Onur Demirci

Leon 2016-2019 Dsg

Recommended Posts

Onur Demirci

Arkadaşlar kafam karma karisik focus,astra,leon derken suruncemede kaldim:) dsg cok keyifli ancak gozumu korkutuyor dsgde ,powershiftte oldugu gibi kuru veya islak kavrama varmi mesela leon alsam kronik bir sorunu varmidir yalitimi yakiti yol tutusu nedir? Kuru kavrama ilemi geliyor vs vs kullanan arkadaslarin yorumlarini rica ediyorum.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Gül

Size de Alfa alalım bitsin bu derdiniz 😀 Hem Giulietta’nın çift kavraması DSG gibi değil, problemsiz. 

 

Leon güzel araçtır. DSG alacaksanız, servis kayıtlı olan bir araba almanızı tavsiye ederim. 80-120 bin civarı baskı balata değişimi yapılması lazım, bu civarda araçlar alıyorsanız maddi anlamda hazırlıklı olun. Astra K da çok güzel araç. Ondan neden vazgeçtiniz anlamadım. Focus 3’ü 3 yıl kullandım en ufak bir şikayetim olmadı. Kısacası saydığınız araçları gözü kapalı alabilirsiniz. Bu arada başta söylediğim Giulietta olayı şaka değildi.😀 Çok ümidim yok alacağınızdan ama bir araştırın isterseniz. Saydığınız araçların hepsinin de her konuda içinden geçer. Allah gönlünüze göre versin. 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Murat Öngür
8 saat önce, Onur Demirci yazdı:

Arkadaşlar kafam karma karisik focus,astra,leon derken suruncemede kaldim:) dsg cok keyifli ancak gozumu korkutuyor dsgde ,powershiftte oldugu gibi kuru veya islak kavrama varmi mesela leon alsam kronik bir sorunu varmidir yalitimi yakiti yol tutusu nedir? Kuru kavrama ilemi geliyor vs vs kullanan arkadaslarin yorumlarini rica ediyorum.

dsg kuru şanzıman ülkemizde benim duyduğum gördüğüm en fazla arıza çıkaran şanzıman dsg , ben golf de ve passat da gördüm arabalar daha 100, bin olmamış 2. vites de kalkmaya başlamışlar golfün tam 40 bin tl masrafı vardı, ben bunları gördükten sonra hiç bir zaman otomatik kullanmıyorum manel e devam  :)  

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

Her guzelin bir kusuru vardir. iclerinde gonlunuze yatan araci secmek lazim.

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal
1 saat önce, Murat Öngür yazdı:

dsg kuru şanzıman ülkemizde benim duyduğum gördüğüm en fazla arıza çıkaran şanzıman dsg , ben golf de ve passat da gördüm arabalar daha 100, bin olmamış 2. vites de kalkmaya başlamışlar golfün tam 40 bin tl masrafı vardı, ben bunları gördükten sonra hiç bir zaman otomatik kullanmıyorum manel e devam  :)  

 

40 bin? Emin miyiz? Serviste yapılsa bile 10-15 bin tutuyor. Dışarda 4-5 bine halledilebiliyor.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hasan Karabekiroglu

40 bin olmaz zannetmiyorum, şanzıman bozuldu diye arabanın yarı parasını servise mi bırakacak kullanıcı ?

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal
40 bin olmaz zannetmiyorum, şanzıman bozuldu diye arabanın yarı parasını servise mi bırakacak kullanıcı ?
Direk cope atsin daha iyi. Yanlis miyim?
  • Mutlu 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Ertugay

40 bin rakamı pek gerçekçi değil. Kavrama 4000, Mekatronik 8000 TL civarında yetkili servis fiyatlarıyla yapılıyordu. Garanti ve/veya iyi niyet garantisinden bu tamiratlar yapılabiliyor. Servis bakımlı Dizel DSG Leon, güzel bir kombinasyona sahip bir araç, uygun rakamlarada bulunabiliyor.

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Dsg evet biraz nazlı ancak trafik şartlarına göre kullanım ciddi fark ediyor. Yoğun trafik olan yerde araca bırakınca vites geçişlerini 10 dakika sonra başlıyor silkeleme vs gibi saçmalıklara. Ancak yine aynı trafikte manuel moda alıp sürücü vitese hükmedince sorun çıkarmıyor. 

