Selami Şimşek 1 Temmuz 2019 Paylaş 1 Temmuz 2019 (düzenlendi) Arkadaşlar hepinize merhaba,benim focus1'de aldığımdan beri yeni farkettim direksiyon basınç müşürünün soketi çıkık ve iki kabloyu birbirine bağlamışlar.(birbirine kısa devre ettirmişler)bu müşürün negibi bir görevi var bileniniz varmı.rölantiye etkisi olduğu söyleniyor.dogrumu acaba iyi akşamlar... 1 Temmuz 2019 tarihinde Selami Şimşek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 1 Temmuz 2019 Paylaş 1 Temmuz 2019 Merhabalar direksiyonunuz bazen sertleşip yumuşuyor mu? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Temmuz 2019 Paylaş 1 Temmuz 2019 Muhtemelen şu an sürekli direksiyon çevriliyor gibi algılıyor ve stop etmemek için rölantiyi yükseltiyor.. Görevinin bu olduğunu düşünüyorum.. 3 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 1 Temmuz 2019 Paylaş 1 Temmuz 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Muhtemelen şu an sürekli direksiyon çevriliyor gibi algılıyor ve stop etmemek için rölantiyi yükseltiyor.. Görevinin bu olduğunu düşünüyorum.. Mehmet bey konu dışı ama focus 1 in klima müşiri vardı fanı açan. Bunun haricinde baska klima ile ilgili müşir varmı klima açınca rölantiyi yükselten Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 2 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 2 Temmuz 2019 Sinan Akgöl yazdı: Merhabalar direksiyonunuz bazen sertleşip yumuşuyor mu? Direksiyonda hiç bir anormal belirti yok normal olarak kullanıyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Temmuz 2019 Paylaş 2 Temmuz 2019 Ömer Sarıgül yazdı: Mehmet bey konu dışı ama focus 1 in klima müşiri vardı fanı açan. Bunun haricinde baska klima ile ilgili müşir varmı klima açınca rölantiyi yükselten Mondeoda vardı.. Teknik olarak focusta da vardır. Yerini bilmiyorum. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 2 Temmuz 2019 Paylaş 2 Temmuz 2019 Teşekkürler klima açınca rölanti yükselmiyordu hemen ben onu araştırayım 🤔👍 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 2 Temmuz 2019 Paylaş 2 Temmuz 2019 (düzenlendi) Selami Şimşek yazdı: Direksiyonda hiç bir anormal belirti yok normal olarak kullanıyorum Selami Bey belki de aldığınızdan beri çıkık olduğu için siz şuan fark edemeyebilirsiniz. O soketin görevi yüksek ihtimalle hidrolik direksiyon pompasına siz direksiyon çevirdikçe elektrik basınç kontrolünü sağlamak, bir mekanik ustasına gidip gösterirseniz aradaki farkı anlayabilirsiniz. Sonuç olarak çıkmış bir soketin size bir artısı olmaz. Her araçta olduğu gibi tam tur dönüşlerde pompa güç çektiği için bir rolanti düşüşü olur çok çok kısa süreli ancak dalgalanma vs etkisi var mıdır o konuda yanlış bilgi vermek istemem. 2 Temmuz 2019 tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM 2 Temmuz 2019 Paylaş 2 Temmuz 2019 Aracın direksiyonu sonuna kadar çevirildiğinde pompanın zarar görmemesi için rölantiyi düşürür diye hatırlıyorum. Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 2 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 2 Temmuz 2019 Arcamın rölantisi 900d/d olmasısı gerekirken bu çizginin üstünde duruyor,bu müşürün etkisi olabilir mi acaba.hiçbir dalgalanma,stop etme yok Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 2 Temmuz 2019 Paylaş 2 Temmuz 2019 (düzenlendi) Rölanti ye etkisi vardır o müşirin. Direksiyonu çevirken etkin oluyor rölanti düşmesin diye enjeksiyon süresini çok az uzatıp rölantiyi sabit tutuyor diye biliyorum. Ecu muhtemelen "sürekli direksiyon çevriliyor" algılıyor ve rölanti gereksiz anlarda bile yükseliyordur. Kabloyu birbirinden ayırıp teste çıkın rölantiye bir bakın. 2 Temmuz 2019 tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 2 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 2 Temmuz 2019 Müşür soketinin kısa devresini ayırdım izole ettim yerine taktım bi teste çıktım sanki direksiyon biraz daha yumuşamış gibi geldi belki de psikolojik olabilir.durduğu yerde rölantisi biraz daha sanki düşmüş gibi.daha sonraları neyapacak görelim bakalım Yorum bağlantısı
Coşku Mert 2 Temmuz 2019 Paylaş 2 Temmuz 2019 sanayiler boyle sivrizekali ustaciklarla dolu iste. gel de guvenip aracini bunlara emanet et. bir sorun varsa musuru degistirirsin, kısa devre yapmak nedir? 2 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 2 Temmuz 2019 Paylaş 2 Temmuz 2019 (düzenlendi) Yumuşama psikolojik olabilir. Sensör bozuk olmayabilir sensöre takın fişi bence. Bozuksa yada bu vaziyette soket çıkık gezerseniz direksiyonu ani çevirmelerde yada dönüşlerde teker çok zora geldiğinde rölanti dalgalanabilir stop edebilir. Ustalarımız kendini geliştirmiyor. "Usta" denilince hem motor mekaniği hem motor elektroniği üzerine çok bilgili olması lazım yoksa işlerimiz hep yarım kalıyor 2 Temmuz 2019 tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Yalas 4 Temmuz 2019 Paylaş 4 Temmuz 2019 Daha önceki focusumda vitesi boşa aldığımda bazen rölanti çok geç düşüyor 2000 devirde kalıyordu. Şaşmazda bir ustaya durumu anlatınca direk direksiyon müşürüne baktı. Kablolar boşta müşüre bağlı değildi. Sanki kör tapa gibi bir şeyle kapatmışlardı soketin takıldığı yeri. Usta daha sonra müşür kabloları birbirine bağlayınca rölanti normale döndü. Rolantide yükselme veya sabit kalma olayı olmadı. 