İçeriğe Yönlendir

Passat Impression’daki Boşline Olayı


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Recep Demirci

İyi iş yapanı takdir etmek güzeldir. İlla şu marka bu marka gibi tutkunluğum olmadı hangisi beni cezbederse imkanımda varsa onu kullanmak isterim. Şu markadan şaşma vs gibi şartlanmışlığım yoktur. Birçok kimseyle arabalarla alakalı konuşuyorum araştıran daha çok merak içinde olan bilgili olabiliyor bazılarıda artık meşhurlaşmış sözlerle arabalar hakkında söylemde bulunuyor. Şöyle bir örnek vereceğim 3008 çok hoşuma gidiyor bayinin birinde inceledim arka diz mesafesi ortada oturan kişi için yeterli gelmedi başkada o kısa süreli incelemede gözümü rahatsız eden birşey bulamadım ve EAT şanzumanıyla övgüye layık olmuş zaten dizelde Fransızların başarısıda malum ancak Peugeot denince alma diyen çok kişi çıkabiliyor ve hadi bak şöyle motor böyle süper şanzuman deyince bu seferde ama parçası çok pahalı diyorlar iyide herşey zamlandı BMWnin Volvonun parçası çokmu ucuz. Algılar gerçekten çok etkilenebiliyor. Çok detaylı gezip görmesem de galerilerde golf passat içine girince malzeme kalitesi işte bu dedirtti bana helal olsun Volkswagene dedim. Şu an bende FB7 Civic var bazı zamanlar senin gibi arabanın ben diye hayıflanırken bazende o yolda yılan gibi gidişi akıcılığı öyle mutlu ediyor mest oluyorum 120 ile sol elle normal virajda kaymadan gidiyor. Geçenlerde 2016 model passat arka tarafına bindim arabadaki tokluk hissi güzel ve dışı siyah içi krem tonlarda ferahlık olması çok iyiydi ancak koskoca geniş alan diz mesafesi ama o arkadaki şaft tüneli bana çok kötü geldi kendimce dedim japonların ekser arabasının arka tarafı düz olması çok iyi bir mühendislik. İnsanların tercihleri bizleri şaşırtabilir ama kesinlikle karalama şeklinde eleştirmemek lazım diye düşünüyorum. İnegölde zengin bir firma sahibi canı sıkıldıkça araba değiştirir Mersodan, A6dan, 5.20den tut birçok arabaya bindi ve kendisinin en çok hoşuna giden Kia Sportage olduğu yönünde ama halk arasında Kia çok çok sevilmez.Benim bir arkadaşım yine devamlı araba değiştirir bir ara A4 vardı sonra konuştuğumuzda Mazda CX9 dan aldığım keyfi hiçbirinden alamadım diyor. Herkesin kendi iç dünyasında belirlediği kriterler vardır bu kriterlere cepde müsaiste gider isteyen istediğin alır.

 

Mazda3 BL, Mazda6, Mazda CX5, Ford Kuga, 1.5 DCi qashqai, 3008, 2015 sonrası 508, Passat, Tiguan, Megane 4, Civic RS, Insignia vb bu modellerin birinden sahip olmak arzusu taşıyorum. Çok param olsa lüks segment bilinen Merso,BMW,Audi herhangi biri olabilir belkide Lexus derim. Şahin arabasıyla mutlu olan insanlar var bu durumu güzel görürüm.

 

Arabaların boş dolu paketleri nasıl satıp satmadığı yönünde ise ticari stratejiyi geliştirmeyi yakalayan markaların başarısı olarak görürüm. Almanların geneli bizim ülkede seviliyor tutuluyor İngiliz arabalarıda çok kaliteli ama tutulmuyor Volkswagen  her türlü segmentte arabası var ve türlü türlü motor seçeneği var bu bence en büyük avantajı, dizel desen normal yakıt tüketimine sahip dizeli var,benzinli desen TSİ ile kendine yer etti düşük hacim desen 1.0 TSİ var yüksek hacim desen 2.0 TDi si var. Kendi bünyesinde farklı markaları var. Donanım paketlerinde yine seçenekleri var. Alan almasın demem ama alanında mutlaka etkilendiği bir yönü var. Mesela kasası aslında bana daha güzel görünüyor ama FSİ çok sevilmedi tutulmadı demekki  Volkswageninde tutulmayan modeli olabiliyor.Çok uzun yazdım kusura bakmayın. 😊 

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Kısa bir örnek vereyim
İş yerinden 2 arkadaşım birisi Passat birisi Golf aldı birer ay binerek zarar etmeden ve para kazanarak sattılar. Son 3 ay içerisinde oldu bu söylediklerim. 2side al sat yapmıyor binmek için aldılar.
Ne kafayla nasıl aldıklarından çok, bu piyasada çok kısa bir sürede kâr ederek sattılar.
Başarı budur. Buda vw'nin başarısıdır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Recep Demirci yazdı:

