İçeriğe Yönlendir

Ampul Tiplerinin Birbirinden Farkı Nedir?


Harun Kocaçalışkan

Recommended Posts

Harun Kocaçalışkan

Aklıma takılan bir konu var arkadaşlar. H1, H7, H4, D2S, D3S, D4S vs vs. bir sürü ampül tipi var. Bunların birbirilerine göre avantaj ve dezavantajları gibi bir konu mu var? Yoksa sırf ekonomi canlansın diye farklı farklı modeller mi üretiliyor? Aynı konu arka stop lambaları ve fren lambaları için de var. Bu kadar çok çeşit olmasının çok özel bir sebebi var mı?

 

11866753_standard-automotive-bulb-socket

 

automotive_bulbs_l_03_7940ecbd-b17f-4c09

 

 

automotive_bulbs_l_02.gif?31100663013072

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

 

 

 

Bu kadar çok çeşit olmasının çok özel bir sebebi var mı?

 

Issizlik, can sikintisi falan filan [emoji23]

 

Benim net bilgim yok ama fikrim far tasarimlari, sicaklik, verim, ekonomik sebepler, maliyet, satis sonrasi yedek parca, momtaj vs vs vs.

 

Kalite kiyaslamasi yapilirsa A3 lerde D5S xenon var, balast atesleyici ampulun kendi ama D3S ile kiyaslaninca rezil bir aydinlatma. Halojene gore ise daha iyi. Her yeni teknoloni bazen eskisinden iyi olmayabiliyor.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Metin Akbal yazdı:

Her yeni teknoloni bazen eskisinden iyi olmayabiliyor.

D5S daha iyi aydınlatma iddiası ile çıkmadı, 25W ve seviye ayarsız xenon kullanılması için üretildi , öyle biliyorum yani.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

h7 mis gibi ampul. :) d2s de mis gibi xenon ampulü. ikisinin odağı çok yakın zaten. tak gitsin. olmuyorsa CSP çipli led tak gitsin. hepsi olur.

 

baktın olmuyor, ışık miktarı normal, ayar doğru, ama arızasın, şimşek etkili xenon led alırsın akseuarcıdan 50 tl ye mis. aydınlatmaz yolu ama olsun.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

D5S daha iyi aydınlatma iddiası ile çıkmadı, 25W ve seviye ayarsız xenon kullanılması için üretildi , öyle biliyorum yani.

 

Dogrudur lakin Dogus xenon diye satiyor bunu. OEM xenon diyerek alinan aracta far yikama ve otomatik far yukseklik var diye alindi.

 

Led teknolojisi. Mercekli olani bilmem ama reflektorluler acaip sikayet aliyor. Baktigimiz zaman xenona gore daha yeni bir teknoliji. Teknoloji iyilestirme, fayda adina olmazsa ne anladim ben o isten.

Yorum bağlantısı
Recep Demirci

Ampül konularında hiç bilgim yok merak etmişsemde araştırmadan geçtim hep. Benim araçta D4S Xenon takılı fena değil gibi. D4S avantajı dezavantajı nedir bilenler yazarsa istifade etmiş olurum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Bir çok sebebi var sanıyorum, belki en başka maliyet geliyordur. Bir çoğunun odakları farklı, bu da far tasarlarken veya stop fark etmez şekle en uygun reflektör tasarımı için yine en uygun odak noktası dikkate alınarak seçiliyordur. (Bu dediğim daha çok halojen ampul tipleri için.)

D serisi xenonların gelişimi farklı bildiğim kadarıyla. D3S kendinden öncekilerden farkı kaza anında patladığında yangına sebebiyet vermemesi gibi bir şey okumuştum. D5S ekonomik bir seri. Normlara göre far yıkama ve otomatik far yükseklik ayarı zorunlu değil. Üreticiler için maliyet olarak avantaj. Xenonlu araç satıyor ama maliyet düşük :) 

Yanlış bildiklerim hatırladıklarım olabilir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Gök

h4 fakir ampülü ben onu bilirim :kutlama: h7 orta seviye yönetici ,  xenon zengin ampülü

 

ledin kısaya takılanı  ise apaçi ampülü

 

benim aklımdaki ampül tipi bunlar :D 

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Ampul tipleri zamanla teknoloji, hata düzeltme, yasal düzenlemeler, maliyet, dizayn gereksinimleri ve ihtiyaçlara göre şekillenmiş. Çok fazla kriter var.
Şurada bir hikayesi var : http://www.geceucusu.com/topic/2676-otomobil-aydınlatmasının-tarihçesi/
Örnek, gündüz farı ilk çıktığında ledler çok yaygın değildi, ayrı bir halojen ampullü gündüz farı yapılması maliyetli olacağından uzun far ile aynı aynada birleştirilerek gücü açılıp kısılarak kullanılması düşünüldü ve H15 doğdu. H15 osram'ın geliştirdiği bir üründür patenti onlara ait, diğer üreticilerin de geliştirdiği belli amaçlarla kullanılan ampulleri var.
Halojen ampuller 2000'lere gelmeden teknolojik gelişimini tamamladı, zaten daha üstüne yasal yönetmelikler izin vermiyor. Elbette ki avantaj ve dezavantajları var bu ampulün koduna bağlı bişey değil yani H11 daha yenidir evet ama H11 H7'den daha iyidir diyemeyiz.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

 h11 kendinden contalı mesela dıştan takılması büyük kolaylık vs. o halde neden tüm farlar belli noktadan sonra h11 olmamış olabilir?

Dogan Arsiray yazdı:

h7 mis gibi ampul. :) d2s de mis gibi xenon ampulü. ikisinin odağı çok yakın zaten. tak gitsin. olmuyorsa CSP çipli led tak gitsin. hepsi olur.

 

baktın olmuyor, ışık miktarı normal, ayar doğru, ama arızasın, şimşek etkili xenon led alırsın akseuarcıdan 50 tl ye mis. aydınlatmaz yolu ama olsun.

 

ama deli mavi olacak. şimşek dediğin mavi olur. mu acaba... mmm

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Metin Akbal yazdı:

 

Dogrudur lakin Dogus xenon diye satiyor bunu. OEM xenon diyerek alinan aracta far yikama ve otomatik far yukseklik var diye alindi.

 

Led teknolojisi. Mercekli olani bilmem ama reflektorluler acaip sikayet aliyor. Baktigimiz zaman xenona gore daha yeni bir teknoliji. Teknoloji iyilestirme, fayda adina olmazsa ne anladim ben o isten.


Led'ler daha çocukluk evresinde. Işık gücü yeterli değil. Renk ısısı soğuk. Ama önü eskilerine göre çok daha açık. Çünkü istediğine göre programlanabilme özelliği var. Mekanik parça gerektirmiyor.
 

Mustafa Arıkan yazdı:

Bir çok sebebi var sanıyorum, belki en başka maliyet geliyordur. Bir çoğunun odakları farklı, bu da far tasarlarken veya stop fark etmez şekle en uygun reflektör tasarımı için yine en uygun odak noktası dikkate alınarak seçiliyordur. (Bu dediğim daha çok halojen ampul tipleri için.)

D serisi xenonların gelişimi farklı bildiğim kadarıyla. D3S kendinden öncekilerden farkı kaza anında patladığında yangına sebebiyet vermemesi gibi bir şey okumuştum. D5S ekonomik bir seri. Normlara göre far yıkama ve otomatik far yükseklik ayarı zorunlu değil. Üreticiler için maliyet olarak avantaj. Xenonlu araç satıyor ama maliyet düşük :) 

Yanlış bildiklerim hatırladıklarım olabilir.


D3 ve D4 yasal düzenlemelerin gerektirmesi nedeniyle civasız üretilmiş modeller. Benim bildiğim başka bir farkı yok.Keşke D5 yaygınlaşsaydı led'ler önünü kesti.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
h7 mis gibi ampul. [emoji4] d2s de mis gibi xenon ampulü. ikisinin odağı çok yakın zaten. tak gitsin. olmuyorsa CSP çipli led tak gitsin. hepsi olur.

Aynı görüşteyim.
Bu ikisini al. Geri kalan hiç birine gerek yok.
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Ekonomik ve fazla isik saglayan modellerin daha cok olmasi gerekiyor bence.Sarf malzeme ama ciddi bedellere ulasan urunler var..

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Dogan Arsiray yazdı:

 h11 kendinden contalı mesela dıştan takılması büyük kolaylık vs. o halde neden tüm farlar belli noktadan sonra h11 olmamış olabilir?

 

ama deli mavi olacak. şimşek dediğin mavi olur. mu acaba... mmm


Maliyetteki kuruşun, her bir gramın bile hesabı yapılıyor bildiğimiz gibi.
H11 23 gr, 1300 lm, H7 ise 12 gr, 1500 lm.
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Ozyurek
Of, tam [mention=126]Selçuk Keleş[/mention] [mention=76937]Metin Akbal[/mention] ve [mention=13526]Servet Aydın[/mention] lık soru.

[emoji8]
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...