İçeriğe Yönlendir

Ka - Kalorifer - Klima Problemleri


Engin Kırtay

Recommended Posts

Ahmet Kurmuş

Ben aracımı satın aldığımda vardı bu sorun, araba bir şahlanıyor bi duruluyordu klima gazından olacağını söylediler, gazı tamamlayınca eski haline döndü 2 yıldırda hiç sorun yok. Bencede klima gazına baktırın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Yıldırım
8 saat önce, Ali Gök yazdı:

Ben geçen yaz arıza var sanmıştım içinde gaz azmış  önce aklıma yatmadı pek bu sene kaçıran sibopları değişip yeni gaz basıldı arabanın içi buzhane gibi şimdi arabanın

Hocam fiyat ne tutuyor bu işlemlerde ?

 

Bunu bir tek benim bilmiyor olmama baya şaşırdım :) ilk araba öğreniyoruz :) 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
17 dakika önce, Serkan Yıldırım yazdı:

Hocam fiyat ne tutuyor bu işlemlerde ?

 

Bunu bir tek benim bilmiyor olmama baya şaşırdım :) ilk araba öğreniyoruz :) 

140 lira vermistim sanirim 

Yorum bağlantısı
Yunusemre ARI
(düzenlendi)

alçak basınç sensörü genleşme tüpünün üzerinde ,yüksek basınç sensörüde kondenser çıkışında ,iki sensörde hat üzerinde çalışma prensipleri basınç değişimine göredir ,yani sıcak gaz orifisten geçince soğur ve basıç düşer ,kompresörde sıkıştırılan gazın sıcaklığı yükselir ve basınç artar ,yani ka larda öyle sanıldığı gibi iç ısı dış ısı sensörü yok karadüzen bir sistem :) kompresör sürekli girip çıkar siz hissetmezsiniz :) Bu dediğiniz sistem sizin arabnızda olabilir önder abi :) 

tarihinde Yunusemre ARI tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Öykü Akbulut

Aracım 1999 Klimalı model. Fan ve klima ile ilgili çok ilginç bir sorun yaşıyorum. Aracım çalışma sıcaklığına ulaştıktan sonra kalorifer soğuk çalışmıyor, haliyle klima da açamıyorum çünkü sıcak üflüyor. Tam olarak şu şekilde, araç belli bir süredir duruyor, biniyorum ve fanı soğukta açıyorum, gayet güzel soğuk/ılık üflüyor özellikle araç hızlandıkça, üstüne klima da açıyorum gayet güzel çalışıyor, bu şekilde saatlerce de kullansam asla sıcağa geçme olmuyor, ancak motoru araç ısındıktan sonra kapatıp tekrar açtığımda direk olarak sıcağa geçiyor ve soğuğa tekrar alamıyorum haliyle klima da açmıyorum açsam da zaten kuru sıcak hava üflüyor. Aynı şekilde araç çalışma sıcaklıgına ulaştıktan sonra soğuk üflerken sıcağa alırsam, tekrar soğuğa alınmıyor. Ek olarak çalışma sıcaklığına gelene kadar hiç çalıştırmayıp, çalışma sıcaklığına ulaştıktan sonra soğukta açtığımda yine sıcak üflüyor. Klima sistemi ile alakası yok gibime geliyor, kompresörün, radyatör fanının açtığını ve fan soğuk çalıştığı zamanda çok soğuk üflediği için gazının da olduğunu biliyorum. Kalorifer musluğu değişti, panel de aynı şekilde ama hala araç ısındıktan sonra bu şekilde sıcakta kalıyor. Ne yapabilirim?

Yorum bağlantısı
Öykü Akbulut
(düzenlendi)

Hocam musluk orjinal ile değişti, önceden yan sanayi vardı onu çıkartıp tekrar bozulmasın diye orjinal takıldı. Ayrıca araç soğukken başlayınca musluk kapalı konumda duruyor, saatlerce sürsem de olduğu yerde duruyor ve soğuk üflüyor. Sıcağa alırsam ya da kapayıp açarsam kalıyor sıcakta. 

tarihinde Öykü Akbulut tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
2 saat önce, Öykü Akbulut yazdı:

Kalorifer musluğu değişti, panel de aynı şekilde ama

Ben olsam hala bunlara yönelirim. Kompresör sağlam çok büyük ihtimalle sonuçta.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
2 dakika önce, Öykü Akbulut yazdı:

Sıcağa alırsam ya da kapayıp açarsam

Komutu alıyor, bence panel de sağlam aslında.

Aslında musluğu deneyebiliriz. Sökün musluğu ve direkt bağlayın. Bakalım sürekli soğuk gelecek mi?

Yorum bağlantısı
Öykü Akbulut

Musluk 2 kere değişti, şu şekilde.

İlk takılı olan musluk olduğu gibi sıcakta takılıydı, açtığımda soğuk başlıyor kademeli olarak su ısınana kadar ısınıyordu. Sonra yan sanayi sıfır bir musluk taktırdım, bunda araç soğukken açınca soğuk üflemeye başlıyordu gene, klima vs. açınca da çalışıyordu düzgünce ama yine kapat açtan/sıcağa geçirdikten sonra sıcağa takılıyordu. Neyse sonra panelin tamiri yapıldı, musluğu da tekrar bozulmasın diye orjinal ile değişti, dün sanayide arabayı teslim alırken soğuk sıcağa çevirdim çalıştı 2 3 kere denedim dedim tamam, araçta antifiriz de değiştiği için en az 1 saattir felan acıkmış yeni kapatılmış zaten. Dönüş yolunda soğukta kullanıyordum, sıcağa aldım geçti, sonrs tekrsr soğuğa aldım yok. Yine sıcakta kaldı. Bugün keza benzinlige kadar giderken 10 dakika kadar soğukta klima kullandım, benzin alırken motoru kapattım, tekrar açtım sıcak üflemeye başladı yine.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
31 dakika önce, Öykü Akbulut yazdı:

Onarıldı, başka bir panelle deneme yapalım bakalım yarın.

Bence de. Önce panele yoğunlaşalım derim bu durumda.

Yorum bağlantısı
Serkan Yıldırım
14 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Bence de. Önce panele yoğunlaşalım derim bu durumda.

Panelde değişmesi gereken transistörle ilgili bir başlık açmıştım. Panelin ve devrenin normal çalışması şu; eğer gerilim uygulanmazsa musluk sıcak konumda duruyor, soğuğa alındığında, musluktaki bobin sürekli enerji çekerek pozisyonunu koruyor. Haliyle belirli bir yaştan sonra transistör yanabiliyor, bozulabiliyor. IRFL 4105 sanırım daha dayanıklı bir muadili, karaköy elektronikte falan satılıyor. Sizin sıkıntınız ise bence; araç ilk çalıştırma da devre transistör falan soğuk, güzelce çalışıyor, araç stop ettiğinde veya kalorifer sıcak konuma alındığında devrede elektrik kesiliyor, transistör sıkıntılı olduğu için, ilk yüklenme akımını karşılayamıyor ve tekrar soğuyana kadar işlevini yerine getiremiyor. Değiştirin düzelir.

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Öykü Akbulut

Çok güzel açıklamış hocam, bugün iki boru birbirine bağlandı, soğukta çalışıyor şuan, bana da sıkıntı panelde gibi geliyor. 2 musluk da aynı sorunu çıkartmaz ya. 2 hafta 3 hafta içinde İstanbula dönünce panel değişecek, bakalım sonuç ne olacak. Ben acaba motor sıcaklığına bağlı her hangi bir müşürü, sensörü vs var mı diye merak etmiştim aslen acaba oralara mı baksak diye. Anladığım kadarıyla panelden komut alıp, kablolama sistemiyle musluğa iletip musluk pistonu çalışıyor. Transistör işi aklıma yattı, kendim söküp bir elektronikçiye versem yapılır mı ki?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
9 dakika önce, Öykü Akbulut yazdı:

Anladığım kadarıyla panelden komut alıp, kablolama sistemiyle musluğa iletip musluk pistonu çalışıyor.

Havanın içeri iletilmesi aynen bu yöntemdir.

 

10 dakika önce, Öykü Akbulut yazdı:

Transistör işi aklıma yattı, kendim söküp bir elektronikçiye versem yapılır mı ki?

Uğraşacak birini bulursanız tabii ki yapılır ama transistör bozuk mu, önce ona da bakması lazım.

Yorum bağlantısı
Öykü Akbulut

Önce ona bakılsın, işim bittikten sonra musluğa giden boruları tekrar bağlatayım, sonra başka bir panelle deneyip göreceğiz bakalım. Bu sıcaklarda sıcak ayar lazım değil tabi ki fazla. Asıl sıkıntı uzun yola çıkıyorum, sıcakta takılı kalınca kapalı da olsa yüksek hızlarda ufak da olsa sıcak üflüyor, menfezleri kapatmama rağmen cam kapalıyken ince ince sıcak verip pişiriyor arabanın içinde insanı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

pratikte çözüm şöyle: yaz başı kalorifere giden su boruları sökülüp birbirine bağlanıyor, su içeri girmiyor tüm dertler bitiyor. masrafsız 5 dak. lık işiçilik ile. kış başı eski jaline dönülüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Yıldırım
5 saat önce, Öykü Akbulut yazdı:

Önce ona bakılsın, işim bittikten sonra musluğa giden boruları tekrar bağlatayım, sonra başka bir panelle deneyip göreceğiz bakalım. Bu sıcaklarda sıcak ayar lazım değil tabi ki fazla. Asıl sıkıntı uzun yola çıkıyorum, sıcakta takılı kalınca kapalı da olsa yüksek hızlarda ufak da olsa sıcak üflüyor, menfezleri kapatmama rağmen cam kapalıyken ince ince sıcak verip pişiriyor arabanın içinde insanı.

Bu Ka'ların kronik sorunlarından bir tanesi galiba :) bu sorunu iç dış sirkülasyon seçici ile halledebilirsiniz, sıcakta da olsa soğukta da olsa iç hava sirkülasyonunu devreye alınca ön göğüsten hıza bağlı olarak hava giremiyor. Ancak siz kaloriferi açarsanız. O iç dış sirkülasyon işi de sıkıntılı malesef :) çinden bir malzeme bekliyorum gelsin, sorun kökünden hallolacak. Bu arada polen filtresi takılı değilse içeri giren hava bir hayli fazla oluyor. Panel bağlamanıza gerek yok, musluğa ait kablolara bir ampül bağlayarak test edebilirsiniz. Yalnız soğuk konuma aldığınızda ampül yanmalı, ampülün yanması demek bobin enerjilenip, sıcak su hattını kesmesi demektir. Bir kaç kez açıp kapadıktan sonra lambanın parlaklığında bir değişiklik farkederseniz veyahut hiç yanmazsa sorun paneldedir, o da %90 transistördedir.

4 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

pratikte çözüm şöyle: yaz başı kalorifere giden su boruları sökülüp birbirine bağlanıyor, su içeri girmiyor tüm dertler bitiyor. masrafsız 5 dak. lık işiçilik ile. kış başı eski haline dönülüyor.

Ben yoğun trafikte araç fan açtığı zaman, nolur nolmaz diyerek bir de kıyamadığımdan kaloriferi sıcağa alıp 4. seviyede motoru soğutuyorum, tabi camlar açık :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bir saat önce, Serkan Yıldırım yazdı:

Ben yoğun trafikte araç fan açtığı zaman, nolur nolmaz diyerek bir de kıyamadığımdan kaloriferi sıcağa alıp 4. seviyede motoru soğutuyorum, tabi camlar açık

Ka da hiç gerek yok susuz bile gider o motor, şişsin kalsın, soğusun düzelir yola devam eder

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
(düzenlendi)
23 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

pratikte çözüm şöyle: yaz başı kalorifere giden su boruları sökülüp birbirine bağlanıyor, su içeri girmiyor tüm dertler bitiyor. masrafsız 5 dak. lık işiçilik ile. kış başı eski jaline dönülüyor.

bizim arabalarda petek patlayınca göğüsü söktürmeyenlere öneri veriyom :)

tarihinde Okay Kaygusuz tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...