İçeriğe Yönlendir

i20 - Sıcak Motorda İlk Çalıştırmada Stop Etme


Mehmet Alev

Recommended Posts

Fatih Mehmet Uslu

Lpgli araçlarda araç lpg ye geçtikten sonra stop edilince ve lpgnin motora gaz gönderen zamazingosu tam kapanmıyorsa bir müddet daha motora gaz gönderir. Bu da motorun boğulmasına ve stop ettikten bşr müddet sonra yapılan ilk marşta geç çalışmaya neden olur. Ama anladığım kadarıyla sizinkisi marş alıyor çalışıyor ancak manevra yaparken stop ediyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
(düzenlendi)
9 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Hocam, çelişmez sen kendi üstüne düşeni yaptıktan sonra çelişmez. Olası arızaların önüne geçmek gerek. Bir bobin bir lpg enjektörü dünya para. Garantide bitti. :) 

Ben her kış ayında 1 bobin patlattım. tecrube ile doğru orantılı durum :) 

Kaç km'dir lpgli araç kullanıyorsunuz. Ben 177 bin km kullandım.

1999 mondeo ile tek kişi 110-120 km hızlarla Kayseri-Aksaray arasını 6,3 litre/100 km lpg ile gittim geldim. Gidişte klima açık, gelişte kapalı. 

Araç toplam 377 bin km'de satıldı. Ne bobin yaktım, ne enjektör. İki bakım arası (15.000 km) asla yağ eklemedim, gerek yoktu.

Benim tecrübem diyor ki, 40 derece yeterli. Fazlası, boşa benzin yakmak. Bendeki doğru orantı bu şekilde. terli. Fazlası, boşa benzin yakmak. Bendeki doğru orantı bu şekilde. :)

tarihinde Mahmut Yıldız tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
2 saat önce, Mehmet Alev yazdı:

Peki motor soğukken, ya da kışın yapmaz mı bu durumları ? genelde rastgele zamanlarda da yapmaz mı ?

 

 

İşte tam olarak nasıl zamanlarda yaptığını tam çözebilirsem denerim. Tek çözebildiğim nokta kullanımdan sonra sıcak motorla belli bir süre bekledikten sonra yapması. Ama tahminim aynı sizinki gibi direkt lpg ile çalışması çünkü çalıştırmadan önceki bir önceki kontakta lpg lambası yanıp sönmeye başlıyor.

hava sıcakken sensörler daha verimsiz çalışıyorlar.

neden bilmiyorum. üzeri yağ,çamur vs ile kaplanan ABS sensörü arada hata verir mesela. halbuki yağın manyetik alana etkisinin olmaması lazım. ama oluyor işte.

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev

Arkadaşlar bugün gittim LPG'ci arkadaşlara, ve geçiş sıcaklığı 25 dereceymiş, ve benzine geçiş süresi 5 saniyeymiş. bunu 35 derece yaptılar geçiş süresini de 10 saniyeye çıkardılar. Sanırım sorun geçiş sıcaklığının düşük olmasıydı. 35i 40mı yaptırsam dedim ama şimdilik 35 kalsın diyorum. ne dersiniz ?

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
8 dakika önce, Mehmet Alev yazdı:

Arkadaşlar bugün gittim LPG'ci arkadaşlara, ve geçiş sıcaklığı 25 dereceymiş, ve benzine geçiş süresi 5 saniyeymiş. bunu 35 derece yaptılar geçiş süresini de 10 saniyeye çıkardılar. Sanırım sorun geçiş sıcaklığının düşük olmasıydı. 35i 40mı yaptırsam dedim ama şimdilik 35 kalsın diyorum. ne dersiniz ?

Dediğim gibi çıktı, 35 derece iyidir bence. 

Eğer çok fazla kısa mesafeniz yoksa, kontak açınca 15-20 km gidiyorsanız 40 derece

Kısa mesafeniz çoksa benzin tüketimini azaltmak için 35 derece iyidir. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
1 dakika önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Dediğim gibi çıktı, 35 derece iyidir bence.

Eğer çok fazla kısa mesafeniz yoksa, kontak açınca 15-20 km gidiyorsanız 40 derece

Kısa mesafeniz çoksa benzin tüketimini azaltmak için 35 derece iyidir.

 

aynen hocam zaten ihtimal dahilinde aynı sorunu birebir yaşamamız sebebiyle sizin dediğiniz gibi olacağını tahmin ettim adamlara da ilk dediğim bu oldu onlarda zaten baktı evet 25 35 yaptım artık olmaz dedi. Bu arada yok hocam benim binmelerim ortalama 15-20 değil. 5km arada 10km civarı. bir de 10 saniye yaptı ya geçişi onun etkisi olur sanırım. ben ilk kontağı çevirince bazı ışıkların sönmesini beklerim bu da 5 saniye sürüyordu sanırım ortalama. o da 10 saniye oldu artık olmaz diye düşünüyorum. yine olursa 15 yapar 40 yapar artık ne olursa.

6 saat önce, Emre Şimşek yazdı:

Bana sorarsanız bence de lpg geçişi erken olduğu için oluyor bunlar..

 

evet 5 saniye geçiş süresi 25 derece geçiş sıcaklığı imiş. sıcaklığı 35, geçiş süresi 10 saniye yaptılar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Muhammed Orak
(düzenlendi)

 

On 16.05.2019 at 15:42, Dogan Arsiray yazdı:

krank poziyon sensörü ve belki egzantrik pozisyon sensörleri bozulurlarken, sıcak motorda tekrar çalıştırmayı zorlaştırırlar.

iyi gunler, bende almera var krank sensör hatası veriyor, araba lpg de iken debriyaja basınca bazen devir çakılıp stop ediyor, bu kesin Krank sensöründenmidir yoksa lpg ile bi sıkıntı mi var? Parçaları pahalı olduğu için nokta tespit yapmak istiyorum.

tarihinde Muhammed Orak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ersev Kaya

Mehmet bey merhabalar. yaptığınız işlem sonrası araçtaki sorun çözüldü mü merak ettim.

 

Bende de sıcakken geç çalışma sorunu vardı. Dün LPG ustasına götürdüm. Diyafram ve gaz filtresini değiştirdi, benim sorun çözüldü. Artık tek marşta alıyor. Bir ay önce sorun benzin pompasındandır diyerekten pompayı değiştirmiştik.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Mehmet Alev
Ersev Kaya yazdı:

Mehmet bey merhabalar. yaptığınız işlem sonrası araçtaki sorun çözüldü mü merak ettim.

 

Bende de sıcakken geç çalışma sorunu vardı. Dün LPG ustasına götürdüm. Diyafram ve gaz filtresini değiştirdi, benim sorun çözüldü. Artık tek marşta alıyor. Bir ay önce sorun benzin pompasındandır diyerekten pompayı değiştirmiştik.

 

benim sorunum çok büyük ölçüde azaldı. İşlemimden sonra 1 ya da 2 kere yaptı daha da yapmadı. biraz daha geçiş sıcaklığını yükselttirmeye zaman bulamadım gitmedim gitsem hallolacaktı o da sanırım.

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

@Metin Akbal lpgli araçta geç çalışma problemini regülatördeki diyaframı değiştirerek çözdü. Diyaframda yarıklar oluştuğu için yanma odasına gaz kaçırıyor ve ilk çalışmada araba benzin gaz karışık olduğu için zorlanıyor..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...