lazım onunda bilmiyorum.

Gaz kelebek pozisyon sensörü focus 1  lerde de vardır.

tarihinde Sermet Gündoğdu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selami Şimşek
Bir saat önce, Sermet Gündoğdu yazdı:

Gaz kelebek pozisyon sensörü focus 1  lerde de vardır.

Sayın Sermet bey,Mehmet Bey'in bahsettiği parça gaz Pedal konum sensörü olsa gerek ben öyle anladım.f1 lerde gaz kelebek sensöründe rölanti ayarı yapmamız mümkümü acaba?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Seyir halinde 1200 lerde olması normal.
Ancak durunca 950 yüksek.
Hava alıyor muhtemelen bi yerden.

Yorum bağlantısı
Selami Şimşek
Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Seyir halinde 1200 lerde olması normal.
Ancak durunca 950 yüksek.
Hava alıyor muhtemelen bi yerden.

Mehmet hocam o kadar inceledim hava alan biryer bulamadım.acaba beyin belirli bir km den sonra kendi otomatik adaptasyon yaparmı?eski değere dönermi

Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu
Bir saat önce, Selami Şimşek yazdı:

Sayın Sermet bey,Mehmet Bey'in bahsettiği parça gaz Pedal konum sensörü olsa gerek ben öyle anladım.f1 lerde gaz kelebek sensöründe rölanti ayarı yapmamız mümkümü acaba?

Bildiğim kadarıyla gaz kelebeğinin pozisyonunu motor beynine gönderiyor ama rölanti ayarı buradan yapılmıyor.

Yorum bağlantısı
Selami Şimşek

gaz kelebeğin orda küçük bir ayar civatası var oradan rölantiyi biraz düşürsem olurmu acaba.sorun acarmı

Yorum bağlantısı
Selami Şimşek

Herkese hayırlı günler,Bugün arabayı bir süre kullandıktan sonra motor sıcak durumda rölanti gene 950dd idi onda çalışır vaziyette rölanti valfinin sözlerini çıkarttım hiç bir tepki vermedi aynı devirde çalışıyordu.halbuki valfi iki gün önce baya bi temizlemiştim benzinle.aklıma takılan bu valf arızalı olsa sabah ilk çalıştırma da devir 1500dd gelip sonra 950dd sabit kalması,hiç tekleme yok ,dalgalanma yok ,stop etme yok.valf arızalı olsa bunlar yaşanırmıydı.valfin fişini çekince hiç tepki vermedi aynı sabit çalıştı.bu parça arızalı mı değil mi şaşmış durumdayım valla.hiç başına gelen oldumu arkadaşlar

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
4 saat önce, Selami Şimşek yazdı:

Herkese hayırlı günler,Bugün arabayı bir süre kullandıktan sonra motor sıcak durumda rölanti gene 950dd idi onda çalışır vaziyette rölanti valfinin sözlerini çıkarttım hiç bir tepki vermedi aynı devirde çalışıyordu.halbuki valfi iki gün önce baya bi temizlemiştim benzinle.aklıma takılan bu valf arızalı olsa sabah ilk çalıştırma da devir 1500dd gelip sonra 950dd sabit kalması,hiç tekleme yok ,dalgalanma yok ,stop etme yok.valf arızalı olsa bunlar yaşanırmıydı.valfin fişini çekince hiç tepki vermedi aynı sabit çalıştı.bu parça arızalı mı değil mi şaşmış durumdayım valla.hiç başına gelen oldumu arkadaşlar

Hava almasi muhtemel. Akuyu cikarip uzun bir sure kablolaro kisa devre edip yakit haritasini sifirlayip atesleme haritasinida temiz valf degerine gore ayarlanmasi kucuk bir ihtimalda olsa denenebilir. Sonuc vermez ama zararida olmaz. Her buji ve bobin degisiminde yeni yakit haritasi faydali olacaktir cunku motor eski sisteme gore yakit haritasini ayarliyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selami Şimşek
(düzenlendi)
Bir saat önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Hava almasi muhtemel. Akuyu cikarip uzun bir sure kablolaro kisa devre edip yakit haritasini sifirlayip atesleme haritasinida temiz valf degerine gore ayarlanmasi kucuk bir ihtimalda olsa denenebilir. Sonuc vermez ama zararida olmaz. Her buji ve bobin degisiminde yeni yakit haritasi faydali olacaktir cunku motor eski sisteme gore yakit haritasini ayarliyor

Peki bu süreçte rölanti devrinin biraz yüksek çalışması motora zararı varmıdır

tarihinde Selami Şimşek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
6 saat önce, Selami Şimşek yazdı:

....valfin fişini çekince hiç tepki vermedi aynı sabit çalıştı.

Bence bir hata veya ariza olmali.Soketi cikardiginizda hata vermeliydi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Soketi çıkarınca stop etmeli devir düşmeli veya dalgalanmalı. Bir belirti almalıydınız.
Bence rolanti valfi bozuk.

Yorum bağlantısı
Selami Şimşek
(düzenlendi)
1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Soketi çıkarınca stop etmeli devir düşmeli veya dalgalanmalı. Bir belirti almalıydınız.
Bence rolanti valfi bozuk.

Sayın Mehmet hocam rölanti valfi arızalı olsa sabah ilk çalıştırma rölanti devrinin 1500devire daha sonra motor ısınınca 950devire düşmesini sağlayan bu valfimi yoksa boğaz kelebeği mi jikle görevini görüyor.bu valfin diğer arıza belirtileri yok,mesela dalgalanma,stop etme, rolantide titreme gibi.arızalandığında bu belirtiler olmazmı?çünkü valf arızalı değilse boşuna para vermeyelim.

tarihinde Selami Şimşek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bahsettiklerinizi yapan bu valf.
Ancak bu her aşamada doğru çalıştığı anlamına gelmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selami Şimşek
18 saat önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Hava almasi muhtemel. Akuyu cikarip uzun bir sure kablolaro kisa devre edip yakit haritasini sifirlayip atesleme haritasinida temiz valf degerine gore ayarlanmasi kucuk bir ihtimalda olsa denenebilir. Sonuc vermez ama zararida olmaz. Her buji ve bobin degisiminde yeni yakit haritasi faydali olacaktir cunku motor eski sisteme gore yakit haritasini ayarliyor

Halil bey,ben araç ecusünü resetlerken sadece akünün (-)eksi kutup başını çıkarıp 3-5saat bekledikten sonra tekrar yerine takarım.vede aracı rölanti de 10dk.çalıştırırım.benim aklıma takılan akü söküldükten sonra kablo kutup başlarını kısa devre etmekten bahsetmişsiniz.benim yaptığım resetle sizin tarif ettiginiž reset arasında fark varmıdır merak ettim doğrusu.sizin tarif ettiğiniz resetin araç ecusuna negibi fayda veya zararı vardır.fayda olacaksa birde öyle deneyim

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
12 saat önce, Selami Şimşek yazdı:

Halil bey,ben araç ecusünü resetlerken sadece akünün (-)eksi kutup başını çıkarıp 3-5saat bekledikten sonra tekrar yerine takarım.vede aracı rölanti de 10dk.çalıştırırım.benim aklıma takılan akü söküldükten sonra kablo kutup başlarını kısa devre etmekten bahsetmişsiniz.benim yaptığım resetle sizin tarif ettiginiž reset arasında fark varmıdır merak ettim doğrusu.sizin tarif ettiğiniz resetin araç ecusuna negibi fayda veya zararı vardır.fayda olacaksa birde öyle deneyim

Tamamen bosaldigina emin olmak gerekir  sayet sicak motor ile yapilirsa eger mars edildiktenvsonra devir yuksekten basliyor sonra dusmeye basliyorsa harita sifirlanmis demektir. Zarari yok fakat 10dk sonra sabit 1200rpm yaklasik 3 dk   ve daha sonrasinda duz yolda normal bir kullanim ile farkli vitesler farkli hizlarda surus ile kayit kendini zamanla tamamlar

Yorum bağlantısı
Selami Şimşek
10 saat önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Tamamen bosaldigina emin olmak gerekir  sayet sicak motor ile yapilirsa eger mars edildiktenvsonra devir yuksekten basliyor sonra dusmeye basliyorsa harita sifirlanmis demektir. Zarari yok fakat 10dk sonra sabit 1200rpm yaklasik 3 dk   ve daha sonrasinda duz yolda normal bir kullanim ile farkli vitesler farkli hizlarda surus ile kayit kendini zamanla tamamlar

Teşekkür ederim.deneyecegim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...