İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Genelde egzoz spirali zırıldar.

 

Birde yağ çubuğu ile ilgili sıkıntı var. Çubu çıkık bırakınca araba güçten düşüyor. Arabanın cubuktan hava çekmemesi gerek :( Motorun iç basıncı değişince motor boğulmaya başlıyor. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Ali Darbaz yazdı:

Şu motordaki asalete bak :) 

 

ACtC-3cTpR3TAxrROlNjzKW7Np5ELCy5ChJwff0K

Bu araba hararet mi gördü. Yedek su deposu niye öyle

Alpay Sumer yazdı:

Haklısın abi. Kablolama hic prof degil..

Bak abi bu da lpg cekilmis hali 😂

IMG_20201205_205023.jpg

Not: Kendi konumdan Ss aldım. Resim pek net olmadı.

Bu motor ne kadar da temizmis km neydi acaba

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Çalışan aracın yağ çubuğu çekilmez ki. Silindir kompresyon kaçağı, yağ üfleme ve eksiltme yoksa herhangi bir sorun yoktur. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Bu araba hararet mi gördü. Yedek su deposu niye öyle

Bu motor ne kadar da temizmis km neydi acaba

 

Hararet felan görmüşlüğü yok. 11 yıllık su deposu. İçinde turuncu antfriz var .

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Bu araba hararet mi gördü. Yedek su deposu niye öyle

asitle yıkanırsa beyazlaşır

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cruze aracımın Elektrik yük yönetim sistemi. 

Mesela akü voltajı 10.9 volta düştüğünde, araba elektrikli ısıtmaların çoğunu kapatıyormuş. Yada bun gönderilen elektriği %20 ile %50 ve hatta %100 oranında kesiyormuş. 

Araba aküden kaynaklı yolda kalmaması için bir çok koşul var. 

 

İşlev

Akü Sıcaklığının Hesaplanması

Akü Voltajının Hesaplanması

Amp-Saat Hesabı

Yapılan İşlem

Rölanti Takviyesi 1'in Başlangıcı

-15°C'den (5°F) Düşük

13 V'den Az

--

Birinci seviye Rölanti takviyesi talep edildi

Rölanti Takviyesi 1'in Başlangıcı

--

--

Aküde 0,6 AH'den fazla net bir kayıp vardır

Birinci seviye Rölanti takviyesi talep edildi

Rölanti Takviyesi 1'in Başlangıcı

--

10,9 V'dan az

--

Birinci seviye Rölanti takviyesi talep edildi

Rölanti Takviyesi 1'in Sonu

-15°C'den (5°F) Yüksek

-12 V'ddan Fazla

Aküde 0,2 AH'den az net bir kayıp vardır

Birinci seviye Rölanti takviyesi talebi iptal edildi

Yük Ayırma 1 Başlangıç

--

--

Aküde 4 AH'lik net bir kayıp vardır

Arka Buz Çözme, Isıtıcılı Aynalar, Isıtıcılı Koltuklar çevrimlerinin %20'sinde sırayla KAPALI tutulurlar

Yük Ayırma 1 Başlangıç

--

10,9 V'dan az

--

Arka Buz Çözme, Isıtıcılı Aynalar, Isıtıcılı Koltuklar çevrimlerinin %20'sinde sırayla KAPALI tutulurlar

Yük Ayırma 1 Bitiş

--

12 V'den Fazla

Aküde 2 AH'den az net bir kayıp vardır

Yük Ayırma 1'i Sil

Rölanti Takviyesi 2'nin Başlangıcı

--

--

Aküde 1,6 AH'den fazla net bir kayıp vardır

İkinci seviye Rölanti takviyesi talep edildi

Rölanti Takviyesi 2'nin Başlangıcı

--

10,9 V'dan az

--

İkinci seviye Rölanti takviyesi talep edildi

Rölanti Takviyesi 2'nin Sonu

--

12 V'den Fazla

Aküde 0,8 AH'den az net bir kayıp vardır

İkinci seviye Rölanti takviyesi talebi iptal edildi

Rölanti Takviyesi 3'ün Başlangıcı

--

--

Aküde 10,0 AH'lik net bir kayıp vardır

Üçüncü seviye Rölanti takviyesi talep edildi

Rölanti Takviyesi 3'ün Başlangıcı

--

10,9 V'dan az

--

Üçüncü seviye Rölanti takviyesi talep edildi

Rölanti Takviyesi 3'ün Sonu

--

12 V'den Fazla

Aküde 6,0 AH'den az net bir kayıp vardır

Üçüncü seviye Rölanti takviyesi talebi iptal edildi

Yük Ayırma 2 Başlangıç

--

10,9 V'dan az

Aküde 12 AH'den fazla net bir kayıp vardır

Arka Buz Çözme, Isıtıcılı Aynalar, Isıtıcılı Koltuklar çevrimlerinin %50'sinde sırayla KAPALI tutulurlar. DIC'de AKÜ KORUMA AKTİF ibaresi gösterilir

Yük Ayırma 2 Başlangıç

--

10,9 V'dan az

--

Arka Buz Çözme, Isıtıcılı Aynalar, Isıtıcılı Koltuklar çevrimlerinin %50'sinde sırayla KAPALI tutulurlar. DIC'de AKÜ KORUMA AKTİF ibaresi gösterilir

Yük Ayırma 2 Bitiş

--

12,6 V'den Fazla

Aküde 10,5 AH'den az net bir kayıp vardır

Yük Ayırma 2'yi Sil

Yük Ayırma 3 Başlangıç

--

11,9 V'dan az

Aküde 20 AH'den fazla net bir kayıp vardır

Arka Buz Çözme, Isıtıcılı Aynalar, Isıtıcılı Koltuklar çevrimlerinin %100'ünde sırayla KAPALI tutulurlar. DIC'de AKÜ KORUMA AKTİF ibaresi gösterilir

Yük Ayırma 3 Bitiş

--

12,6 V'den Fazla

Aküde 15 AH'den az net bir kayıp vardır

Yük Ayırma 3'ü Sil

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Bu motor ne kadar da temizmis km neydi acaba

60 ta gitti 👋

Ama 300 de olsa aynı olurdu😎

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Manyaklı sıkılınca ortaya çıkıyormuş. Bu gün gece gec saate kadar arabanın üretim tarihine ait Gm servis manualini aradım durdum. 2009 4ncü aya ait tis buldum. Arabada 2009 6ncı ayda yola cıkmış. 

Neden bu kadar kastık, güncel olandaki veriler benim ara modele uymuyor. 

En basit benim motorun soğuk krankı 500 amper. Ama güncel kitap 690 amper. 

Benim motor lxv lakin günceli full lde üstünden anlatmış. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Senin altenatör de arıza var gibi araba güçten düşmesi ondandır

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

Senin altenatör de arıza var gibi araba güçten düşmesi ondandır

 

Alternatörü nasıl bozdun . Hayvan gibi çalışıyor. :) Diagnostik testi okey. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

Bi aletin üstüne çok düşersen garanti bozulur .şimdiye bozulmadıysa 3 5 güne bozulacak tetikte ol :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Üzüldüm. Artık üretilmiyormuş. 11 yıldan sonra Astra J sedan üretimi durmuş. 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Üzüldüm. Artık üretilmiyormuş. 11 yıldan sonra Astra J sedan üretimi durmuş. 

 

 

Konsol göstergeler falan tarih öncesiydi zaten. Kaç yıl oldu değişmedi astra. Psa yeni yüzüyle nasıl bi astra göreceğiz bakalım

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Duruşu, silüeti ve tasarımı ile şu anki güncel K’dan daha güzel daha asildi bence. Astra’nın çirkin arabasını görmedim ben.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Auto cataloga bakınca, 115 beygir motorlusu 2017'e kadar seri üretimde kalmış. 

2017 üretim astra J kullanma klavuzunda bakılıp motor yağı ve bakımlarında neler değiştirilmiş bakmak lazım. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cruze obd kaydı. Arabayı devirlide kullansam, rölantidede kalsa. Sonuc değişmiyor. Bcm beyni istediği voltajı çekiyor. Çalışma süresini uzatmak yeterli. 

 

Kendime

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Servet abi bir ara söylemişti, elektrikli turbo taksak nasıl olur ? Verim çok artar. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çağlar Bayur yazdı:

asitle yıkanırsa beyazlaşır

Asitle yıkama işlemi oksit, kir ve silisleri temizlemenin beraberinde kılcal çatlak oluşma riskini taşımaz mı? Belli bir zamandan sonra orjinal yenisi ile değişimi daha mantıklı geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Anlatan adamları izledim, faydasız bi pervaneden ibaret imiş, bizim baktıklarımız tabii. Diğerleri amerikada 2500 dolar.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cruze eco modeline özel vites topuzu. 

6 ncı vites yeşil. Mümkün mertebe yeşil 6 olsunki daha az yaksın. 

36-2012-chevrolet-cruze-eco-review.jpg&t

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Koray Demir yazdı:

Asitle yıkama işlemi oksit, kir ve silisleri temizlemenin beraberinde kılcal çatlak oluşma riskini taşımaz mı? Belli bir zamandan sonra orjinal yenisi ile değişimi daha mantıklı geliyor bana.

yutupta çok güzel gözüküyor :f1:

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın aküsünün 11 yaşında olduğunu öğrendim 😮 Arabanın Akü markası en son 11 yıl önce forumlarda adı geçmiş.  

Çelik Silver serisi 55Ah 420 cca akü. @Koray Demir sen bilirsin. Bu akü kaç yaşındadır. Googlede bir tane adını buldum. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

Arabanın aküsünün 11 yaşında olduğunu öğrendim 😮 Arabanın Akü markası en son 11 yıl önce forumlarda adı geçmiş.  

Çelik Silver serisi 55Ah 420 cca akü. @Koray Demir sen bilirsin. Bu akü kaç yaşındadır. Googlede bir tane adını buldum. 

Cruze’un Gm logolu Varta üretimi akü ile fabrikadan çıkıyor olması lazım. Bu yüzden o akü 11 yaşında değildir mutlaka değişmiştir.

Akü üzerinde "6 karakterli" bir kod bulunur. Örneğin, 290421 
2 : üretim bant numarası
8 : 2009 yılı
04 : dördüncü ay (nisan ayı)
21 : 21. gün
Yani 290421 kod numarası, akünün iki numaralı üretim bandında 2009 yılının Nisan ayının yirmi birinci gününde üretildiğini gösterir.

Çelik aküyü soruyorsan Mutlu’nun 2. kalite biraz daha ekonomik üretimi olarak geçer.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Cruze’un Gm logolu Varta üretimi akü ile fabrikadan çıkıyor olması lazım. Bu yüzden o akü 11 yaşında değildir mutlaka değişmiştir.

 

Numarayı görmek neredeyse imkansız :( 

 

ACtC-3fJa7O2rO814SnfkZSLJMo4Ta62RoqUtDMq

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...