İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

100C den aşağı düşmüyor muydu hiç eskiden?

Evet zar zor 97. Genelde 101 civarı

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

buzllu su yla mı soğuyacak çok yüksek değil mi

 

Cağlar abi focus 1.6 motoruda 105 derecede çalışıyor. Yüksek sıcaklıkta çalışan tek otomobil cruze değil. 

Yeni civiclerde 110 derece olması lazım. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

tamam da uzun yolda devamlı 100 lerde klamaz önden rüzgar geliyor

 

Ben bilemiyom abi. Uzun yolda aksine 107 gördüm. Hiç banamısın demiyor. 16500 km dir ara ara gözlemliyorum. Up uzun rampa aşağı inişte gaz kesince kerata termostat kapatıyor 99 altına zar zor iniyor. 

Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek

Obd den dibital olarak gözlemlemedim ancak arkadaşımdaki cruzeda da hararet ibresi her zaman 90 dan bi tık daha ilerde duruyor. Sanırım o da Ali abinin dediği gibi çalışıyor

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Basınçlı soğutma sistemlerinde su kaynama noktası yükselir. Cruze 80 psi basıncı tutabiliyor.

40 psi da suyun kaynama noktası 135 derece. 

80 psi da ise 150 dereceye cıkıyor. 

 

Yani sıkıntı yok. Basınç var. Hava varken basınç yoktu. Motor 90 derecede çalışıyordu. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Çok kötü bir dönemden sonra araba yine süper ekonomik rakamlara ulaşmaya başardık. Arabanın genzinde kalan bir hava kabarcığı yüzünden operasyonel sıcaklığa ulaşamıyordu. Sırf bu sebep ile 2 litreye varan fazla yakıt tüketimleri ile mücadele ediyordum. Ve malesef elim boş dönüyorduk. 

Arabaya yaptığım hava alma operasyonu sonuncunda 5 nci marşa da su sıkırtısı sesi yoktu ve operasyon motor sürüş sıcaklığına ulaşarak yaptığım tedavinin işe yaradığı kanaatine vardım. 

Dün yaptığım ard arda 2 yolculukta ilk önce 6 litre tüketim, sonra 5,7 litre tüketime düştüm. 

Bu sabah ise 4,9 litre ile iş yerime ulaştım. İçim ferahladı. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ww2Gece gece yazıyom. Uyku tutmadı.

Çok felaket bir 10 günden sonra, araba tüketimde çıldırmıştı. 

Bol bol trafik ve klima üstüne birde hava yapan soğutma suyu.  Öff dedim rakamlar 10 12 uçuşuyor. 

Höst sakin ol şampiyon, dedim cruza. 

Amma velakin şaka yapmış yavrucak. 

Depo dolunca gördümki 7.4 litre yakmış. 198 tl tasarruf etmiş. Hemen dolar hesabına yatırdım. Bir sonraki bakıma 40 dolar birikmiş oldu. 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Ww2Gece gece yazıyom. Uyku tutmadı.

Çok felaket bir 10 günden sonra, araba tüketimde çıldırmıştı. 

Bol bol trafik ve klima üstüne birde hava yapan soğutma suyu.  Öff dedim rakamlar 10 12 uçuşuyor. 

Höst sakin ol şampiyon, dedim cruza. 

Amma velakin şaka yapmış yavrucak. 

Depo dolunca gördümki 7.4 litre yakmış. 198 tl tasarruf etmiş. Hemen dolar hesabına yatırdım. Bir sonraki bakıma 40 dolar birikmiş oldu. 

 

Yol bilgisayarı 10-12 gösteriyor ama depoda 7,4 mü çıktı? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yol bilgisayarı 10-12 gösteriyor ama depoda 7,4 mü çıktı? 

 

Yol bilgisayarını sık sık reset attım. 10 11 litre görünce moralim bozuluyor :) 500 küsür km ortalaması 7.4 çıktı 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Beyler, arabanın ön süspansiyonun yıllanmış. Ön takozları sökerken ön süspansiyonu yaylar hariç değiştirmeyi düşündüm. Fiyatlara baktım parça kodu aradım. Bu süspansiyonlar Astra J serisi ile birebir aynı çıktı. Fiyatları ise 300 lira ile başlayıp 770 tl kadar çıkıyor. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

Beyler, arabanın ön süspansiyonun yıllanmış. Ön takozları sökerken ön süspansiyonu yaylar hariç değiştirmeyi düşündüm. Fiyatlara baktım parça kodu aradım. Bu süspansiyonlar Astra J serisi ile birebir aynı çıktı. Fiyatları ise 300 lira ile başlayıp 770 tl kadar çıkıyor. 

 

Cruze ile Astra J nin amortisörleri aynı. Benim arka amortisörün teki patlamıştı. Marka araştırması yaparken yine illa ki GM almam gerektiğini anladım. Aslında GM sert ama araştırmalarım da KYB nin daha sert, Monroe rahatsız ve yol tutuşta sorunlu, Sachs yerlisi yaramadığını, ithalinin de zor denk geleceğini öğrendim. Diğer Maysan Mando vs bunlara değinmiyorum. Bir de Optimal marka kullananlar var o amortisör yumuşak ve konforlu imiş.

 

Yurt dışında AC Delco (GM orijinal üreticisi) ve Sensen öneriliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cihaz VIN numarası ile bakılınca bana önerilen ön süspansiyon kodları.  

 

13329593 STRUT,FRT SUSP(VIN TO 601939,VIN TO A3009388)
13329594 STRUT,FRT SUSP(VIN TO 601939,VIN TO A3009388)
13331986 STRUT,FRT SUSP(VIN FROM 601940,VIN FR A3009389)
13331987 STRUT,FRT SUSP(VIN FROM 601940,VIN FR A3009389)
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

 

Cruze ile Astra J nin amortisörleri aynı. Benim arka amortisörün teki patlamıştı. Marka araştırması yaparken yine illa ki GM almam gerektiğini anladım. Aslında GM sert ama araştırmalarım da KYB nin daha sert, Monroe rahatsız ve yol tutuşta sorunlu, Sachs yerlisi yaramadığını, ithalinin de zor denk geleceğini öğrendim. Diğer Maysan Mando vs bunlara değinmiyorum. Bir de Optimal marka kullananlar var o amortisör yumuşak ve konforlu imiş.

 

Yurt dışında AC Delco (GM orijinal üreticisi) ve Sensen öneriliyor.

Ben 4’ünü de monroe ile değiştim. Eskisinden rahatsız değil. Yol tutuşta da problem yaşamadım. Antalta çubuk geçidinde test ettim biraz. Gayet güzel cevap veriyor. Monroe’leri taktıktan sonra Eski orijinal fomocolar bitikmiş dedim 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

İşe bende olmayan şey . Bu rus amca ne güzelde motoru tanıtmış. Yanlış olmasın z18xer bildiğiniz tanıdığınız a16xer motorun birebir kopyesi. 

 

Emme manufoldundaki kol ve hava yönlendiren klape açıkca görünüyor. nasıl çalıştığınıda ingilizce olarak anlatmış. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ben 4’ünü de monroe ile değiştim. Eskisinden rahatsız değil. Yol tutuşta da problem yaşamadım. Antalta çubuk geçidinde test ettim biraz. Gayet güzel cevap veriyor. Monroe’leri taktıktan sonra Eski orijinal fomocolar bitikmiş dedim 
Bizim araba için konuştum Monroe için :) Memnun olmayan çok.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Aynı adam benim motoruda incelemiş :) hacmi haric birebir aynı. EMme manifolduna kadar. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

Bizim araba için konuştum Monroe için :) Memnun olmayan çok.

Yurt dışından amortisör getirmek gerek. Ya da piyasadakilerden alacaksın. Gm’nin amortisörleri iyi mi? Bu arada gm’nin fabrikada araca taktığıyla, piyasada satılan aynı mı o da soru işareti 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yurt dışından amortisör getirmek gerek. Ya da piyasadakilerden alacaksın. Gm’nin amortisörleri iyi mi? Bu arada gm’nin fabrikada araca taktığıyla, piyasada satılan aynı mı o da soru işareti 

 

monreo var 450 tl ,

gm var 1450 tl.

Hımm bendekilerin iyice suyu çıksın tekrar düşüneyim. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

monreo var 450 tl ,

gm var 1450 tl.

Hımm bendekilerin iyice suyu çıksın tekrar düşüneyim. 

Gm kendi üretmiyor ki. Etiketini basıyor, marka tabi koyacak üstüne. Mazda’nınki de çok pahalı. Bi amortisör illa patlaması gerekmez. 80-100 bin km’den sonra görevini yapamamaya başlar. Diyorlar...

Yorum bağlantısı
Metin Akbal



Yurt dışından amortisör getirmek gerek. Ya da piyasadakilerden alacaksın. Gm’nin amortisörleri iyi mi? Bu arada gm’nin fabrikada araca taktığıyla, piyasada satılan aynı mı o da soru işareti 


Zaten hiçbir ürün fabrikada takıldığı kadar uzun ömürlü olmaz ki :) Mesela ustam bu sebeple devirdaimi sızdırmaya başlayana kadar kullan dedi. Yağ soğutucuyu sordum köpürme başlayana kadar kullan yeni parçalara güvenmiyorum dedi. O yuzden
çok araştırdım kullanım olarak yine GM karşıma çıktı.



Şu amortisör nasıldır merak ediyorum mesela :)

n11.com'dan Opel Astra J Ön Amortisör Takımı Sağ Sol Bilstein seçtim! Alışverişin Uğurlu Adresi'nde fiyatlar harika!
https://urun.n11.com/direksiyon-ve-suspansiyon/opel-astra-j-on-amortisor-takimi-sag-sol-bilstein-P409443789

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Bu daha spor yapmak için değilmi 
Çeşitleri var. Lakin VW nin aynı zaman da orijinal üreticilerinden biri diye biliyorum. VW konforlu bir araç baktığımızda.
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Bilstein B4 OE replacement olarak geçer, rengi siyahtır, standart amortisördür. 
B6 ve B8 spordur, rengi de sarıdır. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...