Evren Erakçora 27 Mart 2019 Paylaş 27 Mart 2019 Autobild dergisine göre tüm çift kavrama şanzımanlar sorunlu, şikayetler çok fazla diyorlar. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 27 Mart 2019 Paylaş 27 Mart 2019 Bu durum sadece dsg değil tüm çift kavramaların problemi aslında. Ancak en çok satan dsg olduğu için adı çokça duyuluyor. Ayrıca en uzun süredir satılan çift kavrama yine dsg. (Yanılmıyorsam 2004’ten beri var.) Kavrama aynı manuel şanzımanlardaki gibi baskı balata gibi bir dönem sonra aşınıp değişmesi gerekiyor. Manuel şanzımanın sürekli yarım debriyaj kullanırsanız baskı balatanız çok kısa ömürlü olacaktır. Çift kavramalarda şehir içi sıkışık trafikte çok fazla yarım debriyaj yaptıkları için ömürleri kısa oluyor. Mekatronik arızaları da daha çok ısınmadan kaynaklı oluyor. Cift Kavrama DSG ismi olarak ilk R32 Golfte 2002 de kullanildi. Kokeni 1980 lere Porsche ye kadar dayaniyor. Standart kullanici icin ise 2005 2006 diyebiliriz ki o donemde bile sein Passat in sanzimandan satmaya devam etti. Ayni donem MPI Golf te DSG kullanilmadi ama TSI Golf te DSG kullanildi. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 27 Mart 2019 Paylaş 27 Mart 2019 12 saat önce, Onur Demirci yazdı: Galiba focus alacagim yari otomatikler arasinda en sorunsuz o duruyor gibi servis kayitli temiz ps benim isimi gorur diye dusunuyorum astra K inceledim ancak hayal kirikligi yasadim 17 inc jantlar ile araba cok sert konfor yok yakiti sehir ici 6.5-7lt arasinda geziyor motor sesini iceri cok aliyor bunlari gorunce yikildim Mazda, 6 ileri otomatik türbinli şanzıman. 4, 5 ve 6 vitesleri direk kilitli. Bildiğin manuel vites. Skyactive motor zaten ekonomi ve performans konusunda ciddi verimli. Mazda 3 bak derim. Zaten donanım zengini araçlar 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 27 Mart 2019 Paylaş 27 Mart 2019 Powershift kullandim tam otomatikten sonra, 15 bin km, pek sevmedim. Ya manuel olsun yada tork konvertoru diyorum. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Mart 2019 Paylaş 28 Mart 2019 Dünya üzerindeki en ucuz tamiri kolay şanzıman , Otomatikleştirilmiş Manual şanzımanlardır. Manual kullanamıyorum , ama otomatik şanzıman bozulur diye çok korkuyorsanız yapacak bişey kalmıyor Dualogic, Selespeed ve EasyR şanzımanlı araçlara bakın. https://www.youtube.com/watch?v=nhNd6r3epIA 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay 28 Mart 2019 Paylaş 28 Mart 2019 22 saat önce, Onur Demirci yazdı: Giulietta’nın manueli arkadasimda var cok mennun ama benzin oldugu icin sehir ici 9ltden asagi inmedi 😀 Cok arastirdim focusu kullandimda yol tutusu izalasyonu yakiti ve ivmelenmesi cok hosuma gitti yari otomatik olmasina ragmen yagli kavrama olusu bayagi sorunsuzmus kullanan ve forumlarda yorumlari okudum yari otomatik sanzumanlarin en sorunsuzu islak kvrama olan focus 3 ve 3.5daki diyolar Iyi niyet garantisinden belli bir kismini servis karsiliyormuş ama nerden baksak işcilik eklenince fiyat dahada articagi icin minimum 3-5 bin tl civari kullanciya kalicaktir Sanirim iclerinde en sorunsuzu focus dizellerde kullaninlar islak (yagli)kavrama olan powershift.45 binde bir yag degisimi gerekiyormus cok arastirdim ne 1den 2ye gecerken titreme yasayan olmus nede sakirtu sukurtu sesi duyan..bu kombinasyonda focus sanirim bayagi iyi is cikarmis soyle 20 30bin km civarinda bi focus buldam 100bine kadar baski balata kurtarirmi acaba İyi niyet garantisinden parça ücreti çoğunlukla tamamen karşılanıyor, işçilik ücretinin az bir kısmı ödeniyor sadece. 3-5 bin TL çıkmaz ücret. 1 Yorum bağlantısı
Onur Demirci 28 Mart 2019 Yazar Paylaş 28 Mart 2019 12 saat önce, Dogan Arsiray yazdı: Powershift kullandim tam otomatikten sonra, 15 bin km, pek sevmedim. Ya manuel olsun yada tork konvertoru diyorum. Peki ivmelenmede veya 1 den 2ye gecerken titreme yaşadinizmi dizel focuslarda bu sorun yok diyorlar.Tork konvertorune agir diyolar ama.hic kullanma sansim olmadi 2 saat önce, Ahmet Ertugay yazdı: İyi niyet garantisinden parça ücreti çoğunlukla tamamen karşılanıyor, işçilik ücretinin az bir kısmı ödeniyor sadece. 3-5 bin TL çıkmaz ücret. Yani garantisi devam eden bir dsg alabilirsiniz mi diyosunuz şahsen leon ve golf guzel araclar tek korkum dogus otonun herhangi bi sorunda destek olup olmadigi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 28 Mart 2019 Paylaş 28 Mart 2019 O dediğiniz titresim kuru tip dct250 nin kavrama bölümüne yağ kaçtığı için oluyordu. Arıza yani. Tork konvertörlü araçta kayıp çoktur. Motor kucukse cok yakar. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Mart 2019 Paylaş 28 Mart 2019 54 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı: Tork konvertörlü araçta kayıp çoktur. Motor kucukse cok yakar. Otomatik ile manuel cx3 arasında 0.3 lt fark. Eskide kaldı türbin kaybı 1 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 28 Mart 2019 Paylaş 28 Mart 2019 23 saat önce, Servet Aydın yazdı: Mazda, 6 ileri otomatik türbinli şanzıman. 4, 5 ve 6 vitesleri direk kilitli. Bildiğin manuel vites. Skyactive motor zaten ekonomi ve performans konusunda ciddi verimli. Mazda 3 bak derim. Zaten donanım zengini araçlar Servet ustam sen niye dsg araca bınıyorsun :)) arkadaslara mazda tavsıye edıyorsun :)) 9 saat önce, Onur Demirci yazdı: Peki ivmelenmede veya 1 den 2ye gecerken titreme yaşadinizmi dizel focuslarda bu sorun yok diyorlar.Tork konvertorune agir diyolar ama.hic kullanma sansim olmadi Yani garantisi devam eden bir dsg alabilirsiniz mi diyosunuz şahsen leon ve golf guzel araclar tek korkum dogus otonun herhangi bi sorunda destek olup olmadigi Sorun istemem vs ugrasmam diyorsan gıdıp ya honda cıvıc yada huyundai i20 4 ileri otm alıp bıneceksınız 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 28 Mart 2019 Paylaş 28 Mart 2019 DSG arızaları uçuk paralara çıkmadan çözülebiliyor artık. Çok olduğu için tamiri de yaygın. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Mart 2019 Paylaş 28 Mart 2019 (düzenlendi) 11 dakika önce, Erkan Işık yazdı: Servet ustam sen niye dsg araca bınıyorsun :)) arkadaslara mazda tavsıye edıyorsun :)) Nasıl ve neden passat alındı bilsen yazmazdın, ayrıca mazdayı ev aldığım için ağlaya ağlaya sattım. Passat yerine keşke kangoo alsaydım diyorum her marşa bastığım gün. Passat tamirci aracı olarak görevini yerine getiriyor. Bende hak ettiği yerde şu an 28 Mart 2019 tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 28 Mart 2019 Paylaş 28 Mart 2019 14 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Nasıl ve neden passat alındı bilsen yazmazdın, ayrıca mazdayı ev aldığım için ağlaya ağlaya sattım. Passat yerine keşke kangoo alsaydım diyorum her marşa bastığım gün. Passat tamirci aracı olarak görevini yerine getiriyor. Bende hak ettiği yerde şu an Nedeni belli ticaret kdv vs düşmek ıcındır belli bir zaman bınıldıkden sonrada cabuk satılsın amacı servet ustam Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Mart 2019 Paylaş 28 Mart 2019 Alakası yok. 3 adet kango alacaktık. 120bin yerine 160bin verip bunları aldık 1 Yorum bağlantısı
