İçeriğe Yönlendir

Ateş Kırmızısı


Mahmut Yıldız

Recommended Posts

Selçuk Bakış

720a imiş soğuk hava vs dinlemez bu maşallah :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Selçuk Bakış yazdı:

720a imiş soğuk hava vs dinlemez bu maşallah :) 

Çıkan ile aynısını aldım, 6 yıllık aküde marş problemi yoktu. Bir iki kez "aküyü kontrol ettirin" uyarısı çıktı, start-stop devre dışı uyarısı verdi. Ben de riske atmamak için değiştirdim. Gerçi "aküyü kontrol ettirin" uyarısı hep cc açıkken çıktı, cc devre dışı alınıp azıcık gazlayınca uyarı falan kalmıyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Mahmut Yıldız yazdı:

Çıkan ile aynısını aldım, 6 yıllık aküde marş problemi yoktu. Bir iki kez "aküyü kontrol ettirin" uyarısı çıktı, start-stop devre dışı uyarısı verdi. Ben de riske atmamak için değiştirdim. Gerçi "aküyü kontrol ettirin" uyarısı hep cc açıkken çıktı, cc devre dışı alınıp azıcık gazlayınca uyarı falan kalmıyordu.

Demek ki CC baya elektrik harcıyor :p

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Mahmut Yıldız

Geçen hafta bakım zamanıydı. 

 

Yağ ve filtreler değişti. (malzeme benden)

Ön disk balata değişti. (malzeme benden)

Triger seti değişti (v kayışı ve su pompası dahil.) (Tamamı ustadan)

 

Yağ 5w 30 lm toptec 4400, acea c4 ve rn 0720 onaylı, mazot filtresi dahil filtreler man. Geçen yıl almıştım. Fiyat şimdi hatırlamıyorum ama 1500-1700 lira civarıydı. 

 

Ön disk ve balata blue print. İkisi toplam 2250 lira tuttu. Trw balataya 800 küsür lira istemişlerdi, 430 liraya blue print aldım.

 

İşçilik dahil toplam 5150 lira verdim. Hepsi toplam 9000 lira civarı tuttu.

 

Ustayı bacanak tavsiye etti. (Kendi de usta ama renaulttan anlamıyor). Pazartesi aradım, çarşamba sabah dokuzda bıraktım, 2'de hazır olur dedi. Dediği gibi hazırdı. Çok araç bakan biri değil, sakin sakin çalışıyor. Çıkan parçaları paketlere koymuş, hazırlamış. Yapılan işleri listelemiş, ufak bir dosyanın içine koymuş, arabanda dursun dedi ama almayı unuttum. 

 

Çıkan disk-balata orijinal. Değişim sonrası fren hissi çok değişti. Frene dokunur dokunmaz tutmaya başlıyor ama dengesi çok iyi. İlk izlenim güzel, sonrasına bakacağız. 

 

Triger değişimi için 5 yıl, 100 bin km diyorlar. Tabi Türkiye için böyle. Fransa'da periyod 150 bin km. Tozdan olsa gerek, neyse. Ben 139 binde değiştirdim. Usta çıkan parçaları hazırlamış. Sadece kayışa baktım. Bariz bir çatlama falan yok. Ayrıca kayışın dişliye oturan yerlerindeki aşınma da normal. Yani değişim için geç kalınmış bir durum yok. 

 

Önceki bakımı Yaşar Usta yapmıştı, bu sefer triger olunca renault ustasına geldim. 

 

 

 

 

1.jpeg

2.jpeg

3.jpeg

4.jpeg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Güle güle bin Mahmut.

 

Yağ bakımı      : +6 hp

Balatalar+disk: +1 hp

Triger seti       : +5 hp

Nerden baksan süper.                    

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Önder Özcan yazdı:

Güle güle bin Mahmut.

 

Yağ bakımı      : +6 hp

Balatalar+disk: +1 hp

Triger seti       : +5 hp

Nerden baksan süper.                    

c5 mi sandın sen bunu. Beygirler en başından sunuluyor Renault'ta.

Merso kullan, hala c5 etkisinde ol... :beee: 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Köksal Yılmaz yazdı:

Satlık mı :crazy:

2019'da alırken 4 sene kredi çektim, hesap kredi bitince satıp yenilemekti. Şu an tek amaç eldekini korumak. (öm'den teklifini yazarsan bakarız.) :nargile:

Önder Özcan yazdı:

Güle güle bin Mahmut.

 

Yağ bakımı      : +6 hp

Balatalar+disk: +1 hp

Triger seti       : +5 hp

Nerden baksan süper.                    

Beygirler yerinde, sadece sesleri azaldı. 

Sani Gerşon yazdı:

c5 mi sandın sen bunu. Beygirler en başından sunuluyor Renault'ta.

Merso kullan, hala c5 etkisinde ol... :beee: 

Nasıl bir lanetmiş bu cebeş, ömür boyu peşini bırakmayacak. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Sani Gerşon yazdı:

c5 mi sandın sen bunu. Beygirler en başından sunuluyor Renault'ta.

Merso kullan, hala c5 etkisinde ol... :beee: 

 

Mahmut Yıldız yazdı:

2019'da alırken 4 sene kredi çektim, hesap kredi bitince satıp yenilemekti. Şu an tek amaç eldekini korumak. (öm'den teklifini yazarsan bakarız.) :nargile:

Beygirler yerinde, sadece sesleri azaldı. 

Nasıl bir lanetmiş bu cebeş, ömür boyu peşini bırakmayacak. 

 

Cebeşle ne ilgisi var   CAT.jpg

 

Mis gibi bakım yapılmış, orcinal beygirlerinin yanına +12 hp bakım sonrası (ilk 100 km geçerli) beygir eklenmiş. Hemen bel altı vurun di mi. Konuşmucam sizinle!!

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Önder Özcan yazdı:

 

 

Cebeşle ne ilgisi var   CAT.jpg

 

Mis gibi bakım yapılmış, orcinal beygirlerinin yanına +12 hp bakım sonrası (ilk 100 km geçerli) beygir eklenmiş. Hemen bel altı vurun di mi. Konuşmucam sizinle!!

100 km geçtiği için farkı hissedemedim demek ki. Bu arada mb kartta boş limit var mı? 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Mahmut Yıldız yazdı:

100 km geçtiği için farkı hissedemedim demek ki. Bu arada mb kartta boş limit var mı? 

Kartta limit var. En son Emmi C3 ün trafik+ kaskosunu çekince, bankadan meşaz geldi, "harcamalarınız incelendiğinde kart limitinizin arttırılması gerektiği görülmüştür" diye.

Rahat rahat harca yani :onder:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Önder Özcan yazdı:

Kartta limit var. En son Emmi C3 ün trafik+ kaskosunu çekince, bankadan meşaz geldi, "harcamalarınız incelendiğinde kart limitinizin arttırılması gerektiği görülmüştür" diye.

Rahat rahat harca yani :onder:

:yahoo:

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mahmut Yıldız

Bu hafta sonu yazlıklara geçtim. Lastik ve jantı geçen Kasım'da almıştım. Ödemesi 3 ay sonraydı ve 8 taksit yapmıştım.

 

Jant 8x18 cms, set olarak 6780 lira

Lastik 235/55/18 Good Year Eagle F1 Asymmetric 5, tanesi 1962 lira. (şu an fiyatı 2500 lira ve üstü. )

4 janta da orijinal basınç sensörü de aldım. 

Önlerde 15 mm, arkada 10 mm spacer var. 

 

Kasım'da lastik ve jantlar gelince hemen takıp bir duruma baktım, sonra söküp iş yerinde depoya koymuştum. Toplam çap değişimi % 3,6. Kadjar'da 19 inç jant için 225/45/19 olan ölçüyü 225/55/19 yapıp kullanan çok var. Onlarda fark % 5,5 ve şikayet eden yok. Ben de bu ebatta çok sorun olacağını sanmıyorum. Ayrıca lastikler daha büyük olduğu için çamurluk içinde güzel durdular. 

 

Değişim sonrası kalkışta biraz daha fazla gaz vermek gerekiyor,  tüketim de yarım litre kadar artacak ama şimdilik memnunum. Değişim sonrasında araç yere daha iyi oturuyor hissi alıyorum. Yol tepkilerini çok iyi ve direksiyon daha net. 

 

Lastiklerin yandan görünüşü, ön ve arkada duruşları bu şekilde. 

 

 

 

IMG_20221121_160908.jpg

IMG_20221121_162303.jpg

IMG_20221121_162315.jpg

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Araba mis gibi. Kazasız belasız kullanın.

Rengi biraz şey :crazy:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
İlkay Başaran yazdı:

Araba mis gibi. Kazasız belasız kullanın.

Rengi biraz şey :crazy:

Ney? :onder2:

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
İlkay Başaran yazdı:

Araba mis gibi. Kazasız belasız kullanın.

Rengi biraz şey :crazy:

Yanıyor, o yüzden kirli

Önder Özcan yazdı:

Ney? :onder2:

Tek kırmızı onda var sanıyordu, kıskandı. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Mahmut Yıldız yazdı:

Yanıyor, o yüzden kirli

Tek kırmızı onda var sanıyordu, kıskandı. 

Daha dün aldı kırmızı arabayı, gelmiş artizlik yapıyo. :onder:

  • Beğenme 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Önder Özcan yazdı:

Daha dün aldı kırmızı arabayı, gelmiş artizlik yapıyo. :onder:

Heç

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...