İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Yeni Deneyim ve Sorunlar


Abdulkadir Civaş

Recommended Posts

Halil ibrahim Oruc
40 dakika önce, Abdulkadir Civaş yazdı:

 

Halil İbrahim Bey teşekkür ederim. İlk fırsatta temizleyip değiştireceğim. 

 

Saygılar

Unutmadan  soyliyim  ayrica hidrolik filtresinide degistirmek gerekiyor ama ilk olarak temiz bir yagi devir daim edip kanallari temizledikten sonra degismeli

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
 
Çok teşekkür ederim. Öncelik muayene daha sonra yağları değiştireceğim.
 
bu arada dün sesi araştırırken sizin hikayenizi okudum. Çok üzüldüm. Geçmiş olsun. Şu an duruyor mu hala araba? Kullanıyor musunuz?
 
saygılar
Onun üzerine 100bin km bindim. Asıl hikaye geçen sene 4 kez motor yaptırmaktı. [emoji23][emoji23][emoji23].
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Abdulkadir Civaş

Ustalar,

 

Sesin kaynağını tespit ettim.

 

 

videodaki gibi motorun üzerindeki korumaya bastırınca ses kesiliyor. Bu arada ses sadece arabanın içine geliyor. Arabanın dışında ses yok sadece içinde bar ve motor üzerine bastırınca kesiliyor. Bu neden kaynaklanır?

 

motor ve kabut arasına bir şey sıkıştırsam sesi o şekilde kessem sıkıntı yaşar mıyım?

 

saygılar

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
34 dakika önce, Abdulkadir Civaş yazdı:

motor ve kabut arasına bir şey sıkıştırsam

öyle olmaz,motor devamlı hareketlidir yolda, kaputu yamultur, belli ki üst plastik kapağın otruma yerlerinde ses var, oraları tamir edin.

Yorum bağlantısı
Abdulkadir Civaş
Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

öyle olmaz,motor devamlı hareketlidir yolda, kaputu yamultur, belli ki üst plastik kapağın otruma yerlerinde ses var, oraları tamir edin.

 

Bu ses motor kapağı yoklen de geliyor ve ses direk içeri geliyor. Motorun altında bir şey oynuyor. Sola dönüşte ses hemen hemen hiç gelmiyor. Sağa dönüşte ise çok geliyor. Motor ısınınca ses kesiliyor. Motor ise çok geç ısınıyor. Sanırım termostat da arızalı.

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
7 saat önce, Abdulkadir Civaş yazdı:

 

Bu ses motor kapağı yoklen de geliyor ve ses direk içeri geliyor. Motorun altında bir şey oynuyor. Sola dönüşte ses hemen hemen hiç gelmiyor. Sağa dönüşte ise çok geliyor. Motor ısınınca ses kesiliyor. Motor ise çok geç ısınıyor. Sanırım termostat da arızalı.

Aracin lifte cikmasini siddetle oneriyorum. Alt takim motor kulaklari direksiyon kutusu hepsi gozden gecirilmeli ileride buyuk bir masrafla karsilasmamak icin. Ama hidrolik kutusundaki katilasmis yag sanirim direksiyon kutusundan sizan bir yag kacagi icin yogun miktarda sivi lehim surulmus olabilir belkidr catlaktan iceri cekip lehimi devir daim etmiste olabilir bir ihtimal cunku boyle hidrolik gormedim hic. Cok buyuk ihtimal ilk gonderdigim videodaki sekilde yagi degistiremezsin. Basinc sensorunu sokup oradan ancak tamamen yag bosaltilabilir ve ustana kesinliklr soyle en az 3 kere tam sag tam sol yaparak icindeki yagin tamamen ciktigina emin olabilirsin. Fordun onerdigi yesil hidrolik ama sonrasinda servis bultenlerinde kirmizi yag uygulanmaya baslandi. Atf   automatic transmission fluid diye gecer  normal yag kadar.sert durumlarda kararsizdir ama viskozite ve.akicilik kat kat iyidir  normalde cok agir olan mondeo direksiyon bu sekildr bir nebze olsun hafifletilmistir. Ama tam bosaltim sart degisimde

