Mehmet Alev

I20 Tam Otomatik Yokuşta Kaydırma

Recommended Posts

Mehmet Alev

Arkadaşlar merhaba, bugün bir 2012 model i20 test ettim. tam otomatik olmasına rağmen yokuşta geri kaçırdı bu normal midir ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk

Tam otomatikler yokuşta kaçırır. Az gaza basarak tutun

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Alev
4 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Tam otomatikler yokuşta kaçırır. Az gaza basarak tutun

Peki teşekkür ederim. Hep tam otomatik yokuşta kaçırmaz dediler sorun var sandım ben de.

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Murat Bal

tam otomatik vites yokuşta kaçırmaması lazım. tam yük %10 eğimde bile 1 cm geri kaçırma olmuyor aracımda.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk

Kaçırır bi derecede.. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yücel Meta

benim kendi araçlarında gördüğüm ve  test ettiğim  kadarıyla tam otomatik şanzımanlı araçlarda

VW : geri kaçırmıyor

Ford: kaçırıyor

Opel : kaçırıyor

Renault: kaçırıyor

Peugeot: kaçırıyor

 Bu markalardan Ford ve Opel'de aracı kar moduna alırsanız geri kaçırmıyor. Ranault ve Peugeot'yu test ettiğim araçlarda arızamı vardı bilmiyorum kar moduna alsamda geri kaçırdı.

(Not: Ford focus kar modu manuel 2 )

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz

Tork konverterine motor yaklaşik 4 beygirlik direnç uygular. 4 beygir ne kadari yeterse okadar rampada kacirmaz. Bu sebeble otomatik 2013 ustu i20 ve i10 arabalarinda hill holder vardir. Yeni nesil arabalarda yakit ekonomisi önemli olunca belki rölantide 4 beygir bile üretmiyor olabilir. 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Ayıkoğlu

2009 tam otomatik focusum var benzinli çok dik yokuşda illaki geri kaçırma yapıyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Köksal Yılmaz

Hill holder gibi özel bir düzenek varsa kaçırmaz, yoksa da motorun gücüne ve rampanın eğimine göre hangisi galip gelirse.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Önder Özcan
50 dakika önce, Mustafa Ayıkoğlu yazdı:

2009 tam otomatik focusum var benzinli çok dik yokuşda illaki geri kaçırma yapıyor.

Manuele alıp durduğu yerde 2 ye takarsanız milim kaymaz.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Gök
46 dakika önce, Köksal Yılmaz yazdı:

Hill holder gibi özel bir düzenek varsa kaçırmaz, yoksa da motorun gücüne ve rampanın eğimine göre hangisi galip gelirse.

getz benzinli otomatik d de dik rampada biraz kaçırması normal mi yani ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Önder Özcan
8 saat önce, Yücel Meta yazdı:

benim kendi araçlarında gördüğüm ve  test ettiğim  kadarıyla tam otomatik şanzımanlı araçlarda

VW : geri kaçırmıyor

Ford: kaçırıyor

Opel : kaçırıyor

Renault: kaçırıyor

Peugeot: kaçırıyor

 Bu markalardan Ford ve Opel'de aracı kar moduna alırsanız geri kaçırmıyor. Ranault ve Peugeot'yu test ettiğim araçlarda arızamı vardı bilmiyorum kar moduna alsamda geri kaçırdı.

(Not: Ford focus kar modu manuel 2 )

Ford hariç, bu saydınız markaların hangi modelleri tam otomatik? Bilmediğim için soruyorum.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sami Demirpaz

Haftasonu bir Getz otomatik denedim, yokuşta sanki araba N vitesteymiş gibi geri kaçırıyordu. Bu kadar kaçırması bence normal değil diye düşündüm. Bakımsız bir araçtı, motoru daha sağlıklı olsa daha fazla tutardı bence aracı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Köksal Yılmaz
gönderildi (düzenlendi)
4 dakika önce, Ali Gök yazdı:

getz benzinli otomatik d de dik rampada biraz kaçırması normal mi yani ?

 

Çok normal, 2004 elantramda da aynı şanzıman vardır muhtemelen kaçırıyordu, yetkili servise de sormuştum almadan önce normal demişti.

 

Dik rampada biraz kaçırması değil çok kaçırması da normaldir. Gücü aracı tutmaya yetmiyor, yer çekimi galip geliyor.

4 dakika önce, Sami Demirpaz yazdı:

Haftasonu bir Getz otomatik denedim, yokuşta sanki araba N vitesteymiş gibi geri kaçırıyordu. Bu kadar kaçırması bence normal değil diye düşündüm. Bakımsız bir araçtı, motoru daha sağlıklı olsa daha fazla tutardı bence aracı.

 

Km kaçtı?

tarihinde Köksal Yılmaz tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sami Demirpaz

Dik olmayan rampada da kayıyor, hiç tutmuyor.

110 K civarındaydı. 

Herkesin amcası dayısı yiğeni tamirci. Arabalar onlara emanet ve tam bakımlı diye anlatıyorlar da palavra hep. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak

Eski aracım Honda Civic Rize 'de Zihni Derin 'e çıkan rampada bile kaçırma yapmıyordu. Hill Holder yok. Bilen bilir. Aynı rampada Focus 'la 4 kişi yükte el freni tutmuyordu. Kalkarken balata yakmıştım.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk
Şimdi, Gökhan Albayrak yazdı:

Eski aracım Honda Civic Rize 'de Zihni Derin 'e çıkan rampada bile kaçırma yapmıyordu. Hill Holder yok. Bilen bilir. Aynı rampada Focus 'la 4 kişi yükte el freni tutmuyordu. Kalkarken balata yakmıştım.

Kaçırma yapmayanların enerji kaybı fazla olduğu için yakıta da etkisi çoktur. Rölanti devri vb bir sürü operasyon. Rölantide yağ basıncını az düşürmesi vb gerekir. Sonuç olarak kaydırmaması için teknik bir düzen eski klasiklerde olmaz. Çok asılıyorsa kaydırmaz ama bu şehiriçinde çok yakıt demek olur.

Yani iyi bişey değil bu.

Şanzımanın ısınmadına da yol açar bu türdeki şanzımanlar şehiriçinde

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Alev

Yokuş dediğim yer tam bu yola çıkan yerdi.

 

jgDq7J.png

 

 

 

ZXq5yA.png

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yücel Meta

VW : 2000 model bora benzinli

Ford: 2006 model focus benzinli

Opel : 1999 model Corsa benzinli

Renault: 2000 model Clio benzinli

Peugeot: 2001 model 206 benzinli

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Tam otomatikte kalkmak istediğiniz yer dik ise.. Geri kaçırmaması için freni hafif bırakıp tekrar basın, bu işlemi tekrar edin ve tork konvertörü dolsun.. Bunu yaparsanız freni bırakır bırakmaz araç ileri yürümeye başlar. 

Freni bırakır gaza basmakta da gecikirseniz bir miktar geri kaçırma normaldir. 

Otomatik vitesli araçlarda geri kaçmaması için hill holder desteği gereklidir..

  

17 dakika önce, Yücel Meta yazdı:

VW : 2000 model bora benzinli

Ford: 2006 model focus benzinli

Opel : 1999 model Corsa benzinli

Renault: 2000 model Clio benzinli

Peugeot: 2001 model 206 benzinli

 

bunların hepsi de tam otomatik galiba.. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Gök
19 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Tam otomatikte kalkmak istediğiniz yer dik ise.. Geri kaçırmaması için freni hafif bırakıp tekrar basın, bu işlemi tekrar edin ve tork konvertörü dolsun.. Bunu yaparsanız freni bırakır bırakmaz araç ileri yürümeye başlar. 

Freni bırakır gaza basmakta da gecikirseniz bir miktar geri kaçırma normaldir. 

Otomatik vitesli araçlarda geri kaçmaması için hill holder desteği gereklidir..

  

 

bunların hepsi de tam otomatik galiba.. 

 

hyundainin frenden çekerken beraber geri kaydığı yerde sami kendi arabasıyla dururken d ye alıp freni bıraktı araba kıpramadı sonrada hyundai bozuk die düşündü :D 

 

grand cheroke ayrı bi dünya 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Önder Özcan
34 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

....

 

bunların hepsi de tam otomatik galiba.. 

İşte yeni modellerde kafalar karıştı, ya otomatikleştirilmiş manuel ya çift kavrama ya, ben de o yüzden sormuştum.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak
2 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Kaçırma yapmayanların enerji kaybı fazla olduğu için yakıta da etkisi çoktur. Rölanti devri vb bir sürü operasyon. Rölantide yağ basıncını az düşürmesi vb gerekir. Sonuç olarak kaydırmaması için teknik bir düzen eski klasiklerde olmaz. Çok asılıyorsa kaydırmaz ama bu şehiriçinde çok yakıt demek olur.

Yani iyi bişey değil bu.

Şanzımanın ısınmadına da yol açar bu türdeki şanzımanlar şehiriçinde

 

Sonuçta kaydırmıyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Arıkan
gönderildi (düzenlendi)

Kendi aracım, babamın aracı, arkadaşlarımın araçları dahil bir çok tam otomatikte geri kaçıran hiç görmedim. Yokuş aşırı olmadığı sürece geri kaçmaması lazım tork konvertörün yapısı gereği.

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selçuk Bakış

Opel Porche ve Mercedes otomatik test ettim. Hiç birisi geri kaçırmadı

Mesajı paylaş


Mesajın linki