İçeriğe Yönlendir

Mondeo IV - Klima Çalışmıyor ve Radyatör Fanı Sorunu


Mücahit Karagül

Recommended Posts

Mücahit Karagül

Öncelikle herkese selamlar;

 

Aracım: 2008 model Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium

 

Sorunum: Klimam çalışmıyor ve radyatör fanı sabah ve motor soğukken bile ilk çalıştırmada araç çalışır çalışmaz devreye giriyor

 

Hikaye: Geçtiğimiz ramazan bayramında istanbuldan marmarise hareket ettim klimam yolda çalışıyor ve soğutuyordu. Başakşehirden 15:30 gibi yola revan oldum 3.köprüden osman gazi köprüsüne geldim osman gazi köprüsünü geçtikten sonra havalandırma kanallarından buhar gibi bişey çıktı bu buhar çıkarken klima devreden çıkmıştı sıcak üflemeye başladı (daha önceleride çok sıcak havada hararet yükselince ecu klimayı devre dışı bırakıp motor normal ısıya gelince tekrar devreye alıyordu) ve bu durumu izmire kadar birkaç kez daha tekrarladı. izmir aydın oto yolunda mola verdim ve bu noktadan sonra akşam olduu ve hava serinlediği için klima kullanma ihtiyacı duymadım ve klimayı açmadım.Sabah marmariste araca bindim klimayı açmak istedim ekranda ac on yazmasına rağmen klima kompresörü devreye girmedi ve o günden sonra aşağıdaki denemeleri ve gözlemleri yaptım;

 

Denemelerim:

1-Dijital klima ekranında AC On/Off yapıyorum klima devreye girmiyor

2-Klima gazı kontrol edildi gaz vardı tekrar çekip bastık sorun düzelmedi

3-Bilgisayar ile kontrol ettiğimde klima ile alakalı arıza kaydı mevcut değil

4-Klima basınç sensörü takılıyken canlı veride 3500kpa okuyorum basınç sensörü soketini çıkardığımda 2503kpa ya düşüyor

5-Klima sigortasını kontrol ettim sağlam

6-Klima rölesini panelden korna rölesi ile değiştirdim (parça kodları aynı) değişen bişey yok klima rölesini kornaya takınca korna çalışıyor

7-Röleyi çıkarıp klima kompresörüne direk akım verdiğimde kompresör kasnak çekip devreye giriyor ve soğuk hava üflemeye başlıyor

8-Klima panelinide resetledim sonuç değişmedi

 

Kompresöre röle yuvasından direk akım verdiğimde devreye girdiğine göre elektrik hattında bi sıkıntı olmadığını düşünyorum

Fanın sabah yada motor soğutma sıvısı soğukken bile devreye girmesine anlam veremiyorum bir arkadaşım fan beyni arızalı olabilir dedi. 

 

Aracımda 1 adet arıza kodu var oda P003A:16-25 arıza kodu Turbo devre gerilimi eşik değerinin altında diye bir uyarı veriyor

 

Sakaryada uğradığım bi oto elektrikçi turbo arıza kodu verdiği için beyin güç kaybı görüp klimayı daha fazla kayıp yaşamamak için devre sokmuyor olabilir dedi. ilk başta bana mantıklı geldi fakat ben marmarise seyahat ederkende bu hata kodu vardı ve klima çalışıyordu.

 

 

Başından geçmiş yada fikri olan abilerimin ve kardeşlerimin tavsiye ve fikirlerini bekliyorum.

 

Saygılarımla.

 

 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Öncelikle geçmiş olsun. Bence bu tür nadir bulunan araçlara servis dışında baktırılmamalı. Yaşadığım olaydan kendinize pay çıkarın eniştem proton 415 aracı ile düzceye geldi yolda klima çalışmamış güvendiğim elektrikçiye gittik bizi klimacıya yönlendirdi sorunu bulamadı sigortanın amperini yükseltti sorun çözülmüş oldu eniştem erzincana dönüş yolunda klima motorunun yandığı söyledi. O yüzden teşhis çok önemli.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yaptığınız testlerden gaz olduğunu, kompresörün sağlam olduğunu ve panelin kompresörü yönetebildiğini görebiliyoruz.

Aracın harareti ne durumda?

Kompresör devreye girince radyatör fanı otomatik çalışıyor mu?

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Klimanın 2 tane basınç sensorü var(alçak-yüksek). Hangisi bilmiyorum ama birisinde sorun olunca fanlar direk çalışıyordu. Tekrar kontrol ettirin bence sensorleri sizin fanda direk calışıyormuş çünkü.

Yorum bağlantısı
Mücahit Karagül
Alpay Sumer yazdı:

Hararet musurunde durum ne?

arac hararet yapiyor zannediyor olabilir.

 

hararet müşüründe sorun yok canlı veriden anlık olarak takip ettiğimde sürekli değişken ve doğru

Ömer Sarıgül yazdı:

Klimanın 2 tane basınç sensorü var(alçak-yüksek). Hangisi bilmiyorum ama birisinde sorun olunca fanlar direk çalışıyordu. Tekrar kontrol ettirin bence sensorleri sizin fanda direk calışıyormuş çünkü.

 

basınç sensörü tek benim bildiğim düşükse düşük yüksekse yüksek diye arıza kaydı düşürüyor be bu bilgisayarda görünüyor daha önce gazı yokken gördüm klimayı açma komutu verdiğimde açmıyordu ve klima gaz basıncı düşük diye arıza kaydı oluşuyordu. şuanda düşük yada yüksek diye bi kayıt yok

Metin Uzunoğlu yazdı:

Öncelikle geçmiş olsun. Bence bu tür nadir bulunan araçlara servis dışında baktırılmamalı. Yaşadığım olaydan kendinize pay çıkarın eniştem proton 415 aracı ile düzceye geldi yolda klima çalışmamış güvendiğim elektrikçiye gittik bizi klimacıya yönlendirdi sorunu bulamadı sigortanın amperini yükseltti sorun çözülmüş oldu eniştem erzincana dönüş yolunda klima motorunun yandığı söyledi. O yüzden teşhis çok önemli.

 

 

kesinikle haklısınız işte o adam gibi adamları bulmak define aramak gibi hangi klimacıya gittiysem otoelektrikçiye yolladı onlarda 1-2 gün arabanın kalması gerektğini sölediler kimse mantıklı bi açıklama yapmadı benim röleden direk elektrik verdiğimde çalıştığını bilseler açkapa mandalı yaparlar içeri yeni tesisat çeker burdan aç kapa derler :)

Mehmet Ozyurek yazdı:

Elektronik sorun var.. Aracın beyni bozuk muhtemelen. 

 

 

 

abi aracın beyni derken fan beynimi yoksa hakiki beyin mi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mücahit Karagül
Sani Gerşon yazdı:

Yaptığınız testlerden gaz olduğunu, kompresörün sağlam olduğunu ve panelin kompresörü yönetebildiğini görebiliyoruz.

Aracın harareti ne durumda?

Kompresör devreye girince radyatör fanı otomatik çalışıyor mu?

aslında panel kompresörü yönetemiyor panelde aç komutu gitmiyor yada gidemiyor ecu buna engel oluyor

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

İnternette google aratınca sıklıkla başa gelen bir arıza olduğu görünüyor. 

Termostat değişimi tavsiye ediliyor. 

Termostat içindeki bir devre fanı aktif eden bir switch barındırıyormuş. Yalancı hararet anladığım kadarı ile. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kuntay Yiğit

Mücahit Bey geçmiş olsun. Problemin benzerini ben de yaşadım. Aracı yikamaciya vermiştim. Motoru da yıkamasını söyledim. Motor yıkadıktan sonra kuruması için rolantide çalıştırmıslar aracı o andan sonra fan hiç durmadı. Fan beyni bozulmuş dediler değiştirdik 500liraya mal oldu. Çift fanliymis bunların beyni. Vesselam bir abimiz de sizin dediğiniz şikayeti yaşamış 1.6 benzinli mondeo o da bypas valfini değiştirmiş. Öyle Kurtulmuş sıkıntıdan. Vesselam şunu diyeyim size kesinlikle aracınızı iyi bir ustaya veya servise gösterin aracınız hareret yapma sinyalleri veriyor. Çünkü ben de başka bir arkadaş da aynı şekilde önce fan problemi yaşadık ardından motoru yenilemek zorunda kaldık. Bizim ağzımız yandı sizin yanmasın diyorum. Termostata , aşırma valfine hortumlara dikkat edin.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mücahit Karagül yazdı:

aslında panel kompresörü yönetemiyor panelde aç komutu gitmiyor yada gidemiyor ecu buna engel oluyor

Ama direk bağladığınızda ac on tuşuna bastığında kompresörün devreye girdiğinizi söylediniz? Ben mi yanlış anladım?

Bence işiniz klimacıda değil. Öncelikle radyatör fanlarının zamanında devreye girip girmediğini bi kontrol edin. Araç sıkıştırınca fanlar devreye giriyor mu? AC ON yapınca fanlar devreye giriyor mu? Bunların cevabı hala yok.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ekleme yapayım. 

Bu sorunun sebebi yağ termostadındanda kaynaklanabilir. 

Tavsiye edilen yağ ve su termostadı değişmeli. 

Yağ sıcaklığını kontrol edin. Yağ soğutulamıyor ise , bu yuzden fan açıyor olabilir. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mücahit Karagül yazdı:

 

abi aracın beyni derken fan beynimi yoksa hakiki beyin mi :)

 

Önce klima kontrol ünitesine bakılmalı.. sonra aracın beynine.. 

Yorum bağlantısı
Mücahit Karagül
Ali Darbaz yazdı:

İnternette google aratınca sıklıkla başa gelen bir arıza olduğu görünüyor. 

Termostat değişimi tavsiye ediliyor. 

Termostat içindeki bir devre fanı aktif eden bir switch barındırıyormuş. Yalancı hararet anladığım kadarı ile. 

 

Ali Darbaz yazdı:

Ekleme yapayım. 

Bu sorunun sebebi yağ termostadındanda kaynaklanabilir. 

Tavsiye edilen yağ ve su termostadı değişmeli. 

Yağ sıcaklığını kontrol edin. Yağ soğutulamıyor ise , bu yuzden fan açıyor olabilir. 

 

Canlı veriden anlık sıcaklıkları okuyorum motor suyu sıcaklığı 33 derecede iken aracı çalıştırıyorum ve fan %94.90 kapasite ile çalışmaya başlıyor termostaddan olacağını düşünmüyorum.

 

 

Sani Gerşon yazdı:

Ama direk bağladığınızda ac on tuşuna bastığında kompresörün devreye girdiğinizi söylediniz? Ben mi yanlış anladım?

Bence işiniz klimacıda değil. Öncelikle radyatör fanlarının zamanında devreye girip girmediğini bi kontrol edin. Araç sıkıştırınca fanlar devreye giriyor mu? AC ON yapınca fanlar devreye giriyor mu? Bunların cevabı hala yok.

 

direk bağlayıp ac tuşuna bastığımda değil direk bağladığımda çalışmaya başlıyor tuşu devre dışı bırakmış oluyorum tuşta on yada off farketmeksizin çalışıyor. beyin kompresörü kapalı sanıyor ama ben haricen güç verdiğim için kompresör devreye giriyor

bir arkadaş daha önce aynı sorunu yaşamış fan beynini değiştrerek sorundan kurtulduğunu söyledi bende fan beyni sipariş ettim bekliyorum gelince deneyip sonucu sizlerle paylaşacağım.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mücahit Karagül yazdı:

 

 

 

direk bağlayıp ac tuşuna bastığımda değil direk bağladığımda çalışmaya başlıyor tuşu devre dışı bırakmış oluyorum tuşta on yada off farketmeksizin çalışıyor. beyin kompresörü kapalı sanıyor ama ben haricen güç verdiğim için kompresör devreye giriyor

Araç çalışır çalışmaz fanın çalışması anormal bir durum. Son olarak, akü sök tak yaparak ECU'yu resetleyelim derim.

Ford'larda araç çalışır çalışmaz fan devreye giriyorsa, genelde ECU için geçmiş olsun deriz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mücahit Karagül
Sani Gerşon yazdı:

Araç çalışır çalışmaz fanın çalışması anormal bir durum. Son olarak, akü sök tak yaparak ECU'yu resetleyelim derim.

Ford'larda araç çalışır çalışmaz fan devreye giriyorsa, genelde ECU için geçmiş olsun deriz.

 

kargodaki fan beyni gelsin deneme yapayım bi çözüm olmazsa dediğiniz üzere beyin cerrahının yolunu tutacağım

Yorum bağlantısı
Mücahit Karagül

Sorun Çözüldü!

 

kargodaki fan beyni elime ulaştı araç üzerinden fan beynini söküp yenisini taktım ve çalıştırdım sorun düzelmedi hiçbir değişiklik olmadı.

 

Aracı beyinciye götürdüm teslim ettim incelediler

 

Klima basınç sensörü kısa devre yapmış ve basınç sensörü motor beynine bağlıymış. Motor beynindeki karşılığı yanmış.

Beyni onardılar, basınç sensörünü değiştirdiler yeniden gaz ve yağ bastılar kodlamayla alakalı da bir şey yaptıklarını söylediler ve sorunum düzeldi şuanda klimam devreye giriyor ve soğutuyor. Biraz tuzlu oldu ama halloldu çok şükür.

 

Yardımlarından dolayı yorum yapan fikir veren herkese teşekkür ederim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mücahit Karagül yazdı:

Aracı beyinciye götürdüm teslim ettim incelediler

Klima basınç sensörü kısa devre yapmış ve basınç sensörü motor beynine bağlıymış. Motor beynindeki karşılığı yanmış.

 

 

Geçmiş olsun.. 

Çok garip bir arıza olmuş.. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...