İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - P0136, P0141 Oksijen Sensörü Hatası


Yusuf Davaz

Recommended Posts

Yusuf Davaz

Marhaba arkadaşlar. Aracımda P0136 ve P0141 arıza kodu çıkıyor. Buda katalizör sonrası oksijen sensörü oluyor. Bu parçanın orjinalini buldum. 1S7F 9G444 parça numarası var. 250 TL ve 280 TL fiyatlar verdiler.  Yanlız çogu parçacı LPG li araçda degiştirsem bile 6 -7 ay içerisinde tekrar arızalanacagını söylüyor. şimdiye kadar çogu kişi kısa zamanda bozuldugu gerekçesiyle parçacılara geri dönüş yapmış. şuanda kararsız kaldım. 6-7 ay içinde araıza yapacaksa 280 TL vermek çok iyi bir fikir gibi gelmiyor. bu parça yakıta ve araca degişim sonrası aşırı bir fayda saglarmı ? 1 . sensörde sorun yok. sadece katalizör sonrası arıza belirtiyor. arızalanıpda degiştiren ve fayda göreniniz oldumu. ne yapmamı tavsiye edersiniz ?

RgV2ER.png

Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Valla ben 8 senedir mk3 benzinli-lpg li araç kullanıyorum. Şeytan kulağına birşey olmadı. Hiç lambda sensör arızası durumuyla karşılaşmadım. Yani aldığımdan bu yana lpg de kullanıyorum. Nasıl bir ariza veriyor ki. Yani arıza kodu bırakıyor tamam peki araçta belli bir terslik varmı?

Yorum bağlantısı
Enes Ayan

Bence değiştirilmesi gerekir. Bende de vardı bu p0136 Cat sonrası sensöründe ısıtıcı direnci kaybolduğu için ortaya çıkıyor. Ben değiştirdim iki ay oldu sıkıntı yok şimdilik.

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Kemal Mert yazdı:

Valla ben 8 senedir mk3 benzinli-lpg li araç kullanıyorum. Şeytan kulağına birşey olmadı. Hiç lambda sensör arızası durumuyla karşılaşmadım. Yani aldığımdan bu yana lpg de kullanıyorum. Nasıl bir ariza veriyor ki. Yani arıza kodu bırakıyor tamam peki araçta belli bir terslik varmı?

arıza lambasını yakıyor. aracımda yakıt fazlalıgı var. tahminincede sensör çalışmadıgı için ecu ya yanlış bilgi yada yada bilgi gitmemesinden dolayı ateşleme haritası düzensizleşiyor. buda benzinde düzensiz çalışmaya sebep oluyor

Enes Ayan yazdı:

Bence değiştirilmesi gerekir. Bende de vardı bu p0136 Cat sonrası sensöründe ısıtıcı direnci kaybolduğu için ortaya çıkıyor. Ben değiştirdim iki ay oldu sıkıntı yok şimdilik.

sizin sorununuz neydi ve ne için degiştirmiştiniz. degiştirdikden sonra araçda lumlu bir gelişme oldumu. yakıtda düşme , benzinde çalışmada sorunsuz olma gibi.  siz hangi marka aldınız ve fiyatı neydi

Ali Darbaz yazdı:

Çinde var bunlar 73 tl 

link verebilirmisiniz. benim baktıklarım 150 180 civarı. ama bu ara gümrük çok sıkı. boş zarf bile gelse ondanda vergi alınıyor. 180 tl lik oto ürününe 100 lira gümrük çıkar.

Ersin Özkaya yazdı:

P136 bende de vardı.degistirdim 3 ay sonra yine yaktı.sonra yıllarca öyle bindim ve sattım.

degişim sonraki araçda olumlu bir gelişme oldumu. eger oldu ise arıza lambası sonrası bu sorun yine devam ettimi. birde parça olarak orjinal mi yan sanayi mi almıştınız

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Kat sonrasi sensor, atesleme sistemine eksi yada arti etkisi olmaz. Sadece katin gorevini yerine getirip getirmediginin kontrolu icindir.  Lpg yuksek oktanli yakittir cabuk tutusur. ayrica benzinde patlamadan sonraki manifoldda olusan isi degeri misal veriyorum 700 derece ise gazda iken %10 daha eklersek uzun vadede zamanla isitici rezistansini zedeleyecektir. Bu benim sahsi gorusum her hangi bir alinti deil fakat arkadas 1 sene icinde tekrar ariza lambasi yaktigini soyluyor. Ya da orijinal diye alinan sensorun orjinal olmadigidir. Alirken  bosch car service'den temin edilmelidir. Ford part numarasi ile orjinal alcam derseniz muadili bulunabilir piyasada ama bosch sahte urun vermez ayrica orjinalide boschtur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