Yorum bağlantısı
Burak Yaşar Gül
(düzenlendi)

Aracınız hayırlı olsun sizinde dediğiniz gibi öncelikle aracın yağları ve filtreleri değiştirilmesi gerekiyor bu her yeni alınan araç için geçerli diyebilirim şahsen ben öyle yapıyorum. Araç evet geç ısınıyor fakat Mustafa Liman abinin konusu var yağ soğutucu termostatı değiştirilince  daha erken ısınıyor ve hararet 90 da sabit kalıyor -15 lerde denedim sonuç mükemmel, Mehmet abinin tespiti çok doğru hararet 70i hızda 60 ı geçince düğmeye basmış gibi şakırdama sesi gidiyor haliyle araç ne kadar çabuk ısınırsa o kadar sesten erken kurtulmuş oluyorsunuz, birde krank kasnağı ve altarnatör kasnağının değişimi konuları var onlarda değişince garip metal ve sürtünme seslerde kaybolmuş oluyor onun haricinde motor şehir içi soğukken seslidir fakat ısınınca helede uzun yolda bence çok iyi, aracın kullanımı gidişi falan çok zevklidir.

 

Motor ve şanzımanda sıkıntı olacağını sanmıyorum Enjektörlerde yakıt pompasında büyük bir sorun yoksa, aracında ağır bir kazası yoksa her haliyle alınır eksikleri yaptırılır keyifle kullanılır diye düşünüyorum.

tarihinde Burak Yaşar Gül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdulkadir Civaş
2 saat önce, Burak Yaşar Gül yazdı:

Aracınız hayırlı olsun sizinde dediğiniz gibi öncelikle aracın yağları ve filtreleri değiştirilmesi gerekiyor bu her yeni alınan araç için geçerli diyebilirim şahsen ben öyle yapıyorum. Araç evet geç ısınıyor fakat Mustafa Liman abinin konusu var yağ soğutucu termostatı değiştirilince  daha erken ısınıyor ve hararet 90 da sabit kalıyor -15 lerde denedim sonuç mükemmel, Mehmet abinin tespiti çok doğru hararet 70i hızda 60 ı geçince düğmeye basmış gibi şakırdama sesi gidiyor haliyle araç ne kadar çabuk ısınırsa o kadar sesten erken kurtulmuş oluyorsunuz, birde krank kasnağı ve altarnatör kasnağının değişimi konuları var onlarda değişince garip metal ve sürtünme seslerde kaybolmuş oluyor onun haricinde motor şehir içi soğukken seslidir fakat ısınınca helede uzun yolda bence çok iyi, aracın kullanımı gidişi falan çok zevklidir.

 

Motor ve şanzımanda sıkıntı olacağını sanmıyorum Enjektörlerde yakıt pompasında büyük bir sorun yoksa, aracında ağır bir kazası yoksa her haliyle alınır eksikleri yaptırılır keyifle kullanılır diye düşünüyorum.

 

Teşekkür ederim. Şu ses sorununu çözsem araç çok güzel olacak. Termostat ve yağları değiştirteceğim yarın. Servis bakıma 1200 tl dedi. İndirimli fiyatmış. Dışarıda yaptıracağım. Termostat ise servis stoğunda yokmuş. Otokar da yokmuş. Çıkma bakın dediler. 

 

Ses ise sanırım sağ aks kafasından geliyor. Sola dönüşlerde hemen hiç ses gelmez iken sağa dönüşlerde çok ses geliyor. Motor ısınınca uzun yolda hemen hiç gelmiyor.

 

Motor kulakçığının 3 ü yeni değişmiş, 3 lü kayış değişmiş alternatör mü oluyor bilmiyorum,  radyatör kapağı değişmiş. Radyatör kapağı çatlamış ve yolda kalmış bir kez. Onun dışında 10 yıldır amcam kullanıyor kazası yok. Yılda 10 bin km kullanmış ortalama. Son bir yıl 3 bin km.

 

Amcam istanbulda arabanın şanzımanına, motoruna ve yürüyen aksamına baktırmış farklı ustalara ama sesi tespit edememiş. Bir sıkıntı yok bu şekilde kullanın demişler. Baya da masraf yapmış ama sorunu çözememiş. Yarın ustaya götüreceğiz bakalım.

 

gelişmelerle ilgili bilgi veririm.

 

saygılar

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
37 dakika önce, Abdulkadir Civaş yazdı:

Ses ise sanırım sağ aks kafasından geliyor

motor kapağına nasıl bastırıyorsunuz yolda?

Yorum bağlantısı
Abdulkadir Civaş
7 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

motor kapağına nasıl bastırıyorsunuz yolda?

 

Araba yıkama süngerlerinin üzerine kartan sarıp motor plastiğinin üzerine koydum. Kaputu kapatıp sıkıştırdım. Bir işe yaramadı ama hareketliyken.

Yorum bağlantısı
Abdulkadir Civaş

Son durum sağ motor takozunun değişeceği yönünde. Orjinal parça 640 tl imiş. Çıkma araştıracağım bulamazsam orjinal alıp taktıracağım.

 

termostat sormayı unutmuşum. Orjinali ne kadardır. Bana link atar mısınız?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
4 dakika önce, Abdulkadir Civaş yazdı:

Son durum sağ motor takozunun değişeceği yönünde. Orjinal parça 640 tl imiş. Çıkma araştıracağım bulamazsam orjinal alıp taktıracağım.

 

termostat sormayı unutmuşum. Orjinali ne kadardır. Bana link atar mısınız?

orjinalden şaşmayın. çıkmaya vereceğniz para kısa sürede çöp olabilir zira belli çalışma ömrünü doldurmuş olacak

Yorum bağlantısı
Burak Yaşar Gül

Takozun orjinal otosanı ben sormuştum 1000 TL gibi birşey söylemişlerdi ama febi marka Almam malı var 550 TL onu aldım, orjinal 640 TL ye bulsaydım alırdım takoz değişimi sonrası araçtaki tüm trim sesleri içerdeki sallama sağ fardaki sarsıntı kayboldu şimdi bardaklığa suyu koyuyorum sanki masanın üzerinde gibi en ufak suda haraket yok :) Çağlar abinin dediği gibi takozda çıkma isabetli olmaz diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Abdulkadir Civaş
7 dakika önce, Burak Yaşar Gül yazdı:

Takozun orjinal otosanı ben sormuştum 1000 TL gibi birşey söylemişlerdi ama febi marka Almam malı var 550 TL onu aldım, orjinal 640 TL ye bulsaydım alırdım takoz değişimi sonrası araçtaki tüm trim sesleri içerdeki sallama sağ fardaki sarsıntı kayboldu şimdi bardaklığa suyu koyuyorum sanki masanın üzerinde gibi en ufak suda haraket yok :) Çağlar abinin dediği gibi takozda çıkma isabetli olmaz diye düşünüyorum. 

 

Burak Bey bana da Alman Febi markaya orjinal dediler. 640 tl olan onun fiyatıydı. Termostat sordum 25 tl dediler. Doğru mudur?

Yorum bağlantısı
Burak Yaşar Gül

Takozu geçen ay 550 TL ye almıştım araştırsanız bulabilirsiniz belki o fiyatlara, Yağ soğutucu termostat 265 TL linki mesaj attım size.

Yorum bağlantısı
Abdulkadir Civaş

Aracın altının videosunu çektim. Şanzımanın altında biraz yağ gözüküyor. Usta önemli değil dedi. Yağını değiştirince müdahele etmek gerekir mi?

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Aracın altının videosunu çektim. Şanzımanın altında biraz yağ gözüküyor. Usta önemli değil dedi. Yağını değiştirince müdahele etmek gerekir mi?

Oluyor o kadar.
Yağ damlamıyorsa acil müdahale gerekmez.
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Abdulkadir Civaş

Bugün nihayet bakımdan geçirdim arabayı. Motor yağı, hidrolik direksiyon yağı, sağ taraf yağlı motor takozu, hava filtresi, yağ filtresi, mazot filtresi değişti. Ekstradan ön taraf askı rotları değişti. İşçilik dahil toplam 1500 TL civarında tuttu.  Servis sadece bakım için 1300 TL istemişti. Üstelik kampanyalı fiyatmış. Normal bakıma ek birçok şey yapıldı. Makul bir fiyat söyleselerdi servise götürürdüm. Bakımdan sonra araba oldukça zevk vermeye başladı.  Umarım yarın sabah takoz görevini yapar, ekstra bir masraf çıkmaz ve şase gürültüsünden kurtulurum.

Özetle:

1- 6,5 lt kadar opet 5W30 yağ koyuldu

2- 0,8 lt kadar ATF 320 hidrolik yağı koydurdum. Çıkan yağ çok kötü idi. Usta yağın içinde parçacıklar var yakında pompa arızalanabilir dedi. Filtresi var mı değiştirelim demek hiç aklıma gelmedi. Usta bir kaç defa da benim değiştirmemi önerdi. Direksiyon çok fark etmedi öncekine göre. Şu an direksiyonu çevirince ince bir ses geliyor eskiden yoktu sanki. Hava yapmıştır normaldir. Birkaç güne geçer dediler. Haftaya tekrar bir daha değiştireyim diyorum yağı. 

3- Motor takozu değişti. Aldığım takoz Swag marka. Orjinali ile aynı değil. Alt tarafında bir parça vardı onu söküp taktı. Umarım sorun çıkmaz. 

4- Amortisörler değişmeliydi ama bütçem yok diye erteledim. Askı rotları gibi bir şey değiştirildi.

5- Filtreler değişti. Mazot filtresi sebebiyle motora mazot geç gidiyormuş. Baya marşa basıldı. Araba çalışmadı vs. O sıra telefon gelmeseydi baya panik yapardım heralde. Neyse sonra düzgün çalıştı. Olağan dediler.

6- Klimanın polen filtresini değiştirmediler. Söktüklerinde karbon filte varmış. Alınan yenisi dandik diye koymadılar. Hala klima kötü kokuyor. Orjinalini bulup alıp önümüzdeki ay değiştirteceğim.   

7- Sağ ön kolyuk kapağını söküp cam açma kapama düğmesi söküldü. Temassızlık giderildi. Şimdi güzel çalışıyor. Ayrıca arka lambalar değişildi. Sağa sola dönüşlerde ve dörtlüleri yaktığımızda gelmeyen sinyal sesi ile ilgili parçanın gövde içerisinde olduğunu ve uğraşmamı bu şekilde kullanmamı söyledi usta.

 

Aracın ön sağ amortisörü patlakmış. Ayrıca sol arka lamba da çatlak olduğu için muayeneden geçmez denildi.  Amortisör ve lambaya ağır kusur veriliyormuş. Ayrıca aracın muayenesi  cezalı yapıldığı için muayene yaptırdıktan sonra trafikte bir işlem yapılması gerekiyor dediler. Polis çevirmesinde sıkıntı olabilirmiş. Bu konularda doğru bilgi verebilecek olan var mı?

 

Bu sebeplerle ikinci aşamada yani önümüzdeki ay şanzıman yağı, termostat, ön amortisörler, bagaj amortisörleri ve sol arka lambayı da değiştireceğim. MAP sensörünü temizleteceğim. Özellikle şanzıman yağını da değiştirmek için sabırsızlanıyorum. Sonrasında vites geçişleri oldukça rahatlayacak ve yağ gibi gidecektir diye düşünüyorum. 

 

Gelişmeleri yine buradan aktarmaya devam edeceğim.

 

Saygılar

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

İkinci aşamadakiler de yapıldı mı miss gibi binilir..

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
50 dakika önce, Abdulkadir Civaş yazdı:

Bugün nihayet bakımdan geçirdim arabayı. Motor yağı, hidrolik direksiyon yağı, sağ taraf yağlı motor takozu, hava filtresi, yağ filtresi, mazot filtresi değişti. Ekstradan ön taraf askı rotları değişti. İşçilik dahil toplam 1500 TL civarında tuttu.  Servis sadece bakım için 1300 TL istemişti. Üstelik kampanyalı fiyatmış. Normal bakıma ek birçok şey yapıldı. Makul bir fiyat söyleselerdi servise götürürdüm. Bakımdan sonra araba oldukça zevk vermeye başladı.  Umarım yarın sabah takoz görevini yapar, ekstra bir masraf çıkmaz ve şase gürültüsünden kurtulurum.

Özetle:

1- 6,5 lt kadar opet 5W30 yağ koyuldu

2- 0,8 lt kadar ATF 320 hidrolik yağı koydurdum. Çıkan yağ çok kötü idi. Usta yağın içinde parçacıklar var yakında pompa arızalanabilir dedi. Filtresi var mı değiştirelim demek hiç aklıma gelmedi. Usta bir kaç defa da benim değiştirmemi önerdi. Direksiyon çok fark etmedi öncekine göre. Şu an direksiyonu çevirince ince bir ses geliyor eskiden yoktu sanki. Hava yapmıştır normaldir. Birkaç güne geçer dediler. Haftaya tekrar bir daha değiştireyim diyorum yağı. 

3- Motor takozu değişti. Aldığım takoz Swag marka. Orjinali ile aynı değil. Alt tarafında bir parça vardı onu söküp taktı. Umarım sorun çıkmaz. 

4- Amortisörler değişmeliydi ama bütçem yok diye erteledim. Askı rotları gibi bir şey değiştirildi.

5- Filtreler değişti. Mazot filtresi sebebiyle motora mazot geç gidiyormuş. Baya marşa basıldı. Araba çalışmadı vs. O sıra telefon gelmeseydi baya panik yapardım heralde. Neyse sonra düzgün çalıştı. Olağan dediler.

6- Klimanın polen filtresini değiştirmediler. Söktüklerinde karbon filte varmış. Alınan yenisi dandik diye koymadılar. Hala klima kötü kokuyor. Orjinalini bulup alıp önümüzdeki ay değiştirteceğim.   

7- Sağ ön kolyuk kapağını söküp cam açma kapama düğmesi söküldü. Temassızlık giderildi. Şimdi güzel çalışıyor. Ayrıca arka lambalar değişildi. Sağa sola dönüşlerde ve dörtlüleri yaktığımızda gelmeyen sinyal sesi ile ilgili parçanın gövde içerisinde olduğunu ve uğraşmamı bu şekilde kullanmamı söyledi usta.

 

Aracın ön sağ amortisörü patlakmış. Ayrıca sol arka lamba da çatlak olduğu için muayeneden geçmez denildi.  Amortisör ve lambaya ağır kusur veriliyormuş. Ayrıca aracın muayenesi  cezalı yapıldığı için muayene yaptırdıktan sonra trafikte bir işlem yapılması gerekiyor dediler. Polis çevirmesinde sıkıntı olabilirmiş. Bu konularda doğru bilgi verebilecek olan var mı?

 

Bu sebeplerle ikinci aşamada yani önümüzdeki ay şanzıman yağı, termostat, ön amortisörler, bagaj amortisörleri ve sol arka lambayı da değiştireceğim. MAP sensörünü temizleteceğim. Özellikle şanzıman yağını da değiştirmek için sabırsızlanıyorum. Sonrasında vites geçişleri oldukça rahatlayacak ve yağ gibi gidecektir diye düşünüyorum. 

 

Gelişmeleri yine buradan aktarmaya devam edeceğim.

 

Saygılar

 

 

 

 

Araba ciddi anlamda nefes almis ama hidrolik yagi degisiminin nasil yapildigini gordunmu sayet 0.8 biraz az gibi geldi bana. Keske filtreyide degistirebilseydiniz iyi olurdu.   Haznenin altindaki boruyu sokup direksiyoni tam sag sol bi kac kez cevirdinizmi. Eger bu islemleri yaptiysaniz bir kez daha degisim talep edin 1 litre yag fazla bir masraf cikarmaz kendinde yapabilirsin. En azindan 2kez sirkulasyon yapip degismede fayda var. Atf320 dogru secim. Ses yapmasi ileride bir ariza verebilir. Ama siz birkez daha yeni yag ile devirdaim yapin. Eski yag ile yeni yag homojen karismasi zaman alir hidrolik sistemlerde

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...