Tevfik Özdemir 2 Mart 2019 Paylaş 2 Mart 2019 Herkese hayırlı akşamlar. 2011 model dizel Cmax aldım 2. El. Km 60 binde. Kendime ait dizel araç ilk kez aldım. Bu dizel araçlarda dpf,turbo vs. dikkat edilmesi, yapılması gereken püf noktalar nelerdir? Yorum bağlantısı
Erkan Işık 2 Mart 2019 Paylaş 2 Mart 2019 Bir saat önce, Tevfik Özdemir yazdı: Herkese hayırlı akşamlar. 2011 model dizel Cmax aldım 2. El. Km 60 binde. Kendime ait dizel araç ilk kez aldım. Bu dizel araçlarda dpf,turbo vs. dikkat edilmesi, yapılması gereken püf noktalar nelerdir? Hayırlı olsun cok dikkat edecek bir sey yok aşırı baygın kullanma mazotu düzgün bayiden al kaliteli olsun yag-filtreler bakımını yaptırın 5-30 dpf li yag kullanın gazlayın , birde olurya yol yapımı vs stbaılıze yolda kamyon arkasında vs de kullanıp araca toz emdırmeyın 1 Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat 2 Mart 2019 Paylaş 2 Mart 2019 Motor ilk çalıştırmalarda ani yüklenmelerden kaçınmak, stop etmeden önce mümkünse 4-5 dakika kadar rölantide aracı çalıştırmak turboyu ve motoru korur. Yağ ve filtre değişim periyodunu 7500km civarlarında yapmanızı da tavsiye ederim imkan varsa 226.000km'de focus2 aracım turbosı orjinal. 1 Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 2 Mart 2019 Paylaş 2 Mart 2019 Her stop etmeden önce 4-5 dk çok fazla değil mi 4 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 3 Mart 2019 Paylaş 3 Mart 2019 3 saat önce, Bahadır Taşpolat yazdı: Motor ilk çalıştırmalarda ani yüklenmelerden kaçınmak, stop etmeden önce mümkünse 4-5 dakika kadar rölantide aracı çalıştırmak turboyu ve motoru korur. Yağ ve filtre değişim periyodunu 7500km civarlarında yapmanızı da tavsiye ederim imkan varsa 226.000km'de focus2 aracım turbosı orjinal. ozaman start stop olan aracları çöpe atın turbo korumak adına cok uzun yoldan gelırsenız turbo korumak adına 1 dk falan olabılir cok uzun sure rolantıde çalıstırmak gereksiz benzınlı 1.4 tsi jetta vardı turbosu 17000 km de gıtmısdı sorun fabrıka hatasıydı 2 Yorum bağlantısı
Tevfik Özdemir 3 Mart 2019 Yazar Paylaş 3 Mart 2019 (düzenlendi) Eski aracımda LPG’yi hep Shell’den alıyordum bunda da ordan devam ederim. Yılda ortalama 7-8 bin km yaptığım için en fazla, bakım km’ye göre değil, yıla göre olur zaten. Teşekkür ederim cevaplar için. 3 Mart 2019 tarihinde Tevfik Özdemir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 3 Mart 2019 Paylaş 3 Mart 2019 Dizel aldım az yaksın diye kısa mesafe ve devirsiz kullanımdan kaynaklı dpf temizliği yapmaya başladı. Dpf dolmasın diye şimdi motor ısındıktan sonra yardırarak gidiyorum. Ne anladık bu işten. Ben bişey anlamadım. 4 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 3 Mart 2019 Paylaş 3 Mart 2019 Ben 3 yıl 1.6 TDCI Focus kullandım hiç böyle sorunlar yaşamadım. DPF temizliği zaten aracın kendi kendine yaptığı bir şey. Aşırı devirli kullanıma gerek yok ki. Zamanı gelince araç kendi kendine yapardı. Aracı olması gerektiği gibi kullansak yeter. Maksimum tork bandında gezinir, arada keyfe gelince 3000-3500 bandına kadar çekerdim. Ortalamam şehiriçi 6.4 civarı idi. Ne o beni bir gün üzdü ne ben de onu. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 3 Mart 2019 Paylaş 3 Mart 2019 3 saat önce, Ahmet Gül yazdı: Ben 3 yıl 1.6 TDCI Focus kullandım hiç böyle sorunlar yaşamadım. DPF temizliği zaten aracın kendi kendine yaptığı bir şey. Aşırı devirli kullanıma gerek yok ki. Zamanı gelince araç kendi kendine yapardı. Aracı olması gerektiği gibi kullansak yeter. Maksimum tork bandında gezinir, arada keyfe gelince 3000-3500 bandına kadar çekerdim. Ortalamam şehiriçi 6.4 civarı idi. Ne o beni bir gün üzdü ne ben de onu. Dpf temizliği esnasında benimki de benden ekstra birşey