2.sensör arkadaşların da dediği gibi yakıtı etkilemez. Katalizör kaynaklı sorun olabilir. Katalizöre kamera ile bakıyorlar. Ayrıca birçok kez arıza lambası sensörden dolayı yansa da sorun sensörde olmuyor. Sadece değiştiğinizle kalıyorsunuz. 

 

Bi afr ayarı yaptırım derim. Önce yakıt değerleriniz düzelsin. Sonrasında çıkma ya da birinden sensör alıp takın komtrol edin edin yine arıza verecek mi diye. Ayrıca sensör grafiğini takip edin. Hangi değerlerde çalışıyor. 1.sensörü de takip edin derim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Halil ibrahim Oruc yazdı:

Kat sonrasi sensor, atesleme sistemine eksi yada arti etkisi olmaz. Sadece katin gorevini yerine getirip getirmediginin kontrolu icindir.  Lpg yuksek oktanli yakittir cabuk tutusur. ayrica benzinde patlamadan sonraki manifoldda olusan isi degeri misal veriyorum 700 derece ise gazda iken %10 daha eklersek uzun vadede zamanla isitici rezistansini zedeleyecektir. Bu benim sahsi gorusum her hangi bir alinti deil fakat arkadas 1 sene icinde tekrar ariza lambasi yaktigini soyluyor. Ya da orijinal diye alinan sensorun orjinal olmadigidir. Alirken  bosch car service'den temin edilmelidir. Ford part numarasi ile orjinal alcam derseniz muadili bulunabilir piyasada ama bosch sahte urun vermez ayrica orjinalide boschtur

Kat uzerindeki sensore kimi yakita etki etmez diyor kimide eder diyor. Etmiyor diyenler sizin gibi kat kontrolu icin diyor. Yakita etki eder diyenler ise cikan emisyona gore ecu ya bilgi gönderiyor. Bu bilgiler dahilindede ecu atesleme yonetimini yapiyor diyor. Bende bu sekilde dusunuyorum. Sadece kat kontrolu icin olsa ureticiler eksoz cikisinada bir sensor koyup eksozun durumunu gorurlerdi. Bosch a baktim. Bizim arac icin yok. Sadece universal sensor var. Bu sensorde kablolari kesilerek bizim araca uygulaniyor. Sanayide benim baktigim model direk orjinal ford logolu orjinal urun. Bosch ile fiyatlari ayni zaten.

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

2.sensör arkadaşların da dediği gibi yakıtı etkilemez. Katalizör kaynaklı sorun olabilir. Katalizöre kamera ile bakıyorlar. Ayrıca birçok kez arıza lambası sensörden dolayı yansa da sorun sensörde olmuyor. Sadece değiştiğinizle kalıyorsunuz. 

 

Bi afr ayarı yaptırım derim. Önce yakıt değerleriniz düzelsin. Sonrasında çıkma ya da birinden sensör alıp takın komtrol edin edin yine arıza verecek mi diye. Ayrıca sensör grafiğini takip edin. Hangi değerlerde çalışıyor. 1.sensörü de takip edin derim

Daha once bizim katalizor ici bosmus. 7 sene boyle kullanmisiz. Gecen sene muayneden gecmeyince kontrol sirasinda bos oldugunu anlayip çift katmanli tam dolu katalizör taktirdim. Ama 136 ve 141 hatalari uzun zamandan beri aracda var. Aracin yakitida fazla. Afr ayarida yaptirdim ama tam bir randiman alamadim. Ilk baslarda iyiydi ama zamanla ecudaki harita degistigi icin yakit ve aracin calismasida degisiyor. Akuyu sokup ecu sifirlaninca arac duzeliyor ama bir sure sonra yine ayni oluyor. Sensoru bi ara bi kac kere sokup temizlemistik lamba sonuyordu. Ama 1 hata icinde tekrar yaniyor. Obd ile lambyi sonduruyorum 5 dk da yaniyor geri. Onceleri p0141 verirken son zamanlarda p0136 da veriyor. Cikma sensoru nerden bulacazki. Denemek icin o yontem zor biraz. Obd ile sensorun degerleri ne olmali olcum sirasinda. Ona bir bakiyim olmadi. 1. Sensor simdiye kadar bi sorun vermedi. Onunla ilgili bi ariza lambasi yanmadi. O zaten bozuk olursa arac dahada duzensizlesiyormus. Ecu genel olarak o sensorle degerlerini duzenliyor cunku

tarihinde Yusuf Davaz tarafından düzenlendi
ekleme yapma
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Yusuf Davaz yazdı:

Daha once bizim katalizor ici bosmus. 7 sene boyle kullanmisiz. Gecen sene muayneden gecmeyince kontrol sirasinda bos oldugunu anlayip çift katmanli tam dolu katalizör taktirdim. Ama 136 ve 141 hatalari uzun zamandan beri aracda var. Aracin yakitida fazla. Afr ayarida yaptirdim ama tam bir randiman alamadim. Ilk baslarda iyiydi ama zamanla ecudaki harita degistigi icin yakit ve aracin calismasida degisiyor. Akuyu sokup ecu sifirlaninca arac duzeliyor ama bir sure sonra yine ayni oluyor. Sensoru bi ara bi kac kere sokup temizlemistik lamba sonuyordu. Ama 1 hata icinde tekrar yaniyor. Obd ile lambyi sonduruyorum 5 dk da yaniyor geri. Onceleri p0141 verirken son zamanlarda p0136 da veriyor. Cikma sensoru nerden bulacazki. Denemek icin o yontem zor biraz. Obd ile sensorun degerleri ne olmali olcum sirasinda. Ona bir bakiyim olmadi. 1. Sensor simdiye kadar bi sorun vermedi. Onunla ilgili bi ariza lambasi yanmadi. O zaten bozuk olursa arac dahada duzensizlesiyormus. Ecu genel olarak o sensorle degerlerini duzenliyor cunku

Afr ayarını kim yaptı? Yapılan harita müdahale olmadıkça ya da regülatör bozulmadımça değişmez. 

 

Sonradan taktırdığınız katalizörden dolayı sensör hata vermesin? Katalizörün içindeki elementler pahalı maddelerdir. Piyasada satılanlar biraz uydurma oluyor. Katalizör yeterli ayrışmayı yapamıyor diye de uyarı veriyor olabilir. 

 

2.sensörün grafiği düz olmalı. Düz çizgi şeklinde. Rolantide bakın mesela. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Afr ayarını kim yaptı? Yapılan harita müdahale olmadıkça ya da regülatör bozulmadımça değişmez. 

 

Sonradan taktırdığınız katalizörden dolayı sensör hata vermesin? Katalizörün içindeki elementler pahalı maddelerdir. Piyasada satılanlar biraz uydurma oluyor. Katalizör yeterli ayrışmayı yapamıyor diye de uyarı veriyor olabilir. 

 

2.sensörün grafiği düz olmalı. Düz çizgi şeklinde. Rolantide bakın mesela. 

Afr ayarini ankara sasmazda quatro garage var. Sahibi bekir baskal yapti. Ama tam bi performans alamadim. Aracda ltft stft degerleri duzgun ama zamanla degerler yukseliyor. Buna bagli olarakda yakit vr benzin ile kullanim performansi degisiyor. Aku sok tak yapiyorum. Bir muddet duzeliyor sonra yine ayni. Yakit konusunda bi tek oksijen sensoru kaldi degirtirmedigim. Ariza lambasi katalizor degisiminden oncede yaniyordu. Bugun baktim sensorun degerine. 1. Sensor calisiyor ama 2. Sensorde hic bir kipirdanma yok. Isaret dahi cikmiyor

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
Yusuf Davaz yazdı:

Kat uzerindeki sensore kimi yakita etki etmez diyor kimide eder diyor. Etmiyor diyenler sizin gibi kat kontrolu icin diyor. Yakita etki eder diyenler ise cikan emisyona gore ecu ya bilgi gönderiyor. Bu bilgiler dahilindede ecu atesleme yonetimini yapiyor diyor. Bende bu sekilde dusunuyorum. Sadece kat kontrolu icin olsa ureticiler eksoz cikisinada bir sensor koyup eksozun durumunu gorurlerdi. Bosch a baktim. Bizim arac icin yok. Sadece universal sensor var. Bu sensorde kablolari kesilerek bizim araca uygulaniyor. Sanayide benim baktigim model direk orjinal ford logolu orjinal urun. Bosch ile fiyatlari ayni zaten.

Sensor alinirken; diagnose icin ayri  ayarlama icinde ayri sensor bulunur.  Ilk sensor Arac karisimi ayarlamak icin ilk basta bloktan cikan taze egsoz gazini okur ve icindeki atik gazlara gore karisimi tekrar ayarlar.  2. Sensor ise   1. Sensore giren atik gazlarin degerini  kattan sonra cikan gazla mukayese eder  misal 150mg co2 atik gaz   kat cikisindada 140-150mg seviyesindeyse kat zararli gazlari yok edemediginden kat arizasi belirtir. Fakat iki sensorde 600 dereceye ulasmadan calismaz  o yuzden ilk sensor daha cabuk ulasir  ikinci sensorun ulasmasi zaman alir. Ayrica orjinal bosch urunleri disindaki sensorlerin rezistanslari cok kaliteli degildir. 7-8 ohmluk bir deger olmali eger altinda ise zamanla beyin sensore giden rezistans voltajini kapatir buda sensor isitici hatasi vermeye neden olur. Aku cikarilir ecu sifirlanir tekrar soner ama tekrar acar

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
(düzenlendi)
Halil ibrahim Oruc yazdı:

Sensor alinirken; diagnose icin ayri  ayarlama icinde ayri sensor bulunur.  Ilk sensor Arac karisimi ayarlamak icin ilk basta bloktan cikan taze egsoz gazini okur ve icindeki atik gazlara gore karisimi tekrar ayarlar.  2. Sensor ise   1. Sensore giren atik gazlarin degerini  kattan sonra cikan gazla mukayese eder  misal 150mg co2 atik gaz   kat cikisindada 140-150mg seviyesindeyse kat zararli gazlari yok edemediginden kat arizasi belirtir. Fakat iki sensorde 600 dereceye ulasmadan calismaz  o yuzden ilk sensor daha cabuk ulasir  ikinci sensorun ulasmasi zaman alir. Ayrica orjinal bosch urunleri disindaki sensorlerin rezistanslari cok kaliteli degildir. 7-8 ohmluk bir deger olmali eger altinda ise zamanla beyin sensore giden rezistans voltajini kapatir buda sensor isitici hatasi vermeye neden olur. Aku cikarilir ecu sifirlanir tekrar soner ama tekrar acar

araç 8 yıldır bende hiç oksijen sensör degişimi yapmadım. şimdiye kadar kime sorduysam lpg den dolayı yanıyor . sönse bile tekrar yanar dedikleri için pek üstelememiştim. ama son zamanlarda ögrendim ki iyi bir lpg kalibrasyonu ile araç benzinde ne ise lpg de de öyle çalışıyor. böyle oluncada emisyon degerleri düşüyor. arıza lambası yanmasına sebep kalmıyor. katalitik konvertör yeni degişti. önce eksoz pulu alırken benzine al lpg ye al ugraşır duruduk zor bela alırdık. ama kat degişimi sonrası lpg de bile sonuçlar olumlu oldugu için hemen aldım. benim sorun kat degilde büyük bir ihtimal sensör kaynaklı oldugunu düşünüyorum. 2. sensör yakıta etkisi yoksada degiştirmenin bi anlamı yok . zaten ben alıştım arıza lambasına. arada bi bakıyorum başka hata kodu var mı diye nasılsa. ben aküyü benzin haritasını sıfırlamak için yapıyorum. arıza kodunu silme işlemini obd 2 ile torque programından yapıyorum.   şimdi ben alsam orj ford sensörünü alacam. bu sensör kötümü. bunun yerine universal bosch mu alıyım. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

2.sensörün grafiği düz olmalı. Düz çizgi şeklinde. Rolantide bakın mesela. 

sensör grafikleri ve sensör voltajları resimlerde var. yorumlarınız nedir.

