İçeriğe Yönlendir

Dizel Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler?


Tevfik Özdemir

Recommended Posts

Tevfik Özdemir

Herkese hayırlı akşamlar. 2011 model dizel Cmax aldım 2. El. Km 60 binde. Kendime ait dizel araç ilk kez aldım. Bu dizel araçlarda dpf,turbo vs. dikkat edilmesi, yapılması gereken püf noktalar nelerdir? 

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Bir saat önce, Tevfik Özdemir yazdı:

Herkese hayırlı akşamlar. 2011 model dizel Cmax aldım 2. El. Km 60 binde. Kendime ait dizel araç ilk kez aldım. Bu dizel araçlarda dpf,turbo vs. dikkat edilmesi, yapılması gereken püf noktalar nelerdir? 

Hayırlı olsun cok dikkat edecek bir sey yok aşırı baygın kullanma mazotu düzgün bayiden al kaliteli olsun yag-filtreler  bakımını yaptırın 5-30 dpf li yag kullanın gazlayın , birde olurya yol yapımı vs stbaılıze yolda kamyon arkasında vs de kullanıp araca toz emdırmeyın 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

Motor ilk çalıştırmalarda ani yüklenmelerden kaçınmak, stop etmeden önce mümkünse 4-5 dakika kadar rölantide aracı çalıştırmak turboyu ve motoru korur.

Yağ ve filtre değişim periyodunu 7500km civarlarında yapmanızı da tavsiye ederim imkan varsa

 

226.000km'de focus2 aracım turbosı orjinal. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan

Her stop etmeden önce 4-5 dk çok fazla değil mi

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
3 saat önce, Bahadır Taşpolat yazdı:

Motor ilk çalıştırmalarda ani yüklenmelerden kaçınmak, stop etmeden önce mümkünse 4-5 dakika kadar rölantide aracı çalıştırmak turboyu ve motoru korur.

Yağ ve filtre değişim periyodunu 7500km civarlarında yapmanızı da tavsiye ederim imkan varsa

 

226.000km'de focus2 aracım turbosı orjinal. 

ozaman start stop olan aracları çöpe atın turbo korumak adına cok uzun yoldan gelırsenız turbo korumak adına 1 dk falan olabılir  cok uzun sure rolantıde çalıstırmak gereksiz benzınlı 1.4 tsi jetta vardı turbosu 17000 km de gıtmısdı sorun fabrıka hatasıydı 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tevfik Özdemir
(düzenlendi)

Eski aracımda LPG’yi hep Shell’den alıyordum bunda da ordan devam ederim. Yılda ortalama 7-8 bin km yaptığım için en fazla, bakım km’ye göre değil, yıla göre olur zaten. Teşekkür ederim cevaplar için.

tarihinde Tevfik Özdemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Dizel aldım az yaksın diye  kısa mesafe ve devirsiz kullanımdan kaynaklı dpf temizliği yapmaya başladı. Dpf dolmasın diye şimdi motor ısındıktan sonra yardırarak gidiyorum. Ne anladık bu işten. Ben bişey anlamadım.

  • Beğen 4
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Ben 3 yıl 1.6 TDCI Focus kullandım hiç böyle sorunlar yaşamadım. DPF temizliği zaten aracın kendi kendine yaptığı bir şey. Aşırı devirli kullanıma gerek yok ki. Zamanı gelince araç kendi kendine yapardı. Aracı olması gerektiği gibi kullansak yeter. Maksimum tork bandında gezinir, arada keyfe gelince 3000-3500 bandına kadar çekerdim. Ortalamam şehiriçi 6.4 civarı idi.  Ne o beni bir gün üzdü ne ben de onu. 

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
3 saat önce, Ahmet Gül yazdı:

Ben 3 yıl 1.6 TDCI Focus kullandım hiç böyle sorunlar yaşamadım. DPF temizliği zaten aracın kendi kendine yaptığı bir şey. Aşırı devirli kullanıma gerek yok ki. Zamanı gelince araç kendi kendine yapardı. Aracı olması gerektiği gibi kullansak yeter. Maksimum tork bandında gezinir, arada keyfe gelince 3000-3500 bandına kadar çekerdim. Ortalamam şehiriçi 6.4 civarı idi.  Ne o beni bir gün üzdü ne ben de onu. 

