İçeriğe Yönlendir

Lpg Geçme Sıcaklığı Kaç Derece Olmalı?


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Son bir aydır , arabanı huyu suyu epey değişti. Performans manasıda değil, çalışma şekliyle ilgili bir gelişme var. Eskiden motorun benzinden lpg geçmesi, kış aylarında rahat 3-4 km alıyordu. Takribi 3-6 dakika arasında. Lakin bir süre bakım sonrası e marş bastıktan 10-15 saniyeye kadar düştü. Araba motor suyu 5 derecede iken , lpg yakmaya başlıyor. Arabanın gds cihazını takip etim. Rail hattında 35 derece sıcaklık var ve lpg yakıt tankındaki bir sensör, yakıttaki propan oranını ölçüyor. Bp otogazı için bu oran %60 propan olarak gösteriyordu. (gds cihazın servisin kullandığı hyundai yazılımının adı)

Şimdi merak ettiğim şey şu. Normal şartlarda lpg kaç derecede geçer. Bu şekilde motorun hızla lpg geçmesi sakıncalımıdır. Saygılarımla  

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ersev Kaya

Ben de 40 derece diye biliyorum ve yakıttan tasarruf amaçlı bunu 30 dereceye ayarlatmıştım.  Yazın pek bir faydası olmuyor ama kışın faydasını gördüm.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
(düzenlendi)

Brc'deki tecrübeme göre; (my07)

 

40 derece iken gayet güzel çalışıyor ancak kışın kısa mesafe sürüşlerde benzin tüketimi çok fazla

 

30 derece iken benzin tüketimi çok az ancak özellikle yazın, aracı stop edip bir süre sonra tekrar çalıştırdığımda araç direkt lpg'ge geçti ama hemen ardından stop etti. 

 

35 derece yapınca hem kışın benzin tüketimi azaldı hem de sıcak havalarda hemen lpg'ye geçme ve stop etme sorunu ortadan kalktı.

tarihinde Mahmut Yıldız tarafından düzenlendi
direkt benzine geçti>direkt lpg'ge geçti
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek

Bizim araç 40 dereceye ayarlı. Kışın benzin tüketimi fazla ancak uğraşıpta logciye uğramak zor geliyor. Hem daha sağlıklı diye elletmiyorum. Sanırım önümüzdeki günlerde 30 a ayarlatırım.
Geçen yaz 30 derecede idi. Marş basıp yürüdükten hemen sonra lpgye geçiyordu araba izmir sıcağında [emoji23]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Benim arac 50deyken lpg ye geciyor. 50 olmasi icin 1 2 km gitmek gerekiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

İmkan olsa direk lpg ile başlatırım motoru 

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Sabit 35 derece yaz kış problemsiz kullanıyorum. Aracın sıvı yakıta ihtiyacı var özellikle kışın. 20-25 derece yaptıranlar da var ama sonrasında enjektörler bozuldu araba çiğ yakıt atıyor diyorlar.  Bunlara gerek yok en güzeli 35 benim için

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
19 saat önce, Servet Aydın yazdı:

İmkan olsa direk lpg ile başlatırım motoru 

 

Sıralı sistem tüplerde içerideki lpg butonuna basılı tutup kontağa basarsan direk tüpde çalışıyor abi, arada bir şirketin Doblo suna yaparım :) 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
19 saat önce, Servet Aydın yazdı:

İmkan olsa direk lpg ile başlatırım motoru 

Babamın arabada direkt lpg ile çalıştırıyoruz. Kışın çok soğuklar hariç :) 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
15 dakika önce, Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Sıralı sistem tüplerde içerideki lpg butonuna basılı tutup kontağa basarsan direk tüpde çalışıyor abi, arada bir şirketin Doblo suna yaparım :) 

 

9 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Babamın arabada direkt lpg ile çalıştırıyoruz. Kışın çok soğuklar hariç :) 

Duymuştum ama denemek için araç yoktu öğrendiğim vakit. Fsi ve Japon lpg li Forkliftler sadece lpg ile çalışıyor. Çok soğuk iklim için yoğunlaştırıcı üzerinde iki tane direnç var, bazılarında ise kızdırma bujili su ısıtıcı. Sistem 30 derece olunca devreden çıkıyor 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
13 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

 

Duymuştum ama denemek için araç yoktu öğrendiğim vakit. Fsi ve Japon lpg li Forkliftler sadece lpg ile çalışıyor. Çok soğuk iklim için yoğunlaştırıcı üzerinde iki tane direnç var, bazılarında ise kızdırma bujili su ısıtıcı. Sistem 30 derece olunca devreden çıkıyor 

 

Benim arabada 3 defe lpg dugmesine basip akabinde dit sesini cikarinca direk lpg ile calisir. 

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Korhan Şenörer

Lpg montajını yapan mühendis arkadaşım, her motor tipi için ideal geçiş sıcaklığı farklıdır, 35-50 derece arasında değişir demişti. Genel olarak ideali motor çalıştıktan 5 dk sonra geçmesiymiş. 

Ayrıca yaz veya kışın sıcaklığı düşürüp artırmaya gerek yok. Yazın zaten motor çabuk ısınacağı için gaza çabuk geçecektir. Kışında sıcaklığı düşürmek tasarruf edeyim derken daha büyük masraflar çıkmasına neden olur bence. İdeal sıcaklık neyse yaz, kış aynı kalmalı. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...