9YEozO.jpg   -   M1WpQ7.jpg

tarihinde Yusuf Davaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
Yusuf Davaz yazdı:

araç 8 yıldır bende hiç oksijen sensör degişimi yapmadım. şimdiye kadar kime sorduysam lpg den dolayı yanıyor . sönse bile tekrar yanar dedikleri için pek üstelememiştim. ama son zamanlarda ögrendim ki iyi bir lpg kalibrasyonu ile araç benzinde ne ise lpg de de öyle çalışıyor. böyle oluncada emisyon degerleri düşüyor. arıza lambası yanmasına sebep kalmıyor. katalitik konvertör yeni degişti. önce eksoz pulu alırken benzine al lpg ye al ugraşır duruduk zor bela alırdık. ama kat degişimi sonrası lpg de bile sonuçlar olumlu oldugu için hemen aldım. benim sorun kat degilde büyük bir ihtimal sensör kaynaklı oldugunu düşünüyorum. 2. sensör yakıta etkisi yoksada degiştirmenin bi anlamı yok . zaten ben alıştım arıza lambasına. arada bi bakıyorum başka hata kodu var mı diye nasılsa. ben aküyü benzin haritasını sıfırlamak için yapıyorum. arıza kodunu silme işlemini obd 2 ile torque programından yapıyorum.   şimdi ben alsam orj ford sensörünü alacam. bu sensör kötümü. bunun yerine universal bosch mu alıyım. 

sensör grafikleri ve sensör voltajları resimlerde var. yorumlarınız nedir.

9YEozO.jpg   -   M1WpQ7.jpg

Akunun eksi kutubunu bosa almak daha hizli ve etkilidir ecu resetleme yaparken yada sensor degisirken cunku eksi tetikleme yapiyor bizim araclar. Ayrica aracta egr iptali yapilmismi?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Ltf stf değerlerin çok bozuk. afr ayarını adam gibi yere yaptırmalısın. www.lpgayari.com buradan kendine yakın olanı seç zaman kaybetme hocam. Aracın zengin fakir allah ne verdiyse yakıyor. Motora da ciddi zararı var. Supaplara da var. Hatta senin sensörü bu ayar bozukluğu bile bozmuş olabilir. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Değişince yine arıza verecek demek yanlış. Arıza vermeden kat öncesi sensörü yenilenmiştim . LPG ayarı düzgün ise sensör kaynaklı yanmaz. Ama katalizör düzgün çalışmıyor ise hata alma durumu elbette olacak. Az masraf ile arızadan kurtulmak için kat öncesi sensörü yenileyin.kat randımanlı çalışmıyor ise içini boşaltın. Kat sonrası için de kandırmak için sensör üstüne kılıf tarzı kandirici metal parça takın. İlk sensör düzgün okusun ikinci sensör de kandirici ile az okuyacak şekilde olsun. LPG ayarını düzgün yapın hata vermez. İkinci sensör den hata almamak için katı yenilemek lazım

2. Sensör e resimdeki aparatı takın yeter1d717b3067054f7dbb88b22580ee7895.jpg

İkinci sensör görevi katalizör düzgün çalışıyor mu onu denetlemek. Kandırılacak sensör o

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Mustafa bey Oksijen sensorune takilan ara aparatin farkli acidan birkac fotografini da eklermisiniz. Belki benzer durumda olup yaptiracak olan olabilir..

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ltf stf değerlerin çok bozuk. afr ayarını adam gibi yere yaptırmalısın. www.lpgayari.com buradan kendine yakın olanı seç zaman kaybetme hocam. Aracın zengin fakir allah ne verdiyse yakıyor. Motora da ciddi zararı var. Supaplara da var. Hatta senin sensörü bu ayar bozukluğu bile bozmuş olabilir. 

afr ayarını yaptırdıgım zaman benim termostat açık kalıyordu. biraz zaman birazda orjinal termostat arayışı oldugu için termostat bozuk halde afr ayarını yaptırmıştım0. bir kaç ay sonra termostatı degiştirdim. uzun yolda ve sabit giderken ltf stf ayarları +5 - 5 aralıgında ama şehir için sapmalar olmuyor degil. özellikle dur kalklarda ciddi farklar var. iyi bir usta bulunca tekrar afr ayarını yaptıracam. benim sensör hatam uzun zamandır var. afr den sonra zengin fakir karışım hataları gitti. 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Değişince yine arıza verecek demek yanlış. Arıza vermeden kat öncesi sensörü yenilenmiştim . LPG ayarı düzgün ise sensör kaynaklı yanmaz. Ama katalizör düzgün çalışmıyor ise hata alma durumu elbette olacak. Az masraf ile arızadan kurtulmak için kat öncesi sensörü yenileyin.kat randımanlı çalışmıyor ise içini boşaltın. Kat sonrası için de kandırmak için sensör üstüne kılıf tarzı kandirici metal parça takın. İlk sensör düzgün okusun ikinci sensör de kandirici ile az okuyacak şekilde olsun. LPG ayarını düzgün yapın hata vermez. İkinci sensör den hata almamak için katı yenilemek lazım

2. Sensör e resimdeki aparatı takın yeter1d717b3067054f7dbb88b22580ee7895.jpg

İkinci sensör görevi katalizör düzgün çalışıyor mu onu denetlemek. Kandırılacak sensör o

benim kat öncesi sensör çalışıyor. onda bir sorun yok. sadece kat sonrası sensör hata veriyor. kat degişeli 1 sene bile olmadı. onda sorun olacagını sanmıyorum. sensöre takılan parça çin sitelerinde mevcut. 25 - 50 TL arasında fiyatları var. benim aracın üzerindeki sensörü söktügümüzde sensör deliklerinin üzerini kapatan bir şapka tarzı bir metal parça vardı. yine aynı sensör okumasın diye yapılmıştı ama oda etkili olmamış. ben o parçayı söküp temizleyip taktım bi 10 gün arıza lambası yanmadı ama tekrar lamba yanmıştı. komple gözleri kapatmak yerine bu uzatıcı parça daha saglıklı olur gibime geliyor. en azından ölçüm yapar durumda oluyor. kapalı haldeyken ölçüm yapamaz. şimdi ben sensörü alsam hangisini almalıyım. orjinal ford olan mı ? yoksa bosch universal olanımı ?

Alpay Sumer yazdı:

Mustafa bey Oksijen sensorune takilan ara aparatin farkli acidan birkac fotografini da eklermisiniz. Belki benzer durumda olup yaptiracak olan olabilir..

http://tr.aliexpress.com/item/32885118803.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.1ecd28d6c3NUXr&algo_pvid=45f3ca48-fedc-4ed1-aa0b-06014dfec7e0&algo_expid=45f3ca48-fedc-4ed1-aa0b-06014dfec7e0-0&btsid=15df2e89-63ca-4136-a31f-6608c76b8456&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_4%2Csearchweb201603_52

bu linkde ürünün resimleri mevcut

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Halil ibrahim Oruc yazdı:

Akunun eksi kutubunu bosa almak daha hizli ve etkilidir ecu resetleme yaparken yada sensor degisirken cunku eksi tetikleme yapiyor bizim araclar. Ayrica aracta egr iptali yapilmismi?

bende zaten eksi kutup çıkartarak yapıyorum. EGR iptalini bilmiyorum. benim araç benzinli. genelde hep dizeller için EGR valfi konuşulmuş. benim araçdada varmıdır ?

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Vardir tabiki  iptal edilmemisse kesin kurum vardir onuda gozden bir gecirin. Emisyonla alakali belki bir nebze olsin rahatlatacaktir

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Halil ibrahim Oruc yazdı:

Vardir tabiki  iptal edilmemisse kesin kurum vardir onuda gozden bir gecirin. Emisyonla alakali belki bir nebze olsin rahatlatacaktir

egr valfinin yeri nerdedir peki. pek bi konu yok çünkü bununla ilgili. genellikle hep dizellerle ilgili konuşulmuş

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Yusuf Davaz yazdı:

egr valfinin yeri nerdedir peki. pek bi konu yok çünkü bununla ilgili. genellikle hep dizellerle ilgili konuşulmuş

 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Motor kaputu içerisindeki F37 sigortasını değiştirip deneyin. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bende eskiden getz vardı. Oksijen sensörü hatası veriyordu. O zamanlar acemiydik. Sanayide yolunacak kaz idik. Önce 1.sensör değiştim. Sonra 2.sensör. Sonra katalizör. Sonra egzoz spirali. Sonra egr valfi ile oynadık. Maf sensür temizlik. Kelebek temizlik vs derken arıza lambası sönmedi. Yıllarca bindim. Sorun da çıkarmadı. Yakıt da normaldi. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...