İçeriğe Yönlendir

Emme Manifoldu Basıncı


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

00m1nW.png

 

Merhaba 

Bu tablo 2012 model Lpg ile çalışan Kia Picanto 1.0 Kappa modelinin Dcvvt bilgileri.  Burda kafamı kurcalayan Emme Manifold Basınçınnın 900 kPa aşması. Atmosferik bir otomobilin 9 bar yani 900 kpa basınc üretebilirmi ? 

 

Turbo otomobllerin en fazla 2 bar ile çalıştığını düşününce, bu değer bana astronomik geldi :( Benmi yanlış anlıyorm. Biri beni bilgilendirebilirse sevinirim. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Ali bey, bu veriyi nereden aldınız kendi aracımınkine bakmak istiyorum da ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Ali bey, bu veriyi nereden aldınız kendi aracımınkine bakmak istiyorum da ?

Benim araca da bakıver bi zahmet :D 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Kore ve almanca dillerinde kappa 1.0 lpg power curve diagram consumption map vs aratinca ulastim. 

Söylemeye luzum görmedim ama dogal olarak bizim aytenin motoru. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Ali bey, bu veriyi nereden aldınız kendi aracımınkine bakmak istiyorum da ?

 

Bu 125 kw jetta motorunun BSFC haritası 

 

lQvbMB.png

 

Çok ilginctir, en ekonomik beygir tüketim oranına yetişemiyorsunuz. 210 km hızla 6ncı vitesde bile giderken en yüksek veriminiz kw  başına 300 gram benzin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Piston içindeki basınç 9 bar. Daha yüksek hacimli motorlar 14 17 bar civarı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Piston içindeki basınç 9 bar. Daha yüksek hacimli motorlar 14 17 bar civarı. 

 

Petrolcu Hasan beyin arabasının BSFC tablosunu bakarken farkettim. Onun arabasında 20 bar ile sıkıştırıyormuş. O Zaman Minnak Aytenin motorunun 9 bara çıkması normal. 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Ali Darbaz yazdı:

 

Petrolcu Hasan beyin arabasının BSFC tablosunu bakarken farkettim. Onun arabasında 20 bar ile sıkıştırıyormuş. O Zaman Minnak Aytenin motorunun 9 bara çıkması normal. 

Ali ciğim Hasan'ın arabası 170 Bg, twincharger. Yani turbo kompresör. Sonuç çok normal 20 barı kulağına damlatır o araba :D

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Öyle kolay değil bulmasi. Kafam estikce googlede farkli anahtar sözcükler ile arama yapiyorum. Öyle buluyorum bunlari. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Cok zor ise ben vazgectim.
Miskin adamimdir hiiic ugrasamam [emoji4]
 
Bak benimde hevesim kaçtı ama geçince bir bakayım [emoji2]
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Eve geldim. 2007 model bilgisayarimin başina oturunca araştirayim. 

Bana motor kodlarinizi verin . 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ali Darbaz yazdı:

 

Petrolcu Hasan beyin arabasının BSFC tablosunu bakarken farkettim. Onun arabasında 20 bar ile sıkıştırıyormuş. O Zaman Minnak Aytenin motorunun 9 bara çıkması normal. 

Katalog verisi kaç bar diyor yanma odası için? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Katalog verisi kaç bar diyor yanma odası için? 

 

Paylaştigim tüketim haritasinda  22 bar gösteriyor.  

 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Eve geldim. 2007 model bilgisayarimin başina oturunca araştirayim. 
Bana motor kodlarinizi verin . 
1.6 Multijet 199B5000 Fiat
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

22 bar mı, atmosferik motorda imakn yok o basınca. Ayteni sordum ha 

 

Bunu bi araştirayim.  Grafikte 1000 kpa kadar gidiyor. 80 newton torka kadar. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

1.9 JTDm kaç bar acaba. :)

Sonuçta o kadar basınç varki silindire girince kahrından patlıyor

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Çoluğu çocuğu biraktim 1 saat uğraştim. Ama istediğim teknik detaylara şimdilik ulaşamadim. 

Babamin cruze motor verilerinide neredeyse 2 haftadir ariyorum. Bulamadim. 

Gmpowertrain sayfasindaki dökümanlarin buyuk kismi silinmiş. :(

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...