İçeriğe Yönlendir

Leon 2016-2019 Dsg


Onur Demirci

Recommended Posts

Evren Erakçora

Autobild dergisine göre tüm çift kavrama şanzımanlar sorunlu, şikayetler çok fazla diyorlar. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Bu durum sadece dsg değil tüm çift kavramaların problemi aslında. Ancak en çok satan dsg olduğu için adı çokça duyuluyor. Ayrıca en uzun süredir satılan çift kavrama yine dsg. (Yanılmıyorsam 2004’ten beri var.)

Kavrama aynı manuel şanzımanlardaki gibi baskı balata gibi bir dönem sonra aşınıp değişmesi gerekiyor. Manuel şanzımanın sürekli yarım debriyaj kullanırsanız baskı balatanız çok kısa ömürlü olacaktır. Çift kavramalarda şehir içi sıkışık trafikte çok fazla yarım debriyaj yaptıkları için ömürleri kısa oluyor. 

Mekatronik arızaları da daha çok ısınmadan kaynaklı oluyor. 

Cift Kavrama DSG ismi olarak ilk R32 Golfte 2002 de kullanildi. Kokeni 1980 lere Porsche ye kadar dayaniyor. Standart kullanici icin ise 2005 2006 diyebiliriz ki o donemde bile sein Passat in sanzimandan satmaya devam etti. Ayni donem MPI Golf te DSG kullanilmadi ama TSI Golf te DSG kullanildi.

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
12 saat önce, Onur Demirci yazdı:

Galiba focus alacagim yari otomatikler arasinda en sorunsuz o duruyor gibi servis kayitli temiz ps benim isimi gorur diye dusunuyorum astra K inceledim ancak hayal kirikligi yasadim 17 inc jantlar ile araba cok sert konfor yok yakiti sehir ici 6.5-7lt arasinda geziyor motor sesini iceri cok aliyor bunlari gorunce yikildim :)

Mazda, 6 ileri otomatik türbinli şanzıman. 4, 5 ve 6 vitesleri direk kilitli. Bildiğin manuel vites. Skyactive motor zaten ekonomi ve performans konusunda ciddi verimli. Mazda 3 bak derim. Zaten donanım zengini araçlar 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Powershift kullandim tam otomatikten sonra, 15 bin km,  pek sevmedim.  Ya manuel olsun yada tork konvertoru diyorum.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Dünya üzerindeki en ucuz tamiri kolay şanzıman , Otomatikleştirilmiş Manual şanzımanlardır. 

Manual kullanamıyorum , ama otomatik şanzıman bozulur diye çok korkuyorsanız yapacak bişey kalmıyor

Dualogic, Selespeed ve EasyR şanzımanlı araçlara bakın. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=nhNd6r3epIA

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay
22 saat önce, Onur Demirci yazdı:

Giulietta’nın manueli arkadasimda var cok mennun ama benzin oldugu icin sehir ici 9ltden asagi inmedi 😀 Cok arastirdim focusu kullandimda yol tutusu izalasyonu yakiti ve ivmelenmesi cok hosuma gitti yari otomatik olmasina ragmen yagli kavrama olusu bayagi sorunsuzmus kullanan ve forumlarda yorumlari okudum yari otomatik sanzumanlarin en sorunsuzu islak kvrama olan focus 3 ve 3.5daki diyolar 

Iyi niyet garantisinden belli bir kismini servis karsiliyormuş ama nerden baksak işcilik eklenince fiyat dahada articagi icin minimum 3-5 bin tl civari kullanciya kalicaktir

Sanirim iclerinde en sorunsuzu focus dizellerde kullaninlar islak (yagli)kavrama olan powershift.45 binde bir yag degisimi gerekiyormus cok arastirdim ne 1den 2ye gecerken titreme yasayan olmus nede sakirtu sukurtu sesi duyan..bu kombinasyonda focus sanirim bayagi iyi is cikarmis soyle 20 30bin km civarinda bi focus buldam 100bine kadar baski balata kurtarirmi acaba :)

İyi niyet garantisinden parça ücreti çoğunlukla tamamen karşılanıyor, işçilik ücretinin az bir kısmı ödeniyor sadece. 3-5 bin TL çıkmaz ücret.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Demirci
12 saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

Powershift kullandim tam otomatikten sonra, 15 bin km,  pek sevmedim.  Ya manuel olsun yada tork konvertoru diyorum.

Peki ivmelenmede veya 1 den 2ye gecerken titreme yaşadinizmi dizel focuslarda bu sorun yok diyorlar.Tork konvertorune agir diyolar ama.hic kullanma sansim olmadi

2 saat önce, Ahmet Ertugay yazdı:

İyi niyet garantisinden parça ücreti çoğunlukla tamamen karşılanıyor, işçilik ücretinin az bir kısmı ödeniyor sadece. 3-5 bin TL çıkmaz ücret.

Yani garantisi devam eden bir dsg alabilirsiniz mi diyosunuz şahsen leon ve golf guzel araclar tek korkum dogus otonun herhangi bi sorunda destek olup olmadigi

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

O dediğiniz titresim kuru tip dct250 nin kavrama bölümüne yağ kaçtığı için oluyordu. Arıza yani. 

 

Tork konvertörlü araçta kayıp çoktur. Motor kucukse cok yakar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
54 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

 

 

Tork konvertörlü araçta kayıp çoktur. Motor kucukse cok yakar.

Otomatik ile manuel cx3 arasında 0.3 lt fark. Eskide kaldı türbin kaybı 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
23 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Mazda, 6 ileri otomatik türbinli şanzıman. 4, 5 ve 6 vitesleri direk kilitli. Bildiğin manuel vites. Skyactive motor zaten ekonomi ve performans konusunda ciddi verimli. Mazda 3 bak derim. Zaten donanım zengini araçlar 

Servet ustam sen niye dsg araca bınıyorsun :)) arkadaslara mazda tavsıye edıyorsun :)) 

9 saat önce, Onur Demirci yazdı:

Peki ivmelenmede veya 1 den 2ye gecerken titreme yaşadinizmi dizel focuslarda bu sorun yok diyorlar.Tork konvertorune agir diyolar ama.hic kullanma sansim olmadi

Yani garantisi devam eden bir dsg alabilirsiniz mi diyosunuz şahsen leon ve golf guzel araclar tek korkum dogus otonun herhangi bi sorunda destek olup olmadigi

Sorun istemem vs ugrasmam diyorsan gıdıp ya honda cıvıc yada huyundai i20 4  ileri otm alıp bıneceksınız 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

DSG arızaları uçuk paralara çıkmadan çözülebiliyor artık. Çok olduğu için tamiri de yaygın.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)
11 dakika önce, Erkan Işık yazdı:

Servet ustam sen niye dsg araca bınıyorsun :)) arkadaslara mazda tavsıye edıyorsun :)) 

Nasıl ve neden passat alındı bilsen yazmazdın, ayrıca mazdayı ev aldığım için ağlaya ağlaya sattım. Passat yerine keşke kangoo alsaydım diyorum her marşa bastığım gün. Passat tamirci aracı olarak görevini yerine getiriyor. Bende hak ettiği yerde şu an 

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
14 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Nasıl ve neden passat alındı bilsen yazmazdın, ayrıca mazdayı ev aldığım için ağlaya ağlaya sattım. Passat yerine keşke kangoo alsaydım diyorum her marşa bastığım gün. Passat tamirci aracı olarak görevini yerine getiriyor. Bende hak ettiği yerde şu an 

Nedeni belli ticaret kdv vs düşmek ıcındır  belli bir zaman  bınıldıkden sonrada cabuk satılsın amacı servet ustam 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Alakası yok. 3 adet kango alacaktık. 120bin yerine 160bin verip bunları aldık 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Demirci
38 dakika önce, Erkan Işık yazdı:

Servet ustam sen niye dsg araca bınıyorsun :)) arkadaslara mazda tavsıye edıyorsun :)) 

Sorun istemem vs ugrasmam diyorsan gıdıp ya honda cıvıc yada huyundai i20 4  ileri otm alıp bıneceksınız 

i20 almamda,civic olabilir japonlar şanzuman konusunda bayagi iyiler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

DSG için VW’de garanti şu şekilde işliyor;

Aracın garantisi bitene kadar tek kuruş çıkmayacak cepten.

Garantisi bitince serviste bakıma girilip, girilmediğine bakılacak. (En fazla 2 bakım ihmal edilebiliyor) ve akabinde şartlar uygun ise, iyi niyet garantisi devreye girecek.

7 yıldan sonra ise siz sağolun.
Geçmişinde 1 kez dahi bakıma gitmediyse araç, avcunu açıp 15.500₺’cik istiyor servis şefi.
Komple değişim yapılıyor, tamir işi yok.
Mekatronik+Kavrama+Hidrolik Pompa
Şayet komple şanzıman, her şeyi ile inip, değişime giderse 30.000₺ civarı fiyat çıkıyor, doğru.
Lakin böyle bir şeye gerek yok, dişlileri yemediyse araç.

Tabi biz napıyoruz?
Gidiyoruz Özel VW servisine,
Sevgili ustamız bağlıyor bilgisayara, bakıyor arıza kodlarına, başlıyor şanzımanı sökmeye, yolluyor Adana’da DSG’ci Ahmet Usta’ya,
Tamiri yapılıp geliyor, Sevgili ustamız montajına başlıyor, gerekli sıvıları dolum yapıp yeniliyor, gerekli kalibrasyonları yapıyor, gerekli test sürüşlerini yapıyor, ve gel aracını al abi diyor, gelirken 2.500₺’ciği de ayarla diyor,
Kızgın kumlardan serin sulara dalmış gibi his kaplıyor içimizi.
Bu kez de üşümeye başlayıp, soğutuyor VAG grubu kendinden [emoji1]
Tüh! diyorsun, DSG sayesinde ettiğim bütün yakıt tasarrufları tekrardan bana fazlasıyla girdi diyorsun.
Keşke tam otomatik şanzımana bineydim diyorsun.
Ya da alaydım Manuel vites bir Ford, olaydım Lord,
Dağa bayıra, bozuk yola, tepe tepe acımadan vuraydım diyorsun [emoji23]

Sonra o Tok Kapı Sesi aklına geliyor, ettiğin masraf aklına geliyor, anahtarı masaya koymana gerek kalmadan, havada kapacak bir sürü müşteri çıkacağını bilmenin verdiği güven aklına geliyor(bkz.sıkıştığında altın gibi vw’i bozdurabilmek)
Tamam diyorsun, binmeye devam. [emoji1]

Kazasız belasız sürüşler dilerim dostlar [emoji4]



  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay
20 saat önce, Onur Demirci yazdı:

Peki ivmelenmede veya 1 den 2ye gecerken titreme yaşadinizmi dizel focuslarda bu sorun yok diyorlar.Tork konvertorune agir diyolar ama.hic kullanma sansim olmadi

Yani garantisi devam eden bir dsg alabilirsiniz mi diyosunuz şahsen leon ve golf guzel araclar tek korkum dogus otonun herhangi bi sorunda destek olup olmadigi

Evet garantisi devam eden (uzatılmış garanti sahibi olabilir) veya garantisi bitmiş olsa bile rutin bakımları yetkili serviste yapılmaya devam eden DSG bir araç düşünebilirsiniz.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...

Açıkcası çalışma mantıgını bilmeden manuel vites gibi dsg kullanılırsa arıza çıkar. Bu şanzıman sonuçta 1 senede çıkmış birşey değil sanayide toplanıp yapılmışta değil, arkasında ar-ge mühendislik var.  

 

Şanzımanın bakımına dikkat ediliyorsa yağı suyu eksik etmiyorsa, yarış aracı gibi aniden kalkayım aniden durayım yapmıyorsa bir sorun çıkmaz  neticede oyuncak değil hemen bozulsun konfor odaklı şanzıman ve müthiş konforu var sakin kullanırken dahi vites geçişi kalkışı çok hızlı  ben seviyorum .. yarış aracı gibi ani dur kalka vs gelmez 

 

 

 eğer istediğim gibi basayım durayım  olayları olucaksa ya tam otomatik, yada manuel alınmalı 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hakan Gürsu

Göreceksiniz VAG grubuda ileride tam otomatik şanzımana geçecek, Ford'un yaptığı gibi. Tam otomatik candır kafan rahat binersin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...