İçeriğe Yönlendir

1.6 Valvematik Motorlar


Mehmet Naki Çatalyürek

Recommended Posts

Tahir Ak
Overbuilt araçlar artık yok. 1 milyon km tık demeyen döşemesi eskimeyen rot ayarı istemeyen toyota carina yok mesela.
soluksuz dünyanın en sorunsuz aracı seçilmesi. marka bazında sorunsuzluk testlerinde ilk 5te en az 1 aracının bulunması,dakar rallisinde ortaya çıkan birincilikler... aklımdakiler bunlar.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Hocam uzun yoldan keyif almak istiyorsanız Ford gibi rahatsız bir araca geçin derim [emoji1] (Mondeo ve Suv’ları hariç)
Aksi halde Toyota ve VW gibi araçta uykunuz gelebilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek
(düzenlendi)
20 saat önce, Osman Furkan Sumer yazdı:

Keske oyle bi marka model olsa da ben alsam..

Osman bey günümüzde Türk Otomotiv sektörü:

Köylü Ahmet eşeğini satmaya karar vermiş.
Kıymeti taş çatlasa 50 milyon lira etmeyen eşşek için pazarlık payı da ekleyerek 100 milyon lira fiyat koymuş.
Komşu köyden acilen eşşeğe ihtiyacı olan Mehmet ağa 100 milyon ödeyip eşşeği pazarlıksız satın almış. Köylü Ahmet eşşeğini satmasına satmış ama akşam da gözüne bir türlü uyku girmemiş.
Gece boyunca düşünüp, durmuş.
"Mehmet ağa 50 milyon liralık eşşeğe niye 100 milyon lira verdi?"!!!!!... diye.
İçi rahat etmeyince ertesi gün eşşeğini geri almaya karar vermiş.
Pazara gitmiş, Mehmet Ağa'yı bulmaya. Bir de ne görsün? Eşşek 200 milyon liradan satışa çıkarılmış...
Bir kere içi rahat etmemiş, geri alacak eşşeğini...
200 milyon lira ödeyip geri almış eşşeğini (pazarlıksız.).
Aynı olay bu defa Mehmet Ağa'nın başına gelmiş, o da uyuyamamış.
"Allah Allaaaah, Ahmet niye 100 milyona sattığı eşşeği 200 milyona geri aldı var bu işin içinde bir iş..." diye gece boyunca düşünüp, durmuş.
O da ertesi gün eşşeği geri almaya karar vermiş. 400 milyon lira vererek geri almış eşşeği.
Bu alışveriş her gün fiyat arta arta devam etmiş. Birkaç gün sonra pazara bir başka köyden Hüseyin gelmiş. Hüseyin pazardaki kalabalığın arasına dalınca bir de ne görsün ; "al, al, al, sat, sat, sat" bağrışmaları arasında bir yaşlı eşşek ve bu eşeğin tam 1.000.000.000 TL satış fıyatı...
Yanındakine sormuş, "Hemşehrim, nedir bu? Bu yaşlı eşşek
1 milyar lira eder mi yahu?"
Adam hemen yanıtlamış;
"Valla grafikler ortada, bu eşşeğin fiyatı bir haftada 50 milyon liradan başladı, 950 milyon liraya geldi. Şöyle bir teknik analizine bakarsan görürsün. Eşşeğin fiyatı 1 milyardaki direncini bir kırarsa,1.5 milyara kadar yolu var."

21 Yüzyılda  Sahibinden satılık 40  yaşındaki bir araca alıcı çıkıyorsa, yaşlı Eşeğin dişlerini kontrol etmek kimsenin aklına gelmez bu ükede.

tarihinde Mehmet Naki Çatalyürek tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek
(düzenlendi)
2 saat önce, Celal Aydın yazdı:

Hocam uzun yoldan keyif almak istiyorsanız Ford gibi rahatsız bir araca geçin derim emoji1.png (Mondeo ve Suv’ları hariç)
Aksi halde Toyota ve VW gibi araçta uykunuz gelebilir.

