İçeriğe Yönlendir

Ateş Kırmızısı


Mahmut Yıldız

Recommended Posts

Mahmut Yıldız
Köksal Yılmaz yazdı:

Koltuk niye yatmış ki, daha yüklenir bagaj :crazy:

Arkadaki kovalar hariç üst üste yükleme yapılamaz, alttaki ezilir.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mahmut Yıldız
(düzenlendi)

Bu haftasonu bakım yaptık. ACEA C4 ve RN0720 onaylı castrol edge bulamayınca liqui moly yağ aldık. 

 

Yağ 221 lira, filtreler de 160 liraya geldi. Filtreleri bacanak alınca % 30 indirimli aldı. 

 

Bakım sayacını da sıfırladık, bundan sonraki bakıma 20.000 km/12 ay var. 

 

Bu arada polen filtresinin kağanı kırık çıktı. Kapağı çıkarmak için bir tane vida var, sanırım o vidayı görmemişler, direk çekip çıkarmışlar.

 

 

5025d317e47a67571d5aa3472cdb8198.jpg1b5a158c2561e82d815cac65b4d3de36.jpg

tarihinde Mahmut Yıldız tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Maşallah. Bir dahaki bakıma km den mi girer yıldan mı [emoji4]
Yıldan girerim ama km de 15-20 bin arası olur.
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Bu araç qq olsaydı km'den bakıma girerdi, çünkü aynı motor nissanda 10 binde bir bakım var. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mahmut Yıldız

Kadjar için yedek parça kataloğu var mı, hani parçaların çizimlerini ve kodlarını falan görebileceğimiz.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)
Mahmut Yıldız yazdı:

Kadjar için yedek parça kataloğu var mı, hani parçaların çizimlerini ve kodlarını falan görebileceğimiz.

 

 

https://www.euautopieces.fr/origine-pieces/renault/kadjar/kadjar/111757-1-5-dci-110

 

Google translate ile parça koduna kadar görebilirsiniz.

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
(düzenlendi)
Sinan Akgöl yazdı:

 

 

https://www.euautopieces.fr/origine-pieces/renault/kadjar/kadjar/111757-1-5-dci-110

 

Google translate ile parça koduna kadar görebilirsiniz.

Burayı biliyorum, ingilizce seçeneği de var. Ama bana parçaların çizimleri ile birlikte kodlarının olduğu program tarzı bir şey lazım. Hem parçanın kodunu hem de çizimi ve diğer parçalarla olan durumu. 

Bunun gibi
a59ac7c6e5397dd58003385e88c87f08.jpg

 

Benim araçta polen filtresinin kapağının vidalandığı yer, vida yerinden kırılmış. Bu parçayı numarasına göre bulmak istedim.

tarihinde Mahmut Yıldız tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Mahmut Yıldız
(düzenlendi)

Araçta soldaki hararet göstergesi. 8 kademe var, hararet 2'şer artıyor. 

Torque programı ile baktım, 50 derecede 2 kademe, 80 derecede 4 kademe oluyor.

 

Aracı çalıştırdıktan sonra sıcaklık artıyor, önce 50 derece oluyor, 2 kademe yanıyor. Sonra 80 derece oluyor, 4 kademe yanıyor. 82 derecede termostat açıyor ve sıcaklık 77-78 derecede sabit kalıyor. Göstergede 2 kademe yanıyor. 

Aracı sıkıştırınca 79-80 derecede tekrar 4 kademe oluyor ama sıcaklık asla tekrar 82 dereceyi geçmiyor. 

 

Hafta sonu emekli servis baş ustasının dükkanına gittim. Bilgisayara bağladı, baktı, etti ve dedi ki bu normal. 82-83 derecede termostat açar, 87 derecede fan açar. Ben de 90 derece civarı olması gerekmiyor mu dedim, yok bu böyle dedi geçti. 


Yokuş aşağı gaza basmadan inerken, kalorifer de en sıcakta ve son hızda açıksa 69 dereceye kadar düştü. 

 

Yani ben şimdi 78-82 derece arasında geziyorum. Tabi gaza basarken böyle. Bir ara fırsat bulursam servise de gideceğim. Ancak usta diyor ki termostat tek tip. Bu doğru mu? Yani 1,5 dci için 92'lik termostat var mı? @Sani Gerşon, @Servet Aydın

 

Aracı bu şekilde kullanmanın bir zararı var mı? (Zararı olmasa bile doğrusu neyse onu yapmak lazım.)


05fcbace10bece4d8f56469fc01b6f95.jpg

tarihinde Mahmut Yıldız tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Zararı yoktur ama bence yanlış bu. 

Bişeyler olmuş buna. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Dci 82 derece ile çalışıyor. Ciddi verimli motoru biraz soğuk yesin ve hemen hararet 70lere iner. Ancak daha aşağı iniş varsa klasik 130tl maliyetli termostat kütüğü gitti demektir

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Dci 82 derece ile çalışıyor. Ciddi verimli motoru biraz soğuk yesin ve hemen hararet 70lere iner. Ancak daha aşağı iniş varsa klasik 130tl maliyetli termostat kütüğü gitti demektir
Normal sürüşte 77-78 derece. Ellemiyorum o zaman.
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mahmut Yıldız yazdı:
Servet Aydın yazdı:
Dci 82 derece ile çalışıyor. Ciddi verimli motoru biraz soğuk yesin ve hemen hararet 70lere iner. Ancak daha aşağı iniş varsa klasik 130tl maliyetli termostat kütüğü gitti demektir

Normal sürüşte 77-78 derece. Ellemiyorum o zaman.

Kaçırmışım bu mesajı.

105'lik motorlar 88'lik, 110'luk motorlar 80'lik termostat kullanıyordu. Ancak şöyle: Benim duster normal yolda 80-78 arası giderdi, 82 görünce termostat tam açılır 76'ya inerdi.

Duster'da hararet ibresi yoktu bu sebeple kaç çizgide bilmiyorum. Ancak ilk kasa son üretim 110'luk duster'larda 80 olunca 4 çizgi çıkardı.

 

Megane'ım 105hp'lik ve 88'lik termostata sahipti. 40 dereceden sonra 2 çizgi, 80'den sonra 4 çizgi yapardı. 70'e düşerse yine 2 çizgi çıkarırdı.

 

Bence, bir ECU güncellemesi var mı, kontrol edilmeli. Yokuş aşağı, yukarı, hiç bir şekilde hararet 75'in altında görmedim ben.

 

Dip not: Renegade 92'lik termostata sahip. 90'da açılmaya başlıyor ve 92'de tam açıkken yokuş aşağı 84'e kadar düşüyor. Düz yoldaysam 87-88 arası hararet düşüyor. Bir fikir olması açısından belirteyim dedim.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yokuş dediğimiz cankurtaran veya erciyes? Nişantaşı İstinye yokuşları değil cicim

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bazı bilgileri tazeleyelim, iyi olur.

Megane varken mesaj atmışım konusunda:

Duster varken aracı servise götürdüğümde 105'liklere 88'lik termostat taktıklarını söylemişlerdi. 30 derece düşüyor demişim, demek ki 70'lerde falan çalışıyordu, zira 40 derecede PTC devreden çıkıyordu.

 

Bugün termostatı ve yakıt filtresini No Name'de değiştirttim. Termostat sanıyorum sürekli açık kalıyordu. Araç çok çabuk soğuyor, geç ısınıyordu. Geçtiğimiz soğuklarda şehir içinde düşük devirde kalorifer açıkken hararet 30 dereceye yakın düşüyor, ibre aşağıya iniyor ve hatta kalorifer soğuyup elektrikli ısıtıcı devreye giriyordu. Ayrıca 83 derecelik termostat olmasına rağmen 80 derecede çalışıyordu araç.

Yaptığımız testte 83'de stabil çalıştığını gördüm. Çevreyoluna çıkıp bi basamadım ama, sanıyorum yarın deneyeceğim. Sorun olacağını sanmıyorum. KM'yi not alalım, 73500.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Mahmut Yıldız

Aracın jantlarını boyamaya karar verdim. Aslında karar vereli 1 aydan fazla oldu ama iki kere kargo sıkıntısı yaşayıp siparişlerimi alamadım. Geçen hafta boyaları alınca hafta sonu da deneme amaçlı sadece tek jantı boyadım. 

Boyamak için yedek lastiği takıp bir lastiği eve çıkardım. Eşim annesinin yanına köye gidince fırsat bu fırsat dedim. Gerçi zaten evde boyanacağı biliyordu. 

Şunu söyleyim evde bu iş zor. Zımpara boya kısmı değil de önce lastik kirli diye yıka, kurumasını bekle, sonra zımpara yapıp tekrar yıka-kurut çok uzun sürüyor ve zaman alıyor. Bu sebeple diğerlerini müsait yer bulunca aynı ayna boyayacağım. 

Gelelim sonuca. 

 

Bu önceki hali.

e906f18b128f34a0d30f656c85a1d77c.jpg

 

Bunlar da sonraki 

 

819ce045b0b2a2d4042b9458322e0f70.jpg

 

ccdb8cde9cdabc422ba203843b344e07.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Önder Özcan yazdı:

Sürpriz sonluymuş bu :)

Eline sağlık. Vernikledin di mi.

Evet abi, mat siyah üstü mat vernik.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

 

Selçuk Bakış yazdı:

Sevdim bunu, parlak renklide olabilir aslında

Parlak nasıl dururdu bilmiyorum. İlk başta jant + kaliper boyayacaktım ama kaliperden vazgeçtim. Bu hali iyi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ben nedense simsiyah jant sevemiyorum. Böyle olacağına, kara jant kullanırım, daha iyi diye düşünüyorum.

Bunun yerine hep gunmetal hoşuma gidiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...