İçeriğe Yönlendir

Ka - P0304 Hatası


Turgut Yıldırım

Recommended Posts

Turgut Yıldırım
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar,

 

Yaklaşık 10 yıldır 99 Model Ford KA kullanıcısıyım. Aracım rölantideyken motor devri düşüyor tekrar yükseliyordu. Yağ bakımı, hava filtresi, buji, buji kablolarını değiştirdik. Üst kapaktan yağ kaçağı vardı üst kapak contası değişti. Bundan sonra rölantide olan devir düşüp yükselmesi daha da hissedilir oldu. Direksyonu sallayacak kadar. Elimde fazladan rölanti motoru vardı onu denedik ancak değişiklik olmadı. Gaz kelebeğini söktüler temizlediler olmadı. MAP sensörünü temizlediler olmadı. Ustanın dediği sübaplara bakmak gerektiği, motorun hava aldığı. Bujiler ve kablosu değiştiği ve ateşleme daha iyi olduğu için sorunun arttığı. (Ne kadar haklı bilmiyorum)

 

Ertesi gün araca küçük OBD cihazı bağladım ve hata var mı yok mu diye kontrol ettim. Önce P0304 - 4. silindirde tekleme hatasını verdiğini gördüm. Ertesi gün tekrar baktığımda P0300 sanırım Multiple Cylinder Misfire Detected hatası da vardı. İnternette araştırdım bir çok nedeni olabilir yazmakta. Ateşleme bobini aklıma geliyor değiştireli epeyce bir zaman olmuştu.

Bu arada araçla hızla giderken hissetiğim hiçbir bir sıkıntı yok. Tekleme, sarsma vs hiç olmuyor. Ancak hızlı giderken 4. veya 5. viteste ayağı gazdan çekip araç rölantiye düştüğünde araç iyice yavaşlamaya başladığında araç silkeme tekleme yapıyor. O zaman belli ediyor yine.

 

Sizlerin yorumu nedir? Boş yere motoru dağıttırıp fazla masraf etmek istemiyorum. Son çare olarak sübaplara baktırmayı düşünüyorum.

tarihinde Turgut Yıldırım tarafından düzenlendi
Başlık değişikliği
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

MiniOBD cihazı ile hızı okuyabiliyor musunuz?

Hız sensörünüz ne durumda?

Subap ayarlarınız doğru yapıldı mı?

Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım
Bir saat önce, Sani Gerşon yazdı:

MiniOBD cihazı ile hızı okuyabiliyor musunuz?

Hız sensörünüz ne durumda?

Subap ayarlarınız doğru yapıldı mı?

 

Evet hızda bir sorun yok hız sensörüm takılı. Hızı OBD de 75 görüyorsam kadranda 72 gibi okuyorum. Sübap ayarı henüz yapılmadı.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Karter havalandırma hortumuna bi baktırın, bi de subap ayarı çok önemli. Üst kapakta yazmıyorsa paylaşabilirim.

Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım
Bir saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Karter havalandırma hortumuna bi baktırın, bi de subap ayarı çok önemli. Üst kapakta yazmıyorsa paylaşabilirim.

Teşekkürler

Bobin olma ihtimali var mıdır acaba?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ateşleme sistemi tabii ki bu sorunları yapar.

Forumda orjinal buji kodlarını paylaşmıştım. Bobin zor bozuluyor bu araçlarda ama yine de kontrol ettirmenizde fayda var. Parçaların orjinalleri ile değiştiğine emin olun zira motor biraz seçici bu durumda.

Üst kapak sökülürken subap ayarı keşke yapılsaymış, o da aradan çıkmış olurdu.

Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım
6 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Ateşleme sistemi tabii ki bu sorunları yapar.

Forumda orjinal buji kodlarını paylaşmıştım. Bobin zor bozuluyor bu araçlarda ama yine de kontrol ettirmenizde fayda var. Parçaların orjinalleri ile değiştiğine emin olun zira motor biraz seçici bu durumda.

Üst kapak sökülürken subap ayarı keşke yapılsaymış, o da aradan çıkmış olurdu.

 

Sübap ayarını yaptırdım zıkıymış düzelttiler. Ancak sorun devam ediyor. Emme manifoldunda çatlak olduğunu söyledi. Manifold üstüne su dökerek çıkan sesi duymamı istediyse de ben aracın çalışma sesinden çok bir şey duydum diyemem. Söküp tamirine bakarım ama elimde kalabilir dedi. Yenisi sanırım stoklarda yok. Çıkmasına da 1000-1250 TL fiyat biçmişler maalesef.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Emme manifoldu için ebay'den sıfır gibi ürünler var. 100$'a falan alıyorsunuz. @Musa Değerli bey getirmişti kendi aracı için. Memnun da bildiğim kadarı ile.

Emme manifoldu maalesef kronik sorun. Tornacının bir bakması iyi olur. Su girişinden mi kaçırıyor, nedir tam olarak?