ABD de Mondeo ( Fusion ) ve Hibrid Toyota  kullandım, Vw kullanıcıları bundan  alınmasın, ama onların yanında ergen arabası kalır:)

tarihinde Mehmet Naki Çatalyürek tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Algıya göre değişir. Ben 3 sene E12 Corolla kullandım, güzel arabaydı pişman olmadım. Ancak abartılan kadar bir mevzu da görmedim. 90’lı yılların Corolla, Carina’larının ekmeğini yiyor. Kaldı ki MMT şanzıman Toyota’lar pek de sorunsuz değil. 2012 Dizel Toyota’larda kronik yağ eksiltme problemleri var, Toyota Türkiye kulağının üstüne yattı. Bir çok Corolla da kronik direksiyon kutusu arızası mevcut, hatta geçenlerde bir üyemiz epey kızmıştı servise. Yetkili servis bakımlı aracında direksiyon kutusu arızasını tespit edemeyip de garanti biter bitmez astronomik rakam isteyen servise saygılarını sunmuştu 😀 Algılar olguların her zaman önüne geçmiştir. Ne Toyota o kadar sağlam, ne Vw, BMW ya da başka marka o kadar çürük. Şahsi düşüncem bu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Amerikan otomobil kitaplarında bile "rock solid Toyota" yazıyor demek ki çok yüksek bir imajı varmış oralarda.

Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek
1 saat önce, Ahmet Gül yazdı:

Algıya göre değişir. Ben 3 sene E12 Corolla kullandım, güzel arabaydı pişman olmadım. Ancak abartılan kadar bir mevzu da görmedim. 90’lı yılların Corolla, Carina’larının ekmeğini yiyor. Kaldı ki MMT şanzıman Toyota’lar pek de sorunsuz değil. 2012 Dizel Toyota’larda kronik yağ eksiltme problemleri var, Toyota Türkiye kulağının üstüne yattı. Bir çok Corolla da kronik direksiyon kutusu arızası mevcut, hatta geçenlerde bir üyemiz epey kızmıştı servise. Yetkili servis bakımlı aracında direksiyon kutusu arızasını tespit edemeyip de garanti biter bitmez astronomik rakam isteyen servise saygılarını sunmuştu 😀 Algılar olguların her zaman önüne geçmiştir. Ne Toyota o kadar sağlam, ne Vw, BMW ya da başka marka o kadar çürük. Şahsi düşüncem bu. 

Ahmet Bey sağlamlık konusunda Alman araçların kalitesi Japon’un önüne geçer. Teknik ve mekanik  Arıza konusunda Amerika Birleşik Devletleri’nde otomobil arıza tespit cihazı üretimi gerçekleştiren CarMD, Yıllık Araç Arıza Endeksi’ni kamuoyuyla paylaştı; dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden olan Toyota’nın en sorunsuz marka olduğunu duyurdu.

CarMD tarafından hazırlanan raporda, son 22 yıl içinde üretilen 5.6 milyon otomobilin verileri analiz edilerek hazırlanırken, verileri analiz edilen tüm otomobil markaları içinde Toyota modelleri, motorları en az arıza yapan otomobiller olarak dikkat çekti. Halihazırda dünyanın en çok satan markası unvanını elinde bulunduran Toyota otomotiv endüstrisindeki rakipleri karşısında elini daha da güçlendirdi.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek
1 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Eskiden evet

Japonlar bilgi dağarcığını artırmak amacıyla sistamatik sürdürülen YARATICI çalışmaya yatırım yapıyorlar, niye çok sağlam araç çıkarsınlar pazarlama politikalarına ters, eski giysilerimizi yamar pençe yapar kullanırdık şimdi yenileri çıktığı için eskimeden  atıyoruz Hocam. Taş gibi sağlam efsane Toyota Taş devrinde kaldı😔

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
41 dakika önce, Mehmet Naki Çatalyürek yazdı:

Ahmet Bey sağlamlık konusunda Alman araçların kalitesi Japon’un önüne geçer. Teknik ve mekanik  Arıza konusunda Amerika Birleşik Devletleri’nde otomobil arıza tespit cihazı üretimi gerçekleştiren CarMD, Yıllık Araç Arıza Endeksi’ni kamuoyuyla paylaştı; dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden olan Toyota’nın en sorunsuz marka olduğunu duyurdu.

CarMD tarafından hazırlanan raporda, son 22 yıl içinde üretilen 5.6 milyon otomobilin verileri analiz edilerek hazırlanırken, verileri analiz edilen tüm otomobil markaları içinde Toyota modelleri, motorları en az arıza yapan otomobiller olarak dikkat çekti. Halihazırda dünyanın en çok satan markası unvanını elinde bulunduran Toyota otomotiv endüstrisindeki rakipleri karşısında elini daha da güçlendirdi.

 

son 22 yıl uzun bir zaman. Görünen arızalar ise değişik şeyler. Adac raporları da güzel hatta avrupa için daha anlamlı.

Araç sahiplik süresi gittikçe kısalıyor. Araçta problem çıktı denilip istatistiğe giren hadiseler saçma sapan basit şeyler. Bu nedenle daha derin analiz gerekir bana sorarsanız.

 

Toyota/honda eski dönemde daha sağlam araçlar yapardı. Keza vw de öyle. Ancak zaman içinde sahiplik süreleri kısaldı araçlarda emisyon nedeniyle bir sürü motora zararlı şey eklendi. Çok fazla sensör yükü altında motorlar yoruldu ve parametre sayısı arttı. Bu nedenle eski sorunsuzluklar olmadığı gibi sökülüp takılabilirlik de montaj hattında daha çok robot çalışması ve modüllerin yekpare olması nedeniyle zorlaştı. Birçok otomobilde bazı yerler ömürlük diye artık monte ediliyor çünkü ömür 10 yıl. Bunu kabullenmek güç

 

Yeni nesil araçlarda silindir gömleği yok motor bloğu aluminyum. şaşırtıcı.

Totoya ve Hondanın sorunsuzluk algısı eskiden kalmadır. Doğrudur.

Ve bugün bile yenilikleri toyota pek hemen devreye almaz. Hep arkadan gider. Bu sayede çok sıkıntı çekmez.

Ayrıca toyota araçları globalde bir özellik taşıyan performans iddasında olmazlar. Honda biraz daha bu konuda cömerttir. RS vesaire serileri çıkar. Toyotada bi tek supra vardı. şimdi spor aracı zate subaru.

 

D segmenti aracı kalmadı memlekette. Van desen yok, minibüs yok. Kamyon yok. Ticari araç yok. Yani adamlar yok. Şimdi bi VW ile yahut Ford ile bunu ülkede karşılaştırmamak lazım. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek

ACI AMA GERÇEK:

CarMD tarafından hazırlanan raporda, son 22 yıl içinde üretilen 5.6 milyon otomobilin analizi  fasonlaşma olgusundan kurtulabilen AR-GE denetimli markalaşmış araçlar değil mi Hocam.

Madalyonun bir de diğer yüzünü çevirirsen tamamen karanlık. Dünya'da Üretimi, kalitesi , kötü yakıtları, karbon salınımı belirsiz vb. kaç Milyon denetimsiz pimi çekilmiş bomba dolaşıyor ?

Her hastalığı yediklerimiz ile ilişkilendiriyoruz. Fakat içtiğimiz suyun, soluduğumuz havanın vücudumuz da kanser gibi  yıkıcı tahribatlara neden olduğunu göremiyoruz.

Prof. Üstün Dökmen hocanın dediği gibi "Hem 25 kuruş, hem şoför mahallinde oturmak istiyoruz" sonuç, kendi eserimiz olan günümüzün Dünyası değil mi Hocam ?

 

 

7 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

son 22 yıl uzun bir zaman. Görünen arızalar ise değişik şeyler. Adac raporları da güzel hatta avrupa için daha anlamlı.

Araç sahiplik süresi gittikçe kısalıyor. Araçta problem çıktı denilip istatistiğe giren hadiseler saçma sapan basit şeyler. Bu nedenle daha derin analiz gerekir bana sorarsanız.

 

Toyota/honda eski dönemde daha sağlam araçlar yapardı. Keza vw de öyle. Ancak zaman içinde sahiplik süreleri kısaldı araçlarda emisyon nedeniyle bir sürü motora zararlı şey eklendi. Çok fazla sensör yükü altında motorlar yoruldu ve parametre sayısı arttı. Bu nedenle eski sorunsuzluklar olmadığı gibi sökülüp takılabilirlik de montaj hattında daha çok robot çalışması ve modüllerin yekpare olması nedeniyle zorlaştı. Birçok otomobilde bazı yerler ömürlük diye artık monte ediliyor çünkü ömür 10 yıl. Bunu kabullenmek güç

 

Yeni nesil araçlarda silindir gömleği yok motor bloğu aluminyum. şaşırtıcı.

Totoya ve Hondanın sorunsuzluk algısı eskiden kalmadır. Doğrudur.

Ve bugün bile yenilikleri toyota pek hemen devreye almaz. Hep arkadan gider. Bu sayede çok sıkıntı çekmez.

Ayrıca toyota araçları globalde bir özellik taşıyan performans iddasında olmazlar. Honda biraz daha bu konuda cömerttir. RS vesaire serileri çıkar. Toyotada bi tek supra vardı. şimdi spor aracı zate subaru.

 

D segmenti aracı kalmadı memlekette. Van desen yok, minibüs yok. Kamyon yok. Ticari araç yok. Yani adamlar yok. Şimdi bi VW ile yahut Ford ile bunu ülkede karşılaştırmamak lazım. 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Sebep sağlık odaklı olsa tamamen iş buralara gelmeyebilir. Kapitalizm ve tüketim boyutu da bence önemli. Üretim yöntemlerinde modül bazında taşeronlaşma ve otomasyon kalite artışını ve toleransları yukarı götürüyor. Buna şüphe yok. Ama elle takılmayan vidası sıkılmayan birçok şeyin 10-12 sene sonra elle sökülemediğini de görüyoruz. Sanayinin her alanında var bu. 

 

Sonuçta bir gemiye bindik gidiyoruz. Benim asıl beklentim çelik panel yapısından artık ne zaman vazgeçileceği. 

Yaşasın Anadol.

İlk cümlenizi anlamadım tam aslında fasonlaşma olgusu ve Ar-Ge denetimi hepsinde benzer. Sorunların azaldığı otomobiller genelde adedi çok olanlar ve iyi ve tecrübeli fabrikada montajı yapılanlar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek
Sebep sağlık odaklı olsa tamamen iş buralara gelmeyebilir. Kapitalizm ve tüketim boyutu da bence önemli. Üretim yöntemlerinde modül bazında taşeronlaşma ve otomasyon kalite artışını ve toleransları yukarı götürüyor. Buna şüphe yok. Ama elle takılmayan vidası sıkılmayan birçok şeyin 10-12 sene sonra elle sökülemediğini de görüyoruz. Sanayinin her alanında var bu. 
 
Sonuçta bir gemiye bindik gidiyoruz. Benim asıl beklentim çelik panel yapısından artık ne zaman vazgeçileceği. 
Yaşasın Anadol.
İlk cümlenizi anlamadım tam aslında fasonlaşma olgusu ve Ar-Ge denetimi hepsinde benzer. Sorunların azaldığı otomobiller genelde adedi çok olanlar ve iyi ve tecrübeli fabrikada montajı yapılanlar. 

Dünyamız sular altında kalmadan & Bindiğimiz gemi batmadan YAŞASIN ANADOL iyi fikir..



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek

Dünyamız sular altında kalmadan & Bindiğimiz gemi batmadan YAŞASIN ANADOL iyi fikir..



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

87242a9ac6dde3ebf02e595e209f7ad4.jpg



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 28.01.2019 at 04:01, Mehmet Naki Çatalyürek yazdı:


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

Mehmet Bey. şu imzayı kapatın lütfen.. 

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Çok güzel lpg uyumluydu. Yeniler üç silindirli direkt enjeksiyonlu atmosferik olacak. Ufak da elektrik motoru da olabilir. Kalkış desteklemek için. 

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Taksici paylaşmış facebook’ta. 1.200.000km yapmış sanırım

 

 

C34394C4-FF80-4EEF-8310-A1B145702538.jpeg

201BA3BE-C730-4658-A567-1A7C9ABFFB1F.jpeg

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

Nerenin taksicisiymiş? İyi yol yapmış. 

Ankara ?

Aynen

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Taksici paylaşmış facebook’ta. 1.200.000km yapmış sanırım

 

 

C34394C4-FF80-4EEF-8310-A1B145702538.jpeg

201BA3BE-C730-4658-A567-1A7C9ABFFB1F.jpeg

Lpg takmayın ağbi 1 milyon km de motoru yir

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...