İçeriğe Yönlendir

Escort - Rolanti Motoru Tamiri


Beytullah Kabadayı

Recommended Posts

Beytullah Kabadayı
(düzenlendi)

arkadaşlar rolenti motoru tamiri olurmu yapılıyormu  1997 cl cfi motor

tarihinde Emre Şimşek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bildiğim kadarı ile tamiri olmayan bir parça. Hatta üstündeki vidanın ayarı ile oynadığınızda fabrikasyona geri dönmesi çok zor.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Su rolanti problemleri de ayri dert..

Cok fazla sorun yasayan goruyoruz.

Sirf bu is icin servis acilsa herhalde kuyruk olur onunde..

Yorum bağlantısı
Ümit Kaan

Orijinali çok pahalı, yan sanayisini de takacağına bozuk olan üzerinde kalsın daha iyi, tamiride olmuyor, bende Mondeo için araştırıp bulamamıştım tamir eden biryer, yan sanayi taktırmıştım daha kötü olmuştu.

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

Bulabiliyorsanız orijinal çıkma yada orijinal parça almaya çalışın. Yan sanayi rölanti motorunu tavsiye etmeme.

EFİ motorlarda yan sanayi rölanti motoru çok çabuk arıza veriyor. Yan sanayi olunca 1 yılda tekrar arıza vermeye başlıyor. Sizin araç CFİ ama yine de tavsiyem orijinal parça alın derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Beytullah Kabadayı

mustafa bey N11.com da   var sıfır 267tl  çıkmacılarda 300tl istiyor kararsız kaldım

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Beytullah Kabadayı yazdı:

mustafa bey N11.com da   var sıfır 267tl  çıkmacılarda 300tl istiyor kararsız kaldım

 

Satıcı ile görüşün eğer parça orijinal ise çıkma parça ile uğraşmayın sıfır olanı alın.

Ama montaj yapmadan önce akü kutup başını çıkarın ve aracı resetleyin. Resetleme yapmadan parçayı takarsanız beyin hata kodlarından dolayı yeni parçayı doğru algılamayabilir. 

 

EFİ motorda rölanti motoru değişimi yaparken; ilk olarak akü kutup başı çıkarılıyor. Parçanın montajı yapıldıktan sonra akü tekrar takılır. Kontak yağ ve şarj lambası yanacak konumda 3 defa açılıp kapatılır. Daha sonra tekrar kontak açılır ve marş yapılır. Beyinin tekrar programlanması için bir süre araç benzinde kullanılır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

Önemli değil fikir olması açısından belirttim. CFİ motorda da belki benzer işlemler yapılıyor olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selami Şimşek
Mustafa YILDIRIM yazdı:

EFİ motorda rölanti motoru değişimi yaparken; ilk olarak akü kutup başı çıkarılıyor. Parçanın montajı yapıldıktan sonra akü tekrar takılır. Kontak yağ ve şarj lambası yanacak konumda 3 defa açılıp kapatılır. Daha sonra tekrar kontak açılır ve marş yapılır. Beyinin tekrar programlanması için bir süre araç benzinde kullanılır. 

Mustafa bey Focus1 1.6 kullanıcısı olarak bizim araclar içinde geçerlimidir bu yöntem

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Selami Şimşek yazdı:

Mustafa bey Focus1 1.6 kullanıcısı olarak bizim araclar içinde geçerlimidir bu yöntem

 

Muhtemelen aynı olabilir. Bende rölanti motor arızasını araştırırken bir yerde okumuştum. Hatta rölanti motoru temizliği sonrası da aynı işlemi yapmıştım.  

Yorum bağlantısı
Samet Kaşıkara

Rolantide dalgalanmalar oluyorsa rolanti kontrol motorunu söküp içine vd-40 koyup yada motor temizleyicide olur kurumları çözülmesi için bekletin yarım saat kadar bi öyle denemenizi tavsiye ederim 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mustafa YILDIRIM yazdı:

 

Satıcı ile görüşün eğer parça orijinal ise çıkma parça ile uğraşmayın sıfır olanı alın.

Ama montaj yapmadan önce akü kutup başını çıkarın ve aracı resetleyin. Resetleme yapmadan parçayı takarsanız beyin hata kodlarından dolayı yeni parçayı doğru algılamayabilir. 

 

EFİ motorda rölanti motoru değişimi yaparken; ilk olarak akü kutup başı çıkarılıyor. Parçanın montajı yapıldıktan sonra akü tekrar takılır. Kontak yağ ve şarj lambası yanacak konumda 3 defa açılıp kapatılır. Daha sonra tekrar kontak açılır ve marş yapılır. Beyinin tekrar programlanması için bir süre araç benzinde kullanılır. 

Rölanti motorunun kodlanmasını gerektirecek bir durumu yoktur? Emin misiniz bu bilgide?

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Rölanti motorunun kodlanmasını gerektirecek bir durumu yoktur? Emin misiniz bu bilgide?

 

Okumuş olduğum kaynağı hatırlamıyorum. Ben parçayı değiştirdiğimde bu şekilde yapmıştım. Belki de rölanti motoru mekanik olduğu için motor içindeki valfin belli konuma gelmesi için yapılıyor olabilir diye düşünüyorum. 

 

Galiba burada okumuştum. https://www.aracarizasi.com/rolanti-motoru-arizasi-nasil-anlasilir/

tarihinde Mustafa YILDIRIM tarafından düzenlendi
Link ekleme
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Sani Gerşon yazdı:

Ford'lar için bu bilgi geçerli değil.

 

O zaman fazladan işlem yapmışız 😁

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Ömer Kar

Bu tip manyetik valfler bağlantı yerleri uyduğu sürece üniversaldir yani 1.3 motorda 2.0 ın valfinide kullanabilirsiniz sadece ayar vidasından motorun rölantide oluşturduğu vakuma göre ayarlama yapmanız gerekiyor.

 

Ben 1.3 ka da 2.0 focusun rölanti valfini kullanıyorum 2.0 ın rölantideki vakumu daha güçlü olduğu için valfin ayar vidasıyla oynamam gerekti çünkü vakum fazla gelip valfi fazla açıyordu buda yüksek rölantiye sebep oluyordu.

 

Arkadaki ayar vidasını bir miktar sıkınca hiç bir problem kalmadı. İçeride o vidanın önünde bir yay var. Vida yaya, yay da valf içindeki kelebeğe basıyor. Oluşan vakuma karşı koyabilecek kadar vidayı sıkıp (yayı sıkıştırıp) vakumla yayın basıncını dengelemeye çalışacaksınız temel mantık bu rölantiyi tutturdunuz mu işlem tamamdır. Fabrikada ayarını ekipmanlar ile bu şekilde, bu mantıkla yapıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...