istemiyor. Stop etmesem yeter. Ama ben sıkıntı yaptım, çok az ve devirsiz kullanıyorum, ondan doluyor diye dolmaması için uğraşıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 3 Mart 2019 Paylaş 3 Mart 2019 Dpf temizliği esnasında benimki de benden ekstra birşey istemiyor. Stop etmesem yeter. Ama ben sıkıntı yaptım, çok az ve devirsiz kullanıyorum, ondan doluyor diye dolmaması için uğraşıyorum.Yapılış amacı zaten dolması çok sıkıntı yapmayın bence. Zira hayat çok kısa [emoji4] 3 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 3 Mart 2019 Paylaş 3 Mart 2019 2 saat önce, Ahmet Gül yazdı: Yapılış amacı zaten dolması çok sıkıntı yapmayın bence. Zira hayat çok kısa Alfacı oldugun bellı oluyor hocam hayattan zevk almaya bakıyorsun :)) 1 Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat 3 Mart 2019 Paylaş 3 Mart 2019 22 saat önce, Alptuğ Özcan yazdı: Her stop etmeden önce 4-5 dk çok fazla değil mi Park edene kadar devirsiz yüksüz bir kullanım mümkünse süreyi daha kısaltabilirsiniz tabiki 1-2 dk gibi ama yokuş çıkıp 1 dk beklemek bence yetersiz 17 saat önce, Tevfik Özdemir yazdı: Eski aracımda LPG’yi hep Shell’den alıyordum bunda da ordan devam ederim. Yılda ortalama 7-8 bin km yaptığım için en fazla, bakım km’ye göre değil, yıla göre olur zaten. Teşekkür ederim cevaplar için. yanlışınız var, yıl değil maksimum 6 ayda bir motor yağ değişimi önerilir ama ülkede uygulayan yok maalesef. Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat 3 Mart 2019 Paylaş 3 Mart 2019 21 saat önce, Erkan Işık yazdı: ozaman start stop olan aracları çöpe atın turbo korumak adına cok uzun yoldan gelırsenız turbo korumak adına 1 dk falan olabılir cok uzun sure rolantıde çalıstırmak gereksiz benzınlı 1.4 tsi jetta vardı turbosu 17000 km de gıtmısdı sorun fabrıka hatasıydı Start stoplulara Allah yardım etsin, onu bulan kimse selamlarımı iletiyorum. Fabrika hatası kullanıcı dışında olan birşey istisnai durum. Ben start stoplu aracıma bindiğim zaman tuştan kapatıyorum sürekli mecburen 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 5 Mart 2019 Paylaş 5 Mart 2019 dpf var ise yağ LL uzantılı olacak. ACEA c3. petrol ofisinin de var artık. sert kullandıysanız 1 dk kadar boşta çalışmalı kapatmadan. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 5 Mart 2019 Paylaş 5 Mart 2019 (düzenlendi) Araç çok zorlanmadıysa veya uzun yoldan gelmediyse 2-3 dk filan çok fazla. 1dk maksimum süre olmalı. Gerisi israf. Aynı şekilde yağ değişimi de 10.000’den önce değişim israftır. 10.000km’de yağa bir şey olmuyor. Karardığına bakmayın. 100km sonrada boşaltsanız kapkara akar zaten. 1 yılda 10.000’i geçemiyorsanız o zaman değişirsiniz. 5 Mart 2019 tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Mart 2019 Paylaş 5 Mart 2019 Bizim tsi lar yazları sıkıştırınca ya da rampa sonunda 120 derece yağ sıcaklığını görüyor. Durup 2-3 dakika rölantide bekleyince 88 e düşüyor. 1 dk da düşmüyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 5 Mart 2019 Paylaş 5 Mart 2019 12 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: Bizim tsi lar yazları sıkıştırınca ya da rampa sonunda 120 derece yağ sıcaklığını görüyor. Durup 2-3 dakika rölantide bekleyince 88 e düşüyor. 1 dk da düşmüyor. burada olay yağ ısısı değil ama, soğuması beklenilen yağ değil turbo mili, az bekleyip stop edilmeli yoksa sıkıştırılmış turbo şak diye stop edilince turbo milinin ısısı etrafındaki yağı kavurur atar, olay yağı değil turboyu soğutmak, zaten dediğin gibi yağ hemen soğumaz ama milin ısısı hemen kritik düzeyin altına iner.... 1 Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat 5 Mart 2019 Paylaş 5 Mart 2019 motorun ömrü için ben bekliyorum hele gazlamışsam 10 dk da beklerim, devirdaim yapıyor kendine geliyor motor, rölantide yaktığı zaten saatte 1 litre yakıt, helal hoş olsun onun yaktığı yakıt. imkanım olunca turbo timer'da taktıracağım. Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 5 Mart 2019 Paylaş 5 Mart 2019 10dk beklemenin motora yararı değil aksine uzun vadede zararı olur. Çok uzun sure rölantide durması kurum oluşumuna neden olur diye biliyorum Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat 5 Mart 2019 Paylaş 5 Mart 2019 bilgi yanlış, egr valfi rölanti ve tam gaz konumunda kapalıdır fabrika ayarı için konuşuyorum. Tabi benim bütün arabalarda egr yazılımdan kapalı o ayrı 10 dk derken o kadar bende beklemiyorum tabi ama gazladığım zaman 5 dk falan garanti bekliyorumdur. elektrik tesisatını kapatıp sadece teyp açık 2-3 şarkı dinlesem o süreyi buluyor rahat Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Mart 2019 Paylaş 5 Mart 2019 3 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: burada olay yağ ısısı değil ama, soğuması beklenilen yağ değil turbo mili, az bekleyip stop edilmeli yoksa sıkıştırılmış turbo şak diye stop edilince turbo milinin ısısı etrafındaki yağı kavurur atar, olay yağı değil turboyu soğutmak, zaten dediğin gibi yağ hemen soğumaz ama milin ısısı hemen kritik düzeyin altına iner.... Evet tabi özel kamyon vb tank jeneratör vs araç değilse 10 saniye yeterli. TSI da ayrıca elektrikli devridaim ve soğutma dolaşımı var hemen susmuyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Kangal 30 Mayıs 2019 Paylaş 30 Mayıs 2019 Motor ilk çalıştırmalarda ani yüklenmelerden kaçınmak, stop etmeden önce mümkünse 4-5 dakika kadar rölantide aracı çalıştırmak turboyu ve motoru korur. Yağ ve filtre değişim periyodunu 7500km civarlarında yapmanızı da tavsiye ederim imkan varsa 226.000km'de focus2 aracım turbosı orjinal. 5 dakika naptın hocam 1 dakika en fazla Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel 31 Mayıs 2019 Paylaş 31 Mayıs 2019 Motor ilk çalıştırmalarda ani yüklenmelerden kaçınmak, stop etmeden önce mümkünse 4-5 dakika kadar rölantide aracı çalıştırmak turboyu ve motoru korur. Yağ ve filtre değişim periyodunu 7500km civarlarında yapmanızı da tavsiye ederim imkan varsa 226.000km'de focus2 aracım turbosı orjinal. 7500 km yağ değişimi çok az değilmi. Benim 2011 model BMW 5.20 d aracında 30.000 km yağ değişim görünüyordu. Yeni yağlarda ve yeni teknolojide. Dizellerde 15.000 km en ideali. Şimdiki araçlar eski doğanlar değilki 7500 km değiştirelim. Birde bu dediğiniz değişimin hem çevreye zararını düşünün. 15.000 km değişmesi gereken yağı 7500 değiştirdik bir kere değişmesi gereken yağ iki kere değiştirdik. Aracı koruyalım derken çevreyi kirlettik. Artı milli servetide yurt dışına gönderdik. Yağ firmalarının bir çoğu yurt dışı meşeli. Yapmayın, 7500 km yağ değiştirmeyin ve başka arkadaşlarada böyle fikir vermeyin lütfen. Aracınızı seviyor olabilirsiniz ama çevreyi daha çok sevin. 4 1 Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 31 Mayıs 2019 Paylaş 31 Mayıs 2019 Kullandığım araçların klavuzuna uymaya çalışırım jeep 10 bin Seat 15 Mondeo 15 ama altında kesinlikle değiştirmem yağ ı Arda Bülent in dediği gibi kaç yer çıkan yağı düzgün şekilde imha ediyor. Turbo işine gelirse tamamen şans aynı kullanımda 90 bin km de iade ettiğim fiesta ve 208 tık demedi ama polo 48 bin de turbo kırdı. Çok kasmayın yaşamaya bakın dünya ya ikinci gelen yok. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 31 Mayıs 2019 Paylaş 31 Mayıs 2019 15 bin bencede normal artık, yağlar çok iyi, düzgün bakım blinçli kullanıma doğuştan hatalı üretimde değilse araç çook rahat 200 binleri balata bile değişmeden görürsünüz keza turbo falan daha çok gider.... Yorum bağlantısı
Recommended Posts