İçeriğe Yönlendir

Rıfkının Dönüşü - Series 3


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
1 dakika önce, Koray Demir yazdı:

Bu kafes gibi olan şey cam tavanı mı koruyor? Araç ters dönerse durum ne olur acep?

Ters dönmek yasak. Planlıyor isen roll cage yapman gerek. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Şimdi haliyle yabancı forumlara gruplara baktık. Öğrendik ki bu kısa şasi arazide elbette daha avantajlı. uzunlara hamile kadın diyorlarmış, arazide dikkatli hareket etmeliymiş. Ancak gezi ve otoyol hızı için stabilite için uzun şasi uygun deniyor. Bu bizim rıfkı 4 dingil makaslı ve frenler tambur.  Defender 90 lar ise disk fren ve helozon yaylı, artikülasyon daha fazla. Yani uzun dönemli para dökmek için eğer klasik istenmiyorsa defender altyapısı sanki daha uygun olur. Benzinli 4 silindir ya da turbo olmayan hiçbir dizel 80-90 ı geçemiyor. Motor değişimi kolay. Overdrive şanzıman ilavesi satılıyor. Sürekli hafiften yağ kaçırdığı için tüm araçlar garaçlarda altına kumlu fırın tepsisi koyma  adeti olmuş. Bu nedenle yağları kontrol gerekiyor. 

 

Defender 1988 den sonra olmuş adı ve 90 inç dingil arası olmuş. 88 yılından önce 88 inç bunlara series 3 deniyor. 71 öncesi series 2 ve series 1 ler var. 1945 e kadar gidiyor. Yeni uzunlar (OTOKAR imalatı olanlar da) 90 ve daha çok da 110. Bir de daha az sayıda 130 lar. var. Bunlarda 200TDI, 300TDI ve Puma motorlar var. Ford transit motor da takılabiliyor. Benzinden dizele de geçmek mümkün ama proje yapılması ve aynı motorun yenisi yok diye bi yazı felan hazırlanması gerekiyor. Kafayı çok takan için dipsiz kuyu.

Hatta geçende kara delik bulununca land sahipleri hemen karadelik fotosunun üzerine amblem koydular. 

 

Bu araçların bizim ülkedeki kısmen avantajı otokar tarafından da yapılmış versiyonlarının olması. Daha derin bilgim yok henüz ama 80 sonları için en iyileri deniyor. En son yenilerden ülkeye ithal edilmemiş, son dönemde otokar piyasaya da vermemiş. Türkiyedekileri restore edip yurtdışına satıyorlar bu nedenle temiz araç da sürekli azalıyor. Enteresan bir durum. 

Bu arada bi tane benzin bidonu almam gerekti. ne olur olmaz. afrikaya gidecez ya artık tavanda bidonla hava yapıcaz.

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Son cümle beni güldürdü :), havalar açsın çıkalım dağa taşa kamp yapmaya 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Normalde 4x2 yani. 
 
Yapılabilecek keyfe keder işler:
 
1- elektronik ateşleme
2- elektrikli radyatör fan
3- çorum kaloriferi orijnal yerine nakil
4- GPS hız göstergesi yağ basınç ve sıcaklığı göstergesi
5- Yakıt göstergesi hassasiyeti ayarlanacak
6- ses düzeni abartılacak.
7- ikinci akü sistemi
9- benzinli webasto  (amazon-com da 199 dolar ya da çıkma) kış öncesi konabilir çünkü aracın motor çoooook geç ısınıyor.  Termostat takılı mı ona da bakmam lazım. 74 derece takılması lazımmış.
10- ışıklandırma ilaveleri
11- arka pencere amortisörü yok açık gitmek çok güzel oluyor jeep ten biliyorum. 
12- kapı iç trimlerinin yenileri var oldukça ucuz (çünkü defender yapılmış) deniliyor. Onlar yenilenebilir.
13- LPG?   Benzindeki gücü bujileri felan değiştikten karbüratörcüden sonra bi net anlamam lazım. Ona göre karar vereceğim. 72 HP bir araç bu neticede.
 
Taban keçe ve muşamba zaten yenilenmiş cillop gibi olmuş. Arkada belki sırt gelen yerlere minder bant geçilebilir emin değilim.
 
 
yolda kalmamak için 

Ooo ne kadar çok oynanacak yeri varmış.
Süper.

Araziye çıkacaksan Diferansiyel kilidi şart
Tabi bir de benzin bidonu
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
59 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Motor kurşunlu benzin için olduğundan kurşun katkısı biraz katmak öneriliyor, gerçi bu kadar ağır büyük motora gerekir mi ülkede çok önemli değil ama 20 liralık katkılar var iki depoda bi yarım belki koyarım psikolojik faktör. 

Kurşunlu motorlar kurşunsuzda daha performanslı diye okumuştum. Ne diyorsun bu işe hocam?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

series 3 ler bir şekilde gidiyor, ne şekilde bilemem ama şaşırtır...

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
3 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Kurşunlu motorlar kurşunsuzda daha performanslı diye okumuştum. Ne diyorsun bu işe hocam?

 

kaynak var mı? Çok mantıklı gelmiyor ama. Bi nevi EGR görevi görüyor gibi geldi bana.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
11 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

kaynak var mı? Çok mantıklı gelmiyor ama. Bi nevi EGR görevi görüyor gibi geldi bana.

Aradım şu an bulamadım, tekrar karşıma çıkarsa ileteceğim mutlaka.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Hayırlı olsun hocam 4 çeker e siz de dahil oldunuz. Emeklilik projesi mi? Yakın mı emeklilik?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

boya varmı :kutlama::kutlama:

 

hayırlı uğurlu olsun .  gerçek bir makine alınmış. allah korudu jimni mimni bakarken en kralı ile çıkıldı meydana demek.

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Hayirli olsun hocam, Hakan abideyken surdum ben bunu birkac kez :) Guzel ter attiriyor :)

Cok artikulasyon olmaz makaslarla hocam.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Zora sokacak hali pek yok ama eğlenceli. Normal sürüşte direksiyon sıkıntı yapmıyor. Kurcalayacak bir aracımız olsun dedik. Orta vadede hibrite çevireceğim bunu.

Zora sokacak hali pek yok ama eğlenceli. Normal sürüşte direksiyon sıkıntı yapmıyor. Kurcalayacak bir aracımız olsun dedik. Orta vadede hibrite çevireceğim bunu.

 

 

planlı alım yapacak olanlar kamp vs için 110 4 kapı defender alınmalı.. helozon yaylı.. ama bu makasların da yeri geldiğinde avantajı var.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Para denilen kağıt parçaları bir gün yolunu şaşırıp bana uğrarsa :D

 

4jBONG.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
2 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Zora sokacak hali pek yok ama eğlenceli. Normal sürüşte direksiyon sıkıntı yapmıyor. Kurcalayacak bir aracımız olsun dedik. Orta vadede hibrite çevireceğim bunu.

 

hibritle zaman kaybetmede ne yaparsan yap hocam, ille hibrit olacaksa 200 km sadece elektrikle gidecek şekilde yapta işe yarasın bari :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
31 dakika önce, Nihat Palolu yazdı:

Para denilen kağıt parçaları bir gün yolunu şaşırıp bana uğrarsa :D

 

4jBONG.jpg

Bindim. Parasını haketmiyor. Bence direkt olarak 100bin eksik yazılmalı tüm rakamlar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek
6 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Kurcalayacak bir aracımız olsun dedik. Orta vadede hibrite çevireceğim

 

Hibrit karşıtı arkadaşlara bu mesaj yeterli olur her halde☺️

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
7 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

hibritle zaman kaybetmede ne yaparsan yap hocam, ille hibrit olacaksa 200 km sadece elektrikle gidecek şekilde yapta işe yarasın bari :)

Yapınca takdir edersin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hibriti çok mantıklı buluyorum.
Tamamen pilli uymaz bize

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
6 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Hibriti çok mantıklı buluyorum.
Tamamen pilli uymaz bize

Tamamen pilli yapınca menzil şarj akü ve güç çok yüksek. Ama hibrit olunca 5-10 kw motor ve 72 volt 150 kilo akü ile iş bitiyor. Bi nevi takviye.. muayenede sök motoru bagajda ses düzeni aküsü... ;)

 

getirisi ise sürekli yokuş aşağı tatlı yokuşta araç kullanıyorsun.

Benzin 15 liraya çıkınca bunlara izin çıkacaktır. Hepimiz araçların tepesine panel koyacağız.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
12 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

hibritle zaman kaybetmede ne yaparsan yap hocam, ille hibrit olacaksa 200 km sadece elektrikle gidecek şekilde yapta işe yarasın bari :)

21yy için en ideal olanı hibrittir. İşletme maliyeti düşük, çevreye zararı minimum. Tamamen batarya ile emisyon daima yüksek olacaktır 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...