İyi iş yapanı takdir etmek güzeldir. İlla şu marka bu marka gibi tutkunluğum olmadı hangisi beni cezbederse imkanımda varsa onu kullanmak isterim. Şu markadan şaşma vs gibi şartlanmışlığım yoktur. Birçok kimseyle arabalarla alakalı konuşuyorum araştıran daha çok merak içinde olan bilgili olabiliyor bazılarıda artık meşhurlaşmış sözlerle arabalar hakkında söylemde bulunuyor. Şöyle bir örnek vereceğim 3008 çok hoşuma gidiyor bayinin birinde inceledim arka diz mesafesi ortada oturan kişi için yeterli gelmedi başkada o kısa süreli incelemede gözümü rahatsız eden birşey bulamadım ve EAT şanzumanıyla övgüye layık olmuş zaten dizelde Fransızların başarısıda malum ancak Peugeot denince alma diyen çok kişi çıkabiliyor ve hadi bak şöyle motor böyle süper şanzuman deyince bu seferde ama parçası çok pahalı diyorlar iyide herşey zamlandı BMWnin Volvonun parçası çokmu ucuz. Algılar gerçekten çok etkilenebiliyor. Çok detaylı gezip görmesem de galerilerde golf passat içine girince malzeme kalitesi işte bu dedirtti bana helal olsun Volkswagene dedim. Şu an bende FB7 Civic var bazı zamanlar senin gibi arabanın ben diye hayıflanırken bazende o yolda yılan gibi gidişi akıcılığı öyle mutlu ediyor mest oluyorum 120 ile sol elle normal virajda kaymadan gidiyor. Geçenlerde 2016 model passat arka tarafına bindim arabadaki tokluk hissi güzel ve dışı siyah içi krem tonlarda ferahlık olması çok iyiydi ancak koskoca geniş alan diz mesafesi ama o arkadaki şaft tüneli bana çok kötü geldi kendimce dedim japonların ekser arabasının arka tarafı düz olması çok iyi bir mühendislik. İnsanların tercihleri bizleri şaşırtabilir ama kesinlikle karalama şeklinde eleştirmemek lazım diye düşünüyorum. İnegölde zengin bir firma sahibi canı sıkıldıkça araba değiştirir Mersodan, A6dan, 5.20den tut birçok arabaya bindi ve kendisinin en çok hoşuna giden Kia Sportage olduğu yönünde ama halk arasında Kia çok çok sevilmez.Benim bir arkadaşım yine devamlı araba değiştirir bir ara A4 vardı sonra konuştuğumuzda Mazda CX9 dan aldığım keyfi hiçbirinden alamadım diyor. Herkesin kendi iç dünyasında belirlediği kriterler vardır bu kriterlere cepde müsaiste gider isteyen istediğin alır.

 

Mazda3 BL, Mazda6, Mazda CX5, Ford Kuga, 1.5 DCi qashqai, 3008, 2015 sonrası 508, Passat, Tiguan, Megane 4, Civic RS, Insignia vb bu modellerin birinden sahip olmak arzusu taşıyorum. Çok param olsa lüks segment bilinen Merso,BMW,Audi herhangi biri olabilir belkide Lexus derim. Şahin arabasıyla mutlu olan insanlar var bu durumu güzel görürüm.

 

Arabaların boş dolu paketleri nasıl satıp satmadığı yönünde ise ticari stratejiyi geliştirmeyi yakalayan markaların başarısı olarak görürüm. Almanların geneli bizim ülkede seviliyor tutuluyor İngiliz arabalarıda çok kaliteli ama tutulmuyor Volkswagen  her türlü segmentte arabası var ve türlü türlü motor seçeneği var bu bence en büyük avantajı, dizel desen normal yakıt tüketimine sahip dizeli var,benzinli desen TSİ ile kendine yer etti düşük hacim desen 1.0 TSİ var yüksek hacim desen 2.0 TDi si var. Kendi bünyesinde farklı markaları var. Donanım paketlerinde yine seçenekleri var. Alan almasın demem ama alanında mutlaka etkilendiği bir yönü var. Mesela kasası aslında bana daha güzel görünüyor ama FSİ çok sevilmedi tutulmadı demekki  Volkswageninde tutulmayan modeli olabiliyor.Çok uzun yazdım kusura bakmayın. 😊 

 

 

Şaft tüneli babında 4 çekerli civic satılıyor mu?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mehmet Göktürk yazdı:

 

 

Şaft tüneli babında 4 çekerli civic satılıyor mu?

İşte hata orada. Şaft tüneli olmayan cx3 4x4 aracım oldu vaktinde. Vw bunu rahatlıkla çözebilir 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Servet Aydın yazdı:

İşte hata orada. Şaft tüneli olmayan cx3 4x4 aracım oldu vaktinde. Vw bunu rahatlıkla çözebilir 

Tabanı komple mi yükseltir?

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Servet Aydın yazdı:

Yoo, düz yapabilir 

Şaft tünelinin tek amacı ordan şaftı geçirmek mi? Aracın çarpışma direcine katkısı ne olacak?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Önder Özcan yazdı:

Aracın çarpışma direcine katkısı ne olacak?

 

Destek için profil kaynatırız oraya...

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
Önder Özcan yazdı:

Şaft tünelinin tek amacı ordan şaftı geçirmek mi? Aracın çarpışma direcine katkısı ne olacak?

 

Peki olmayan dirençsiz mi? Yada şöyle sorayım, tek çözüm şaft tüneli mi? Mühendislik boşuna mı?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Gökhan Albayrak yazdı:

 

Peki olmayan dirençsiz mi? Yada şöyle sorayım, tek çözüm şaft tüneli mi? Mühendislik boşuna mı?

3 sorunun cevabı da "değil" :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Önder Özcan yazdı:

Şaft tünelinin tek amacı ordan şaftı geçirmek mi? Aracın çarpışma direcine katkısı ne olacak?

Mühendis kafasını kullansın 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Servet Aydın yazdı:

Mühendis kafasını kullansın 

Siz çok bilgili bir abiye benziyorsunuz. Hani çok bilgili bi abi var ya tv de, ona çok benziyorsunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Önder Özcan yazdı:

Siz çok bilgili bir abiye benziyorsunuz. Hani çok bilgili bi abi var ya tv de, ona çok benziyorsunuz.

Şey mi hani kabarık saçları var, kaslı filan o değil mi 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Evren Erakçora yazdı:

Patron masraf çıkarma diyorsa emoji3.png

Yahu düz pres kullansın arada fazladan parça artacak. Onuda huryada satar işte 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Önder Özcan yazdı:

İlk önden çarpmada motorun bagaja sığıp sığmadığını anlarız :D

Hiçbir şey olmaz. Rahat ol. O tünelin burulma payı çok az 

Celal Aydın yazdı:

Şaft tünelinden egzoz geçiyor emoji1.png

4 motion olanlarda egzos nereden geçiyor peki 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Alamanlar arka kısımı genelde 2 kişilik şekilde tasarlıyor. 3. kişiyi pek önemsemiyor. Koltuk tasarımlarına da dikkat edin orta kısım kötüdür. Bu sebeple şaft tüneli için de özel bir çaba içine girmiyorlar. 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Servet Aydın yazdı:

Değil. Hangi alman aracı olursa olsun 4x4 modeli oluyor. Platform tek 

Benim araç çift egzos çıkıştı,aracın orta kısmından itibaren,arkaya doğru  ikiye ayrılıyor ve tünelden degğil arka koltuk altlarından gidiyor.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)

Volkswagen konularına mesaj yazmak istiyorum yazıyorum yazıyorum siliyorum. En basiti kendi düşüncem, kimsenin malını kötülemem hiç bir şey geçmez elime, malımı da övmem, öveni de takmam yaşa değil bilgiye tecrübeye saygı duyarım her alanda. Zevktir beğenidir tercihtir hepsine saygı duyarım. Memnunsa memnuniyetini paylaşır eksik bilgi sahibi isem öğrenirim. Bir kusuru varsa onuda söylerse ki bizim en büyük eksiğimiz bu kimse malına toz kondurmuyor, yabancı diliniz var ise Türkiye sınırları değil diğer yabancı otomobil forumlarını takip ediyorsanız Avrupa, Amerika vs birçok markanın kullanıcılarının tecrübelerini ve  yorumlarını gayet güzel okuyorsunuz. Orada da çok boş beleş adam var alakasız yorumlar veya 1 kesin sende hata var arabalarda bir şey yok bilmem kaç mildir kullanıyorum" ben gibi. Hatta Autoservice sahiplerinin forumları da var, servis sahipleri birbirlerinden yardım alıyorlar. 

 

1.4tsi motor konusunda bir çok yerden okuduğum kendim gözümle gördüğüm tanıdıklarımın arızasına şahit olduğum bir olayı yazdığımda Ouuuwvvvvv valla hiçte Ouuuuvvv değil kusura bakmayın, Tsi motoru google görsellerde gören biri olmadım, öyle olsa zaten bir şey dememek daha iyi sükut altındır.  Bir sene bizde olan 2.0tfsi quattro a5 coupe 32binde alıp 55binde gitti bizden.Yağ eksiltiyordu basınca doğuş otoda ekliyorduk standarttı bu olay. Güzel gidiyor, güzelde yakıyordu.Çok güzel araçtı. Hakkını da veriyordu. 

Vw Boşline olayına gelirsek valla bence en boşline marka Bmw, opsiyon listesi 4 a4 boyutu olan. Örnek benim arabam aynı markadan 3. aracım standart ses sistemi bırakın VW'i, Ford'u anca düşük segmenti yakalar. 10cm hopörleri tweetersız bluetooth bağlantısı sadece telefonun rehberi okur müzik dinleyemezsiniz, extra bluetooth kit aldım :). Peki neden aldın o zaman sorusu var burada işte. Büyük D segmenti sağlam rwd olursa güzel sedan araç isteğimden kişisel beğendiğimden, Volvo s80 baktım bulamadım istediğim gibi, e250 baktım kaynağım yetmedi almaya, e180de güzeldi ama bana göre hpsi yetersizdi teknolojisi eksiydi. Gittim ayırdığım fiyattaki en uygununu bulup aldım. Uzun sürede binerim heralde hazır şanzımanı da sıfırlamışken :) 

 

Vw başarılı bir kez Türkiye'de Avrupa'da İngiltere'de LoveBrand oldu, eski vw kullanıcıları markalarına bağlı tüketiciler memnunun neden değiştirim diyorlar ki haklılar da kim macera yaşamak ister. İnsan bilmediğinin cahilidir derler.

 

Ülkemizde X kişi almış ben de Y kişide ondan almış bende alayım(sanki spor ayakkabı bunu her alanda görürsünüz cep telefonu, kıyafet, LED tv vs) diyen ayrı bir kesimde var bilinçsiz tüketici. Sorun yaşayınca direk ürünü satar kullanan kişiyi hunharca eleştirir ama başına gelenleri söylemez. Bunu ben Peugeot 206'da sıradışı tasarım yarattığı zaman 307 modelinde gördüm şahsen, satış rakamlarına baktığınızda o sırada Peugeot, Vw Ford'a yaklaşmış bazen geçmişti, Sonra bu her şey dış güzellik değilmiş yetmiyormuş kalbi de güzel olmalıymış gibi kronik sorunlarıyla aşağılara geldi. Şimdi gene yeni çok beğendiğim eat6 eat8lerle Opel'ide satın aldı bakalım ne olacak.

 

Diğer bir ayrı konu bilinçsiz tüketicinin markayı prestij statü sembolü olarak gören kesim. Oda lüks segment vs. Evet bu malesef ki böyle algıyı kıramıyorsunuz, Bende 2001 Honda civic varken inşaat yaparken arsa sahipleri bana başka bakıyordu, Lüks segment araba ile gidince "ee arabası X marka en kötü arabasını satar işimizi tamamlar" kimse de sormuyor ki bana veya başkasına araba hacizli mi üstünde kredi var mı X marka ise tamam. "Anahtarıı cüzdanıı sigaranı masaya koyucaksın agaa sen o zaman görr" mantığı aşağılık kompleksli tayfa.

 

Ha birde şu var Volkswagen ülkemizde servis açısından yaygın, Doğu ve Güneydoğulu olan sevdiğim tanıdık olan MÜTEAHHİTler (çoğu vw sahibi öyle bilinenin aksine Mercedes değil sektördeki Karadenizlilerin en sevdiğidir Mercedes) ve firma sahipleri tercih ediyor memleketlerine gittiklerinde servis sıkıntısı yaşamamak için. Van, Ağrı, Erzurum gibi orada hangi markalar yoğun dediğimde Ford Toyota Vag grubu, Bmw Mercedes yetkili servis eksikliğinden tercih edilmiyor diye söylendi bana söyleneni aktarıyorum direk.

 

Orta segmentte geçen sene eniştemlere araba bakarken 1.5 ay gibi bir süre gezmediğimiz model marka kalmadı, bindik indik kullandık test ettik vs, Benim kalitesini her anlamda beğendiğim 4 marka model oldu Vw Jetta Skoda Rapid Peugeot 3008 ve Toyota Corolla Advance. Fiyat olayına girmiyorum herkesin kendi bütçesi hesabı kitabı apayrıdır.

 

Yolda highline beyaz içi bej bir Passat görsem bakarım çok güzel araba yakışıklı. Eksiği var mı yok belki hp bazında oda göreceli. Ekonomik doluluk kalite. Fiyatı ederi o mu almayı düşünenin sorunu, ben maşallah der giderim. Aynı bakış açım super B içinde geçerli onunda fümesini görsem aynı tepkiyi veriyorum. Logolar değişir bence hiç almam dediğini bakmışsın almış kullanıyorsun başıma geldi büyük konuşmamak lazımmış. Ön yargısız ve çok biliyorum havasına girmemek en güzeli. Saygılarımla.

 

 

 

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...