İçeriğe Yönlendir

Motor Yağlarının Aşındırma Testleri


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

bütün yağlar 5w30 ve ölçümler mm değerinde. testler 1kg altında yapılmıştır. değerler, çelik çubuktaki belli bir sürede aşındırma miktarı ölçülüyor. yani değerler, kumpasla ölçülmüş ve ilk durum ile test sonrası çıkan farkları temsil ediyor. testler piotr tester kanalından alınmıştır. 

https://www.youtube.com/channel/UCLQb2UdBzX_lgTzaz4Ua1IA

 

 

mobil esp formula 

oda sıcaklığı - 0,14

100 derece - 0,09

 

total quartz 9000 future nfc 

oda sıcaklığı - 0,05

100 derece - 0,13

 

motul eco nergy 8100

oda sıcaklığı - 0,08

100 derece - 0,17

 

castrol magnatec start stop c2

oda sıcaklığı - 0,06

100 derece - 0,01

 

liqui moly toptec 4200

oda sıcaklığı - 0,09

100 derece - 0,17

 

liqui moly toptec 4300

oda sıcaklığı - 0,12

100 derece - 0,08

 

shell helix ultra ect

oda sıcaklığı - 0,06

100 derece - 0,02

 

mazda dexelia ultra

oda sıcaklığı - 0,19
100 derece - 0,03

 

mazda dexelia ultra dpf

oda sıcalığı - 0,12

100 derece - 0,09

 

eneos premium hyper s

oda sıcaklığı - 0,04

100 derece - 0,13

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Alpay Sumer yazdı:

Castrol ilk sirada🤔 

İyi yağdır. Türkiyede olanların %80’i bursa’daki fabrikada üretiliyor. Almanyadaki castrol ile aynı mı bilmiyorum. Aynıdır heralde

Bu aşındırma konusu tek başına ele alınamaz tabi. Bir çok veri var yağ ile ilgili. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İyi yağdır. Türkiyede olanların %80’i bursa’daki fabrikada üretiliyor. Almanyadaki castrol ile aynı mı bilmiyorum. Aynıdır heralde

Bu aşındırma konusu tek başına ele alınamaz tabi. Bir çok veri var yağ ile ilgili. 

Bahsi gecen yagi kullaniyorum surekli. Cok ovenide gordum yerden yere vurani da..

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Alpay Sumer yazdı:

Bahsi gecen yagi kullaniyorum surekli. Cok ovenide gordum yerden yere vurani da..

Biraz da araca uygunluğu önemli. Ve sürüş tarzı. Marş ve km sayısı vs. Ama gerçek şu ki, petrol üreticilerinin yağları harici üreticilerden daha iyi.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Sınıfları ayni olduktan sonra bütün yağlar aşağı yukarı aynı, pahalı ucuz arasında bile fark yok, bunun almanca bir testi vardı ,şimdi bulamıyorum.

Yorum bağlantısı
Yalçın Dağlıoğlu

2012 cmax aracıma dpf den dolayı mobil esp 5/30 aldım doğru mu acaba

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Odak opel de her bakımda normalde GM varil yağ konuyordu. PSA ya geçtiği için sanırım artık mobil1 koymaya başlamışlar. bence daha iyi olmuş.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Tabi, motor yağları motorda buradaki muameleye maruz kalmıyor. Basınç, artık gazlar, kurum, yakıt buharı, yağın buharlaşması vs gibi etken çok. Test tek başına bir şey ifade etmiyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Yalçın Dağlıoğlu yazdı:

2012 cmax aracıma dpf den dolayı mobil esp 5/30 aldım doğru mu acaba

doğru :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bende bu yağ var, ama renki sarımtırak. Fakat viskozitesi ve A5 olması tutuyor. El ktiabındaki ejkonomik sürüş için tavsiye edilen motor yağını sectim 

 

tutyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Bende bu yağ var, ama renki sarımtırak. Fakat viskozitesi ve A5 olması tutuyor. El ktiabındaki ejkonomik sürüş için tavsiye edilen motor yağını sectim 

 

tutyor 

Lpg için? Yüksek ısılara dayanıklı yani hths değeri kaç? Kitapçık lpg için mi vermiş bu yağı?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Lpg için? Yüksek ısılara dayanıklı yani hths değeri kaç? Kitapçık lpg için mi vermiş bu yağı?

 

Benim arabam standart bir lpgli araba. Benim el kitabımda yazılan 5w 30 a5 kullanılıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Yıllardır Castrol Magnatec kullanırım hiçbir şikayetim olmadı Türkiye Gemlik üretim ile Avrupa üretim arasında farklılık bulunmamakta. Yok çamurlaşma yapıyor yok kurum bağlıyor hepsi hikaye. Kaliteli yağdır vesselam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yalçın Dağlıoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

doğru :)

Eyvallah abi  sağolasın 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
2012 cmax aracıma dpf den dolayı mobil esp 5/30 aldım doğru mu acaba
Kitaba göre magnatec 5w30
Yorum bağlantısı
Yalçın Dağlıoğlu
Evren Erakçora yazdı:
Yalçın Dağlıoğlu yazdı:
2012 cmax aracıma dpf den dolayı mobil esp 5/30 aldım doğru mu acaba

Kitaba göre magnatec 5w30

İlla castrol mu olacak, ya da benim aldığım yağ spesifikasyonları karşılamıyor mu

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Beyler bu tip ona sor buna sor yapmak yerine el kitabında yazan ne motor yağı öneriyorsa onu kullanın. Lpgmiş değilmiş önemi yok. Mühendisler motorun içinde yağ basınçı ile çalışan aksamlar koymuş. Ona göre yağ önermiş. Bu şekilde düşünüyorum.

 

Örnek  

NLkB8X.png

Benim aldığım ise bu. 

Castrol MAGNATEC STOP-START 5W-30 A5’in sahip olduğu onaylar ve spesifikasyonlar: • ACEA A5/B5, A1/B1 • API SN • ILSAC GF-4 • Ford WSS-M2C913-D, WSS-M2C913-C spesifikasyonunu karşılar.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Ali Darbaz yazdı:

Beyler bu tip ona sor buna sor yapmak yerine el kitabında yazan ne motor yağı öneriyorsa onu kullanın. Lpgmiş değilmiş önemi yok. Mühendisler motorun içinde yağ basınçı ile çalışan aksamlar koymuş. Ona göre yağ önermiş. Bu şekilde düşünüyorum.

 

Örnek 

NLkB8X.png

Dediklerinize katılıyorum ancak, ülkece kitap okuma alışkanlığımız diplerde oldukça bu böyle devam eder. Aldığı aracın yanında verilen okuma kitabına kaç kişi bakıyor? Ya hiç ellemiyorlar, ya da para eder diye alıp satarken vermiyorlar.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Beyler bu tip ona sor buna sor yapmak yerine el kitabında yazan ne motor yağı öneriyorsa onu kullanın. Lpgmiş değilmiş önemi yok. Mühendisler motorun içinde yağ basınçı ile çalışan aksamlar koymuş. Ona göre yağ önermiş. Bu şekilde düşünüyorum.

 

Örnek  

NLkB8X.png

Benim aldığım ise bu. 

Castrol MAGNATEC STOP-START 5W-30 A5’in sahip olduğu onaylar ve spesifikasyonlar: • ACEA A5/B5, A1/B1 • API SN • ILSAC GF-4 • Ford WSS-M2C913-D, WSS-M2C913-C spesifikasyonunu karşılar.

Herkesin arabası orijinal lpg’li değil ki. Mesela benim araba japon. İnce yağ istiyor ama lpg de yüksek sıcaklık demek. Özellikle şehir içi dur kalk trafikte ciddi sıcaklıklar var. O yüzden böyle araştırmak durumunda kalıyoruz. 

 

Bahsedilen standartları zaten çoğu yağ karşılıyor. Api acea vs. Biz onların arasından da iyisini seçmeye çalışıyoruz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
İlla castrol mu olacak, ya da benim aldığım yağ spesifikasyonları karşılamıyor mu
Ford spesifikasyonu yok, ama daha üstün bir yağ. Mobil 3000, Castrol magnatec, fmy 5w30 karşılıyor. Ford wss913 d
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Herkesin arabası orijinal lpg’li değil ki. Mesela benim araba japon. İnce yağ istiyor ama lpg de yüksek sıcaklık demek. Özellikle şehir içi dur kalk trafikte ciddi sıcaklıklar var. O yüzden böyle araştırmak durumunda kalıyoruz. 

 

Bahsedilen standartları zaten çoğu yağ karşılıyor. Api acea vs. Biz onların arasından da iyisini seçmeye çalışıyoruz. 

 

Ben bunu daha çok, ustaya güvenip aracına  bilmediği yapı koyduran araç sahipleri için söylüyorum. Örnek vereyim. Benim motor yağım a5 sertifikalı 5w30 . Bunun en ucuzu şu an 145 tl. Lakin bizim hyundai i10 grubunda adamlar sanayide 200 liraya bakım yaptırıyorlar. Diyorumki abi bu arabanın tavsiye edilen motor yağının en ucuz zaten 140 lira , daha bunun filtreleri var. Bu sanayi ustası nasıl nerden para kazanıyorda 200 tl bakımınu yapabiliyor. Sadece aracın yağ ve hava filtresi kafadan 110 tl para ödedim. Yağıda üstüne koyarsam ediyor 260 tl. Ama sanayideki adam 200 liraya , işcilik dahil bakım yapıyor.  

Ben bu işte bir iş olduğunu düşünüyorum. Sanayideki adam a5 dökmek yerine 5w30 olupda ucuz olan c2 yağı koyuyor olabilir. Diyorlarki sanayide varilden yağ dolduruluyor. Ben bunada inanmıyorum. varilden toplu alım bile olsa, parakende satılan ürünle aralarında  iki katından fazla fark olmaması gerekiyor . 

Bu sanayide herkesmi üç kağıtcı , tabiki değil. Ama ben cruze için sanayiden parça almak istediğimde yedek parçaçı internetten  aldığım parçalara %30 pahalı fiyat verdi. Bu sanayide kendi istediğim parçalarla arabama bakım yap dediğim hyundai servisi bana 700 lira fiyat çıkardı. Aynı parçalar ile Hyundai Hunkodan  yaptımanın bedeli ise 850 tl. 

Yani kabaca, internetten 340 lira bedel verip aldığım orjinal filtre ve yağ modeli ile sanayiden bakım istesem 700 liralık bir ödeme yapılması gerekiyor. Fakat bunu ustanın kendi keyfine göre yaptırırsam 200 tl bu iş hal oluyor. İnternet yerine bu parçaları sanayideki yedek parçaçıdan almak istersemde 340 liralık parça için %30 üste fiyat ekleyerek bana satıyor. 

Bu güne kadar Sanayide saflığımdan dolayı 3 defa kazıklandım. Bu durumlardan dolayı sanayi işlerine güvenim kalmadı. Çok ama çok iyi referansı olan servislere yöneliyorum. 

 

O yuzden 5w30 denilen motor yağı gerçekten senin arabana göre olan motor yağı olmaya bilir. Belki a5 motor yağı ile C2 motor yağı arasında hiç fark bile olmayabilir. Ben güven duygıusu istiyorum. Yarın araba bozulursa, yaptığım yanlış bir bakım dan kaynaklı olmadığının vicdanen rahatsızlığını yaşamak istemiyorum. Ben kitaba göre hareket edeyimde, o yine bozulsun. suc kendimden çıkmasın.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Ben bunu daha çok, ustaya güvenip aracına  bilmediği yapı koyduran araç sahipleri için söylüyorum. Örnek vereyim. Benim motor yağım a5 sertifikalı 5w30 . Bunun en ucuzu şu an 145 tl. Lakin bizim hyundai i10 grubunda adamlar sanayide 200 liraya bakım yaptırıyorlar. Diyorumki abi bu arabanın tavsiye edilen motor yağının en ucuz zaten 140 lira , daha bunun filtreleri var. Bu sanayi ustası nasıl nerden para kazanıyorda 200 tl bakımınu yapabiliyor. Sadece aracın yağ ve hava filtresi kafadan 110 tl para ödedim. Yağıda üstüne koyarsam ediyor 260 tl. Ama sanayideki adam 200 liraya , işcilik dahil bakım yapıyor.  

Ben bu işte bir iş olduğunu düşünüyorum. Sanayideki adam a5 dökmek yerine 5w30 olupda ucuz olan c2 yağı koyuyor olabilir. Diyorlarki sanayide varilden yağ dolduruluyor. Ben bunada inanmıyorum. varilden toplu alım bile olsa, parakende satılan ürünle aralarında  iki katından fazla fark olmaması gerekiyor . 

Bu sanayide herkesmi üç kağıtcı , tabiki değil. Ama ben cruze için sanayiden parça almak istediğimde yedek parçaçı internetten  aldığım parçalara %30 pahalı fiyat verdi. Bu sanayide kendi istediğim parçalarla arabama bakım yap dediğim hyundai servisi bana 700 lira fiyat çıkardı. Aynı parçalar ile Hyundai Hunkodan  yaptımanın bedeli ise 850 tl. 

Yani kabaca, internetten 340 lira bedel verip aldığım orjinal filtre ve yağ modeli ile sanayiden bakım istesem 700 liralık bir ödeme yapılması gerekiyor. Fakat bunu ustanın kendi keyfine göre yaptırırsam 200 tl bu iş hal oluyor. İnternet yerine bu parçaları sanayideki yedek parçaçıdan almak istersemde 340 liralık parça için %30 üste fiyat ekleyerek bana satıyor. 

Bu güne kadar Sanayide saflığımdan dolayı 3 defa kazıklandım. Bu durumlardan dolayı sanayi işlerine güvenim kalmadı. Çok ama çok iyi referansı olan servislere yöneliyorum. 

 

O yuzden 5w30 denilen motor yağı gerçekten senin arabana göre olan motor yağı olmaya bilir. Belki a5 motor yağı ile C2 motor yağı arasında hiç fark bile olmayabilir. Ben güven duygıusu istiyorum. Yarın araba bozulursa, yaptığım yanlış bir bakım dan kaynaklı olmadığının vicdanen rahatsızlığını yaşamak istemiyorum. Ben kitaba göre hareket edeyimde, o yine bozulsun. suc kendimden çıkmasın.

O konuyla ilgili iki şey söyliyeyim. Kimse de kusura bakmasın. İlk arabalarımda kazıklanmış, sonradan tecrübelenmiş biriyim. 

 

1- türkiye’de ustayım diyenlerin %95’i çırak bile olamayacak seviyede aptal insanlar. Bunlar zamanında kafası çalışmıyor diye babası tarafından sanayiye verilmiş insanlar. Kafa gerçekten çalışmıyor. Kendini geliştiremiyor. Düşünme, yorum yok. Ustasından ne gördüyse o. Döküman yok, bilgi yok, araştırma yok. Bunu değiştirelim şunu değiştirelimci, yaptığı işe saygısı olmayan özenmeyen müsvetteler. Ayrıca yine %75’i da şark kurnazı. Kazıklamaya çalışır. 

 

2- türk araç kullanıcıları da farklı değil. Uygunsuz ürün kullanımı, bilinçsizlik, idare etsin yeter, kısa vadali düşünme, zaten satacağım, ucuz olsun diyerek arabaların ömrünün yarısında ömrü doluyor. 

 

O yüzden kimseye güvenmemek lazım. Ben parçalarımı kendim alırım. Çoğunu da servisten orijinal alır ustaya taktırırım. Bunu yaparken de yanından ayrılmam. Laf ederse bir daha gitmem. Çünkü güvenmiyorum. Varsa farklı bir uygulaması bana anlatsın isterim. 

 

Maalesef ülkemiz otomobil piyasası olarak rezalet durumda. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...