Ali Darbaz 29 Nisan 2019 Paylaş 29 Nisan 2019 Merhaba Bundan yaklaşık 1 hafta önce, Dayıma ait Skoda Felicia 14000 tl bedelle satıldı. Dayım, kısa zamanda arabasız kalınca yerine yenisini aramak durumunda kaldık. Önce bir Alfa 156, arkasında dört tane Pejo 206 arabayı inceledik. Her seferinde baktığımız araçlar kusurlu çıktı. Kusur arabalarda değil, sahiplerindeydi. Gezi parkında molotoflanmış arabadan tutunda, Kiralama şirketinde bir senede 10 defa el değiştiren arabalara kadar bir sürü vukuatlı model karşımıza çıktı. Bu biraz bizim elimizdeki tutardan da kaynaklanıyordu. Fiyat bandımız 20-25 bin tl arasındaydı. Bir şekilde Dayım, önüne düşen aradığı fiyat bandında full boyalı, fakat değişeni olmayan Otomatik şanzımanlı bir Lacetti ilanı paylaştı. Araç expertiz göstermek şartıyla inceledik. aracın fiyatı, esxpertizde çıkan fren sapmasından dolayı bir miktar aşaği çekildi. Araç sahibide okey vermesi, expertiz raporlarında arabanın ortalamanın üzerinde çıkması, araç sahibinin beyanatlarını tutması ile aracı full boyalı olmasına rağmen almaya ikna olduk. Arac sahibi full boya nedeniyle , yaşına rağmen gayet iyi durumdaki aracını istediği fiyata alıcı bulduğu içinde memnundu. Arabanın karoseri, boyası veya süspansiyonun sertliği benim ilgi alanıma girmiyor. Lakin benim i10dan yumuşak süspansiyonları var. Benim ilgilendiğim kısım, Motor + Şanzıman olacağı için yaptığım 50 km lik sürüşten sonra elde ettiğim bilgileri paylaşayım. Motor klasik bir atmosferik gibi çalışmaya devam ediyor. 5800 devirde 109 beygir gücü, 3600 devirde 150 newton torku var. Gelelim vites nasıl çalışıyor. 150 bin km olan bu şanzıman Aisin Warner AW 80-40 ls model olup, bana hiç bir kusuru yokmuş gşbş geldi . Sahibinin demesine göre 2017 yılında şanzıman bir bakım yapılmış. Yağı değiştirilmiş. Şanıman tepkileri 4 ileri bir şanzımandan beklenmeyecek şekilde. Araba her vitesinde damper kitleyebiliyor. Aynı bir cvt gibi çalışan tork konverteri, gaza bastığınızda oluşan 500 ile 1000 devirlik toleransı yavaş yavaş eşitlerken, araç hızlanıyor. Motordan gelen devir ile konverterin çevirdiği şanzımanın devri eşitlendiğinde damper kilitleniyor. Bu da arada sanki bir cvt veya fazladan bucuk vites varmış hissi uyandırıyor. Tork konverteri çok esnek, kavramada kullanılan sıvının viskozitesi, diğer kullandığım arabalardan çok farklı hissettiriyor. Arac gaz pedalına basılma oranına göre ilk 70 km hıza kadar neredeyse tüm vitesleri seçebiliyor. Araba 60 ile giderken dip gaza basıldığında birinci vitese bile takabiliyor. Bunu öyle güzel sarsıntısız yapıyor ki kıskanılmayacak gibi değil. Aracın 4 kademeli vitesin üçüncü dişlisi "drecth drive" yani birebir oran iken, dördüncü vites "Over Drive" olarak yapılmış. İşin ilginc tarafı, oldukca büyük birinci vites oranı. Başka arabalarda bu oran ancak ikinci vitesde görülebilir. I = 2.875 (11.03) II = 1.568 (6.01) III = 1 (3.84) IV = 0.697 (2.67) Araba gps hız olarak, Birinci vitesde 63 km/h İkinci vitesde 116 km/h Üçüncü vites (direct drive) 181 km/h Dördüncü vitesde (over drive) 260 km/h ( teorik ) Özünde araba son hızına "dd" oranında yani üçüncü vitesinde 175 km/h ulaşıyor. Şimdilik gözlemlerimde çıkardığım bilgiler bunlar, daha çok bilgi yazacağım. 24500 tl değerindeki bu arabayı umarım uzun süre sorunsuz bineriz 12 Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 29 Nisan 2019 Paylaş 29 Nisan 2019 hayırlı olsun 2 sene önce abimede almıstık 2007 model olması lazım düz vites cok seviyorlar cok mutlular bi önceki aracı clo i cok masraf yapmıstı motor yemişti 1 Yorum bağlantısı
Alper Aytar 29 Nisan 2019 Paylaş 29 Nisan 2019 Güle güle kullanın bu paraya bu tarz araba bence gayet güzel...Otm şanzıman arıza vermedikçe sıkıntı olmaz diye düşünüyorum... 1 Yorum bağlantısı
Selim Kaya 29 Nisan 2019 Paylaş 29 Nisan 2019 Fiyat performans arabası bence. Hayırlı olsun. Keyifle binilecek bir araç. 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Berke 29 Nisan 2019 Paylaş 29 Nisan 2019 Hayırlı olsun yeni araç. Güle güle kullanın, kazasız belasız. 1 Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı 29 Nisan 2019 Paylaş 29 Nisan 2019 Kazasız, belasız binmek nasip olsun. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Nisan 2019 Yazar Paylaş 29 Nisan 2019 Köre asıllı Türk vatandaşi ile Turkiye'ye çalismak için gelmiş koreli amca 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 29 Nisan 2019 Paylaş 29 Nisan 2019 Hayırlı olsun fiyatına göre çok güzel araç. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Asil 30 Nisan 2019 Paylaş 30 Nisan 2019 Hayırlı uğurlu olsun aracınız. güle güle kullanın. 1 Yorum bağlantısı
Hamit inan 30 Nisan 2019 Paylaş 30 Nisan 2019 14 saat önce, Ali Darbaz yazdı: Dördüncü vitesde (over drive) 260 km/h ( teorik ) Bir an höhhh dedim. 4. vites 260 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 30 Nisan 2019 Yazar Paylaş 30 Nisan 2019 Lacetti ile saate 80 km hizla rampa cikarken, şanziman sabit devirle damperi kitleyerek cikmayi deniyor. Gaza hafif basip rampayi cikiyorsun. Lakin hizi tutamayacak kadar motor yuk altina girdiginde, damper kilitlerinden kurtuluyor. Hiziniz sabit fakat vites yine 4 de olmasina ragmen devir 500 rpm artiyor. 500 devir farki konverterde dönüştürülüp ekstra tork olarak tekere iletiliyor. Rampayi sabit hiz ve vitesde ciktiktan sonra , rampayi inerken motorun fren etkisi azalsin diye konverter kilitlenmiyor. Motor bu sefer 500 devir daha az ceviriyor. Fakat ayni hiz ve ayni vitesde suzulmeye devam ediyor. Duz yolda kilitli damper ile 4ncu vitesde 2000 devirde 80 km hiz yapan araba, Yüke bindiginde 4 ncu vitesde damper kilitini salinca 2500 devirde 80 km hiz yapiyor. Araba yukten dustugunde ve kendini rampa aşagi salincada 1500 devirde 4 ncu vitesde yine 80 km hiz yapiyor. İste butun bu devir farklari tork konverterin sihiri. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 30 Nisan 2019 Paylaş 30 Nisan 2019 Kazasız belasız. GM Aisin kullanmış vay be diyor insan. 1 Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 30 Nisan 2019 Paylaş 30 Nisan 2019 4 saat önce, Metin Akbal yazdı: Kazasız belasız. GM Aisin kullanmış vay be diyor insan. Daewoo olmasın Aisin kullanan.:) Yorum bağlantısı
Metin Akbal 30 Nisan 2019 Paylaş 30 Nisan 2019 Daewoo olmasın Aisin kullanan.Lacetti Chevroletin, o da GM nin degil mi agam[emoji846] 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 30 Nisan 2019 Paylaş 30 Nisan 2019 2008'e kadar Daewoo fabrikasında üretim yaptı, yani aslında Daewoo idi. 22 dakika önce, Cavit Çırakoğlu yazdı: Daewoo olmasın Aisin kullanan.:) 17 dakika önce, Metin Akbal yazdı: Lacetti Chevroletin, o da GM nin degil mi agam 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Nisan 2019 Paylaş 30 Nisan 2019 hayırlı olsun, damper kilidi ne demek Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 30 Nisan 2019 Yazar Paylaş 30 Nisan 2019 6 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: hayırlı olsun, damper kilidi ne demek Tork konverterli arabalarda, tork konverteri kilitleyip, motor ile şanzıman arasında direk bağlantı yapan debriyaj gibi bişey . İngilizce Lock-up damper, ben tükçeye Damper kilidi diye çevirdim Mesela bu videoda, adam yakıt tüketimini düşürmek için, manual devreye sokmak amacıyla bir düzenek yapmış.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Nisan 2019 Paylaş 30 Nisan 2019 bu lacettide bu düzenek yoktur, bypass valfi vardır. piyasada buçuk vites te derler. led xenon gibi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 30 Nisan 2019 Yazar Paylaş 30 Nisan 2019 4 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: bu lacettide bu düzenek yoktur, bypass valfi vardır. piyasada buçuk vites te derler. led xenon gibi Çağlar abi arabanin şase numarasi ile katalogdan bakinca damper kilidi cikiyor. Tasarimi biraz degisik. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 30 Nisan 2019 Yazar Paylaş 30 Nisan 2019 6 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: 6 numaralı parça mı? Bu komple abi. Komple bu parcalak direk baglanti kavramasi diye geciyor. Kilit sistemi diye geciyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts