İçeriğe Yönlendir

Peugeot 208 - Nasıl Bir Araçtır?


Mehmet Delen

Recommended Posts

Mehmet Delen
(düzenlendi)

Arkadaşlar pejo 208 nasıl bir araç, 1.4 mü 1.6 mı hiç kullanmadım, geniş ekran  40 bin 50 bin civarı bir pejo almayı düşünüyorum görüşleriniz nedir acaba, geniş ekranlı olanların sürüş pozisyonu çok hoşuma gidiyor. 

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
başlık düzenlendi.
Yorum bağlantısı
Mehmet Delen
Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

bir önce ne kullanmıştınız

Focus ghia2000 mdl çağlar bey

Yorum bağlantısı
Serdar Göktaş

Bende var, buyrun. Ne öğrenmek istiyorsunuz? 1.4 e-hdi yarı otomatik araç var bende. Yakıt konusunda muazzam. Şu ana kadar sahip olduğum araçlar içerisinde en az yakanı. O açıdan çok memnunum. 2 hafta önce antalyadan iki yetişkin iki çocuk. Full bagaj ile 3.6 ortalama ile geldim. Yarım depo mazot yaktım. Yolda harcadığım para yaktığım mazottan daha fazla. Öyleki hala araca mazot almış değilim. 1000 km yi geçti araç antalyadan aldığım mazot ile. 

Gelelim otomatik ise tercihiniz vitese. Tek kavrama yarı otomatik bir şanzımanı var. Ve internette yazan abi hissettiriyor, bu nasıl şanzıman lafları gerçek. Ben 20 bin km yi geçtim. Ben alıştığımdan şanzımanın nasıl tepki vereceğini bildiğimden dolayı artık bana hiç garip gelmiyor şanzıman. Bayağı bayağı alıştım kendisine. Sadece nerde ve ne ayarda gaza basacağınız önemli. Gerisini araç hallediyor zaten. Ben bunları bilerek aldım zaten. İlk otomatik aracım. Bundan sonraki tercihlerim de otomatik olacak. 

Gelelim sürüşüne. Klasik b sınıf araç. Bir fiesta kadar yola sağlam basmıyor. Üzerinde 15 inç jant ve lastik var. Belki 16 inç olsa yol tutuşa bir nebze katkısı olur. Ama araç zaten sizi sakin kullanmaya ittiğinden dolayı yol tutuşa gerek olacak kadar ihtiyaç olmuyor. Olduğu anlarda da zaten esp görevini yerine getiriyor. 

Motor 1.4 68 hp psa motoru. Zaten fiesta ve citreönde kullanılan motor. O yüzden parça konusunda sıkıntı çekmezsiniz. Çekiş olarak dizel olduğundan dolayı hiç bir sıkıntı yok. 140 150 li hızlarda otobandan 3 bin devirde çok rahatlıkla yol alabiliyorsunuz. 160 dan sonra bir şey beklemeyin ama. 100 110 ile giderseniz muazzam yakıt tüketimi ile karşılıyorsunuz zira. Arabaya binen ilk arkadaşlar bu araba çekiyor mu diyorlar. Yokuşta gazi köklenip tırmanışını gördükten sonra tutmayın küçük enişteyi diyorlar. 1.6 si olursa zaten şaka makinesi oluyor. Yazılımla filan çok güzel değerler edenleri biliyorum. Ama 17 jant takmanız lazım o zaman araca. Zaten 1.6 ların çoğu 17 jant ile satılıyor. Ama 1.4 de gayet yeterli performansı sunuyor. 

İç kısma gelirsek 1.4 lerde garip donanım var. Smegekran var ama misal dijital klima yok. 1.6 larda en dolu paket allure. Camtavandan tutun da her şeye kadar var. 

Euro ncapten 5 yıldız bir araç. Güvenlik konusunda endişeniz olmasın. 

İçeri yol sesi ve motor sesi biraz alıyor ama rahatısz edecek derecede değil. 

Aklınıza başka soru gelirse cevaplarım. 

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Delen
8 saat önce, Serdar Göktaş yazdı:

Bende var, buyrun. Ne öğrenmek istiyorsunuz? 1.4 e-hdi yarı otomatik araç var bende. Yakıt konusunda muazzam. Şu ana kadar sahip olduğum araçlar içerisinde en az yakanı. O açıdan çok memnunum. 2 hafta önce antalyadan iki yetişkin iki çocuk. Full bagaj ile 3.6 ortalama ile geldim. Yarım depo mazot yaktım. Yolda harcadığım para yaktığım mazottan daha fazla. Öyleki hala araca mazot almış değilim. 1000 km yi geçti araç antalyadan aldığım mazot ile. 

Gelelim otomatik ise tercihiniz vitese. Tek kavrama yarı otomatik bir şanzımanı var. Ve internette yazan abi hissettiriyor, bu nasıl şanzıman lafları gerçek. Ben 20 bin km yi geçtim. Ben alıştığımdan şanzımanın nasıl tepki vereceğini bildiğimden dolayı artık bana hiç garip gelmiyor şanzıman. Bayağı bayağı alıştım kendisine. Sadece nerde ve ne ayarda gaza basacağınız önemli. Gerisini araç hallediyor zaten. Ben bunları bilerek aldım zaten. İlk otomatik aracım. Bundan sonraki tercihlerim de otomatik olacak. 

Gelelim sürüşüne. Klasik b sınıf araç. Bir fiesta kadar yola sağlam basmıyor. Üzerinde 15 inç jant ve lastik var. Belki 16 inç olsa yol tutuşa bir nebze katkısı olur. Ama araç zaten sizi sakin kullanmaya ittiğinden dolayı yol tutuşa gerek olacak kadar ihtiyaç olmuyor. Olduğu anlarda da zaten esp görevini yerine getiriyor. 

Motor 1.4 68 hp psa motoru. Zaten fiesta ve citreönde kullanılan motor. O yüzden parça konusunda sıkıntı çekmezsiniz. Çekiş olarak dizel olduğundan dolayı hiç bir sıkıntı yok. 140 150 li hızlarda otobandan 3 bin devirde çok rahatlıkla yol alabiliyorsunuz. 160 dan sonra bir şey beklemeyin ama. 100 110 ile giderseniz muazzam yakıt tüketimi ile karşılıyorsunuz zira. Arabaya binen ilk arkadaşlar bu araba çekiyor mu diyorlar. Yokuşta gazi köklenip tırmanışını gördükten sonra tutmayın küçük enişteyi diyorlar. 1.6 si olursa zaten şaka makinesi oluyor. Yazılımla filan çok güzel değerler edenleri biliyorum. Ama 17 jant takmanız lazım o zaman araca. Zaten 1.6 ların çoğu 17 jant ile satılıyor. Ama 1.4 de gayet yeterli performansı sunuyor. 

İç kısma gelirsek 1.4 lerde garip donanım var. Smegekran var ama misal dijital klima yok. 1.6 larda en dolu paket allure. Camtavandan tutun da her şeye kadar var. 

Euro ncapten 5 yıldız bir araç. Güvenlik konusunda endişeniz olmasın. 

İçeri yol sesi ve motor sesi biraz alıyor ama rahatısz edecek derecede değil. 

Aklınıza başka soru gelirse cevaplarım. 

Çok tşkkr ederim hocam, bilgiler için sağolun 

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Eşimde 1.4 benzinli otomatik var. 2015 model. henüz 11bin km de. En boş donanım , Aracı fazla kullanmıyor. Yakıt konusunda birşey diyemeyeceğim.

 

Geçen hafta bayimiz çalışanına 208 1.6 dizel allure donanımlı almış. Aracı geçen hafta 800km kullanma fırsatım oldu. Yakıt dışında pek artısı yok. Yol sesi, motor sesi , rüzgaz sesi yüksek hızlarda çok rahatsız ediyor. 120km nin üzerinde direksiyona daha fazla sarılıyor insan, Sanırım elektrikli direksiyon var , pek hissiyat yok. Radyo sistemini sevmedim, sisteme tek telefon tanıtabiliyorsunuz ( iki telefonu olanlar için dezavantaj) vites geçişleri bir dsg gibi olmasa da robotik şanzımandan daha iyi.  Araç oldukça atak, ani hareketlere iyi tepkiler veriyor. Boyunuz uzunsa ( ben 1.91 boyundayım) oturuş ve sürüş pozisyonu pek rahat değil .

 

Focus ghia dan sonra konfor olarak sizi üzer ama sonuçta yeni araç.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

1.4 hdi otomatik olanını 85 bin km kullandım.

Yakıt gerçekten güzel şanzıman a alışınca sıkıntı yok ama alışıncaya kadar stres yapar.

Vites değişiminde kulakçıklara alışınca rahat edersiniz.

85 bin km de periyodik bakım hariç 2 defa servise gittim biri sol cam tek dokunuş özelliğini kaybetti birde turbo selonoidi yüzünden selonoisd arızası kronik.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Onur Bulut

Yol sesi lastik sesi yalıtımı ve konforu olmayan düz sıradan bir fransız focusdan sonra üzer tercih sizin.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

e-hdi lı 208 ler yeni mekaniğe sahip çok iyiler, bir eskileri ayrı. focus un bir alt segmentidir. fiesta ile eşdeğerdir. biraz sakin kullanımda keyif verir

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Delen

Genel olarak anlaşıldı sağolun, peki hocalarım şöyle bir sorum olsa, sizin 50,000 TL niz olsa ilk aklınıza gelen oto hangisi olurdu hem model, hem sürüş pozisyonu olarak 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Amaç güzergah mesafe vs bilgileri aile bilgisi lazım

301 pejo alırım sanırım yahut clio felan

Bipper pejo binek, c3 vs

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Onur Bulut
2 saat önce, Mehmet Delen yazdı:

Genel olarak anlaşıldı sağolun, peki hocalarım şöyle bir sorum olsa, sizin 50,000 TL niz olsa ilk aklınıza gelen oto hangisi olurdu hem model, hem sürüş pozisyonu olarak 

En azından C segment geniş 2012-2013 1.6 Hdi C4'lere bakardım yerinizde olsam 208 den çok daha iyidir.Bir kaç parça boyalı km çok yüksek olmayan araçlar mevcut dediğiniz fiyat aralıgında.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...