İçeriğe Yönlendir

Astra J - LPG'de Rölantide Titreme ve ESP Işığı


Timuçin ALTUN

Recommended Posts

Timuçin ALTUN

Merhabalar

Öncelikle forumu baştan aşağı Astra j kasalarla ilgili sorunları , çözümleri ve bilgi paylaşımlarınızı okudum

Bilgi paylaşımı yapanlara çok teşekkürler. Bende bayramdan önce 2013 astra j 1.4Turbo benzin+LPG (BRC marka) ve otomatik viteslisinden alarak aranıza katıldım.

Çok beğenerek almıştım ve hala daha yaptırıp keyifle uzun süre kullanmayı istiyorum.

Aracı alırken eksperede gösterdim fakat bukadar can sıkıcı sorunlarının olacağını söylemediler maalesef. Sadece fren balatalarını ve periyodik yağ bakımlarını yaptırmamı tavsiye ettiler.

Aracı 105binde iken aldım. şuan 109binde.

Sorunuma gelecek olursak;

Bayramda 2000km kullandıktan sonra araç LPGde çalışırken Esp arıza ışığını yaktığı ve rölantide titremeli çalıştığı için  

özel bir opel servisine götürerek fren balataları ve disklerini, periyodik bakımını ve Ateşleme bobini ve bujileri değiştiler.

Usta en az 2 depo benzin ile kullanmamı LPG 'de kullanmamamı tavsiye etti. bende öyle yaptım. (Benzinde çalışırken hiçbir sorun yok)Dün 2. depo benzinde bitince artık LPG ye geçtim

Maalesef esp ışığı ve arıza ışığı yine yandı ve rölantide titreme sorunu başladı. Ustayı aradım ama pazartesiye kadar dolu olduğunu söyleyince bugünde LPG cilere götüreyim dedim.

iki farklı LPG ciye gittim testler yaptılar vs. 3.gaz enjektörünü iptal edince titremenin kaybolduğunu tespit ettiler. (her iki LPG'cide aynı sorunu tespit etti)

Enjektör değişecek dediler, değiştirdiler sorun aynen devam etti. Gaz enjektörümünde sağlam olduğunu anlamış olduk ama bu sorun gaz sistemiyle alakalı değil

motor mekanik ustasına baktırman lazım diyorlar. motorcularda gazcıya yaptırman lazım, senin  araba benzinde hiç sıkıntı yapmıyor diyorlar.

Kendi ustamada pazartesi gidicem ama O da büyük ihtimal Gazcıya gönderecek. Ne yapacağımı bilemiyorum.

Başta belirttiğim gibi forumları hep okudum, benimkine benzer sorunlar yaşayanlar olmuş çözülmüş bir şekilde ama benimki daha karmaşık görünüyor.

- Ateşleme bobini ve bujiler daha yeni değişti

-kompresör testide yaptılar bu arada LPG' cinin orda. oda normal çıktı

-araba benzinde gayet iyi çalışıyor ve arıza ışığı yakmıyor

-Gaza geçirincede 3.Gaz enjektörünü iptal edince normale dönüyor ama enjektör arızalı değil

 

Biraz destan gibi oldu ama sorunu detaylı anlatabilmek için ve ilk mesajım olduğu için böyle yazdım.

Bilgi ve tecrübelerinizi, çözüm önerilerinizi paylaşırsanız sevinirim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Hosgeldiniz.

Oncelikle hayirli ugurlu olsun.Gule gule kullanin.Caninizi sıkmaniza hiic gerek yok.Cozulmeyecek sorun yoktur..

Keske 2 depo benzini kullanip lpg ye hic gecmeden lpg ayari yaptirarak baslasaydiniz.Lpg tesisatinda yanlis bir islem olmali.esp yi hataya surukleyen sey o da olabilir ama buyuk ihtimal Frenlerde yapmis oldugunuz islemlerle alakalidir.. Bir detayi tekrar kacirmislardir.. 3. enjektor iptal edilip calistiginda sorunsuz calisiyor demissiniz. Tek enjektor degisikligimi yapildi komple mi degisti o kismi anlamadim[emoji848] Enjektor siralamanizda hata olup olmadigi kontrol edilmeli tekrardan..Aceleci olmayin. Hallederiz forum olarak[emoji41]

[mention=76937]Metin Akbal[/mention] Fikrin var mi?

 

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Olay tam olarak lpg mi benzin mi onu anlamak gerek once.

3. enjektor yeni takilanda da ariza verdiyse bence lpg tesisatta bir sorun var.

Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)

Aha kasapların eline düştün. Tüm ateşleme sistemini eksoz sensörünü hatta sibopları değiştirtecekler sana :D  Bana saç yolduran arıza ile aynı muhtemelen. 
1- Araç benzinde hiç bir şekilde arıza vermiyor. LPG de 300-500 km kullanınca benzine alsan da araç 50-100 km benzinde sarsıntılı çalışır. LPG benzin haritasını bozduğu için aracı benzine aldığında harita güncellenene kadar bu sorun devam eder. Yani benzinde de sarsıntı yapar. Ustalar aha benzinde de yapıyor der seni motor servisine yollar. 
2- Ateşleme bobinlerinde, bujilerde, buji kablolarında ve lambda sensöründe sorun yok boşa değiştirme.
3- Bu dediğin titreme sadece rölantta olur normal giderken titreme çekiş sıkıntısı yaşamazsın

Olayın asıl sebebi araç rolatta iken benzin enjektörleri 3 ms falan açıyor diyelim. LPG enjektörleri ise aynı yakıt oranını yakalamak için 4ms altına inmesi gerekiyor ve inemiyor. Bu sefer motora fazla gaz gidiyor ve zengin karışım oluşuyor. Buda araçta rölantta titreme yaptırıyor. 
 

Bu arada muhtemelen enjektörlerin brc turuncu enjektör

ESP nin ise bununla bir ilgisi olmaması lazım. Denk gelmiş olabilir

tarihinde Mehmet YILDZ tarafından düzenlendi
ekleme
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Aha kasapların eline düştün. Tüm ateşleme sistemini eksoz sensörünü hatta sibopları değiştirtecekler sana [emoji3]  Bana saç yolduran arıza ile aynı muhtemelen. 
1- Araç benzinde hiç bir şekilde arıza vermiyor. LPG de 300-500 km kullanınca benzine alsan da araç 50-100 km benzinde sarsıntılı çalışır. LPG benzin haritasını bozduğu için aracı benzine aldığında harita güncellenene kadar bu sorun devam eder. Yani benzinde de sarsıntı yapar. Ustalar aha benzinde de yapıyor der seni motor servisine yollar. 
2- Ateşleme bobinlerinde, bujilerde, buji kablolarında ve lambda sensöründe sorun yok boşa değiştirme.
3- Bu dediğin titreme sadece rölantta olur normal giderken titreme çekiş sıkıntısı yaşamazsın

Olayın asıl sebebi araç rolatta iken benzin enjektörleri 3 ms falan açıyor diyelim. LPG enjektörleri ise aynı yakıt oranını yakalamak için 4ms altına inmesi gerekiyor ve inemiyor. Bu sefer motora fazla gaz gidiyor ve zengin karışım oluşuyor. Buda araçta rölantta titreme yaptırıyor. 
 
Bu arada muhtemelen enjektörlerin brc turuncu enjektör
ESP nin ise bununla bir ilgisi olmaması lazım. Denk gelmiş olabilir
Bizim araclarda atesleme hatasi olunca genelde esp yide yakar. Bobin hatasinda alinabiliyor mesela.
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Timuçin ALTUN yazdı:

Merhabalar

Öncelikle forumu baştan aşağı Astra j kasalarla ilgili sorunları , çözümleri ve bilgi paylaşımlarınızı okudum

Bilgi paylaşımı yapanlara çok teşekkürler. Bende bayramdan önce 2013 astra j 1.4Turbo benzin+LPG (BRC marka) ve otomatik viteslisinden alarak aranıza katıldım.

Çok beğenerek almıştım ve hala daha yaptırıp keyifle uzun süre kullanmayı istiyorum.

Aracı alırken eksperede gösterdim fakat bukadar can sıkıcı sorunlarının olacağını söylemediler maalesef. Sadece fren balatalarını ve periyodik yağ bakımlarını yaptırmamı tavsiye ettiler.

Aracı 105binde iken aldım. şuan 109binde.

Sorunuma gelecek olursak;

Bayramda 2000km kullandıktan sonra araç LPGde çalışırken Esp arıza ışığını yaktığı ve rölantide titremeli çalıştığı için  

özel bir opel servisine götürerek fren balataları ve disklerini, periyodik bakımını ve Ateşleme bobini ve bujileri değiştiler.

Usta en az 2 depo benzin ile kullanmamı LPG 'de kullanmamamı tavsiye etti. bende öyle yaptım. (Benzinde çalışırken hiçbir sorun yok)Dün 2. depo benzinde bitince artık LPG ye geçtim

Maalesef esp ışığı ve arıza ışığı yine yandı ve rölantide titreme sorunu başladı. Ustayı aradım ama pazartesiye kadar dolu olduğunu söyleyince bugünde LPG cilere götüreyim dedim.

iki farklı LPG ciye gittim testler yaptılar vs. 3.gaz enjektörünü iptal edince titremenin kaybolduğunu tespit ettiler. (her iki LPG'cide aynı sorunu tespit etti)

Enjektör değişecek dediler, değiştirdiler sorun aynen devam etti. Gaz enjektörümünde sağlam olduğunu anlamış olduk ama bu sorun gaz sistemiyle alakalı değil

motor mekanik ustasına baktırman lazım diyorlar. motorcularda gazcıya yaptırman lazım, senin  araba benzinde hiç sıkıntı yapmıyor diyorlar.

Kendi ustamada pazartesi gidicem ama O da büyük ihtimal Gazcıya gönderecek. Ne yapacağımı bilemiyorum.

Başta belirttiğim gibi forumları hep okudum, benimkine benzer sorunlar yaşayanlar olmuş çözülmüş bir şekilde ama benimki daha karmaşık görünüyor.

- Ateşleme bobini ve bujiler daha yeni değişti

-kompresör testide yaptılar bu arada LPG' cinin orda. oda normal çıktı

-araba benzinde gayet iyi çalışıyor ve arıza ışığı yakmıyor

-Gaza geçirincede 3.Gaz enjektörünü iptal edince normale dönüyor ama enjektör arızalı değil

 

Biraz destan gibi oldu ama sorunu detaylı anlatabilmek için ve ilk mesajım olduğu için böyle yazdım.

Bilgi ve tecrübelerinizi, çözüm önerilerinizi paylaşırsanız sevinirim

 

 

ben size ilginç birşey anlatayım. 3.7 motorlu 2004 model jeep de yaşamıştım. aracı 82 bin km de aldığımda sorunsuzdu, LPG sistemli bir araç.  7 8 ay içinde araçta tuhaf silkelenmeler, nadiren stop etmele rolmuaya başladı. benzinde daha az belirgindi. arıza ışığı yanınca kodu okudum. V6 motorun ikinci bloğunun 2. silindirinde ateşleme problemi ve aynı bloğun katalitik konvertörden sonraki oksijen sensöründede verim kaybı görülmüş. arızayı sildim uzun süre geri gelmedi. sonra tekrar. servise de gittim gaz kelebeğine baktılar sağlam dediğler, rölanti motoruna baktılar test yaptılar sağlam çıktı vs. ( elektro-mekanik tabi bu sistemler araçta, dijital değil)

 

araba iyice sinir bozucu olmaya başladı, araba ısınınca stop ediyor. dedim herhalde oksijen sensörü etkiliyor aslında olmaması lazım, çünkü ikinci sensör sadece katalitik konvertörün durumunu gözlemek için vardır. en sonunda bir gün tam berbere gidip arabayı park ederken zart diye stop edince, kaldı ki otomatik arabada en istenmeyen şey, o sinirle, kaputu açıp tornavida ile, gaz kelebeğine ve heryere tıklatmaya başladım. TPS ye tıklıyorum rölanti dalgalanıyor ne kadar sert vurursam o kadar çok dalgalanıyor. Teşhisi koydum, TPS yi değiştirdim tüm arızalar tamamen kayboldu.

 

Yani, görünen arızalar, yani semptomlar aldatıcı olabilir. Mesela gaz kelebeğinde bir sorun varsa ve dijital olduğu için olması gereken şekilde çalışmıyorsa, ölçülemiyorsa vs, arac vuruntu yada missfire algılayıp o silindirdeki aktiviteyi kapatıyor olabilir! doğru düzün teşhis için ekipman ve kafası çalışan "usta" lazım bana göre.

Yorum bağlantısı
Timuçin ALTUN

Hoşbuldum arkadaşlar.

Sağolun cevaplarınız için.

3.gaz enjektörüde değişince durum düzelmedi aynen devam etti titremeler. bende kendiminkini geri taktırdım.

 

Yorum bağlantısı
Timuçin ALTUN
Mehmet YILDZ yazdı:

Aha kasapların eline düştün. Tüm ateşleme sistemini eksoz sensörünü hatta sibopları değiştirtecekler sana :D  Bana saç yolduran arıza ile aynı muhtemelen. 
1- Araç benzinde hiç bir şekilde arıza vermiyor. LPG de 300-500 km kullanınca benzine alsan da araç 50-100 km benzinde sarsıntılı çalışır. LPG benzin haritasını bozduğu için aracı benzine aldığında harita güncellenene kadar bu sorun devam eder. Yani benzinde de sarsıntı yapar. Ustalar aha benzinde de yapıyor der seni motor servisine yollar. 
2- Ateşleme bobinlerinde, bujilerde, buji kablolarında ve lambda sensöründe sorun yok boşa değiştirme.
3- Bu dediğin titreme sadece rölantta olur normal giderken titreme çekiş sıkıntısı yaşamazsın

Olayın asıl sebebi araç rolatta iken benzin enjektörleri 3 ms falan açıyor diyelim. LPG enjektörleri ise aynı yakıt oranını yakalamak için 4ms altına inmesi gerekiyor ve inemiyor. Bu sefer motora fazla gaz gidiyor ve zengin karışım oluşuyor. Buda araçta rölantta titreme yaptırıyor. 
  

Bu arada muhtemelen enjektörlerin brc turuncu enjektör

ESP nin ise bununla bir ilgisi olmaması lazım. Denk gelmiş olabilir

 

1-LPG den benzine geçince bir sorun olmuyor. Titremeler felan anında kayboluyor.

arıza ışığı kaybolsun diyede kontağı kapatıp açıp benzinde kullanıyorum.

 

2-Ateşleme bobini,bujileri değiştirdik maalesef. Hiçte bir faydası olmadı bence arabanın sorunu devam ediyor.en azından içimiz rahat ordan olmadığınıda anladık

 

3-aynen yazdığın gibi üstat, normal giderken titreme yada çekiş sıkıntısı kesinlikle yok arabada (gazda çalışırken). rolantda çalışırken bu tireme oluyor ve esp arıza ışığıda ozaman yanıyor

 

evet enjektörlerim turuncu brc enjektör.

 

Siz nasıl çözdünüz bu sorunu ?  Gazcılara gitsem yine yapacakları şey aynı.

Tesisatımı değiştirmek gerek?

 

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Timuçin ALTUN yazdı:

 

1-LPG den benzine geçince bir sorun olmuyor. Titremeler felan anında kayboluyor.

arıza ışığı kaybolsun diyede kontağı kapatıp açıp benzinde kullanıyorum.

 

2-Ateşleme bobini,bujileri değiştirdik maalesef. Hiçte bir faydası olmadı bence arabanın sorunu devam ediyor.en azından içimiz rahat ordan olmadığınıda anladık

 

3-aynen yazdığın gibi üstat, normal giderken titreme yada çekiş sıkıntısı kesinlikle yok arabada (gazda çalışırken). rolantda çalışırken bu tireme oluyor ve esp arıza ışığıda ozaman yanıyor

 

evet enjektörlerim turuncu brc enjektör.

 

Siz nasıl çözdünüz bu sorunu ?  Gazcılara gitsem yine yapacakları şey aynı.

Tesisatımı değiştirmek gerek?

 

ESP için birşey diyemiyorum ama turuncu enjektörden kaynaklı. Arızayı tam tanımlayalım. Araç giderken en ufak sorun çıkarmaz teklemez güzel gaz yer ama rölantta zıplayama teklemeye başlar. Malesef ben 4 lpg servisi gezdim ikide motor ustası. Sonunda motorun lpg sisteminin çalışmasını öğrenip cihazla sensör değerlerinden arızayı teşhis ettim. Çözüme gelince yapabileceğiniz en iyi çözüm prins lpg taktırmak bu bir hayli tuzlu. Ben şu şekilde yaptım. Enjektörlerin ucunda nozul denen metal parçalar var. İç boşluğu 3 küsür mm. Onu sarı ile doldurup 2.5 mm uçla tornada deldirdim. LPG ayarlarından da rolattaki beslemeyi en aza çektim. bu şekilde makul bir seviyeye indi. 
Bu arıza yüzünden mercedesini satan çok insana şahit oldum :)

Yorum bağlantısı
Timuçin ALTUN
Mehmet YILDZ yazdı:

ESP için birşey diyemiyorum ama turuncu enjektörden kaynaklı. Arızayı tam tanımlayalım. Araç giderken en ufak sorun çıkarmaz teklemez güzel gaz yer ama rölantta zıplayama teklemeye başlar. Malesef ben 4 lpg servisi gezdim ikide motor ustası. Sonunda motorun lpg sisteminin çalışmasını öğrenip cihazla sensör değerlerinden arızayı teşhis ettim. Çözüme gelince yapabileceğiniz en iyi çözüm prins lpg taktırmak bu bir hayli tuzlu. Ben şu şekilde yaptım. Enjektörlerin ucunda nozul denen metal parçalar var. İç boşluğu 3 küsür mm. Onu sarı ile doldurup 2.5 mm uçla tornada deldirdim. LPG ayarlarından da rolattaki beslemeyi en aza çektim. bu şekilde makul bir seviyeye indi. 
Bu arıza yüzünden mercedesini satan çok insana şahit oldum :)

 

ama enjektörü yenisiylede değiştirip denedik. düzelmedi.

seninkinde de yeni enjektör takıp denediniz mi?

bende mini obdII cihazlarından sipariş ettim. pek pahalı bir şey değil ama bi fikir verir en azından belki :)

İlk gittiğim lpg servisindeki usta benzin enjektörü işiyo büyük ihtimal, ona baktır dedi ama bikaç ustayla görüştüm, öyle olsa araba benzindeyken de titreme yapması lazım dediler.

bir aksilik olmazsa pazartesi özel opel servisine gidicem. bakalım ne diyecekler

 

Dogan Arsiray yazdı:

arıza kaydı filan yokmu?

pazartesi gidiceğim yerdeki serviste arıza kaydına bakıyolar. ona göre hareket ediyolar. bende merak ediyorum bakalım ne olacak

Yorum bağlantısı
Talat Tekin

daha hızlı enjektör kullanmak gerek rölanti hızına yetişemiyor olabilir.
Rölantide ltft stft değerlerine bakılıp sorun kolayca anlaşılabilir aslında

Esp abs elektronik el freni arızası gibi saçma arızalar lpg kaynaklı olması yüksektir. misal toyotalarda bu şekilde hata verir. sistem en hassas bazı yerleri korumaya alıyor.

Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Afr ile lpg ayarı. Akif Tezel yazın nete ulaşın Facebook üzerinden bilgi verecektir. Opel uzmanlık alanı. Lpgayarı. Com diye site var oradan ulaşabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ömer Türkşanlı yazdı:

Afr ile lpg ayarı. Akif Tezel yazın nete ulaşın Facebook üzerinden bilgi verecektir. Opel uzmanlık alanı. Lpgayarı. Com diye site var oradan ulaşabilirsiniz.

Ben de bunu yazacaktım. Siz acil www.lpgayari.com da size an yakın arkadaşı bulun. Yolda lpg ayarınızı yapsınlar. Varsa sorun onu söyleyip yönlendirirler zaten. İstanbuldaki arkadaşa ben gittim. Usta değiller. Olaya bu forumdaki gibi teknik bakan ve bildiğini saklamayan, onu değiş bunu değişçi olamayan iyi niyetli insanlar. Lpg ile ilgili Tecrübeleri çok iyi. Nokta atışı yapıyorlar resmen. Sistemi de kontrol ediyorlar. Mutlaka gidin derim. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı
Ben de bunu yazacaktım. Siz acil www.lpgayari.com da size an yakın arkadaşı bulun. Yolda lpg ayarınızı yapsınlar. Varsa sorun onu söyleyip yönlendirirler zaten. İstanbuldaki arkadaşa ben gittim. Usta değiller. Olaya bu forumdaki gibi teknik bakan ve bildiğini saklamayan, onu değiş bunu değişçi olamayan iyi niyetli insanlar. Lpg ile ilgili Tecrübeleri çok iyi. Nokta atışı yapıyorlar resmen. Sistemi de kontrol ediyorlar. Mutlaka gidin derim. 
Akif Tezel forumumuza üyeydi, hala üyedir diye düşünüyorum. Insignia ile kendi bu tip sıkıntıları yaşıyordu, deneme yanılma öğrendi. Güzel insandır vesselam
Yorum bağlantısı
Ramazan Başkan
Timuçin ALTUN yazdı:

Merhabalar

Öncelikle forumu baştan aşağı Astra j kasalarla ilgili sorunları , çözümleri ve bilgi paylaşımlarınızı okudum

Bilgi paylaşımı yapanlara çok teşekkürler. Bende bayramdan önce 2013 astra j 1.4Turbo benzin+LPG (BRC marka) ve otomatik viteslisinden alarak aranıza katıldım.

Çok beğenerek almıştım ve hala daha yaptırıp keyifle uzun süre kullanmayı istiyorum.

Aracı alırken eksperede gösterdim fakat bukadar can sıkıcı sorunlarının olacağını söylemediler maalesef. Sadece fren balatalarını ve periyodik yağ bakımlarını yaptırmamı tavsiye ettiler.

Aracı 105binde iken aldım. şuan 109binde.

Sorunuma gelecek olursak;

Bayramda 2000km kullandıktan sonra araç LPGde çalışırken Esp arıza ışığını yaktığı ve rölantide titremeli çalıştığı için  

özel bir opel servisine götürerek fren balataları ve disklerini, periyodik bakımını ve Ateşleme bobini ve bujileri değiştiler.

Usta en az 2 depo benzin ile kullanmamı LPG 'de kullanmamamı tavsiye etti. bende öyle yaptım. (Benzinde çalışırken hiçbir sorun yok)Dün 2. depo benzinde bitince artık LPG ye geçtim

Maalesef esp ışığı ve arıza ışığı yine yandı ve rölantide titreme sorunu başladı. Ustayı aradım ama pazartesiye kadar dolu olduğunu söyleyince bugünde LPG cilere götüreyim dedim.

iki farklı LPG ciye gittim testler yaptılar vs. 3.gaz enjektörünü iptal edince titremenin kaybolduğunu tespit ettiler. (her iki LPG'cide aynı sorunu tespit etti)

Enjektör değişecek dediler, değiştirdiler sorun aynen devam etti. Gaz enjektörümünde sağlam olduğunu anlamış olduk ama bu sorun gaz sistemiyle alakalı değil

motor mekanik ustasına baktırman lazım diyorlar. motorcularda gazcıya yaptırman lazım, senin  araba benzinde hiç sıkıntı yapmıyor diyorlar.

Kendi ustamada pazartesi gidicem ama O da büyük ihtimal Gazcıya gönderecek. Ne yapacağımı bilemiyorum.

Başta belirttiğim gibi forumları hep okudum, benimkine benzer sorunlar yaşayanlar olmuş çözülmüş bir şekilde ama benimki daha karmaşık görünüyor.

- Ateşleme bobini ve bujiler daha yeni değişti

-kompresör testide yaptılar bu arada LPG' cinin orda. oda normal çıktı

-araba benzinde gayet iyi çalışıyor ve arıza ışığı yakmıyor

-Gaza geçirincede 3.Gaz enjektörünü iptal edince normale dönüyor ama enjektör arızalı değil

 

Biraz destan gibi oldu ama sorunu detaylı anlatabilmek için ve ilk mesajım olduğu için böyle yazdım.

Bilgi ve tecrübelerinizi, çözüm önerilerinizi paylaşırsanız sevinirim

Aynı sorunları bizzat yaşadım forumda konusu bile var ustalar subaylar yanmış o değişecek sesler değiştirmesini  konya 4 tane BRC yetkili servisi var 4 unude gezdim çözüm bulamadilar sonra tesadüfen sıradan bir LPG ustasına gittim o ayar yaptı arac ile ilgili bütün sıkıntılarını çözdü 

Sorunun çözümü sadece ve sadece iyi bir ayar yol testi başka bişi değil ...

Yorum bağlantısı
Timuçin ALTUN

araç benzinde çalışırken;

gazda çalışırken;

 

arıza kodu olarak ;

P0303 - Motor Cylender 3 misfire detected

diye birşey çıkıyor

Yorum bağlantısı
GökhanGüneş

Bu problem benim aracimda vardi. Silindir kapak contasi degismisti ama sizdeki problem bu olmayabilir.

Bu ariza cok genel bir ariza. 

O silindirde zengin veya fakir karisim olabilir. 3.silindire giden benzin enjektorunun oringi bozulmus ve ekstra hava girisi olabilir benzinde arac hatayi tolere eder ama lpgde ariza verebilir. 

Lpgnin gaz akisini azaltip deneyin. Ariza gidene kadar miktari azaltin ya da artirin.

Bana kalirsa hic lpg kullanmayin derim ama benzin fiyatlari malum.

2mslik enjektor ile deneyin.

Lpgnin kendi maf sensorunu kontrol ettirin.

Yorum bağlantısı
Timuçin ALTUN

İlginiz için çok teşşekür ederim hepinize ayrı ayrı.

bugün özel opel servise götürdüm(baştaki yazdığım bujilerimi felan değiştiren yer)

ustaya anlattım, izledi baktı. tanıdığı bi LPG servisine götürdü. 

enjektöre gelen gaz hortumları yanlış yerlerden geçirilmiş, ve sıralaması yanlışmış. 

Basit bi gaz servisinede götürmemiştim ben halbuki geçen hafta. Bu işin isim yapmış büyüklerinden biyerdi.

Diğer götürdüğüm ikinci serviste BRC servisiydi ama ustadan ustaya fark var işte.

Neyse bugün ustanın götürdüğü LPG servisinde düzelltiler sonunda.

Allaha şükür araba artık saat gibi sorunsuz çalışıyor.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Timuçin ALTUN yazdı:

İlginiz için çok teşşekür ederim hepinize ayrı ayrı.

bugün özel opel servise götürdüm(baştaki yazdığım bujilerimi felan değiştiren yer)

ustaya anlattım, izledi baktı. tanıdığı bi LPG servisine götürdü. 

enjektöre gelen gaz hortumları yanlış yerlerden geçirilmiş, ve sıralaması yanlışmış. 

Basit bi gaz servisinede götürmemiştim ben halbuki geçen hafta. Bu işin isim yapmış büyüklerinden biyerdi.

Diğer götürdüğüm ikinci serviste BRC servisiydi ama ustadan ustaya fark var işte.

Neyse bugün ustanın götürdüğü LPG servisinde düzelltiler sonunda.

Allaha şükür araba artık saat gibi sorunsuz çalışıyor.

Gözünüz aydın olsun. Güzel günlerde kullanın. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...