2 Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 5 Temmuz 2019 Paylaş 5 Temmuz 2019 Konuyu okuyunca merak ettim gittim baktım bende de müşür takılı ama soketi ortada yok 😂 normal kullanıyorum ben de sağa sola baktım boşta soket de göremedim. Motora önden baktığımızda pompanın arka yüzünde bir müşür var sanırım ondan bahsediyoruz. Bu soket ne taraftan gelir acaba motor da sıcaktı çok inceleyemedim. Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 5 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 5 Temmuz 2019 Direksiyon kayışınin hizasında egzoz manifold koruma sacı üst tarafında Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 5 Temmuz 2019 Paylaş 5 Temmuz 2019 Selami Şimşek yazdı: Direksiyon kayışınin hizasında egzoz manifold koruma sacı üst tarafında Teşekkür ederim selami bey müsait zamanda tekrar kontrol edeceğim... ilginç neden sökerler o soketi anlamıyorum . Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 6 Temmuz 2019 Paylaş 6 Temmuz 2019 Mehmet Yalas yazdı: Daha önceki focusumda vitesi boşa aldığımda bazen rölanti çok geç düşüyor 2000 devirde kalıyordu. Şaşmazda bir ustaya durumu anlatınca direk direksiyon müşürüne baktı. Kablolar boşta müşüre bağlı değildi. Sanki kör tapa gibi bir şeyle kapatmışlardı soketin takıldığı yeri. Usta daha sonra müşür kabloları birbirine bağlayınca rölanti normale döndü. Rolantide yükselme veya sabit kalma olayı olmadı. kör tapanın olduğu yerde müşür takılı olması lazım. müşür arıza yaptığında oradan direksiyon yağı fışkırır. muhtemelen ondan dolayı müşürü söküp yerine kör tapa veya civata takmışlardır. eğer halen daha o şekilde biniyorsanız bence bir an önce yeni müşür taktırıp kabloları müşür soketine bağlattırın derim. (direksiyon basınç müşürü) 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Yalas 7 Temmuz 2019 Paylaş 7 Temmuz 2019 Ersin Gökdemir yazdı: kör tapanın olduğu yerde müşür takılı olması lazım. müşür arıza yaptığında oradan direksiyon yağı fışkırır. muhtemelen ondan dolayı müşürü söküp yerine kör tapa veya civata takmışlardır. eğer halen daha o şekilde biniyorsanız bence bir an önce yeni müşür taktırıp kabloları müşür soketine bağlattırın derim. (direksiyon basınç müşürü) Yok abi sattım arabayı. 1 Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 10 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 10 Temmuz 2019 (düzenlendi) Arkadaşlar bu direksiyon müşürünün soketini taktığımdan beri hiç bir artı veya eksi faydasını görmedim.böyle bu şekilde kullanmaya devam edeceğiz artık 10 Temmuz 2019 tarihinde Selami Şimşek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 13 Temmuz 2019 Paylaş 13 Temmuz 2019 Selami Şimşek yazdı: Arkadaşlar bu direksiyon müşürünün soketini taktığımdan beri hiç bir artı veya eksi faydasını görmedim.böyle bu şekilde kullanmaya devam edeceğiz artık Benimki de boştaydı buldum taktım ama hiçbir değişiklik yok. 1 Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 18 Temmuz 2019 Paylaş 18 Temmuz 2019 (düzenlendi) Bugün araç çalışır haldeyken müşürü çekip geri taktım değişme rölantide oldu. Fişi takınca rölanti bir tık daha düşüyor çıkarınca 1in altındaki çizginin tam üzerinde. Tahminimce fiş çıkınca ecu direksiyonun sürekli döndüğünü düşünüyor ve rölantiyi bi tık arttırıyor. Fişi takınca aşağıdaki gibi çizginin altına bi tık düşüyor çıkarınca tam çizgide. 18 Temmuz 2019 tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 18 Temmuz 2019 Paylaş 18 Temmuz 2019 Musurun esas gorevi pompanin icindeki yag basincini kontrol etmek icindir. Olasi bir tehlikeli seviyeye geldiginde motor lambasi yanar ve sizi uyarir. Ayrica bozuldugu zaman genellikle vag grubunda direksiyon sertlesmesi ile baslar fordlarda fazla belirgin olmamasi direksiyonin zaten kendi tabiatinda da sert olmasindandir. Soketi cikarirsaniz acik devre olarak gormesi yag basinci var anlamina gelir. Kisa devre olmasi yag olmadigi anlamina gelir 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Temmuz 2019 Paylaş 23 Temmuz 2019 Çağatay Kılınç yazdı: Bugün araç çalışır haldeyken müşürü çekip geri taktım değişme rölantide oldu. Fişi takınca rölanti bir tık daha düşüyor çıkarınca 1in altındaki çizginin tam üzerinde. Tahminimce fiş çıkınca ecu direksiyonun sürekli döndüğünü düşünüyor ve rölantiyi bi tık arttırıyor. Fişi takınca aşağıdaki gibi çizginin altına bi tık düşüyor çıkarınca tam çizgide. Fişi takınca direksiyonun dönmediğini anlıyor ve rolanti yükseltmeye gerek yok, ihtiyaç yok diyip rolantiyi düşürüyor.. Fiş takılı iken direksiyon çevirince rolanti yükseliyorsa her şey normal çalışıyor demektir. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts