İçeriğe Yönlendir

Broadway 1.4I Sesli Çalışma ve Titreme Sorunu


Efe Özer

Recommended Posts

Efe Özer

Merhaba,

Broadway 1.4 tek nokta enjeksiyonlu aracım var.Son 5000 kmdir motor rolantide hafif sarsintili ve sesli calisiyor.Calisma sirasinda 2-3 saniyede bir hafif tekleme yapiyor.Bu sirada devir cok hafif oynama yapiyor.Gaza basinca sorun yok.Bunun disinda asil sorunum motor cok sesli calisiyor.Hani tuplu arabalarin enjektorleri cik cik diye ses yapar ya ayni o ses cikiyor.Performans motor isininca hafif dusuyor gibi hissediyorum.Motor sogukken devirlenme cok seri isininca daha agir devirleniyor gibi.

 

Nese ustaya goturdum.Ust kapak contasi terletme yapiyordu bu bahane ile subap ayarida yapilsin dedim.Usta contayi degistirmis bide 2 subap sikiymis gevsetmis.Guzel motoru calistirdim daha beter sikirdama yapmaya baslamis.Ustaya sesin arttigini soyledim bana motor cok rahat calisiyor sorun yok dedi cikti.Israr edince istersen sonra gel subaplari sikalim ama motor performansi duser dedi.Ben bisey anlamadim bu isten terletme sorunu harici hic bsy degismedi.Bide bana usta bu motorlar boyle calisir normal dedi.5000 km once boyle bir sorun yoktu dedim bana 5 yil onceyle simdiki halin ayni mi diye sordu.Kisaca 200 lira cope gitti.Kavga cikartmamak icin cok efor sarfettim.

 

Arac 87000 km de yag yakma yada su eksiltme sorunu yok.Motor suyuna yag karismasi hava yapmasi hararet vs de yok.1 yil kadar 30000 km tuple kullanilmis onun harici hep benzinle kullanilmis.Bende benzinle kullaniyorum.Bujiler,buji kablolari,motor yagi,filtreler vs hepsi yeni degisti.

 

Sesi videoya aldim yardimci olursaniz sevinirim.Subap ayari mi avans ayarimi baska bir problem mi anlayamadim gitti.

 

 

Yorum bağlantısı
Efe Özer
(düzenlendi)
41 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Bobin değişti mi?

Bujiler orjinal tırnak aralığında mı?

Kullanilan bujiler renonun orjinal 7700500180 parca numarali tek tirnak bujileri.Tirnak araligi hakkinda bilgim yok.Internette baktigim kadariyla bide sonu 048 ile biten bujiler var.Bobin degismedi.Distributor kapagi sokuldu icindeki iletken yerler ve tevzi makarasinin iletken kismi hafif kararmisti usta tornavidayla kaziyip geri takti.

tarihinde Efe Özer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ne söylesek afaki. ama belki sübap lastikleri filan aşınmıştır. sente ayarının doğru olduğunu var sayarak tabi.

Yorum bağlantısı
Efe Özer
4 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

Broadway da cok komplike bir motor yok aslinda.neden tutturamadi ki usta merak ettim.

Oruc tutuyordu iftara 1 saat onceden dukkani kapatmak icin alel acele is yaptigini dusunuyorum. O gun baski balata bilya,periyodik bakim,fren sistemi,ust kapak acilmasi,motor suyu degisimi termostat vs kapsamli bakim yaptirmistim.7 de araba bitti diyerek dukkani kapatmaya basladi bir bindim arabaya motor eskisinden beter sikirdiyor,debriyaj pedali kavramiyor,yolda km calismiyor,eve geldim yedek su deposunda 1 damla su yok vs vs.

 

2 gun sonra gittim km telini takmamis,motorun havasini almamis,gaz pedali circiri guya bozulmus.Bana cikma orjinal pedal aldirdi.Sonra oda bozuk dedi cikti.Eski pedalin kurma sistemine vida atti omurluk oldu dedi.Eve gidince arabadaki pedali soktum elindeki pedalla karsilastirdim yipranma yok dislerde.Sorun basit debriyaj teli olmasi gerektiginden daha gevsek.Yenisini aldim kendim taktim cikma pedal debriyaji sorunsuz kurdu.Simdi ben mi ustayim o mu anlayamadim.Arabanin orjinal pedalini delip kullanilamaz hale getirdi ustune hurdacilarda dolandirip yeni pedal aldirdi.Ne icin 30 tl lik teli degistirmeyi akil edemedigi icin.Nese cok uzun olmus.

Yorum bağlantısı
Efe Özer
1 saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

ne söylesek afaki. ama belki sübap lastikleri filan aşınmıştır. sente ayarının doğru olduğunu var sayarak tabi.

Senteye bir baktiriyim bide kompresyon testine mi sokayim araci.Lastiklerde sorun varsa mutlaka kompresyon duser.Gaza basinca aracta mavi dumab,kara duman vs yok.Ama kotu bir koku var sanki.Zaten emisyon testindede degerler fazla cikti.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Bir saat önce, Efe Özer yazdı:

Senteye bir baktiriyim bide kompresyon testine mi sokayim araci.Lastiklerde sorun varsa mutlaka kompresyon duser.Gaza basinca aracta mavi dumab,kara duman vs yok.Ama kotu bir koku var sanki.Zaten emisyon testindede degerler fazla cikti.

lasitkler aşınınca mavi duman olabilirdi. doğru. ayarlarda bir sorun olmasın?

Yorum bağlantısı
Efe Özer
13 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

lasitkler aşınınca mavi duman olabilirdi. doğru. ayarlarda bir sorun olmasın?

Sikirdama sesi ust kapaktan geliyor sanki subaplar cok gevsek calisiyor gibi.Tavsiye edebileceginiz duzgun bir reno ustasi yada rektefiyeci var mi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...