Satıcıların otomatik vitesi kullanım koşulları olarak araç alıcılarına bilgi vermesi gerekiyor. Uygun şeklide kullanım ile sanmam sorun çıkacağını. 

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray
(düzenlendi)
2 saat önce, Murat Öngür yazdı:

dsg kuru şanzıman ülkemizde benim duyduğum gördüğüm en fazla arıza çıkaran şanzıman dsg , ben golf de ve passat da gördüm arabalar daha 100, bin olmamış 2. vites de kalkmaya başlamışlar golfün tam 40 bin tl masrafı vardı, ben bunları gördükten sonra hiç bir zaman otomatik kullanmıyorum manel e devam  :)  

bizim bir çalışanda var polo. kutu tip dsg 85 bin km de vuruntu yapmaya başladı. garantiden bir sürü şeyi yenilediler. saçma sapan bir şey bence.

 

yetkili serviste mekatronik ünitesi 15 16 bin tl iken, bence toplam 40 bin tl tuhaf değil.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hasan Karabekiroglu
2 dakika önce, Metin Akbal yazdı:
3 dakika önce, Hasan Karabekiroglu yazdı:
40 bin olmaz zannetmiyorum, şanzıman bozuldu diye arabanın yarı parasını servise mi bırakacak kullanıcı ?

Direk cope atsin daha iyi. Yanlis miyim?

 

:) 40 bini bana versen anahtarı bırakıp çıkarım.

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erkan Işık
2 saat önce, Murat Öngür yazdı:

dsg kuru şanzıman ülkemizde benim duyduğum gördüğüm en fazla arıza çıkaran şanzıman dsg , ben golf de ve passat da gördüm arabalar daha 100, bin olmamış 2. vites de kalkmaya başlamışlar golfün tam 40 bin tl masrafı vardı, ben bunları gördükten sonra hiç bir zaman otomatik kullanmıyorum manel e devam  :)  

40 bin masraf cıkmaz taş çatlasın 7-8 bın cıkar 10 yaşa kadar olan aracları dogus zaten ucretsız degısım yapıyor 

21 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

 

40 bin? Emin miyiz? Serviste yapılsa bile 10-15 bin tutuyor. Dışarda 4-5 bine halledilebiliyor.

Çinliler onuda çözmüşler kuru kavrama da 700 gram cıvarı yag konuluyor bu yagın dolastıgı haznenın kanallarını buyutmuşler 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray
10 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Dsg evet biraz nazlı ancak trafik şartlarına göre kullanım ciddi fark ediyor. Yoğun trafik olan yerde araca bırakınca vites geçişlerini 10 dakika sonra başlıyor silkeleme vs gibi saçmalıklara. Ancak yine aynı trafikte manuel moda alıp sürücü vitese hükmedince sorun çıkarmıyor. 

Satıcıların otomatik vitesi kullanım koşulları olarak araç alıcılarına bilgi vermesi gerekiyor. Uygun şeklide kullanım ile sanmam sorun çıkacağını. 

Toyota nın tek kavramalı otomatize şanzımanı, konforsuz olmasına rağmem nefis çalışıyor. Ne titreşim var ne vuruntu. Düşük hızda giderken ki kusuru ise gazı kesmesi vites değiştirirken. DSG müthiş karmaşık bir mühendislik ürünü ve bence bu tip bir sisteme performans araçları haricinde gerek olmazdı. 20 milisaniyede vites değiştirmese ne oalcak ki. Geçen sene Kanadadayken porsche ile gezidiriyorlardı bizi, araba 3.5 litre fantastik bir motorlu panamera idi. PDK şanzımanlıydı. ara gazı filan veriyor ve müthiş hızlı tepki gösteriyordu koşullara. böyle bir şey poloda olsa ne olur ki. garanti bitse hop arabayı at çöpe.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal
Toyota nın tek kavramalı otomatize şanzımanı, konforsuz olmasına rağmem nefis çalışıyor. Ne titreşim var ne vuruntu. Düşük hızda giderken ki kusuru ise gazı kesmesi vites değiştirirken. DSG müthiş karmaşık bir mühendislik ürünü ve bence bu tip bir sisteme performans araçları haricinde gerek olmazdı. 20 milisaniyede vites değiştirmese ne oalcak ki. Geçen sene Kanadadayken porsche ile gezidiriyorlardı bizi, araba 3.5 litre fantastik bir motorlu panamera idi. PDK şanzımanlıydı. ara gazı filan veriyor ve müthiş hızlı tepki gösteriyordu koşullara. böyle bir şey poloda olsa ne olur ki. garanti bitse hop arabayı at çöpe.
Manuelinden daha az yakan baska hangi otomatim sanziman var su an? DSG bu konudaki ununu kaptirdi mi bilmiyorum.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

20ms filan yok ya. Dsg içi plastik parçalar ile dolu bir sistem. Zaten ağırlığından belli içinin ne olduğu. Hızlanırken keyifli. Devir sabit çatara patara hızlanıyor makina. Cvt gibi. Ama yavaşlama işinde beceriksiz. Ben olsam jiroskop koyarım araca. Eğime göre vitesi ayarlarım. Böylelikle zırt pırt vites değişimi olmaz ömür uzun olur. Neyse, almanın kafa basarsa onu da ilave eder yakında 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal

Almanlarda rampa var mi ki gitmedigimden bilmiyorum valla

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erkan Işık
1 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

20ms filan yok ya. Dsg içi plastik parçalar ile dolu bir sistem. Zaten ağırlığından belli içinin ne olduğu. Hızlanırken keyifli. Devir sabit çatara patara hızlanıyor makina. Cvt gibi. Ama yavaşlama işinde beceriksiz. Ben olsam jiroskop koyarım araca. Eğime göre vitesi ayarlarım. Böylelikle zırt pırt vites değişimi olmaz ömür uzun olur. Neyse, almanın kafa basarsa onu da ilave eder yakında 

Servet abi önce amoroklarda zf şanzımana gecdı sımdıde amerıkadakı jettalarda japon şanzımana gecmış oda ugrasmıyor pazara göre ürün üretiyor 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
1 dakika önce, Metin Akbal yazdı:
3 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:
Toyota nın tek kavramalı otomatize şanzımanı, konforsuz olmasına rağmem nefis çalışıyor. Ne titreşim var ne vuruntu. Düşük hızda giderken ki kusuru ise gazı kesmesi vites değiştirirken. DSG müthiş karmaşık bir mühendislik ürünü ve bence bu tip bir sisteme performans araçları haricinde gerek olmazdı. 20 milisaniyede vites değiştirmese ne oalcak ki. Geçen sene Kanadadayken porsche ile gezidiriyorlardı bizi, araba 3.5 litre fantastik bir motorlu panamera idi. PDK şanzımanlıydı. ara gazı filan veriyor ve müthiş hızlı tepki gösteriyordu koşullara. böyle bir şey poloda olsa ne olur ki. garanti bitse hop arabayı at çöpe.

Manuelinden daha az yakan baska hangi otomatim sanziman var su an? DSG bu konudaki ununu kaptirdi mi bilmiyorum.

Hodjam, olay eğer ekonomi yapmak, çevreye daha az emisyon salınmasını sağlamak ise sadece yakıta odaklanmamak gerekir. Ekonomik sürüş için başka ekipmanların daha hızlı aşınması, onların üretimi ile çevreye yayılan daha fazla karbon salınımı vs düşünülmesi lazım. Bu sadece vw için değil, tüm üreticiler için geçerli. 

Millet egzosa odaklı 

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erkan Işık

İkinci dsg aracım cok sukur şanzıman problemım daha hıc olmadı ama tsi turbosu 17000 km of olmusdu 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mahmut Yıldız

Kırk bin afaki geldi ancak dsg ya da ps gibi yarı otomatik şanzımanları sorunsuz zannetmek yanlış. Bu şanzımanlar eninde sonunda manuel şanzıman gibi kavrama isteyecektir. Üzerine mekatronik ünitede de sorun çıkarsa masraf büyür. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
4 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Almanlarda rampa var mi ki gitmedigimden bilmiyorum valla emoji16.png

Alman kendisi için yaptı ise niye dünyaya satıyor o zaman 😁

  • Mutlu 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Onur Demirci
4 saat önce, Ahmet Gül yazdı:

Size de Alfa alalım bitsin bu derdiniz 😀 Hem Giulietta’nın çift kavraması DSG gibi değil, problemsiz. 

 

Leon güzel araçtır. DSG alacaksanız, servis kayıtlı olan bir araba almanızı tavsiye ederim. 80-120 bin civarı baskı balata değişimi yapılması lazım, bu civarda araçlar alıyorsanız maddi anlamda hazırlıklı olun. Astra K da çok güzel araç. Ondan neden vazgeçtiniz anlamadım. Focus 3’ü 3 yıl kullandım en ufak bir şikayetim olmadı. Kısacası saydığınız araçları gözü kapalı alabilirsiniz. Bu arada başta söylediğim Giulietta olayı şaka değildi.😀 Çok ümidim yok alacağınızdan ama bir araştırın isterseniz. Saydığınız araçların hepsinin de her konuda içinden geçer. Allah gönlünüze göre versin. 

Giulietta’nın manueli arkadasimda var cok mennun ama benzin oldugu icin sehir ici 9ltden asagi inmedi 😀 Cok arastirdim focusu kullandimda yol tutusu izalasyonu yakiti ve ivmelenmesi cok hosuma gitti yari otomatik olmasina ragmen yagli kavrama olusu bayagi sorunsuzmus kullanan ve forumlarda yorumlari okudum yari otomatik sanzumanlarin en sorunsuzu islak kvrama olan focus 3 ve 3.5daki diyolar 

56 dakika önce, Ahmet Ertugay yazdı:

40 bin rakamı pek gerçekçi değil. Kavrama 4000, Mekatronik 8000 TL civarında yetkili servis fiyatlarıyla yapılıyordu. Garanti ve/veya iyi niyet garantisinden bu tamiratlar yapılabiliyor. Servis bakımlı Dizel DSG Leon, güzel bir kombinasyona sahip bir araç, uygun rakamlarada bulunabiliyor.

Iyi niyet garantisinden belli bir kismini servis karsiliyormuş ama nerden baksak işcilik eklenince fiyat dahada articagi icin minimum 3-5 bin tl civari kullanciya kalicaktir

32 dakika önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Kırk bin afaki geldi ancak dsg ya da ps gibi yarı otomatik şanzımanları sorunsuz zannetmek yanlış. Bu şanzımanlar eninde sonunda manuel şanzıman gibi kavrama isteyecektir. Üzerine mekatronik ünitede de sorun çıkarsa masraf büyür. 

Sanirim iclerinde en sorunsuzu focus dizellerde kullaninlar islak (yagli)kavrama olan powershift.45 binde bir yag degisimi gerekiyormus cok arastirdim ne 1den 2ye gecerken titreme yasayan olmus nede sakirtu sukurtu sesi duyan..bu kombinasyonda focus sanirim bayagi iyi is cikarmis soyle 20 30bin km civarinda bi focus buldam 100bine kadar baski balata kurtarirmi acaba :)

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Onur Demirci
Bir saat önce, Servet Aydın yazdı:

Dsg evet biraz nazlı ancak trafik şartlarına göre kullanım ciddi fark ediyor. Yoğun trafik olan yerde araca bırakınca vites geçişlerini 10 dakika sonra başlıyor silkeleme vs gibi saçmalıklara. Ancak yine aynı trafikte manuel moda alıp sürücü vitese hükmedince sorun çıkarmıyor. 

Satıcıların otomatik vitesi kullanım koşulları olarak araç alıcılarına bilgi vermesi gerekiyor. Uygun şeklide kullanım ile sanmam sorun çıkacağını. 

Galiba focus alacagim yari otomatikler arasinda en sorunsuz o duruyor gibi servis kayitli temiz ps benim isimi gorur diye dusunuyorum astra K inceledim ancak hayal kirikligi yasadim 17 inc jantlar ile araba cok sert konfor yok yakiti sehir ici 6.5-7lt arasinda geziyor motor sesini iceri cok aliyor bunlari gorunce yikildim :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erkan Işık

focus yarı otomatık degıl bıldıgım kadar o nunda kendıne göre artısı eksısı var 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Onur Demirci
1 dakika önce, Erkan Işık yazdı:

focus yarı otomatık degıl bıldıgım kadar o nunda kendıne göre artısı eksısı var 

2015-2018  kasalar 1.5 dizelleri yari otomatik powershift kullaniyolar islak kavrama diye geciyor benzinlilerde kuru kavramaymis,2019 focuslari tamotomatik 8 ileri yaptilar yanilmiyorsam

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki