Selim Bilgin

5w40'tan 0w30'a Bir Yağ Masalı

Recommended Posts

Selim Bilgin

Yine enteresan bir sorum var.

 

Benim Giulietta'nın motor "Multiair Turbo Benzina" olarak geçiyor, Multiair VTEC, VVTi gibi teknolojilerin gelişmişi diyebileceğimiz, subapların açılışının tamamen beyin tarafından yönetilen elektrohidrolik valflerle yönetilmesi sistemi. Örneğin aynı turbo ve aynı motor multiair olmadan 140 PS verebilecekken multiair ile 170 PS oluyor.

Bu valfler yağ basıncıyla çalışıyor ve eğer bozulursa ünitenin sıfırı 6 bin lira civarında.

Haliyle bu motorlar yağ konusunda oldukça hassas. Hem Türk hem de İtalyan, Alman, İngiliz forumlarında multiair arızasıyla ilgili çok konu var, geneli uygun yağ kullanmamaktan ve zamanında değiştirmemekten diyorlar.

 

Önerilen yağlar şu şekilde;

2010-2014 => ACEA C3 5W-40

2014 Sonrası => ACEA C2 0W-30

Beimki 2013 olduğu için 5W-40 kullanıyorum ben, ACEA C3 özellikli, yani düşük SAPS ve yüksek HTHS.

2013'ten sonrakiler Euro 6 olduğu için emisyon ve tüketimi düşürmek adına düşük HTHS'li 0w-30 yağa geçiş yapılmış. Makyajlılar daha az yakıyor gerçekten.

Bu geçiş yapılırken mekanik olarak bir şeyin değişmediği söyleniyor.

 

Benim sorum ise şu, 2013 modelde 0W-30'a geçsem ne olur? Engine flush yapıp 5W-40'ı tamamen atarak ikinci dolum ile 0W-30'a geçeyim diyorum. Amacım soğuk motorda yağlamayı arttırmak ve kısa mesafe kullanımlarda tüketimi azaltmak.

Bunu yapmaya çalışırken multiair ünitesini bozmak istemiyorum tabi ki

Yağı zaten 7500-8000 km'de bir değişiyorum, yağ eskimiyor benim motorda yani.

Bu arada motor ne kadar hassas olsa da piyasada ne yağ koyduğunu bilmeden dolaşan bir sürü araba var tabi ki, yetkili servis benim arabaya ilk 2 bakımda farklı yağ koymuş mesela.

 

Bir taraftan kaşıntı tuttu, denemek istiyorum, ama emin olamadım bir türlü.

 

Ne dersiniz?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Celal Aydın

Tüketim açısından pek bir fark görüleceğini düşünmüyorum

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mahmut Yıldız

Bence de tüketim pek düşmez. 

 

Değişimde riski azaltmak için 0w 40 deneyin. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak

Düşer. 1 lt 'ye yakın hemde. Ben 0-30 'dan 5-40 'a çıktım. Yakıt ve ses arttı. Artısı yok mu, vardır elbet. Yazın sıcakta uzun yolda kadranımı temizlerken bakarım.

Gerçi benim makine 6 silindir, 4 silindirde 1 lt ye yakın düşmeyebilir. Malum, şehir içi ağır içici benimki.

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin
Şimdi, Gökhan Albayrak yazdı:

Düşer. 1 lt 'ye yakın hemde. Ben 0-30 'dan 5-40 'a çıktım. Yakıt ve ses arttı. Artısı yok mu, vardır elbet. Yazın sıcakta uzun yolda kadranımı temizlerken bakarım.

 

Aslında yakıttan öte sesin de daha "smooth" olmasını istiyorum. Özellikle soğuk çalıştırmada.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak
gönderildi (düzenlendi)
Bir saat önce, Selim Bilgin yazdı:

 

Aslında yakıttan öte sesin de daha "smooth" olmasını istiyorum. Özellikle soğuk çalıştırmada.

0w30.

Mobil 1 esp

tarihinde Önder Özcan tarafından düzenlendi
30 olarak düzeltildi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin
1 saat önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Bence de tüketim pek düşmez. 

 

Değişimde riski azaltmak için 0w 40 deneyin. 

0w30 olma sebebi, aynı motorun 1 yıl sonrakilerinde fabrikanın öneriyor oluşu.

 

Tüketimi etkileyen SAE viskozitesinden öte HTHS değeri, biri C3 yani "High HTHS" iken diğeri C2 "Low HTHS".

Bir saat önce, Gökhan Albayrak yazdı:

0w30.

Mobil 1 esp

TSI Jetta'da kullanıyordum o yağı.

 

pardon ESP değil, new life imiş benim kullandığım, turuncu kutu.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Talat Tekin
Yine enteresan bir sorum var.
 
Benim Giulietta'nın motor "Multiair Turbo Benzina" olarak geçiyor, Multiair VTEC, VVTi gibi teknolojilerin gelişmişi diyebileceğimiz, subapların açılışının tamamen beyin tarafından yönetilen elektrohidrolik valflerle yönetilmesi sistemi. Örneğin aynı turbo ve aynı motor multiair olmadan 140 PS verebilecekken multiair ile 170 PS oluyor.
Bu valfler yağ basıncıyla çalışıyor ve eğer bozulursa ünitenin sıfırı 6 bin lira civarında.
Haliyle bu motorlar yağ konusunda oldukça hassas. Hem Türk hem de İtalyan, Alman, İngiliz forumlarında multiair arızasıyla ilgili çok konu var, geneli uygun yağ kullanmamaktan ve zamanında değiştirmemekten diyorlar.
 
Önerilen yağlar şu şekilde;
2010-2014 => ACEA C3 5W-40
2014 Sonrası => ACEA C2 0W-30
Beimki 2013 olduğu için 5W-40 kullanıyorum ben, ACEA C3 özellikli, yani düşük SAPS ve yüksek HTHS.
2013'ten sonrakiler Euro 6 olduğu için emisyon ve tüketimi düşürmek adına düşük HTHS'li 0w-30 yağa geçiş yapılmış. Makyajlılar daha az yakıyor gerçekten.
Bu geçiş yapılırken mekanik olarak bir şeyin değişmediği söyleniyor.
 
Benim sorum ise şu, 2013 modelde 0W-30'a geçsem ne olur? Engine flush yapıp 5W-40'ı tamamen atarak ikinci dolum ile 0W-30'a geçeyim diyorum. Amacım soğuk motorda yağlamayı arttırmak ve kısa mesafe kullanımlarda tüketimi azaltmak.
Bunu yapmaya çalışırken multiair ünitesini bozmak istemiyorum tabi ki
Yağı zaten 7500-8000 km'de bir değişiyorum, yağ eskimiyor benim motorda yani.
Bu arada motor ne kadar hassas olsa da piyasada ne yağ koyduğunu bilmeden dolaşan bir sürü araba var tabi ki, yetkili servis benim arabaya ilk 2 bakımda farklı yağ koymuş mesela.
 
Bir taraftan kaşıntı tuttu, denemek istiyorum, ama emin olamadım bir türlü.
 
Ne dersiniz?
bizim valvematik motorlar da bu şekilde yağ basıncı ile lifterler kontrol ediliyor diye biliyorum.0w20 fabrika önerilen yağı servisler 5w30 koyuyor orta vadede bozulan valvematik sistemleri oldu. durumunuz buna benziyor fabrika standartlarını uygulamak en iyisi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak
12 dakika önce, Selim Bilgin yazdı:

Tüketimi etkileyen SAE viskozitesinden öte HTHS değeri, biri C3 yani "High HTHS" iken diğeri C2 "Low HTHS".

 

 

Benim içime sinmiyor. Viskozite 'nin de tüketimde etkisi olduğunu düşünüyorum. Ayrıca kullandığım iki yağda (Mobil1 ve Motul) C3 seviye.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin
2 dakika önce, Gökhan Albayrak yazdı:

 

Benim içime sinmiyor. Viskozite 'nin de tüketimde etkisi olduğunu düşünüyorum. Ayrıca kullandığım iki yağda (Mobil1 ve Motul) C3 seviye.

Mobil 1 0w40 ve Motul 5w40 arasında mı tüketim farkı vardı?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak
gönderildi (düzenlendi)
3 dakika önce, Selim Bilgin yazdı:

Mobil 1 0w40 ve Motul 5w40 arasında mı tüketim farkı vardı?

 

Hayır. Ben yanlış yazmışım, Mobil 0W30 olacak. Moderatör arkadaşlar görürse düzeltir mi?

24 dakika önce, Gökhan Albayrak yazdı:

0w40.

Mobil 1 esp

 

tarihinde Gökhan Albayrak tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

5w40 devam ederdim ben, multiair falan olduğu için en son tüketimi düşünürüm.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin

Alfaowner ingiliz forumunda da sordum bakalım. :) 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

dingilizin cevaplarını merak ediyorum. 5/20 konamıyor mu? peki

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

Honestjohn amca bilir bunu

  • Mutlu 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin
9 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

dingilizin cevaplarını merak ediyorum. 5/20 konamıyor mu? peki

 

5W-20 hiç duymadım bu motorlarda.

FCA tamamen 0w-30'a geçmiş, dizelde de benzinlide de.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Usta

Son 4 bakimda 0w30 mobil kullaniyorum motor sesinde bariz azalma var.ilk calistirmada soguk motorda daha akiskan motor yagi.su ana kadar yag eksiltme olmadi.Aracim fiesta 2011 model 1.4 tdci.ayrica mobil 0w30 yag longlife diye geciyor 20.000 km yagin ömru var.15 binde bakim yapiyorum.10 bin km de bir hava filtresini degistiriyorum.4ffc2d021b1086233415f23e7039d95c.jpg

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Tüfekçi
5 saat önce, Selim Bilgin yazdı:

Alfaowner ingiliz forumunda da sordum bakalım. :) 

Bizimkini de sor 😛 bı arkadaş var de belalı italyana ne koysun.

 

 

  • Mutlu 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Tüfekçi

Bu arada Engine flush ne demek

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
5 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Bu arada Engine flush ne demek

yağ kanalını temizleyip sifonu çekion

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Tüfekçi

Subab contası yalan etmesin

Bu arada mobil alfa spec karşılamiyor. Tenekeden selenia Alacam ben 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
16 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Subab contası yalan etmesin

Bu arada mobil alfa spec karşılamiyor. Tenekeden selenia Alacam ben 

yok daha öok karter dibinde kalıntı varsa onu sökerek yağlama kanalına tıkıyor sonra yatak çiziyor vs.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Tüfekçi

Karter söküp temizleriz kalıntı ise derdimiz. Milimetrik kanalı tıkamak nedir

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin
1 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Subab contası yalan etmesin

Bu arada mobil alfa spec karşılamiyor. Tenekeden selenia Alacam ben 

 

Selenia hikaye. Motul ya da Liqui Moly, bunlardan şaşma.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hasan Karabekiroglu

0w-30 ile devam edin bizdeki kodu Pg 0w-30.

Mesajı paylaş


Mesajın linki