Onur Demirci 28 Mart 2019 Yazar Paylaş 28 Mart 2019 38 dakika önce, Erkan Işık yazdı: Servet ustam sen niye dsg araca bınıyorsun :)) arkadaslara mazda tavsıye edıyorsun :)) Sorun istemem vs ugrasmam diyorsan gıdıp ya honda cıvıc yada huyundai i20 4 ileri otm alıp bıneceksınız i20 almamda,civic olabilir japonlar şanzuman konusunda bayagi iyiler. 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 29 Mart 2019 Paylaş 29 Mart 2019 DSG için VW’de garanti şu şekilde işliyor;Aracın garantisi bitene kadar tek kuruş çıkmayacak cepten. Garantisi bitince serviste bakıma girilip, girilmediğine bakılacak. (En fazla 2 bakım ihmal edilebiliyor) ve akabinde şartlar uygun ise, iyi niyet garantisi devreye girecek.7 yıldan sonra ise siz sağolun. Geçmişinde 1 kez dahi bakıma gitmediyse araç, avcunu açıp 15.500₺’cik istiyor servis şefi. Komple değişim yapılıyor, tamir işi yok. Mekatronik+Kavrama+Hidrolik PompaŞayet komple şanzıman, her şeyi ile inip, değişime giderse 30.000₺ civarı fiyat çıkıyor, doğru.Lakin böyle bir şeye gerek yok, dişlileri yemediyse araç. Tabi biz napıyoruz?Gidiyoruz Özel VW servisine,Sevgili ustamız bağlıyor bilgisayara, bakıyor arıza kodlarına, başlıyor şanzımanı sökmeye, yolluyor Adana’da DSG’ci Ahmet Usta’ya,Tamiri yapılıp geliyor, Sevgili ustamız montajına başlıyor, gerekli sıvıları dolum yapıp yeniliyor, gerekli kalibrasyonları yapıyor, gerekli test sürüşlerini yapıyor, ve gel aracını al abi diyor, gelirken 2.500₺’ciği de ayarla diyor,Kızgın kumlardan serin sulara dalmış gibi his kaplıyor içimizi.Bu kez de üşümeye başlayıp, soğutuyor VAG grubu kendinden [emoji1]Tüh! diyorsun, DSG sayesinde ettiğim bütün yakıt tasarrufları tekrardan bana fazlasıyla girdi diyorsun.Keşke tam otomatik şanzımana bineydim diyorsun.Ya da alaydım Manuel vites bir Ford, olaydım Lord, Dağa bayıra, bozuk yola, tepe tepe acımadan vuraydım diyorsun [emoji23]Sonra o Tok Kapı Sesi aklına geliyor, ettiğin masraf aklına geliyor, anahtarı masaya koymana gerek kalmadan, havada kapacak bir sürü müşteri çıkacağını bilmenin verdiği güven aklına geliyor(bkz.sıkıştığında altın gibi vw’i bozdurabilmek)Tamam diyorsun, binmeye devam. [emoji1]Kazasız belasız sürüşler dilerim dostlar [emoji4] 1 1 Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 29 Mart 2019 Paylaş 29 Mart 2019 Manuel vites vw ye binsek, daha mantıklı sanki. Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay 29 Mart 2019 Paylaş 29 Mart 2019 20 saat önce, Onur Demirci yazdı: Peki ivmelenmede veya 1 den 2ye gecerken titreme yaşadinizmi dizel focuslarda bu sorun yok diyorlar.Tork konvertorune agir diyolar ama.hic kullanma sansim olmadi Yani garantisi devam eden bir dsg alabilirsiniz mi diyosunuz şahsen leon ve golf guzel araclar tek korkum dogus otonun herhangi bi sorunda destek olup olmadigi Evet garantisi devam eden (uzatılmış garanti sahibi olabilir) veya garantisi bitmiş olsa bile rutin bakımları yetkili serviste yapılmaya devam eden DSG bir araç düşünebilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Ozer Oz 29 Temmuz 2019 Paylaş 29 Temmuz 2019 Açıkcası çalışma mantıgını bilmeden manuel vites gibi dsg kullanılırsa arıza çıkar. Bu şanzıman sonuçta 1 senede çıkmış birşey değil sanayide toplanıp yapılmışta değil, arkasında ar-ge mühendislik var. Şanzımanın bakımına dikkat ediliyorsa yağı suyu eksik etmiyorsa, yarış aracı gibi aniden kalkayım aniden durayım yapmıyorsa bir sorun çıkmaz neticede oyuncak değil hemen bozulsun konfor odaklı şanzıman ve müthiş konforu var sakin kullanırken dahi vites geçişi kalkışı çok hızlı ben seviyorum .. yarış aracı gibi ani dur kalka vs gelmez eğer istediğim gibi basayım durayım olayları olucaksa ya tam otomatik, yada manuel alınmalı 1 Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 Göreceksiniz VAG grubuda ileride tam otomatik şanzımana geçecek, Ford'un yaptığı gibi. Tam otomatik candır kafan rahat binersin. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts