Yusuf Berke

Progresif Direksiyon

Recommended Posts

Yusuf Berke

Progresif direksiyon, değişken direksiyon turuyla konforu arttırmaktadır.

Düşük hızlarda gerçekleştirilen dönüşlerde, örneğin bir sokağa girerken, direksiyon turunu azaltarak direksiyonun çok daha az çevrilmesini yeterli kılmaktadır.

Yüksek hızlarda ise direksiyon turunu arttırarak sürüş güvenliği sağlar.

Bu sayede düşük hızlarda kullanım ve yönlendirme kolaylığı, yüksek hızlarda ise güven hissiyatı sağlar.

Hıza bağlı olarak kısaltılan/uzatılan tur sayısı değişkenlik gösterir.

 

Sistem VW araçlarında Progresif Direksiyon, Ford araçlarında Adaptif Direksiyon olarak isimlendirilse de, prensip olarak çalışma sistemleri aynıdır.

 

 

 

  • Beğen 4
  • Teşekkür 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Haşmet Güngör

Halkımız yıllardır "AGRESİF" direksiyonu keşfetmiş, kullanıyor. Şimdi bunu kısıtlamaya ,ne gerek var dimi ?

  • Beğen 2
  • Mutlu 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal

Valla Megane 2 nin direksiyonunu birakinca birden topluyor kaldirima cikiyordum. Az bi cevirince yoldan cikmayak.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yusuf Berke
Metin Akbal yazdı:

Valla Megane 2 nin direksiyonunu birakinca birden topluyor kaldirima cikiyordum. Az bi cevirince yoldan cikmayak.

Yok hocam, hıza duyarlı olduğu için sadece düşük hızlarda tur kısalır. O düşük hızlarda da öyle bir problem olsa bile -sanmıyorum ama olabilir tabi ki- toplamak için yeterli vakit olacaktır.

Benim bu kategoriye eklediğim konular hiç ilgili harf sırasına eklenmedi. Artık burada mı kalacak tüm konular acep.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Gök

yumuşak direksiyonu hiç sevmiyorum.  hyundai era vardı onda bi direksiyon vardı 100 le giderken bile tüy gibiydi .

 

libertynin direksiyon adam akıllı ağır alıştım hafif direksiyonlu bişe kullanınca tuhaf geliyor

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

Dikkat ederseniz büyük fordlarda var, küçüklere gerek yok gibi. Fiesta nın turu az zaten 2.5 turdu yanlış hatırlamıyorsam. Misal getz 3 tur gibi.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Koray Demir

Direksiyon dediğin Focus 1’deki gibi olur. Organik ve net.

  • Beğen 5

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

Bmw ler müthiş, çekiş arkada olduğu için direksiyon özgür.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu

Taunus gibi yani :D

  • Mutlu 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Bmw ler müthiş, çekiş arkada olduğu için direksiyon özgür.

BMW nin fren pedalı bile müthiş kıyas kabul etmez. 😀

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

O da direksiyon bu da direksiyon,o da fren bu da fren, nasıl yapıyorsa elin almanı, işin özü mükemmeliyetçilik galiba.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

O da direksiyon bu da direksiyon,o da fren bu da fren, nasıl yapıyorsa elin almanı, işin özü mükemmeliyetçilik galiba.

Aynen en ufak alet dahi öyle. Ümit de bisiklet Trek de Merida da aynı mantık.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hakan Gürsu
Koray Demir yazdı:

Direksiyon dediğin Focus 1’deki gibi olur. Organik ve net.

Aynı fikirdeyim, daha işin içine elektrik girmemişti. Harika bi sertliği vardı. Bütün yolu hissederdin.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

Suanki aracim sert sayilabilecek seviyede.Ve bu durumdan sehir ici degil ama sehir disi cok memnunum.. Yumusak direksiyonlu aracla uzun yolda yoruluyorum.Piskolocik midir acaba ?

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yusuf Berke
Alpay Sumer yazdı:

Suanki aracim sert sayilabilecek seviyede.Ve bu durumdan sehir ici degil ama sehir disi cok memnunum.. Yumusak direksiyonlu aracla uzun yolda yoruluyorum.Piskolocik midir acaba ?

Değil Alpay. Yüksek süratte direksiyon aşırı yumuşak olunca insan tedirgin oluyor. En ufak harekette şeritten ayrılma sıkıntısı olduğu için sürekli sabit tutarken sarfettiğin efor seni yorar, normaldir. Halbuki düşük süratte pamuk gibi, yüksek süratte taş gibi olacak olsa böyle bir sıkıntı yaşanmaz ki deneyimlemişsin. Astra H'nin direksiyonu bana yumuşak gelmişti, 2009 model Cosmo paketini kullanmıştım 1 yıl.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Celal Aydın

VI kasa 2011 Fiesta’ya 2 yıl bindim, şehir içinde çok rahattı ama,
Uzun yolda sürekli şeritte tutma ihtiyacı duyuyordum hatta tek elle kullanmak güven vermiyordu. Hissi çok güzeldi yine de.

Aracı sattım, 2007 model V kasa Fiesta aldım, ilk başlarda fazlaca sert gelsede, işte direksiyon budur dedim.
Düşük hızda da sert, yüksek hızda da sert, hissi gayet iyi, uzun yolda tek el kullanımında güven hissi veriyor, şeridinde tutmaya uğraşmıyorsun, her türlü güven hissi zirvede.
Ama gelgelelim kollarım güçlendi

Sanırım bu ikisinin tam arası, Focus 3.5’larda mevcut.
Hem hisli, hem güven hisli, hem de tatlı yumuşak-rahat.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Mühendislerin düşünerek yaptıkları geliştirmeleri seviyorum.. 

Bu da güzel olmuş. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu

Direksiyona ne kadar bir şey eklenirse sürüş hissi o kadar kayboluyor. 

 

Mesela mazda’nın direksiyonu biraz serttir. Ama öyle bir yapmış ki adamlar, tekerlekler sanki elimmiş gibi. Yola elimle tutunuyorum hissi var. Her türlü tepkiyi de direksiyonda hissediyorum. 

 

Mx5 ve miata da bu daha da üstün. Geçen serviste ikitelli’de kullandım. Yok böyle bir his. 

 

Tabi gelişimlere açığız. Güzel teknoloji. Ne kadar teknoloji o kadar arıza yapma riski ;) 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora
Direksiyona ne kadar bir şey eklenirse sürüş hissi o kadar kayboluyor. 
 
Mesela mazda’nın direksiyonu biraz serttir. Ama öyle bir yapmış ki adamlar, tekerlekler sanki elimmiş gibi. Yola elimle tutunuyorum hissi var. Her türlü tepkiyi de direksiyonda hissediyorum. 
 
Mx5 ve miata da bu daha da üstün. Geçen serviste ikitelli’de kullandım. Yok böyle bir his. 
 
Tabi gelişimlere açığız. Güzel teknoloji. Ne kadar teknoloji o kadar arıza yapma riski  
Ford kökenli olduğu içindir

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:
Direksiyona ne kadar bir şey eklenirse sürüş hissi o kadar kayboluyor. 
 
Mesela mazda’nın direksiyonu biraz serttir. Ama öyle bir yapmış ki adamlar, tekerlekler sanki elimmiş gibi. Yola elimle tutunuyorum hissi var. Her türlü tepkiyi de direksiyonda hissediyorum. 
 
Mx5 ve miata da bu daha da üstün. Geçen serviste ikitelli’de kullandım. Yok böyle bir his. 
 
Tabi gelişimlere açığız. Güzel teknoloji. Ne kadar teknoloji o kadar arıza yapma riski emoji6.png 

Ford kökenli olduğu içindir

Aynen. 2001-2013’e kadar ortak platform kullanıldı. Volvo 40 serisi de var. Ama bu direksiyon hissi ford dan mı yoksa mazda’dan mı geçti bilmiyorum. Eski mazdalarda da direksiyon hissi çok çok keyifli. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal




Benim bu kategoriye eklediğim konular hiç ilgili harf sırasına eklenmedi. Artık burada mı kalacak tüm konular acep.


Bilemedim ki
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak

Bu zaten var olan bir teknoloji değil mi? Benim araçta "Servotronic Steering Wheel" var, bu sistem. 2003 model. Şehir içi yumuşak ve çok tur, şehir dışı kazık ve kısa tur. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yusuf Berke
Gökhan Albayrak yazdı:

Bu zaten var olan bir teknoloji değil mi? Benim araçta "Servotronic Steering Wheel" var, bu sistem. 2003 model. Şehir içi yumuşak ve çok tur, şehir dışı kazık ve kısa tur. 

Tam tersi olması lazım. Bu sistem düşük hızda turu kısaltıp yüksek hızda uzatıyor. Sizinki yüksek hızda direksiyonu sertleştiriyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak
Yusuf Berke yazdı:

Tam tersi olması lazım. Bu sistem düşük hızda turu kısaltıp yüksek hızda uzatıyor. Sizinki yüksek hızda direksiyonu sertleştiriyor.

 

Ben kendimi düzelteyim, öncelikle benim bahsettiğim sistem "Servotronic" 'değil, "Active Steering" imiş. Yanlışımı düzelteyim. Farkı, servo direksiyonda hıza duyarlı direksiyon yumuşaklığı ayarlanıyormuş, tur sayısı değişmiyormuş. Aktif direksiyonda yumuşaklık ile birlikte tur sayısı ayarlanıyormuş. Bu E60 kasa ile kullanılmaya başlanmış (Küçük araştırmam neticesinde E39 'da örneğini bulamadım, hatta alttaki kaynağımda 2003 yılında kullanıldığından bahsediyor, muhtemelen E60 ile gelen bir özelliktir). 

 

BO2qbM.jpg

 

Yukarıdaki resimde güzelce özetlenmiş. Aldığım kaynakta ilk paragrafta şöyle bir açıklaması var; Düşük hızlarda sürerken direksiyon oranı daha net olur, bu da tekerleklerin daha az çabayla daha fazla döneceği anlamına gelir. Daha yüksek hızlarda aktif direksiyon sistemi oranı daha az net olacak şekilde ayarlar. Sonuç olarak, tekerlekler küçük direksiyon ayarlarına daha az duyarlıdır.

Yani, yine kendimi düzeltmem gerekiyor; yüksek hızlarda tur sayısı artıyor, düşük hızlarda da kısalıyor diyebiliriz. Yanlış bilgimi düzeltme adına yardımcı oldunuz, teşekkürler.

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Coşkun Basan

Bu görsel de arka tekerlekde dönüyor

Mesajı paylaş


Mesajın linki