Dpf temizliği esnasında benimki de benden ekstra birşey istemiyor. Stop etmesem yeter. Ama ben sıkıntı yaptım, çok az ve devirsiz kullanıyorum, ondan doluyor diye dolmaması için uğraşıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
Dpf temizliği esnasında benimki de benden ekstra birşey istemiyor. Stop etmesem yeter. Ama ben sıkıntı yaptım, çok az ve devirsiz kullanıyorum, ondan doluyor diye dolmaması için uğraşıyorum.

Yapılış amacı zaten dolması çok sıkıntı yapmayın bence. Zira hayat çok kısa [emoji4]
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
2 saat önce, Ahmet Gül yazdı:


Yapılış amacı zaten dolması çok sıkıntı yapmayın bence. Zira hayat çok kısa emoji4.png

Alfacı oldugun bellı oluyor hocam hayattan zevk almaya bakıyorsun :))

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat
22 saat önce, Alptuğ Özcan yazdı:

Her stop etmeden önce 4-5 dk çok fazla değil mi

 

Park edene kadar devirsiz yüksüz bir kullanım mümkünse süreyi daha kısaltabilirsiniz tabiki 1-2 dk gibi

ama yokuş çıkıp 1 dk beklemek bence yetersiz 

17 saat önce, Tevfik Özdemir yazdı:

Eski aracımda LPG’yi hep Shell’den alıyordum bunda da ordan devam ederim. Yılda ortalama 7-8 bin km yaptığım için en fazla, bakım km’ye göre değil, yıla göre olur zaten. Teşekkür ederim cevaplar için.

 

yanlışınız var, yıl değil maksimum 6 ayda bir motor yağ değişimi önerilir ama ülkede uygulayan yok maalesef. 

Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat
21 saat önce, Erkan Işık yazdı:

ozaman start stop olan aracları çöpe atın turbo korumak adına cok uzun yoldan gelırsenız turbo korumak adına 1 dk falan olabılir  cok uzun sure rolantıde çalıstırmak gereksiz benzınlı 1.4 tsi jetta vardı turbosu 17000 km de gıtmısdı sorun fabrıka hatasıydı 

 

Start stoplulara Allah yardım etsin, onu bulan kimse selamlarımı iletiyorum. Fabrika hatası kullanıcı dışında olan birşey istisnai durum. Ben start stoplu aracıma bindiğim zaman tuştan kapatıyorum sürekli mecburen

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

dpf var ise  yağ LL uzantılı olacak. ACEA c3. petrol ofisinin de var artık.

sert kullandıysanız 1 dk kadar boşta çalışmalı kapatmadan. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Araç çok zorlanmadıysa veya uzun yoldan gelmediyse 2-3 dk filan çok fazla. 1dk maksimum süre olmalı. Gerisi israf.

Aynı şekilde yağ değişimi de 10.000’den önce değişim israftır. 10.000km’de yağa bir şey olmuyor. Karardığına bakmayın. 100km sonrada boşaltsanız kapkara akar zaten.

1 yılda 10.000’i geçemiyorsanız o zaman değişirsiniz.

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bizim tsi lar yazları sıkıştırınca ya da rampa sonunda 120 derece yağ sıcaklığını görüyor. Durup 2-3 dakika rölantide bekleyince 88 e düşüyor. 1 dk da düşmüyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
12 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Bizim tsi lar yazları sıkıştırınca ya da rampa sonunda 120 derece yağ sıcaklığını görüyor. Durup 2-3 dakika rölantide bekleyince 88 e düşüyor. 1 dk da düşmüyor.

burada olay yağ ısısı değil ama, soğuması beklenilen yağ değil  turbo mili, az bekleyip stop edilmeli yoksa sıkıştırılmış turbo şak diye stop edilince turbo milinin ısısı etrafındaki yağı kavurur atar, olay yağı değil turboyu soğutmak, zaten dediğin gibi yağ hemen soğumaz ama milin ısısı hemen kritik düzeyin altına iner....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

motorun ömrü için ben bekliyorum hele gazlamışsam 10 dk da beklerim, devirdaim yapıyor kendine geliyor motor, rölantide yaktığı zaten saatte 1 litre yakıt, helal hoş olsun onun yaktığı yakıt.

 

imkanım olunca turbo timer'da taktıracağım. 

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan

10dk beklemenin motora yararı değil aksine uzun vadede zararı olur. Çok uzun sure rölantide durması kurum oluşumuna neden olur diye biliyorum 

Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

bilgi yanlış, egr valfi rölanti ve tam gaz konumunda kapalıdır fabrika ayarı için konuşuyorum. Tabi benim bütün arabalarda egr yazılımdan kapalı o ayrı  :D

 

10 dk derken o kadar bende beklemiyorum tabi ama gazladığım zaman 5 dk falan garanti bekliyorumdur. elektrik tesisatını kapatıp sadece teyp açık 2-3 şarkı dinlesem o süreyi buluyor rahat

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
3 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

burada olay yağ ısısı değil ama, soğuması beklenilen yağ değil  turbo mili, az bekleyip stop edilmeli yoksa sıkıştırılmış turbo şak diye stop edilince turbo milinin ısısı etrafındaki yağı kavurur atar, olay yağı değil turboyu soğutmak, zaten dediğin gibi yağ hemen soğumaz ama milin ısısı hemen kritik düzeyin altına iner....

Evet tabi özel kamyon vb tank jeneratör vs araç değilse 10 saniye yeterli. 

 

TSI da ayrıca elektrikli devridaim ve soğutma dolaşımı var hemen susmuyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ali Kangal
Motor ilk çalıştırmalarda ani yüklenmelerden kaçınmak, stop etmeden önce mümkünse 4-5 dakika kadar rölantide aracı çalıştırmak turboyu ve motoru korur.
Yağ ve filtre değişim periyodunu 7500km civarlarında yapmanızı da tavsiye ederim imkan varsa
 
226.000km'de focus2 aracım turbosı orjinal. 
5 dakika naptın hocam 1 dakika en fazla
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel
Motor ilk çalıştırmalarda ani yüklenmelerden kaçınmak, stop etmeden önce mümkünse 4-5 dakika kadar rölantide aracı çalıştırmak turboyu ve motoru korur.

Yağ ve filtre değişim periyodunu 7500km civarlarında yapmanızı da tavsiye ederim imkan varsa

 

226.000km'de focus2 aracım turbosı orjinal. 

7500 km yağ değişimi çok az değilmi. Benim 2011 model BMW 5.20 d aracında 30.000 km yağ değişim görünüyordu. Yeni yağlarda ve yeni teknolojide. Dizellerde 15.000 km en ideali. Şimdiki araçlar eski doğanlar değilki 7500 km değiştirelim. Birde bu dediğiniz değişimin hem çevreye zararını düşünün. 15.000 km değişmesi gereken yağı 7500 değiştirdik bir kere değişmesi gereken yağ iki kere değiştirdik. Aracı koruyalım derken çevreyi kirlettik. Artı milli servetide yurt dışına gönderdik. Yağ firmalarının bir çoğu yurt dışı meşeli. Yapmayın, 7500 km yağ değiştirmeyin ve başka arkadaşlarada böyle fikir vermeyin lütfen. Aracınızı seviyor olabilirsiniz ama çevreyi daha çok sevin.

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Kullandığım araçların klavuzuna uymaya çalışırım jeep 10 bin Seat 15 Mondeo 15 ama altında kesinlikle değiştirmem yağ ı Arda Bülent in dediği gibi kaç yer çıkan yağı düzgün şekilde imha ediyor. Turbo işine gelirse tamamen şans aynı kullanımda 90 bin km de iade ettiğim fiesta ve 208 tık demedi ama polo 48 bin de turbo kırdı. Çok kasmayın yaşamaya bakın dünya ya ikinci gelen yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

15 bin bencede normal artık, yağlar çok iyi, düzgün bakım blinçli kullanıma doğuştan hatalı üretimde değilse araç çook rahat 200 binleri balata bile değişmeden görürsünüz keza turbo falan daha çok gider....

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...