Selami Şimşek 29 Kasım 2018 Paylaş 29 Kasım 2018 (düzenlendi) Arkadaşlar hepinize merhaba, bugün aracımın gaz kelebeğini sökerek benzinle bir güzel temizledim.daha sonra montajdan sonra akü kutup başını takıp çalıştırdım.gayet güzel çalıştı yanlız rölanti temizlemeden önce 750dd iken şuan 950dd gibi değerlerde çalışıyor.yolda giderken boşa attığımda 1200dd seyrediyor tam durunca 950 dd sabit kalıyor aşağıya inmiyor.t hortumu ve ucundaki sübap sağlam bana bir yardımcı olun lütfen.ne olduda böyle oldu keşke hiç ellemeseydim. 29 Kasım 2018 tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 29 Kasım 2018 Paylaş 29 Kasım 2018 3 saat önce, Selami Şimşek yazdı: Arkadaşlar hepinize merhaba, bugün aracımın gaz kelebeğini sökerek benzinle bir güzel temizledim.daha sonra montajdan sonra akü kutup başını takıp çalıştırdım.gayet güzel çalıştı yanlız rölanti temizlemeden önce 750dd iken şuan 950dd gibi değerlerde çalışıyor.yolda giderken boşa attığımda 1200dd seyrediyor tam durunca 950 dd sabit kalıyor aşağıya inmiyor.t hortumu ve ucundaki sübap sağlam bana bir yardımcı olun lütfen.ne olduda böyle oldu keşke hiç ellemeseydim. Gaz pedalı pozisyon sensörü var mondeoda bir de vida var bizim mondeoda sizin araçta da böyle birşey var mı? varsa o vidadan rölanti ayarlanabiliyor. Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 29 Kasım 2018 Yazar Paylaş 29 Kasım 2018 Mehmet bey bizim F1 ler gaz pedalı telli öyle bir imkanımız yok.ama temizlikten sonra adaptasyon da istemez diye biliyorum lakin belirli bir km den sonra tekrar eski haline dönermi beklemekmi lazım onunda bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu 29 Kasım 2018 Paylaş 29 Kasım 2018 (düzenlendi) 5 dakika önce, Selami Şimşek yazdı: Mehmet bey bizim F1 ler gaz pedalı telli öyle bir imkanımız yok.ama temizlikten sonra adaptasyon da istemez diye biliyorum lakin belirli bir km den sonra tekrar eski haline dönermi beklemekmi lazım onunda bilmiyorum. Gaz kelebek pozisyon sensörü focus 1 lerde de vardır. 29 Kasım 2018 tarihinde Sermet Gündoğdu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 29 Kasım 2018 Yazar Paylaş 29 Kasım 2018 Bir saat önce, Sermet Gündoğdu yazdı: Gaz kelebek pozisyon sensörü focus 1 lerde de vardır. Sayın Sermet bey,Mehmet Bey'in bahsettiği parça gaz Pedal konum sensörü olsa gerek ben öyle anladım.f1 lerde gaz kelebek sensöründe rölanti ayarı yapmamız mümkümü acaba? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Kasım 2018 Paylaş 29 Kasım 2018 Seyir halinde 1200 lerde olması normal. Ancak durunca 950 yüksek. Hava alıyor muhtemelen bi yerden. Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 29 Kasım 2018 Yazar Paylaş 29 Kasım 2018 Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Seyir halinde 1200 lerde olması normal. Ancak durunca 950 yüksek. Hava alıyor muhtemelen bi yerden. Mehmet hocam o kadar inceledim hava alan biryer bulamadım.acaba beyin belirli bir km den sonra kendi otomatik adaptasyon yaparmı?eski değere dönermi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Kasım 2018 Paylaş 29 Kasım 2018 Yok kendi kendine düzeleceğini sanmıyorum. Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu 29 Kasım 2018 Paylaş 29 Kasım 2018 Bir saat önce, Selami Şimşek yazdı: Sayın Sermet bey,Mehmet Bey'in bahsettiği parça gaz Pedal konum sensörü olsa gerek ben öyle anladım.f1 lerde gaz kelebek sensöründe rölanti ayarı yapmamız mümkümü acaba? Bildiğim kadarıyla gaz kelebeğinin pozisyonunu motor beynine gönderiyor ama rölanti ayarı buradan yapılmıyor. Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 30 Kasım 2018 Yazar Paylaş 30 Kasım 2018 gaz kelebeğin orda küçük bir ayar civatası var oradan rölantiyi biraz düşürsem olurmu acaba.sorun acarmı Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 2 Aralık 2018 Yazar Paylaş 2 Aralık 2018 Herkese hayırlı günler,Bugün arabayı bir süre kullandıktan sonra motor sıcak durumda rölanti gene 950dd idi onda çalışır vaziyette rölanti valfinin sözlerini çıkarttım hiç bir tepki vermedi aynı devirde çalışıyordu.halbuki valfi iki gün önce baya bi temizlemiştim benzinle.aklıma takılan bu valf arızalı olsa sabah ilk çalıştırma da devir 1500dd gelip sonra 950dd sabit kalması,hiç tekleme yok ,dalgalanma yok ,stop etme yok.valf arızalı olsa bunlar yaşanırmıydı.valfin fişini çekince hiç tepki vermedi aynı sabit çalıştı.bu parça arızalı mı değil mi şaşmış durumdayım valla.hiç başına gelen oldumu arkadaşlar Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 2 Aralık 2018 Paylaş 2 Aralık 2018 4 saat önce, Selami Şimşek yazdı: Herkese hayırlı günler,Bugün arabayı bir süre kullandıktan sonra motor sıcak durumda rölanti gene 950dd idi onda çalışır vaziyette rölanti valfinin sözlerini çıkarttım hiç bir tepki vermedi aynı devirde çalışıyordu.halbuki valfi iki gün önce baya bi temizlemiştim benzinle.aklıma takılan bu valf arızalı olsa sabah ilk çalıştırma da devir 1500dd gelip sonra 950dd sabit kalması,hiç tekleme yok ,dalgalanma yok ,stop etme yok.valf arızalı olsa bunlar yaşanırmıydı.valfin fişini çekince hiç tepki vermedi aynı sabit çalıştı.bu parça arızalı mı değil mi şaşmış durumdayım valla.hiç başına gelen oldumu arkadaşlar Hava almasi muhtemel. Akuyu cikarip uzun bir sure kablolaro kisa devre edip yakit haritasini sifirlayip atesleme haritasinida temiz valf degerine gore ayarlanmasi kucuk bir ihtimalda olsa denenebilir. Sonuc vermez ama zararida olmaz. Her buji ve bobin degisiminde yeni yakit haritasi faydali olacaktir cunku motor eski sisteme gore yakit haritasini ayarliyor 1 Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 2 Aralık 2018 Yazar Paylaş 2 Aralık 2018 (düzenlendi) Bir saat önce, Halil ibrahim Oruc yazdı: Hava almasi muhtemel. Akuyu cikarip uzun bir sure kablolaro kisa devre edip yakit haritasini sifirlayip atesleme haritasinida temiz valf degerine gore ayarlanmasi kucuk bir ihtimalda olsa denenebilir. Sonuc vermez ama zararida olmaz. Her buji ve bobin degisiminde yeni yakit haritasi faydali olacaktir cunku motor eski sisteme gore yakit haritasini ayarliyor Peki bu süreçte rölanti devrinin biraz yüksek çalışması motora zararı varmıdır 2 Aralık 2018 tarihinde Selami Şimşek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 2 Aralık 2018 Paylaş 2 Aralık 2018 6 saat önce, Selami Şimşek yazdı: ....valfin fişini çekince hiç tepki vermedi aynı sabit çalıştı. Bence bir hata veya ariza olmali.Soketi cikardiginizda hata vermeliydi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Aralık 2018 Paylaş 2 Aralık 2018 Soketi çıkarınca stop etmeli devir düşmeli veya dalgalanmalı. Bir belirti almalıydınız. Bence rolanti valfi bozuk. Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 2 Aralık 2018 Yazar Paylaş 2 Aralık 2018 (düzenlendi) 1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Soketi çıkarınca stop etmeli devir düşmeli veya dalgalanmalı. Bir belirti almalıydınız. Bence rolanti valfi bozuk. Sayın Mehmet hocam rölanti valfi arızalı olsa sabah ilk çalıştırma rölanti devrinin 1500devire daha sonra motor ısınınca 950devire düşmesini sağlayan bu valfimi yoksa boğaz kelebeği mi jikle görevini görüyor.bu valfin diğer arıza belirtileri yok,mesela dalgalanma,stop etme, rolantide titreme gibi.arızalandığında bu belirtiler olmazmı?çünkü valf arızalı değilse boşuna para vermeyelim. 2 Aralık 2018 tarihinde Selami Şimşek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Aralık 2018 Paylaş 2 Aralık 2018 Bahsettiklerinizi yapan bu valf. Ancak bu her aşamada doğru çalıştığı anlamına gelmez. 1 Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 3 Aralık 2018 Yazar Paylaş 3 Aralık 2018 18 saat önce, Halil ibrahim Oruc yazdı: Hava almasi muhtemel. Akuyu cikarip uzun bir sure kablolaro kisa devre edip yakit haritasini sifirlayip atesleme haritasinida temiz valf degerine gore ayarlanmasi kucuk bir ihtimalda olsa denenebilir. Sonuc vermez ama zararida olmaz. Her buji ve bobin degisiminde yeni yakit haritasi faydali olacaktir cunku motor eski sisteme gore yakit haritasini ayarliyor Halil bey,ben araç ecusünü resetlerken sadece akünün (-)eksi kutup başını çıkarıp 3-5saat bekledikten sonra tekrar yerine takarım.vede aracı rölanti de 10dk.çalıştırırım.benim aklıma takılan akü söküldükten sonra kablo kutup başlarını kısa devre etmekten bahsetmişsiniz.benim yaptığım resetle sizin tarif ettiginiž reset arasında fark varmıdır merak ettim doğrusu.sizin tarif ettiğiniz resetin araç ecusuna negibi fayda veya zararı vardır.fayda olacaksa birde öyle deneyim Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 3 Aralık 2018 Paylaş 3 Aralık 2018 12 saat önce, Selami Şimşek yazdı: Halil bey,ben araç ecusünü resetlerken sadece akünün (-)eksi kutup başını çıkarıp 3-5saat bekledikten sonra tekrar yerine takarım.vede aracı rölanti de 10dk.çalıştırırım.benim aklıma takılan akü söküldükten sonra kablo kutup başlarını kısa devre etmekten bahsetmişsiniz.benim yaptığım resetle sizin tarif ettiginiž reset arasında fark varmıdır merak ettim doğrusu.sizin tarif ettiğiniz resetin araç ecusuna negibi fayda veya zararı vardır.fayda olacaksa birde öyle deneyim Tamamen bosaldigina emin olmak gerekir sayet sicak motor ile yapilirsa eger mars edildiktenvsonra devir yuksekten basliyor sonra dusmeye basliyorsa harita sifirlanmis demektir. Zarari yok fakat 10dk sonra sabit 1200rpm yaklasik 3 dk ve daha sonrasinda duz yolda normal bir kullanim ile farkli vitesler farkli hizlarda surus ile kayit kendini zamanla tamamlar Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 4 Aralık 2018 Yazar Paylaş 4 Aralık 2018 10 saat önce, Halil ibrahim Oruc yazdı: Tamamen bosaldigina emin olmak gerekir sayet sicak motor ile yapilirsa eger mars edildiktenvsonra devir yuksekten basliyor sonra dusmeye basliyorsa harita sifirlanmis demektir. Zarari yok fakat 10dk sonra sabit 1200rpm yaklasik 3 dk ve daha sonrasinda duz yolda normal bir kullanim ile farkli vitesler farkli hizlarda surus ile kayit kendini zamanla tamamlar Teşekkür ederim.deneyecegim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts