İçeriğe Yönlendir

Lastiklerin Dıştan Aşınması


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Bir saat önce, Recep Selim Kaya yazdı:

Bu aşınma basınç ya da rot ayarına benzemiyor bence.

Sanırım virajlara fren yapmadan giriyorsunuz.

 

Ben virajlarda ayagimi gazdan bile cekmiyorumki. :)

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Şimdi, Ali Darbaz yazdı:

 

Ben virajlarda ayagimi gazdan bile cekmiyorumki. :)

 

Merkezkaç kuvvetini de ekliyorsun beygirlere o zaman. :) 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

aracı hep bu şekilde yüksek devirde mi tutuyorsunuz? motor ömrü açısından LPG nin etkisini merak ediyorum doğrusu. Fiat linea 72hp LPG li motorda düşük güçten ötürü 60 bin km de valfler yanmıştı. Aracı sürekli ve mecburen üst devirde kullanıyorduk. Tamamı uzun yol da yapılan km.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
1 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

aracı hep bu şekilde yüksek devirde mi tutuyorsunuz? motor ömrü açısından LPG nin etkisini merak ediyorum doğrusu. Fiat linea 72hp LPG li motorda düşük güçten ötürü 60 bin km de valfler yanmıştı. Aracı sürekli ve mecburen üst devirde kullanıyorduk. Tamamı uzun yol da yapılan km.

 

Ben yüksek devir çevirmiyorumki, Maksimum tork devrinin üstüne dahi çıkmıyorum. Araba ikinci Faza bile geçemiyor. İkinci faza 5000 devirde geçiyoruz. Kaldıki motor 6200 devire kadar çıkıyor. Redline 6500 de başlıyor. Bu devirde kesiciye giriyoruz. 4000 devir atmosferik motor için ihtiyactır. 

O lineda başka bir iş vardır. bende tam tersi oldu. düşük devirde yükte kullandığım için bobinlerim arızalandı. Arabanın soğutma sistemi 2500 devirden sonra potansiyelini gösteriyor. Ayrıca benim subablar çelikten. Motoru Yükte kullanıp, düşük devirde yürütmek, Yüksüz yüksek devirde sürmekten daha tehlikelidir. 

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Lastikleriniz çatladığına göre muhtemelen sertleşmiş. Yeni lastik alıp güzel bir yürüyen kontrolü ve rot ayarı yaptırın derim.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

hocam sana hibrit lazım bir tane yada 1.5 dci dizel dacia.

 

2001 senesinde 2000 model hyundai accent arabam vardı. 82 hp. 960 kilo. klimasız filan birsey. o zamanlar başlamıştım hypermiling işlerine. istanbul kadıköy ankara incek arasında ortalamam 4.2 litreydi o derece. hız 80 km filandı. hep alt devir kullanımı. maksimum torkun geldiği devir benzinlide epey yukarıda olduğu için, motora faydası olmayacağını düşünüyorum. dikkat ederseniz epey uzun ömürlü amerikan aracı motorları atmosferiktir, büyük hacimlidir ve hep vitesleri 2 bin devir civarı değiştirler ve görece  düşük güçtedirler.

 

örnek 4.7 v8 chrysler motoru sadece 235 hp veriyor araç performansı bu hacime göre orta ayarda ancak uzun yolda 11 litre yakıyor. ortalama hız da 90 100 km arasında olmalı. araç 1.9 ton.

hyundai accent ile kıyaslayınca düşük güçlü atmosferik motorun ne kadar kötü bir kombinasyon olduğu ortaya çıkıyor. bu nedenle TSi motorlar çok verimli. alt devirde de tork var çünkü.

 

ama tabi salt endeks en düşük yakılan yakıt miktarı ise diyecek birşey kalmaz.

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

@Dogan Arsiray Hocam, 3 silindirli bir otomobil kullandığımdan , devir çevirmek gerekiyor. Bu motorun doğası bu. 

 

Burdada belirtildiği üzere, 2000 saat 5200 devirde çalıştırılmış. 400 saat ise maksimum yükde çalıştırılmış. Bu işkence testlerinden başarı ile geçmiş bir motor. 

 

"Stringent Validation The 1.0L engine was tested under GM’s strict regimen, one of the toughest set of standards in the industry, and included a battery of round-the-clock performance and durability trials such as: • Running test engines continuously for more than 2,000 hours at 5200 rpm – the equivalent of 12 straight weeks at wide-open throttle. • Cycling engines for 400 straight hours (more than 16 days) between peak-horsepower and peak-torque rpm levels – a torturous test that pushes rotating parts such as the crankshaft and connecting rods to their limits. • Cold- and heat-soak tests that ensure the engine will start and operate normally in temperatures as low as -40 degrees F (-40 C) and as high as 220 degrees F (104 C)"

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yüksek devir hypermiling mantığına aykırı bence, adamlar vites oranlarını uzatıyorlar az devir çevirsin diye. 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
17 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Arkadaşlar her iki diş kenar çepheride aşiniyor. Tek tarafi aşinmiyor. Bu durumda 32 psi bu lastikler icin düşük bir deger olmasin. Arabanin arkasi hafif. 

Lastikler 2016 model petlas pt535.

 

tyre-pressure-tread-wear-tyre-tracks-com

 

Sürekli 4 mevsim lastik mi kullanıyorsunuz? Yani 4 tekerde de PT535 mi var?

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
2 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Yüksek devir hypermiling mantığına aykırı bence, adamlar vites oranlarını uzatıyorlar az devir çevirsin diye. 

 

Her aracın bir sürüş stili vardır. i10 için 80 ile 110 km hızlar ekonomiktir. Hatta iki hız arasındaki yakıt tüketimi  bile aynı çıkıyor. 

7 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

 

Sürekli 4 mevsim lastik mi kullanıyorsunuz? Yani 4 tekerde de PT535 mi var?

 

 

 

Sadece arkada 2 adet  pt535 var, önlerde ise Falken snecra var. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
16 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

30 bin km kadar sonra tekrar görüşelim :) şaka tabi.

 

5 nci senemdeyim hocam. Araba ile 65000km  yol yaptık :) . Şu an 85000 km de

Garantisi bitince aracın lpg sistemini kapatacağım. Çünkü hep arıza verdi. Ama hiç biri subab arızası değildi. 

 

Gaz pedalına  dip basmam, aracıda en fazla %70 yükte kullanmaya dikkat ederim. Videoda izlerseniz, rampalarda hız kaybediyor araba, Tutunamadığı yerde ayağımı gazdan çekip yük artmasının önüne geçiyorum. Yavaşlıyor. 

 

Burda motor sicaklıklarını izlemeniz mümkün. 

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Günaydın, 

Bu gün işe arabayla geldim,  Hızı biraz yüksek tutup, her zamanki gibi, virajlara frensiz veya 5nci vitesde ayağımı gazdan çekerek dönüşlerimi yaptım. Sonuc olarak aynı izler yanakları daha yukarda olan Falken lastiklerimde de oluştu. 

 

Normalde 35 psi lastik basıncı ile sürdüğümde bu tip bir şeye rastlamazdım. Konforu biraz artırmak adına 32 psi yapınca , yanaklar hafif şişti. hal böyle olunca beni şaşırtan bu yanak izleri oluşmaya başladı. Düz yolda, arabayı saldım. Araba direksiyonu bıraktım. gaza bassamda, basmasamda araba düz gitmeyi sürdürüyor.  rüzgarın yönüne ve yolun eğimine  göre hafif sağ veya sol çekmeler yaşaniyor. Alt takımlarımda hiç bir şey olmadığına eminim. 

 

İzin sesbebi bulunmuştur. Virajları fren yapmadan döndüğüm için cizgiler oluşmaktadır. 

 

Saygılar. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
4 dakika önce, Recep Selim Kaya yazdı:

Peki hangisi daha kârlı? Sonuç olarak nasıl bir sürüşe karar verildi?

 

Viraja hızlı girmesem iyi olur :)  yada eskisi gibi 35 psi basıcaz :) 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Peki hangisi daha kârlı? Sonuç olarak nasıl bir sürüşe karar verildi?
Asagi tukursen sakal yukari tukursen biyik :)
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
5 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Asagi tukursen sakal yukari tukursen biyik :)

 

Önümüzdeki yil mayis ayi icin 2 adet lastik almayi kafaya koydum. Öndeki falkenleri arkaya takip , öne 2 adet falken aliyim. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Önümüzdeki yil mayis ayi icin 2 adet lastik almayi kafaya koydum. Öndeki falkenleri arkaya takip , öne 2 adet falken aliyim. 
Yanliiis teeerrs demis sair.

Yeni lastik her zaman arkaya takilir.
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
(düzenlendi)
33 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Yanliiis teeerrs demis sair.

Yeni lastik her zaman arkaya takilir.

Arkadan kayma kopma olmasın diye söyleniyor ama frenleme esnasında da bütün yük ön lastiklerde. Çekiş esnasında da iş ön lastiklerde. Bana pek mantıklı gelmiyor yeni lastiğin arkaya takılma olayı. Arkada lastiğin eski olduğunu bilerek viraja girdikten sonra sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.

tarihinde Fatih Mehmet Uslu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

Bende vidajda frene basmam, viraja girmeden önce pampa aşağı değilse ayağımı gazdan çekerim ama dönüş esnasında gaz vermeye devam ederim. Rampa aşağı inerken de  viraja girmeden frene basarım dönüş süresince aksi bir durum olmadıkça frene basmam ve yine ayağım gaz pedalında olur. 

Bu şekilde kullanmak bana güven veriyor.

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Arkadan kayma kopma olmasın diye söyleniyor ama frenleme esnasında da bütün yük ön lastiklerde. Çekiş esnasında da iş ön lastiklerde. Bana pek mantıklı gelmiyor yeni lastiğin arkaya takılma olayı. Arkada lastiğin eski olduğunu bilerek viraja girdikten sonra sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.

 

Arka lastiğin eski olduğunu bilerek ani hareket yapamazsan? Önüne araç çıktı şu geyik testlerindeki manevrayı yapmak gerekti nolacak o zaman üstad? Araba arkadan koptu mu toparlaması çok zor olur.

 

Araca direksiyonunla yön verebilirsin ama arka kısmın kontrolü hiç bir zaman sende olmaz. Asıl olan 4 tekerin de değişimidir ama 4 teker değişiminin mümkün olmadığı durumlarda yeni lastikler her zaman arkaya takılır.

 

Benim başıma geldi. Ön lastikler yıprandı diye ön arka değişimi yapmıştık. Her zaman 80 90 la dönebildiğim virajda 70 le arabanın arkası attı ben mi toparladım ESP mi devreye girdi anlamadım ama toparladım. Video atıyorum

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
2 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

 

Arka lastiğin eski olduğunu bilerek ani hareket yapamazsan? Önüne araç çıktı şu geyik testlerindeki manevrayı yapmak gerekti nolacak o zaman üstad? Araba arkadan koptu mu toparlaması çok zor olur.

 

Araca direksiyonunla yön verebilirsin ama arka kısmın kontrolü hiç bir zaman sende olmaz. Asıl olan 4 tekerin de değişimidir ama 4 teker değişiminin mümkün olmadığı durumlarda yeni lastikler her zaman arkaya takılır.

 

Benim başıma geldi. Ön lastikler yıprandı diye ön arka değişimi yapmıştık. Her zaman 80 90 la dönebildiğim virajda 70 le arabanın arkası attı ben mi toparladım ESP mi devreye girdi anlamadım ama toparladım. Video atıyorum

 

 

 

 

Arka lastiklerim daha 2 yaşinda ve 30 bin km de. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 

Arka lastiklerim daha 2 yaşinda ve 30 bin km de. 

 

Videodaki lastiklerim 2.5 yaşında ve kışlıklarımda vardı yani 2 sene 35-40 bin km kullanıldı desem yeridir.

 

 

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
5 saat önce, Metin Akbal yazdı:

 

Arka lastiğin eski olduğunu bilerek ani hareket yapamazsan? Önüne araç çıktı şu geyik testlerindeki manevrayı yapmak gerekti nolacak o zaman üstad? Araba arkadan koptu mu toparlaması çok zor olur.

 

Araca direksiyonunla yön verebilirsin ama arka kısmın kontrolü hiç bir zaman sende olmaz. Asıl olan 4 tekerin de değişimidir ama 4 teker değişiminin mümkün olmadığı durumlarda yeni lastikler her zaman arkaya takılır.

 

Benim başıma geldi. Ön lastikler yıprandı diye ön arka değişimi yapmıştık. Her zaman 80 90 la dönebildiğim virajda 70 le arabanın arkası attı ben mi toparladım ESP mi devreye girdi anlamadım ama toparladım. Video atıyorum

 

 

 

Aslında aracın arkasının kayması kadar önünün kayması da tehlikeli. Arkadan kayınca kontra vererek toplayabilirsin veya esp zaten hallediyor. Ama virajda kafadan kayınca apışıp kalıyoruz genelde. Gaz kesmek ve lastiğin yola tutunmasını beklemekten başka yapacak bişey kalmıyor. Tabi şunu da ekleyeyim esp topluyor yazdım ama lastiğin tutunma gücü kadar toplayabilir. Siz de haklısınız, yaşadığınız olayda hızınız fazla olsa arka lastiklerin eski olması nedeniyle kaza bile yapabilirsiniz. Ama günlük hayatta arkayı kaydırmayı mı daha çok yaşıyoruz yoksa ani frenle durmayı mı. Ani frende tüm yük ön lastiklerde oluyor. Ön lastik kötüyse fren mesafesi aşırı uzuyor. Mümkün ise dört lastiğin de değişimi en iyisi tabiki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...