Fatih Sarıkaya

Skoda Fabia Tavsiye

Recommended Posts

Fatih Sarıkaya

Şimdi kendim için kısmet olursa skoda fabia arayışındayım.Hemen olması zor ama kısa gelecekde ALLAH kısmet ederse bir adet fabia İNŞALLAH.

Formda bilgili birçok arkadaş var.Onların ehil bilgilerine ihtiyacım var.Donanımlı olmasada olur,hipermile delisiyim.1500 devirdede çeksin isterim.Lpg montajına uygun motor kombinasyonu tercihim.Lakin lazım olduğunda çabuk ivmelenmesinide istiyorum.3 silindirli istemiyorum.Araç içinde titreşimi sevmiyorum.Şimdi bana nasıl fabia önerirsiniz.İsteklerim biraz zor gibi ama ben büyük araba sevmiyorum. @Ali Darbaz hocam hipermile ile alakalı baya birikime sahip.Bilgini esirgemessen sevinirim.Çok teknik değilde daha yüzeysel daha anlaşılır.Şimdiden herkese teşekür ederim.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

Forumda hipermiller sevdasi basladi 😁

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Sarıkaya
2 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Forumda hipermiller sevdasi basladi 😁

Çok keyifli.

  • Mutlu 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

Hipermillere rakip konu acacagim.😁

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz

Hocam iyi guzel demişin. Aklındaki rakam nedir. Fabia dediğin araba 2000 de başlıyor. 1.9 dizelide var 1,2 tsi motorlusuda. Sen önce keseden haber ver.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Sarıkaya
3 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Hocam iyi guzel demişin. Aklındaki rakam nedir. Fabia dediğin araba 2000 de başlıyor. 1.9 dizelide var 1,2 tsi motorlusuda. Sen önce keseden haber ver.

Lpg montajı olursa 1.2 tsi'de gönlüm var.Donanımlı delisi değilim.Bana sadece multimedya olsa olur.Olmassada sonradan kendim takarım.Zeki müren çalsın yeter.1500 devirde çekmesi en çok aradığım özellik.Çok pahalı olmasın.Kendime birşey alacağımda çok pinti bit tipe bürünüyorum.Eski kasa yeni kasa farketmez.

9 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Hipermillere rakip konu acacagim.😁

İsabet olur.,

Tigra varken gözüm hep anlık yakıt tüketiminde idi.Göstergede 4.0 rakamını görmek paha biçilemez.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz

Dayimin felicia arabasi var. Buraya yazmistim. O araba rutin kontrole girdi. Komple rektifiye oldu. 1500 liraya motoru yapildi. 1998 model araba. 

 

İlk serviste rotu degisti.

İkinci servisde şanziman kollari degisti.

Ucuncude kalorifer yapildi.

Dorduncude termostadi portladi

Beşinci servisinde 5. Vites rektife oldu. 

Altinci servisde motor komple indi. 1500 tl.

 

Tum bunlar 20 ayda oldu. Sana nasil bir skoda saralim.. 

7 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

Lpg montajı olursa 1.2 tsi'de gönlüm var.Donanımlı delisi değilim.Bana sadece multimedya olsa olur.Olmassada sonradan kendim takarım.Zeki müren çalsın yeter.1500 devirde çekmesi en çok aradığım özellik.Çok pahalı olmasın.Kendime birşey alacağımda çok pinti bit tipe bürünüyorum.Eski kasa yeni kasa farketmez.

İsabet olur.,

Tigra varken gözüm hep anlık yakıt tüketiminde idi.Göstergede 4.0 rakamını görmek paha biçilemez.

 

1.2 tsi motor 1500 devirde surersen lspi sorun yaşarsin. Piston kirar.

Tdi alip 1500 devirde surersen kurum ihtimali var. Ama lspi kadar tehlikeli degil.

 

 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Sarıkaya
5 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Dayimin felicia arabasi var. Buraya yazmistim. O araba rutin kontrole girdi. Komple rektifiye oldu. 1500 liraya motoru yapildi. 1998 model araba. 

 

İlk serviste rotu degisti.

İkinci servisde şanziman kollari degisti.

Ucuncude kalorifer yapildi.

Dorduncude termostadi portladi

Beşinci servisinde 5. Vites rektife oldu. 

Altinci servisde motor komple indi. 1500 tl.

 

Tum bunlar 20 ayda oldu. Sana nasil bir skoda saralim.. 

Fabia.

15 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Dayimin felicia arabasi var. Buraya yazmistim. O araba rutin kontrole girdi. Komple rektifiye oldu. 1500 liraya motoru yapildi. 1998 model araba. 

 

İlk serviste rotu degisti.

İkinci servisde şanziman kollari degisti.

Ucuncude kalorifer yapildi.

Dorduncude termostadi portladi

Beşinci servisinde 5. Vites rektife oldu. 

Altinci servisde motor komple indi. 1500 tl.

 

Tum bunlar 20 ayda oldu. Sana nasil bir skoda saralim.. 

 

1.2 tsi motor 1500 devirde surersen lspi sorun yaşarsin. Piston kirar.

Tdi alip 1500 devirde surersen kurum ihtimali var. Ama lspi kadar tehlikeli degil.

 

 

Kurum önemli değil arada 5 bin devir yaparız.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora
15 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Dayimin felicia arabasi var. Buraya yazmistim. O araba rutin kontrole girdi. Komple rektifiye oldu. 1500 liraya motoru yapildi. 1998 model araba. 

 

İlk serviste rotu degisti.

İkinci servisde şanziman kollari degisti.

Ucuncude kalorifer yapildi.

Dorduncude termostadi portladi

Beşinci servisinde 5. Vites rektife oldu. 

Altinci servisde motor komple indi. 1500 tl.

 

Tum bunlar 20 ayda oldu. Sana nasil bir skoda saralim.. 

 

1.2 tsi motor 1500 devirde surersen lspi sorun yaşarsin. Piston kirar.

Tdi alip 1500 devirde surersen kurum ihtimali var. Ama lspi kadar tehlikeli degil.

 

 

Neden piston kırar anlayamadım? TSI düşük devirde kullanmak için değil mi? 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
9 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Neden piston kırar anlayamadım? TSI düşük devirde kullanmak için değil mi? 

 

Dusuk devirde dusuk yukde sorun yok. Dip gaza basip kacayim derken olan oluyor.   Cit cit citlamalar esliginde hizlaniyorsun. 

İyi yakit lazim. Dogru motor yagi kullancaksin.

 

1.4 tdi fabia bakacan 2009 2010 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

Düşük devirde yüklenmek doğru olmaz zaten, tüm arabalarda öyle değil mi? 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Sarıkaya
7 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Dusuk devirde dusuk yukde sorun yok. Dip gaza basip kacayim derken olan oluyor.   Cit cit citlamalar esliginde hizlaniyorsun. 

İyi yakit lazim. Dogru motor yagi kullancaksin.

 

1.4 tdi fabia bakacan 2009 2010 

Bu çok önemli.Düşük yükde dip gaz ihtiyaca vasıl olunca tsi motor zarar görürmü?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
3 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

Bu çok önemli.Düşük yükde dip gaz ihtiyaca vasıl olunca tsi motor zarar görürmü?

 

1.2 tsi motor icin 160 bin 140 bin omur bićiyorlar.  Bozulmasa bile yuksek maliyetli bir ariza cikariyor. Bunu soyleyen istatistikler. En cok bozulan seatin minivani, agirliktan dolayi surekli yukte.. araba ne kadar hafifse okadar uzun dayaniyor. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

1.2 de triger zinciri şikayet konusuydu, hiç öyle kısa bir ömür okumadım.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Sarıkaya
29 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

1.2 tsi motor icin 160 bin 140 bin omur bićiyorlar.  Bozulmasa bile yuksek maliyetli bir ariza cikariyor. Bunu soyleyen istatistikler. En cok bozulan seatin minivani, agirliktan dolayi surekli yukte.. araba ne kadar hafifse okadar uzun dayaniyor. 

Arkadaşımda 2009 dizel modeli var.İkikere motor yaptırdı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
Şimdi, Fatih Sarıkaya yazdı:

Arkadaşımda 2009 dizel modeli var.İkikere motor yaptırdı.

 

1.400.000 km yol yapan 1.4 tdi var. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray
Fatih Sarıkaya yazdı:

Arkadaşımda 2009 dizel modeli var.İkikere motor yaptırdı.

dizel için anormal bence

 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray
Evren Erakçora yazdı:

Düşük devirde yüklenmek doğru olmaz zaten, tüm arabalarda öyle değil mi? 

zaten tsi nin olayı düşük hacimden büyük hacim gücü almak olduğundan hemen vites küçültmek lazım. özellikle alt devirede tork yokken olan oluyor turbo motorda. supercharger da olan modellerde bence bu sorun daha zor görülür. çünkü alt devirde basılan hava yeterli. zaten tork da fazla. araba küçük motorlu dizel araç gibi davranıyor neredeyse.

 

1.4 150 hp tsi öyle mesela. 240 nm tork var. böylece gaza basmadan da gidebiliyor yüksek viteste. ama ne zaman hızlanmak lazım mutlaka küçültmek lazım vitesi.

DSG olunca ne oluyor onu merak ediyorum çünkü DSG vs hemen büyütme eğiliminde olmalı vitesleri.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

Dayimin felicia arabasi var. Buraya yazmistim. O araba rutin kontrole girdi. Komple rektifiye oldu. 1500 liraya motoru yapildi. 1998 model araba. 

 

İlk serviste rotu degisti.

İkinci servisde şanziman kollari degisti.

Ucuncude kalorifer yapildi.

Dorduncude termostadi portladi

Beşinci servisinde 5. Vites rektife oldu. 

Altinci servisde motor komple indi. 1500 tl.

 

Tum bunlar 20 ayda oldu. Sana nasil bir skoda saralim.. 

 

1.2 tsi motor 1500 devirde surersen lspi sorun yaşarsin. Piston kirar.

Tdi alip 1500 devirde surersen kurum ihtimali var. Ama lspi kadar tehlikeli degil.

 

 

Felicianın şu anki skoda ile uzak yakın alakası yok ayrıca sözü edilen arızalar olabilir ve niye olduğunu da bilmiyoruz.

Ali Darbaz yazdı:

 

1.2 tsi motor icin 160 bin 140 bin omur bićiyorlar.  Bozulmasa bile yuksek maliyetli bir ariza cikariyor. Bunu soyleyen istatistikler. En cok bozulan seatin minivani, agirliktan dolayi surekli yukte.. araba ne kadar hafifse okadar uzun dayaniyor. 

Kaynak ver

Fatih Sarıkaya yazdı:

Şimdi kendim için kısmet olursa skoda fabia arayışındayım.Hemen olması zor ama kısa gelecekde ALLAH kısmet ederse bir adet fabia İNŞALLAH.

Formda bilgili birçok arkadaş var.Onların ehil bilgilerine ihtiyacım var.Donanımlı olmasada olur,hipermile delisiyim.1500 devirdede çeksin isterim.Lpg montajına uygun motor kombinasyonu tercihim.Lakin lazım olduğunda çabuk ivmelenmesinide istiyorum.3 silindirli istemiyorum.Araç içinde titreşimi sevmiyorum.Şimdi bana nasıl fabia önerirsiniz.İsteklerim biraz zor gibi ama ben büyük araba sevmiyorum. @Ali Darbaz hocam hipermile ile alakalı baya birikime sahip.Bilgini esirgemessen sevinirim.Çok teknik değilde daha yüzeysel daha anlaşılır.Şimdiden herkese teşekür ederim.

1.0 mpi 75 hp alın arkanıza bakmayın.

Lazım olduğunda ferrari gibidir kullanmayı bileceksiniz. Sesi de harika.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serkan Maden
Ali Darbaz yazdı:

 

1.2 tsi motor icin 160 bin 140 bin omur bićiyorlar.  Bozulmasa bile yuksek maliyetli bir ariza cikariyor. Bunu soyleyen istatistikler. En cok bozulan seatin minivani, agirliktan dolayi surekli yukte.. araba ne kadar hafifse okadar uzun dayaniyor. 

Vw 140 160 binlik ömürlü motor yapmaz hatta hiç bir marka yapmaz. Şu istatistikleri bizle paylaşırsanız sevinirim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

Felicianın şu anki skoda ile uzak yakın alakası yok ayrıca sözü edilen arızalar olabilir ve niye olduğunu da bilmiyoruz.

Kaynak ver

1.0 mpi 75 hp alın arkanıza bakmayın.

Lazım olduğunda ferrari gibidir kullanmayı bileceksiniz. Sesi de harika.

 

Ozaman okuduğum kaynaklar bana bunu söyledi. google 1.2 tsi isues yazınca karşına çıkıyor. Ayrıca Seat Servisinde görevli teknisyen bunu teyit etmiştir. 

 

 

 

Serkan Maden yazdı:

Vw 140 160 binlik ömürlü motor yapmaz hatta hiç bir marka yapmaz. Şu istatistikleri bizle paylaşırsanız sevinirim.

Googlede yazınca ilk çıkan başlık http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=115

"he average lifespan of the 1.2 TSI engine is 150,000 miles (250,000 km)."

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin

Son kasa 1.2 tsi dsg Fabia bir sene kullandım.

Fiyatına ve boyutuna göre çok güzel araba.

Ali Darbaz yazdı:

 

1.2 tsi motor icin 160 bin 140 bin omur bićiyorlar.  Bozulmasa bile yuksek maliyetli bir ariza cikariyor. Bunu soyleyen istatistikler. En cok bozulan seatin minivani, agirliktan dolayi surekli yukte.. araba ne kadar hafifse okadar uzun dayaniyor. 

 

Kim biçmiş o ömrü? Öyle şey mi olur yahu?

Evren Erakçora yazdı:

1.2 de triger zinciri şikayet konusuydu, hiç öyle kısa bir ömür okumadım.

 

Yenileri kayışlı olması lazım. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz

Değerli arkadaşlar. Ben hiç tsi sahibi olmadim. Arkadaş Nisan ayında 3 ay önce sormuş. Bende üşenmemiş google ingilizce Turkçe aramalar yapmış . Bulduklarımı servis etmişim. 

3 ay sonra bana gelip kaynak maynak sormanızın manası yok. 

İyi geceler.   

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Yeldan

Mesajı paylaş


Mesajın linki