İçeriğe Yönlendir

Focus I - Yağ Seçimi ve Öneriler


Doğukan İpekçi

Recommended Posts

Doğukan İpekçi

Merhaba bu tarz konular defalarca açıldı fakat kafamda hala soru işaretleri olduğu için size danışmak istedim.Aracım 2000 model focus 1 ben 3. yağ değişimini yapacağım aracı aldığımdan beri ilk değiştirdiğimde Castrol 10w40 konulmuştu bu kez Mobil 10w40 yağ konuldu şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadım aracım 168 bin kilometrede ve 8 bin kilometrede 1 litre yağ takviyesi yaptım sadece şu an senesi dolmak üzere olduğu için değiştireceğim ne marka yağ koymalıyım? Şimdiye kadar konulan yağlarım hep usta seçimi oldu tam sentetik mi yarı sentetik mi çok bilmiyorum açıkcası.Bu kez bilinçli olarak düzgün bir yağ almak istiyorum.Normali 5w30 olduğunu biliyorum ama 10w40'ta şuana kadar herhangi bir problem yaşamadığım için dönmeli miyim bilmiyorum.Eksiltme seviyesi ne kadar artar yada araca ne kadar zamandır 10w40 konuluyor emin değilim.Usta belli bir kilometreden sonra LPG'li Focus 1 lerde 10w40'a geçilmesi gerektiğini önerdi.Önceden de bu şekilde konulduğu için devam ettim.Önerilerinizi bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Gökhan Ünal

bende, mobil1 fe 3000 5w/30 kullanıyorum, Arabam 220 bin km de eksiltme olmuyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Gökhan Ünal yazdı:

bende, mobil1 fe 3000 5w/30 kullanıyorum, Arabam 220 bin km de eksiltme olmuyor.

fe3000 mobil 1değil ama, mobil 1 esp başka,  süper3000 fe başka yağ...

Mobil 1(tm) ESP 5W-30 mükemmel motor temizleme gücü, aşınmaya karşı koruma ve genel performans sağlamaya yardımcı olmak için tasarlanmış üstün performanslı sentetik motor yağıdır. Mobil 1 ESP 5W-30, dizel ve benzinli otomobillerde egzoz emisyon sistemlerinin ömrünü uzatmaya ve verimliliğini korumaya yardımcı olmak için uzmanlarca geliştirilmiştir. Mobil 1 ESP 5W-30, daha yeni modern dizel ve benzinli binek araç motorları için gerekli olan pek çok önde gelen endüstri ve araba üreticisi standartlarını karşılar veya fazlasıyla geçer.

 

Özellikleri ve Potansiyel Faydaları

Mobil 1 ESP 5W-30, en son Dizel Partikül Filtreleri (DPF'ler) ve Benzin Katalitik Konvertörleri (CAT'ler) ile tam uyumlu olacak şekilde formüle edilmiş ileri teknoloji bileşenlerden oluşturulmuş patentli bir karışımdır. Mobil 1 ESP 5W-30, potansiyel yakıt tasarrufu faydalarıyla birlikte üstün performans ve koruma sağlamaya yardımcı olacak şekilde tasarlanmıştır.

9952481181746.jpg

 

10151770882098.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Cihangiroğlu yazdı:

fe3000 mobil 1değil ama,

 

Haklısın.. ben düzelttim mesajımı. Hatalı bilgi yaymayalım :)

 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

9952481181746.jpg

 

 

 

Ali yakın zamanda esp'nin kutusu değişti. Sağ altta dexos yazıyor. 

Yağda herhangi bir şey değişti mi. bir fikrin var mı ? 

Kalitesinin düştüğü yönünde bir şey okudum bir yerde.. 

Yorum bağlantısı
Doğukan İpekçi
Mehmet Ozyurek yazdı:

10/40 önerisi çıkmaz bu forumdan :)

Mobil fe3000 5w/30 öneriyorum.. 

https://www.hepsiburada.com/mobil-super-fe-5w-30-benzin-ve-dizel-motor-yagi-4-litre-uretim-yili-2018-p-OTM652072

Yakarsa eklersiniz. 

 

 

Uzun zaman sonra tekrar 5w-30'a dönmek bir problem yaratmaz değil mi? Ekstra eksiltme performans kaybı vesaire birde sıcak bir yerde yaşıyorum.Muğla/Fethiye 5w-30'un derece aralığı olduğunu duymuştum bir sorun olur mu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

5w/30 a dönmek sorun çıkarmaz. 

Ancak Muğla'da sıfırın altını görmüyorsanız 10w/40 veya 5w/40 olabilir..

 

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

5w30 kullanmanizi tavsiye ederim. denemekten birsey kaybetmezsiniz. en fazla tekrar yag degisimi yaparsiniz. ama motor daha sessiz calisir, subap tapetlerine yag daha kolay ulasir. ses yapma olasiligi azalir. motor olmasi gereken aralikta ideal sicakligina ulasir vs. bir cok artisi olur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur

Zaten yağ eksiltiyor. Ben olsam 10w40 devam ederdim. 5w30 da daha çok eksiltecektir.

Castrol gtx 10w40 öneririm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Haklısın.. ben düzelttim mesajımı. Hatalı bilgi yaymayalım :)

 

 

Ali yakın zamanda esp'nin kutusu değişti. Sağ altta dexos yazıyor. 

Yağda herhangi bir şey değişti mi. bir fikrin var mı ? 

Kalitesinin düştüğü yönünde bir şey okudum bir yerde.. 

dexosu bende duydum fakat kalite hakkında birşey duymadım, olmamalı böyle birşey, yinede araştıralım...

Yorum bağlantısı
Özkan Tokerli

bendede focus 1 2.0 var daha önceki yağı castrol 10/40 tı serisini bilmiyorum benden önceki sahibi koymuştu araba yağ eksiltti baya bi hemde sonra Mehmet beyin dediğini yaparak mobil fe 3000 5/30 koydum yaklaşık 3 hafta geçti eksiltme yok şuanda ve motor gerçekten sessizleşti.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
(düzenlendi)

Mobil 1 FE   yakit ekonomisini on planda tutar  viskozite yogunlugu  esp formule gore biraz daha ince hafifdir bunun akabinde motor korumasi arka planda kalir.  Esp formule 5w30 guvenle kullanilabilir yukardaki forumdaş biriside gayet guzel aciklamis.  Sayet cok km yapiyorsaniz yazin 10w40 kisin 5w40 yada 5w30 (40 viskozite yag sicak iklimde yasiyorsaniz ) kullanin.  Kisin yaglama cabuk olur yazinda yaginiz sicakta incelmez

tarihinde Halil ibrahim Oruc tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

10w40’da 1 litre eksiltme yapıyorsa 5w30’da daha fazla yapacaktır. Tabi yağ sızıntı durumunu yok sayarak konuşuyorum. 10w40’a devam etmelisiniz. İsterseniz motul 5w40 deneyebilirsiniz. Ya da mobil 5w40. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir

10w40 yağ focus 1 lere iyi gelmez.

orjinali  5w30 mobil dir.

arabanızın km side fazla değil.

 orjinal yağ kullanırsanız arabanın rahatladığını görürsünüz.

 

yalnız şöyle bir şey mümkün : araçta uzun süre kullanılan yağda değişiklik yapıldığında, uyum sağlayana kadar belli bir süre yağ eksiltmesi yapabilir.

daha sonra normale döner. ilk zamanlar kontrol ederseniz orjinal yağa dönmüş olur, problem yaşamazsınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
Ersin Gökdemir yazdı:

10w40 yağ focus 1 lere iyi gelmez.

orjinali  5w30 mobil dir.

arabanızın km side fazla değil.

 orjinal yağ kullanırsanız arabanın rahatladığını görürsünüz.

 

yalnız şöyle bir şey mümkün : araçta uzun süre kullanılan yağda değişiklik yapıldığında, uyum sağlayana kadar belli bir süre yağ eksiltmesi yapabilir.

daha sonra normale döner. ilk zamanlar kontrol ederseniz orjinal yağa dönmüş olur, problem yaşamazsınız.

Arac 10w40 ile  8bin km de 1lt eksiltiyorsa bu aracin yag kacagi bariz sekilde kolay tespit edilir. Eski focusumda 5w30 cok azaltiyordi ama 10w40 bir kereligine denedim azaltma nerdeyse yoktu.  Arac yag yakiyorsa zaten 10w40 devam edilmeli ama kecelerden kaciriyorsa tamir edilmeli edilemiyorsa tikayici onerilen katki maddeleri var kesinlikle yag kacagini kapatir birazda olsa.  Katki maddeleri hic bir zarar vermiyor aksina asinan motorlarda faydasini gorebilirsiniz

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yağ yakma olayı çok ciddi bir sorun değil bence. 

5000 km de bir litre yağ yaksa ne olur ki.. 

Eklersiniz, 10 bin km olunca da değiştirirsiniz. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mehmet Ozyurek yazdı:

Yağ yakma olayı çok ciddi bir sorun değil bence. 

5000 km de bir litre yağ yaksa ne olur ki.. 

Eklersiniz, 10 bin km olunca da değiştirirsiniz. 

 

Bence de.

TSI'da iki yağ bakımı arası çubuğun üstünden en altına kadar iniyordu, motorun karakteri bu, kitapçığında da yazıyor. Dert edecek bir şey yok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğukan İpekçi

Son olarak ne öneriyorsunuz aracım için en sağlıklısını ve performanslı olacak yağı koymak istiyorum.Eksiltme olayını göze alabilirim belirli periyotlarda ekleme yaparak sorunu çözebileceğime inanıyorum aşırı bir eksiltme durumu olmayacaksa eğer.Sıcak bir iklimde yaşıyorum kışın sıfırın altını görmüyorum.Şu sıralar 30-35 derece arası havalar.Yorumlardaki çeşitlilik durumu yüzünden çok kararsız kaldım.

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
Doğukan İpekçi yazdı:

Son olarak ne öneriyorsunuz aracım için en sağlıklısını ve performanslı olacak yağı koymak istiyorum.Eksiltme olayını göze alabilirim belirli periyotlarda ekleme yaparak sorunu çözebileceğime inanıyorum aşırı bir eksiltme durumu olmayacaksa eğer.Sıcak bir iklimde yaşıyorum kışın sıfırın altını görmüyorum.Şu sıralar 30-35 derece arası havalar.Yorumlardaki çeşitlilik durumu yüzünden çok kararsız kaldım.

Sicak ise 40 viskozite  erzurum gibi kisi cok eksilerde geciyorsa 20 viskozite uygundur.  5w30 aracin orjinal gordugu ama zamanin getirdigi yipranma ve asinmalar cok bas gosterdiyse 10w40 daha rahat gelecektir motora. 5w30 kullansaniz bile asinmalar sayesinde aradaki mikron olcude olan olan cukurlari verimli yaglayamacaksiniz. Ikliminiz zaten sicak ise 10w40 mantikli yag zaten sicaginda etkisiyle 8w40 gibi birsey olacak:) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Halil ibrahim Oruc yazdı:

Arac 10w40 ile  8bin km de 1lt eksiltiyorsa bu aracin yag kacagi bariz sekilde kolay tespit edilir. Eski focusumda 5w30 cok azaltiyordi ama 10w40 bir kereligine denedim azaltma nerdeyse yoktu.  Arac yag yakiyorsa zaten 10w40 devam edilmeli ama kecelerden kaciriyorsa tamir edilmeli edilemiyorsa tikayici onerilen katki maddeleri var kesinlikle yag kacagini kapatir birazda olsa.  Katki maddeleri hic bir zarar vermiyor aksina asinan motorlarda faydasini gorebilirsiniz

 

ben mi yanlış okuyorum bilmiyorum.????

 

araçta yağ kaçağı yok.

sadece 8.000 km de 1 litre yağ eksiltmiş. ( yağ markasından kaynaklı olabilir, kullanmadan kaynaklı olabilir, vs,vs,vs.....)

tabii bu arada doğukan ın yaşını da göz önünde bulundurmak gerekir. (normal olarak aracı gencin kullanması bazı değerleri ve sonuçları değiştirebilir.)

katkı maddeleri kullanımını kesinlikle tavsiye etmem. çünkü katkı kullanılan motordaki oluşan katmanları ve verdiği zararları gözümle gördüm.

keçelerden kaçırmadan bahsetmiyor. zaten keçenin tamiri olmaz kaçırıyorsa değiştirilir. 

 

ayrıca normal kullanım şartlarında focus1 in motoruna 168.000 km de hiç bir şey olmaz.

 

bence orjinali, yani yapan mühendislerin önermiş olduğu neyse kesinlikle o.   5w30 Mobil

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
Ersin Gökdemir yazdı:

 

ben mi yanlış okuyorum bilmiyorum.????

 

araçta yağ kaçağı yok.

sadece 8.000 km de 1 litre yağ eksiltmiş. ( yağ markasından kaynaklı olabilir, kullanmadan kaynaklı olabilir, vs,vs,vs.....)

tabii bu arada doğukan ın yaşını da göz önünde bulundurmak gerekir. (normal olarak aracı gencin kullanması bazı değerleri ve sonuçları değiştirebilir.)

katkı maddeleri kullanımını kesinlikle tavsiye etmem. çünkü katkı kullanılan motordaki oluşan katmanları ve verdiği zararları gözümle gördüm.

keçelerden kaçırmadan bahsetmiyor. zaten keçenin tamiri olmaz kaçırıyorsa değiştirilir. 

 

ayrıca normal kullanım şartlarında focus1 in motoruna 168.000 km de hiç bir şey olmaz.

 

bence orjinali, yani yapan mühendislerin önermiş olduğu neyse kesinlikle o.   5w30 Mobil

Tamir edilmeli derken geregi neyse o yapilmali kece degisimi yada silikon surme icin dedim.   10w40da 1litre eksiltiyorsa 5w30da illaki biraz daha tuketim yada kacak artacaktir.  Araci uretenler 5w30 yada 5w20 olarak oneriyor dogru ama motor belirli bir kmden sonra asinmanin etkisiyle illakk bir ust kalinliktaki yagi isteyecektir. Vag grubu cogu arabasinda 0w30 ile baslar sonra 5w30 olarak devam eder

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Halil ibrahim Oruc yazdı:

Tamir edilmeli derken geregi neyse o yapilmali kece degisimi yada silikon surme icin dedim.   10w40da 1litre eksiltiyorsa 5w30da illaki biraz daha tuketim yada kacak artacaktir.  Araci uretenler 5w30 yada 5w20 olarak oneriyor dogru ama motor belirli bir kmden sonra asinmanin etkisiyle illakk bir ust kalinliktaki yagi isteyecektir. Vag grubu cogu arabasinda 0w30 ile baslar sonra 5w30 olarak devam eder

 

10w40 yağların bir çoğunun kalitesi 5w30'lardan vs. düşük, ucuz olmasının bir sebebi de bu. Yağları sadece viskozite ile ayırmamak lazım.  Vizkozite olarak 5w30'dan 5w40'a geçilebilir, ancak 10w kışın ilk çalıştırmalarda ilk yağlamayı çok zorlaştıracaktır.

 

Bakımlı bir Ford motoru 160.000'de 5w30 ile ilk günkü gibi çalışması lazım. 220.000'deki Mercedes'te 5w30 kullanıyorduk ve saat gibi çalışıyordu motor. İlk günden beri doğru bakıldığı için. Aynı şekilde 200 küsür binlerdeki Focus 1'de de hep 5w30 kullandım. Onun da motoru saat gibiydi.

 

Ben olsam karter temizleme katkısı sonrasında 5w30 koyar, 2-3.000 sonra yağı boşaltıp tekrar 5w30 ile doldururdum. Motorda sorun varsa kalın yağa geçerek yakmasını azaltmak iyi bir şey değil, sorunu çözmek lazım. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Halil ibrahim Oruc yazdı:

Tamir edilmeli derken geregi neyse o yapilmali kece degisimi yada silikon surme icin dedim.   10w40da 1litre eksiltiyorsa 5w30da illaki biraz daha tuketim yada kacak artacaktir.  Araci uretenler 5w30 yada 5w20 olarak oneriyor dogru ama motor belirli bir kmden sonra asinmanin etkisiyle illakk bir ust kalinliktaki yagi isteyecektir. Vag grubu cogu arabasinda 0w30 ile baslar sonra 5w30 olarak devam eder

 

8000 km de 1 lt yağ eksilten ( 1000 km de 125 grama denk geliyor)  168000 km deki focus1 e hiçbir zaman 10w40 yağı önermem.

çünkü bu arabada yağ eksiltme var denilemez. 

focus1 5w30 mobil ile başlar, onunlada devam eder.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
Ersin Gökdemir yazdı:

 

8000 km de 1 lt yağ eksilten ( 1000 km de 125 grama denk geliyor)  168000 km deki focus1 e hiçbir zaman 10w40 yağı önermem.

çünkü bu arabada yağ eksiltme var denilemez. 

focus1 5w30 mobil ile başlar, onunlada devam eder.

Ama bakimli bir ford motoru icin gecerli. Lpg tesisati takilmamis bir zetec motora fabrika 300000 km omur biciyor lpg kullanilirsa bu asagiya duser  zamaninda dogru bakim yapilirsa dahada yukselebilir.  10w40 yaga kalitesiz demek cok yersiz kalir dogru ucuz olabilir ama markali bir 10w40 un hic bir zarari olmayacaktir sadece asiri soguk bir iklimde yasamiyorsaniz. Ilk yaglama motorda cok onemlidir katiliyorim  belki kalinlik yuzunden yagin ust tapetlere ulasmasi belki kisa bir zaman fark eder ama motor calisirkende duzgun yaglamasi sarttir. Hic bir araba ureticisi 10w40 yag onermez bu sadece motoru yipranmis son deminde calisan motorlar icin piyasada vardir. Ben sahsen hanimin focusunda 5w30 dan  10w40a donmus birisi olarak konusuyorum  yag eksiltme nerdeyse yok denecek kadar az ve arac su anda 280binde lpgsiz.  Motorun rahatladigini hissediyorum araci 60bin km sadece ben 2 sene yaptim cogunlukla uzun yol.  Yakit tasarrufu konusunda olumlu izlenim yakaladim  6.8  - 7.0 arasinda gezinen 100kmh sabit genelde hizim     10w40dsn sonra 6.5leri cok rahat goruyorum bu motorin rahatladigina bir isaret cunku guzel yaglanan piston ve sekmanlar gerek cekiste gerek yakitta cok olumlu etkisi vardir. Tek zaafi  dediginiz gibi kisin ilk calistirmada yaglama belki bir kademe asagida olacaktir onun disinda sorun gormuyorum. Tabiki aracin yagmi yakiyor yoksa kaciriyormu onu bilmek gerekir  sayet yakiyorsa 10w40 tercih olmali

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...