İçeriğe Yönlendir

Opel Astra Hakkında


Okan Erdem

Recommended Posts

Okan Erdem

Arkadaşlar Merhaba,

 

Opel Corsa D 1.3 aracımı satıp 2010 model Opel Astra H 1.3 Essentia Comfort ile aranıza katıldım. Araç ile ilgili bazı sorular / sorunlarım var. Yardımcı olabilecek tüm arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

 

1. Araç ile bozuk zeminde/ tırtıklı zeminde ve küçük kasislerden geçerken direksiyonda anlık oynamalar oluyor. Öyle ki zemini olduğu gibi direksiyona çok fazla hissettiriyor. Opel corsada bu tür birşey yaşamadım. Rot ve balans ayarları yeni yapıldı, ön takım kontrol edildi bir sorun görünmüyor. Bu normal birşey mi? Aracın direksiyonunu karakteristik özelliği mi? Üzerinde şuan Petlas kışlık lastikler var.

 

2. Araç park halindeyken direksiyonu tam sağ ve ya tam sol yaparak kalkış yapmak istediğimde fren balatasının sürtmesine benzer bir cıyaklama sesi geliyor. Bu her iki yöne çevirdiğimde de geliyor. Bu ses ne olabilir fikriniz var mı?

 

3.Aracın arka stop lambaları buğu yapıyor. Bu konuda benzer sorunu olan ve çözüm bulabilen var mı ?

 

4. Çoğu zaman 1.vitese atarken ufak bir vuruntu oluyor. Örneğin ışıklarda durup vitesi boşa alıp ayağımı debriyajdan kaldırdıktan sonra tekrar hareket etmek için vitese bire atarken debriyaja sonuna kadar basmama rağmen vuruntu yapıyor.

 

5.  Direksiyonda çok hafif bir boşluk var ve sağ sol yapınca ufacık bir "tırrr" şeklinde  ses geliyor. Bu düzeltilebilir mi?

 

6. Bu aracın yol tutuşu hakkında düşünceleriniz nedir? Corsa D aracım bir b segment araç olmasına rağmen sanki daha iyi tutunuyordu gibi geldi. Bilmiyorum belki üzerindeki lastiğinde etkisi olabilir buna. Corsamda 5 aylık sıfır petlas yazlıklar vardı. Sanırım petlasın kışlıkları ıslak zeminde berbat. Ufak bir önden açılma durumu yaşadım viraja girerken.

 

 

Şimdiden teşekkürler hepinize

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Simdi sorulara dilim döndükce yanitlar vermeye calisayim.

Aracinizin km si nedir onu yazmadiginizdan genel gecer halde bilgilerde bulunmaya calisayim.

Kendi aracimla karsilastirarak (43binde aracim)

1. Sorunuza; evet malesef ki aracim direksiyonu bu sekilde yoldaki hissiyati elinizde hissedebiliyorsunuz. Biraz sert bir yapili direksiyonu var. basta cok garip gelecektir. ama uzun yolda fazlasiyla memnun edici bir direksiyon yapisinda..

Ust duzey suratlerde de olumlu etkileri gorulmekte..

2.Sorunuz ise aracin direksiyonu inler yapida, dusuk surat ve park halinde inleme yapabiliyor. Onlarcasina baktim hepsi ayni.ama coook derinden gelen bir ses.Karakteristik ozelligi bu sekilde soru  yok.

3.Aracinizin arka stop lambalarini hafif dosemeyi siyirarark plastik kelepcesine ulasabilirsiniz. cok kolay sokulebiliyor. cikarip detayli incelemenizi oneririm. kirik catlak vs olabilir. yoksa buhar yapmiyor normalde.

Ama dikkat edin tam kirilmasin biraz pahali urunler cunku😖

4.Araciniz kac km de ve bakim durumunu tam bilmedigimden bu soruya zamanla cevap vereyim..

5.Arac on duzen konusunda ustaya gostermenizi tavsiye ederim.On duzen bi elden gecmeli bence.

6.Yol tutusu basta insana biraz garip geliyor.

Malum arac biraz agir(1400 kg. yakin), ve virajda agirlik dengesi garip gelebiliyor. Aracla biraz daha zaman gecirmenizi oneriyorum. zamanla yol tutus ve viraj keyfini cikarmaya baslarsiniz.

Detayli olarak benim "yeni yol arkadasim astra" konum var orayi da okumanizi tavsiye ederim.

Bu arada aracinizin fotograflarini da gormek isteriz acikcasi...

Kazasiz belasiz guzel gunlerde binmeniz dilegiyle.. Takipteyiz😊

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Hayırlı olsun gle güle kullanın.

H kasa kullanmadım ama corsa ve tigra kullandım.2 sininde virajı iyi idi ama tigranın virajı çok daha iyi.Direksiyonları muhteşem güzel.Hepsinide vakitinde limitlerinin üzerinde kullandım keyifli araçlardı amma bu sorunları duyunca h kasa alırmıyım bilmiyorum.Sevmediğim tek yönleri debriyaj kavramaları idi.

Yorum bağlantısı
Okan Erdem
4 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

Simdi sorulara dilim döndükce yanitlar vermeye calisayim.

Aracinizin km si nedir onu yazmadiginizdan genel gecer halde bilgilerde bulunmaya calisayim.

Kendi aracimla karsilastirarak (43binde aracim)

1. Sorunuza; evet malesef ki aracim direksiyonu bu sekilde yoldaki hissiyati elinizde hissedebiliyorsunuz. Biraz sert bir yapili direksiyonu var. basta cok garip gelecektir. ama uzun yolda fazlasiyla memnun edici bir direksiyon yapisinda..

Ust duzey suratlerde de olumlu etkileri gorulmekte..

2.Sorunuz ise aracin direksiyonu inler yapida, dusuk surat ve park halinde inleme yapabiliyor. Onlarcasina baktim hepsi ayni.ama coook derinden gelen bir ses.Karakteristik ozelligi bu sekilde soru  yok.

3.Aracinizin arka stop lambalarini hafif dosemeyi siyirarark plastik kelepcesine ulasabilirsiniz. cok kolay sokulebiliyor. cikarip detayli incelemenizi oneririm. kirik catlak vs olabilir. yoksa buhar yapmiyor normalde.

Ama dikkat edin tam kirilmasin biraz pahali urunler cunku😖

4.Araciniz kac km de ve bakim durumunu tam bilmedigimden bu soruya zamanla cevap vereyim..

5.Arac on duzen konusunda ustaya gostermenizi tavsiye ederim.On duzen bi elden gecmeli bence.

6.Yol tutusu basta insana biraz garip geliyor.

Malum arac biraz agir(1400 kg. yakin), ve virajda agirlik dengesi garip gelebiliyor. Aracla biraz daha zaman gecirmenizi oneriyorum. zamanla yol tutus ve viraj keyfini cikarmaya baslarsiniz.

Detayli olarak benim "yeni yol arkadasim astra" konum var orayi da okumanizi tavsiye ederim.

Bu arada aracinizin fotograflarini da gormek isteriz acikcasi...

Kazasiz belasiz guzel gunlerde binmeniz dilegiyle.. Takipteyiz😊

 

Hoşbulduk Alpay hocam, öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim.Aracım
110 bin kilometrede.

Direksiyon konusunda, bahsettiğim şey direksiyon hafif çekme yapıyor anlık.
Mesela harç kamyonlarından dökülen betonun asfalta yapıştığı yerden
tekerlerin birisi denk geldiğinde anlık direksiyonu çeviriyor.Yada ne bileyim
ışıklara yakın konumlandıran ve hıs kesmeye yarayan tırtıklı yolda aynısı oluyor
Çukurlarda yine aynı şekilde. Ben lastik ebatlarından şüphelenmiştim (yanak ve genişlik)

Direksiyondaki inleme bende biraz fazla. Ayrıca ufak bir boşluk başlamış dedi ön takıma bakan kişi.
Fren balatasına toz girer ve bastığınızda ötme yapar ya aynı ona benzeyen bir ses.
Yada paslı kapı menteşesinin yaptığı ses gibi. Sanırım biraz daha fazla sizin duyduğunuz ince vızıltı sesinden.


yol tutuşu sizinde bahsettiğiniz gibi garip geldi. Yani sanki iyi yol tutmuyor hissi uyandırıyor.
Corsa da içgüdüsel olarak yola yapıştığını hissediyordum. Tam viraja girerken eğer yolda bir kazılmış ufak bir yer varsa ve üzerinden geçersem tabiri caizse hemen kıç atmaya meyilli.
Ayrıca ıslak zeminde viraj alırken kafadan açılıyor ( belki petlas lastiğin kalitesinden olabilir)

Bahsettiğiniz ve size ait olan konuyu hemen okuyacağım. Teşekkürler.

Aracın fotoğraflarını en kısa sürede paylaşacağım çekip. Aracım şimşek gri bu arada.

4 saat önce, Osman Furkan Sumer yazdı:

Tebrikler, bu tip durumlari yasiyorsaniz Astra H kullanicisi olmussunuzdur 😂

Ilgili bolume katkilarinizin, tavsiyelerinizin olacagini umuyorum :)

Araca gelince genel bi problem var gibi gozukmuyor. Opel grubunda 2013 yilina kadar Astra Classic, Zafira, Meriva dahil direksiyon turlarinda vınlama, ses yapma, ve direksiyon ekseninde egiklik soz konusu olabilir. Sorunu rotta balansta aramayin; direksiyonu duz bir eksende kilitlediginizden emin olun. Kimi kullaniciya gore de uzun yolda sertlesen ya da yoldaki puruzu hissettiren hisli bir direksiyonu var ancak ben tam aksini dusunuyorum. Kalkislarda stop edecek gibi bi karaktere sahip olmasini artik dogal karsiliyorum.

Zamanla benimseyeceginizi, alisacaginizi dusunuyorum.

Bugu yapan farlari sokup sobanin yaninda bekletirdik bi sure aklima o geldi :)

Keyifli forumlar, keyifli surusler dilerim..

 

Yorumunuz için teşekkür ederim Osman Bey, elimden geliğince foruma bir şey katmaya ve forumdan bir şey kapmaya çalışacağım. Bilgi paylaştıkça çoğalır. Size katılıyorum, eğer direksiyonun özelliği hisli olması ise bu pek hoşuma gitmedi :) yalnız şu da var, corsa 185 65 14 ölçülerinde bir lastik kullanıyordu. Bu araçta 205 55 16 ölçüler var. Yanağın daha ince ve tabanın daha geniş olması da bir tık buna etken diye tahmin ediyorum açıkcası. Üzerine petlasın yönlü kışlık lastikleri var. Bakalım yazlıkları takınca bir süpriz olacak mı :)

Yorum bağlantısı
Okan Erdem
20 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

Hayırlı olsun gle güle kullanın.

H kasa kullanmadım ama corsa ve tigra kullandım.2 sininde virajı iyi idi ama tigranın virajı çok daha iyi.Direksiyonları muhteşem güzel.Hepsinide vakitinde limitlerinin üzerinde kullandım keyifli araçlardı amma bu sorunları duyunca h kasa alırmıyım bilmiyorum.Sevmediğim tek yönleri debriyaj kavramaları idi.

 

 

Teşekkür ederim hocam. Astrada benim tek hoşuma gitmeyen direksiyonun çekme ve hissettirmesi ile yol tutuş hissi oldu. Corsa D ye göre kilodan dolayı hantal ama bu tolere edilebilir. 6 .vitese atıp 160 -170 km bandına cıktığınızda corsaya göre motor sesi daha az.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Bahsettiginiz yoldaki cekme lastik desen ve yapisindan kaynakli. Bende kislik lastik kullandigimda yoldaki her turlu ufak yapi lastige farkli bir huy kazandirabiliyor. aracinizin direksiyon yagina bi goz atarmisiniz? yerini biliyosunuz degil mi? 

Ben fiesta satip opel aldigimda uzun sure fiestanin yol tutusu dedim. ama zaman gecirince opel de fazlasiyla keyifli bir viraj algisi oldugunu anladim.

Garip bir aractir kendileri..Alışan birakamiyor, birakanda bir daha almiyor😊 Ona zaman verin😊

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Hayirli olsun oncelikle.

1 normal.

2 direksiyonu durdugunuz yerde sonuna kadar cevirip kalkis yapmayin. Kalkis yaparken cevirin. Dibe kadar geldiginizi anlayinca direksiyon pompasi zorlanir ve bir surtme veya tislama sesi gelir. Son noktaya geldigini anladigimda bir tik geri ceviririm ben.

3. Farlarda catlaklik olabilir.

4. Bu sanirim oynar volandan kaynakli. Benim J kasa 1.6 da da ilk 2 vitesi kullanmaya korkuyorum. Sifirdan beri ayni sorun var.

5. Bilgim yok.

6. Petlas kisliklarla viraja girmeyiniz [emoji16] Parasinin hakkini karda veriyor ama islak zemin iyi degil. O yuzden Petlas kisliklari Lassa ile degistirdim. H nin yol tutusu Corsa dan kotu olamaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okan Erdem
9 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

Bahsettiginiz yoldaki cekme lastik desen ve yapisindan kaynakli. Bende kislik lastik kullandigimda yoldaki her turlu ufak yapi lastige farkli bir huy kazandirabiliyor. aracinizin direksiyon yagina bi goz atarmisiniz? yerini biliyosunuz degil mi? 

Ben fiesta satip opel aldigimda uzun sure fiestanin yol tutusu dedim. ama zaman gecirince opel de fazlasiyla keyifli bir viraj algisi oldugunu anladim.

Garip bir aractir kendileri..Alışan birakamiyor, birakanda bir daha almiyor😊 Ona zaman verin😊

 

 

Bir ustaya gösterdim ve yağın maximum seviye bölümünden daha aşağıda olduğunu gördük. Eğer elinizde direksiyon yağı için ilgili bölüme ait bir fotoğraf var sa  hiç de kötü olmaz kendim de kontrol ederim:) Aracın tipi çok hoşuma gidiyor. Amacım onu kullanmak, umarım bunu pes etmeden araca alışarak yapabilirim. Sezonun bitmesini bekleyip lastiği değiştirdiğimde tekrar burada yazacağım umarım çözülür. Onun dışında geriye direksiyon kutusu kalıyor, umarım soruna sebep olan bu değildir. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Bahsettiginiz yoldaki cekme lastik desen ve yapisindan kaynakli. Bende kislik lastik kullandigimda yoldaki her turlu ufak yapi lastige farkli bir huy kazandirabiliyor. aracinizin direksiyon yagina bi goz atarmisiniz? yerini biliyosunuz degil mi? 
Ben fiesta satip opel aldigimda uzun sure fiestanin yol tutusu dedim. ama zaman gecirince opel de fazlasiyla keyifli bir viraj algisi oldugunu anladim.
Garip bir aractir kendileri..Alışan birakamiyor, birakanda bir daha almiyor[emoji4] Ona zaman verin[emoji4]
 
Lastik deseninden yapmaz. Petlasla 4 sezon gecirdim hic oyle bir durum olmadi. Ya lastikler sokuldugu tarafa takilmadi ya lastik milimine gore takilma yapilmadi yada rot ayari bozuk.
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
1 saat önce, Okan Erdem yazdı:

 

Bir ustaya gösterdim ve yağın maximum seviye bölümünden daha aşağıda olduğunu gördük. Eğer elinizde direksiyon yağı için ilgili bölüme ait bir fotoğraf var sa  hiç de kötü olmaz kendim de kontrol ederim:) Aracın tipi çok hoşuma gidiyor. Amacım onu kullanmak, umarım bunu pes etmeden araca alışarak yapabilirim. Sezonun bitmesini bekleyip lastiği değiştirdiğimde tekrar burada yazacağım umarım çözülür. Onun dışında geriye direksiyon kutusu kalıyor, umarım soruna sebep olan bu değildir. 

Ekledigim fotografta duzenleme yapamadim ama lpg enjektorlerinin arkasinda alt tarafta kaliyor.Koyu sari renkte bir sisesi var.Ulasmasi biraz zor ama sizin arac dizel oldugundan daha rahat ulasacaginizi dusunuyorum.

Screenshot_2019-01-06-18-30-45-838.jpeg

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Bir saat önce, Metin Akbal yazdı:
10 saat önce, Alpay Sumer yazdı:
Bahsettiginiz yoldaki cekme lastik desen ve yapisindan kaynakli. Bende kislik lastik kullandigimda yoldaki her turlu ufak yapi lastige farkli bir huy kazandirabiliyor. aracinizin direksiyon yagina bi goz atarmisiniz? yerini biliyosunuz degil mi? 
Ben fiesta satip opel aldigimda uzun sure fiestanin yol tutusu dedim. ama zaman gecirince opel de fazlasiyla keyifli bir viraj algisi oldugunu anladim.
Garip bir aractir kendileri..Alışan birakamiyor, birakanda bir daha almiyoremoji4.png Ona zaman verinemoji4.png
 

Lastik deseninden yapmaz. Petlasla 4 sezon gecirdim hic oyle bir durum olmadi. Ya lastikler sokuldugu tarafa takilmadi ya lastik milimine gore takilma yapilmadi yada rot ayari bozuk.

Metin hocam cidden farkediyor.Desen farkindan bile fark oluyor.Arkadasimda ayni arac var, Bana cekisini begenmedigini soylemisti deneme amacli hergun gittigim yolda onun aracla test yapmistim araclarimiz nerdeyse ayni olmasina ragmen yol yapisi bende daha farkli geldigini bizzat test bile ettim.Lastik dis yapisi yolu kavramasi farkli.Belki kelimelere dokemedim ama farki hissettim ben.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Metin hocam cidden farkediyor.Desen farkindan bile fark oluyor.Arkadasimda ayni arac var, Bana cekisini begenmedigini soylemisti deneme amacli hergun gittigim yolda onun aracla test yapmistim araclarimiz nerdeyse ayni olmasina ragmen yol yapisi bende daha farkli geldigini bizzat test bile ettim.Lastik dis yapisi yolu kavramasi farkli.Belki kelimelere dokemedim ama farki hissettim ben.
Ben ayni lastigi 4 sene kullandim nerden soktuysem her kis geri oraya taktim rota bile girmedim. Oyle bir sorun yasamadim.
Yorum bağlantısı
Okan Erdem
8 saat önce, Metin Akbal yazdı:

Hayirli olsun oncelikle.

1 normal.

2 direksiyonu durdugunuz yerde sonuna kadar cevirip kalkis yapmayin. Kalkis yaparken cevirin. Dibe kadar geldiginizi anlayinca direksiyon pompasi zorlanir ve bir surtme veya tislama sesi gelir. Son noktaya geldigini anladigimda bir tik geri ceviririm ben.

3. Farlarda catlaklik olabilir.

4. Bu sanirim oynar volandan kaynakli. Benim J kasa 1.6 da da ilk 2 vitesi kullanmaya korkuyorum. Sifirdan beri ayni sorun var.

5. Bilgim yok.

6. Petlas kisliklarla viraja girmeyiniz emoji16.png Parasinin hakkini karda veriyor ama islak zemin iyi degil. O yuzden Petlas kisliklari Lassa ile degistirdim. H nin yol tutusu Corsa dan kotu olamaz.

 

 

Teşekkür ederim hocam. Direksiyon sizde de aynı sanırım. Farlarda çatlak yok, sadece köşe taraflarında çok hafif bir buğu oluyor araç yıkandığında ve ya yağmurda. Her zaman olmuyor. Astra h da oynar volan mı var? Yol tutuş konusunu bende lastiğe bağlıyorum, umarım dediğiniz gibidir. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Bir saat önce, Metin Akbal yazdı:
Bir saat önce, Alpay Sumer yazdı:
Metin hocam cidden farkediyor.Desen farkindan bile fark oluyor.Arkadasimda ayni arac var, Bana cekisini begenmedigini soylemisti deneme amacli hergun gittigim yolda onun aracla test yapmistim araclarimiz nerdeyse ayni olmasina ragmen yol yapisi bende daha farkli geldigini bizzat test bile ettim.Lastik dis yapisi yolu kavramasi farkli.Belki kelimelere dokemedim ama farki hissettim ben.

Ben ayni lastigi 4 sene kullandim nerden soktuysem her kis geri oraya taktim rota bile girmedim. Oyle bir sorun yasamadim.

Markalar arasi dis yapisi farkindan bahsediyorum ben.Ornek bazi tirmanma yollarinda kamyonlar icin tirtirli yollar var oraya kapilinca benim aracta resmen oraya yapismak istiyor. Ama baska marka lastikle ayni yeri denedim. hiiic sanki oraya tutunmuyor gibiydi..

Yorum bağlantısı
Okan Erdem
(düzenlendi)

Arkadaşlar hepinize destekleriniz için teşekkür ederim. Yol tutuş konusunda umarım lastikleri değiştirdiğimde mesafe kat edebilirim çünkü geçen gün talihsizlik yaşadım. Araç ile tatlı bir viraja girerken ( yağmurlu yolda) önden açma yaptı ve kontrolü kaybettim. bir sağ bir sol derken yolda bir tur döndüm ve sağ arka teker kaldırıma vurarak karşı yola atladım. Araçta gözle görünür bir şey yoktu, hemen rot balansçıya gittim ve bozulan rot ayarını yaptırdım ancak sağ arka teker toe açısında sorun vardı. Sol arka tekerde 2.5mm  - sağ arka tekerde 4.8 mm kayma var. Rot yapan arkadaş çok fazla olmadığı için şasiciye gitmene gerek yok dedi ama ben titiz olduğumdan dolayı kafama takıyorum. Araç yüksek hızlarda titreme vs yok. Sizce ne yapayım? Sanırım eğilen bölüm dingil. Düzelttireyim mi yoksa bu şekilde kullanayım mı? Direksiyonun zemindeki pürüzlere göre hareket etmesi kontrolü kaybetmeme sebep olmuş olabilir mi? Aynı yolu her gün işe giderken kullanıyorum. Corsada daha yüksek hızlarda girip çıktığım bir virajdı

tarihinde Okan Erdem tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Yahu bu ne hiz? hele bi dur bi araci tani.. Zamanla yuklenirsin.Yagmurlu yolun yeni arabanin huyunu suyunu bilmeden acele etme.Aman gozune kurban.

su yagmur camur zamanlari bi gecsin bakilir acele etme..

Kendi aracimdan inip belki 3 gomlek ust araclara bile bindigimde yine dikkat ederim huyu suyu baskadir cunku..

İyi bir ustada baktir tam net bilgi versin.

 

Yorum bağlantısı
Okan Erdem
4 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Yahu bu ne hiz? hele bi dur bi araci tani.. Zamanla yuklenirsin.Yagmurlu yolun yeni arabanin huyunu suyunu bilmeden acele etme.Aman gozune kurban.

su yagmur camur zamanlari bi gecsin bakilir acele etme..

Kendi aracimdan inip belki 3 gomlek ust araclara bile bindigimde yine dikkat ederim huyu suyu baskadir cunku..

İyi bir ustada baktir tam net bilgi versin.

 

 

 

Hocam bu olay yeni olmadı, foruma üye olmadan olmuştu. Ayrıca süratlıda değiltim aslında. Tatlı bir viraj en fazla 50 km hızla girdim. Corsada çok daha hızlı girdiğim bir virajdır. 2 farklı rot balans ustasına gösterdim, kaymanın sınırda olduğunu ve işlem yaptırmama gerek olmadığını söyledi ama ben açıkcası rahat değilim bu durumdan :)

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Bak iste bu olmadi. Pinpirik kadromuz dolu 😊

Rahat olun. Alistikca gecer. Hatta arada bizim konulari okumanizi tavsiye ederim.😁

Yorum bağlantısı
Okan Erdem
12 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Bak iste bu olmadi. Pinpirik kadromuz dolu 😊

Rahat olun. Alistikca gecer. Hatta arada bizim konulari okumanizi tavsiye ederim.😁

 

Valla sormayın, bu pinpiriklilik başa bela. Meşhur şasici Aahmet usta ile konuştum, müsait bir zaman gidip dingili kontrol ettireceğim. Şasi düzeltilecek denilince korkmuştum, meğer dingil eğriliyormuş bu durumlarda :) Çok şükür bununla kurtulduk, karşı şerit dolu olabilir ve başka biriyle kafa kafaya çarpışabilirdim. Allah korudu

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Markalar arasi dis yapisi farkindan bahsediyorum ben.Ornek bazi tirmanma yollarinda kamyonlar icin tirtirli yollar var oraya kapilinca benim aracta resmen oraya yapismak istiyor. Ama baska marka lastikle ayni yeri denedim. hiiic sanki oraya tutunmuyor gibiydi..
Duz yoldaki cekmeyi lastige baglayamam Petlasi 4 sene kullandim onu demek istiyorum. Yol soyleydi araba boyleydi diye bissuru detayi dusunursek isimoz var [emoji16]
Arkadaşlar hepinize destekleriniz için teşekkür ederim. Yol tutuş konusunda umarım lastikleri değiştirdiğimde mesafe kat edebilirim çünkü geçen gün talihsizlik yaşadım. Araç ile tatlı bir viraja girerken ( yağmurlu yolda) önden açma yaptı ve kontrolü kaybettim. bir sağ bir sol derken yolda bir tur döndüm ve sağ arka teker kaldırıma vurarak karşı yola atladım. Araçta gözle görünür bir şey yoktu, hemen rot balansçıya gittim ve bozulan rot ayarını yaptırdım ancak sağ arka teker toe açısında sorun vardı. Sol arka tekerde 2.5mm  - sağ arka tekerde 4.8 mm kayma var. Rot yapan arkadaş çok fazla olmadığı için şasiciye gitmene gerek yok dedi ama ben titiz olduğumdan dolayı kafama takıyorum. Araç yüksek hızlarda titreme vs yok. Sizce ne yapayım? Sanırım eğilen bölüm dingil. Düzelttireyim mi yoksa bu şekilde kullanayım mı? Direksiyonun zemindeki pürüzlere göre hareket etmesi kontrolü kaybetmeme sebep olmuş olabilir mi? Aynı yolu her gün işe giderken kullanıyorum. Corsada daha yüksek hızlarda girip çıktığım bir virajdı
Petlas kisliklarla ayni guvensizligi yasadim benim aracim J kasa. Simdi Lassa kullaniyorum kislik daha etkin geldi frenaj ve yol tutus. Ben olayi lastige bagliyorum.

Arka tekerde yamukluk olabilir madem carpma var buda cekmeye etki edebilir.

Sasi yamulmus mu bilmem ama ben olsam dingile de sasiye de baktiririm amortisorleri de degistiririm.
Yorum bağlantısı
Okan Erdem
52 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Duz yoldaki cekmeyi lastige baglayamam Petlasi 4 sene kullandim onu demek istiyorum. Yol soyleydi araba boyleydi diye bissuru detayi dusunursek isimoz var emoji16.png Petlas kisliklarla ayni guvensizligi yasadim benim aracim J kasa. Simdi Lassa kullaniyorum kislik daha etkin geldi frenaj ve yol tutus. Ben olayi lastige bagliyorum.

Arka tekerde yamukluk olabilir madem carpma var buda cekmeye etki edebilir.

Sasi yamulmus mu bilmem ama ben olsam dingile de sasiye de baktiririm amortisorleri de degistiririm.

Hocam çarpma öncesinde vardı bu sorun, yani çarpma sonrası oluşmadı. ( Direksiyonun çukur ve bozuk zeminde oynaması) Ben bu önden açılmayı lastiğe ve ya direksiyonun zemindeki bozuk yola göre sapma meyiline bağlamıştım. Dingildeki yarım cm yamulmayı düzelttirmek sorun teşkil eder mi? 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Hocam çarpma öncesinde vardı bu sorun, yani çarpma sonrası oluşmadı. ( Direksiyonun çukur ve bozuk zeminde oynaması) Ben bu önden açılmayı lastiğe ve ya direksiyonun zemindeki bozuk yola göre sapma meyiline bağlamıştım. Dingildeki yarım cm yamulmayı düzelttirmek sorun teşkil eder mi? 
Eski arabamda sasi bile cektirdim. Her 10 arabanin tanesinde oluyormus bu sapma :)
Yorum bağlantısı
Okan Erdem
15 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Eski arabamda sasi bile cektirdim. Her 10 arabanin tanesinde oluyormus bu sapma :)

 

O halde çok kafaya takılacak birşey değil diye anlıyorum :) İstanbul için Şasesi ahmet öneriliyor, sizin bir öneriniz var mı ?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Valla istanbulda degilim bilemem :) Yukarida eksik olmus 10 arabanin 6 si demisti ustam.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...