 

Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım
Bir saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Emme manifoldu için ebay'den sıfır gibi ürünler var. 100$'a falan alıyorsunuz. @Musa Değerli bey getirmişti kendi aracı için. Memnun da bildiğim kadarı ile.

Emme manifoldu maalesef kronik sorun. Tornacının bir bakması iyi olur. Su girişinden mi kaçırıyor, nedir tam olarak?

 

ebayden gelince gümrükte sıkıntı olmuyor mu?

Tam olarak bilmiyorum manifoldta çatlak var hava alıyor bu rölantideki sallantı bu yüzden dedi. Araç su da eksiltiyordu bu arada 2 haftada bir 250 ml veya daha az ekleme yapıyordum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Muhtemelen su girişinden çatlak var.

Gümrükte bi sıkıntı yaşamazsınız. En fazla %20 vergisini isterler sizden, o kadar.

Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım
Bir saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Muhtemelen su girişinden çatlak var.

Gümrükte bi sıkıntı yaşamazsınız. En fazla %20 vergisini isterler sizden, o kadar.

 

ebay e baktım ama göremedim. MAP sensörü vs var ama manifold henuz göremedim.

Yorum bağlantısı
Azad Mirzade

10 yıl iyiymiş, nasıl bir bağ var aranızda, araç fotolarını paylaştığınız bir konu var mı hemen stalkerlık yapayım.

3 dakika önce, Turgut Yıldırım yazdı:

 

ebay e baktım ama göremedim. MAP sensörü vs var ama manifold henuz göremedim.

 

Manifold için Musa beyle görüşün bence de, haber vereyim.

Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım
Bir saat önce, Azad Mirzade yazdı:

10 yıl iyiymiş, nasıl bir bağ var aranızda, araç fotolarını paylaştığınız bir konu var mı hemen stalkerlık yapayım.

 

Manifold için Musa beyle görüşün bence de, haber vereyim.

 

Vala 4 kişilik aile eşim ben ve 2 ufaklık biniyoruz hergün. Çocuklar benden daha çok seviyor KA'yı

Yorum bağlantısı
Azad Mirzade
Şimdi, Turgut Yıldırım yazdı:

 

Vala 4 kişilik aile eşim ben ve 2 ufaklık biniyoruz hergün. Çocuklar benden daha çok seviyor KA'yı 

 

Bizde de aynı 1.5 yıl oldu alalı, eşim, ben, arkada iki kız, her gün binemiyoruz tabi istanbulda gezecek yer kısıtlı :(

Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım
Bir saat önce, Azad Mirzade yazdı:

 

25 avro + 31 avro yol demiş + gümrük dersek   450-500 tl yapar.

Parçalar çok ucuz zaten gelmesi para ediyor 😕

 

 

Avro değil GBP sanırım bu arada

Yorum bağlantısı
Azad Mirzade
4 dakika önce, Turgut Yıldırım yazdı:

Avro değil GBP sanırım bu arada

 

sterlin evet aslında doğru hesapladım da yanlış yazdım.

Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım

Arkadaşlar manifoldu pazarlıkla 900 TL'ye aldım farklı bir şehirden. Benim manifoldu söktük manifoldta bulunan metal contanın su geçen kısmına denk gelen yeri bildiğiniz erimiş muhtemelen antifreeze sebebiyle. Aracımda su eksiltme vardı onun nedenini bulmuş olduk. Ancak manifold sağlamdı kırık, çatlak yoktu. Yeni conta aldım ve taktık.

 

Ancak konu başında belirttiğim sorun halen devam ediyor. Araç rölantideyken sallantılı çalışıyor. Kimi zaman duracak gibi oluyor tekrar devir yükseliyor. Sübap ayarı da yapıldı ancak yine de nafile. Sorun aynen devam etmekte maalesef. Ustanın dediği son kalan 2 ihtimalden

 

1) Gaz kelebek sensöründe sorun olabilir ki düşük ihtimal.

2) Sübapta yanık var ve kaçırıyor.

 

Bak dersen bakarım ancak aracın en az 2 gün bende kalır ve işçilik dahil rakam 1500'ü bulur dedi.

 

Sanırım artık bu şekilde kullanmaya devam edeceğim gittiği yere kadar.

Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım

Bu arada şöyle bir yazı buldum çeviri ile Türkçe'ye çevirdim hatalı kısımlar olabilir.

 

P0304'ü sabitlemek yüksek öncelikli olarak kabul edilmelidir. Bir çok OBDII kodundan farklı olarak, bu kodun doğrudan motor yanması ile yapılması gerekir.Ayrıca, tekleme ile sürüş araçların katalitik konvertörüne zarar verebileceği için bunu görmezden gelmesi de paraya mal olabilir. Motor ayrıca tüm yakıtı ateşlemiyor, bu yüzden de ham yakıt Silindir 4'ten egzoz içine de geçiyor.Ka'ınızda P0304 olduğu zaman kilometre de zarar görebilir.

 

P0304 Arıza Kodu Teşhisi - Ford Ka

P0304 arıza kodunun Ford Ka'yı tetiklemesine neden olabilecek pek çok şey var.İşte kodu atacak en yaygın problemler. Koda neden olma ihtimalinin en azından en azına kadar bir şekilde sunulurlar:

 

  • Kötü Bujiler - Bujiler, P0304'ün en yaygın sebeplerinden biridir.Elektrotlara bir göz atın ve iyi durumda olup olmadıklarına bakın. Artık çoğu araç çok nadiren değiştirilmesi gereken iridyum fişleriyle birlikte geliyor. Olduğu söyleniyor, fişler başlamak için harika bir yer.
  • Buji Kabloları - Çoğu modern motorda, bu kablolar eskisi kadar uzun değildir, ancak yine de kötü gidebilirler.
  • Bobin Paketler - Bobin  nadiren kötüye gider, ancak yaptıkları zaman, kesinlikle Ford Ka'nızda P0304'e neden olabilirler. Bir seti değiştirmek çok pahalı olabilir. 
  • Kötü Yakıt Enjektörü - Kötü giden bir yakıt enjektörünüz varsa, yakıtı doğru şekilde atomize edemezsiniz ve P0304'ü alırsınız. İşte bir enjektörün nasıl teşhis edileceğine dair iyi bir video, biraz zor olabilir. Bu kesinlikle başlamak için bir yer değil.
  • Vakum kaçağı - Ka'nızın vakum kaçağı varsa, doğru hava / yakıt karışımını elde etmesi çok zor olabilir. Bu, silindirlerin tekleme yapmasına neden olur ve sızıntı, emme manifoldundaki o belirli silindirin etrafındaysa P0304'ü atar. Birini kovalamak kolay (ve eğlenceli). 
  • Kam veya Krank Sensörleri - Bu pek mümkün değil, ama oluyor. ECU bu sensörlerden doğru sinyali almıyorsa, araçların zamanlaması senkronize olmayacak ve yanlış ateşlenecektir.
  • Düşük Sıkıştırma - Sızdıran kafa contasına, bükülmüş valfe, çatlak başa, vb. Sahipseniz, sıkıştırmanın olması gerektiği kadar yüksek olmamasına neden olacaksa, P0304 elde edersiniz. Ayrıca aracın güç kaybına uğradığını da hissetmelisiniz
Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım
(düzenlendi)

Arkadaşlar Araç çalışırken buji kablolarını tek tek söktüm. 4. Bujinin kablosunu sökünce motor tepki vermedi hatta rölanti daha düzenli hale geldi. Ayrıca diğer buji kablolarını söktügümde çıt çıt çıt ateşleme olurken 4. kabloda olmuyor. Sorun bobin mi sizce?

tarihinde Turgut Yıldırım tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
(düzenlendi)

Bobin veya buji kablosu sorunlu. En basitinden geçici olaarak 3. bujinin kablosunu 4. bujinin bobin tarafına takıp bakın. Ateşleme görürseniz kablo sorunlu, ateşleme görmezseniz bobin sorunlu.

En başta dediğim, ateşleme sorunu bu tip sorunlar yaratabilir tabii ki.

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım
3 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Bobin veya buji kablosu sorunlu. En basitinden geçici olaarak 3. bujinin kablosunu 4. bujinin bobin tarafına takıp bakın. Ateşleme görürseniz kablo sorunlu, ateşleme görmezseniz bobin sorunlu.

En başta dediğim, ateşleme sorunu bu tip sorunlar yaratabilir tabii ki.

 

4. kabloyu söküp bujiye yaklaştırıca ark sesi hiç duyulmuyor ancak diğerlerinde çok kuvvetli çıt çıt ark sesleri mevcut. 4. buji kablosu kazara elime değdi. Çakmak manyetosundan daha düşük atlamalar hissettim elimde. Sanırım ateşleme var ancak çok düşük. Kablo geçen hafta değişmişti sanırım sorun bobin. En azından umarım öyledir. Ustayı aradım söyledim anlattım o halen yok senin bobin sağlam demekte ilginç.

Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım

SORUN ÇÖZÜLDÜ....

 

Bujileri değiştiren ilk usta yanlış tırnak aralıklı buji takmış. Tırnak aralığı neredeyse yoktu. Son usta sentil anahtarı ile tırnak arasını genişletti taktı. Araba saat gibi çalıştı. Belki birilerinin de başına gelir aynı sorun diye sonucu da yazmak istedim.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
SORUN ÇÖZÜLDÜ....
 
Bujileri değiştiren ilk usta yanlış tırnak aralıklı buji takmış. Tırnak aralığı neredeyse yoktu. Son usta sentil anahtarı ile tırnak arasını genişletti taktı. Araba saat gibi çalıştı. Belki birilerinin de başına gelir aynı sorun diye sonucu da yazmak istedim.
Bu bolumde orjinal buji kodunu paylastim, mutlaka kontrol edin.
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...