Erdem Kavak 3 Ağustos 2019 Paylaş 3 Ağustos 2019 Arkadaşlar herkese iyi akşamlar. Aracım 2012 1.4 TDCİ Fiesta sorunum aracımı ilk çalıştırdığım da veya hareket ettikten 2-3 km sonra motor arızası servise götürün ( sarı dişli) şeklinde uyarı veriyor. Motoru kapatıp açtığım da bazen hiç tekrar etmiyor, bazende 2-3 kere daha yapıp tekrarlamıyor. Bunu 1 ay yapmadığı da oluyor gün içinde tekrarladığıda. Araç 4 yıldır bende. İlk zamanlar seyrek olarak yaptığı arıza son zamanlarda sıklaştı. Sebebini bilen arkadaşlarımın yardımlarını bekliyorum, saygılarımla... Yorum bağlantısı
Erdem Kavak 3 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 3 Ağustos 2019 Metin Taşcı yazdı: Aracın gizli menusunde ki hata kodunu söylebilir misiniz? Ek: p ile baslayan kodlar Nasıl açıldığını bilmiyorum, söylerseniz bakıp söyleyebilirim. Yorum bağlantısı
Yusuf Berke 3 Ağustos 2019 Paylaş 3 Ağustos 2019 Erdem Kavak yazdı: Nasıl açıldığını bilmiyorum, söylerseniz bakıp söyleyebilirim. Aracın SET tuşuna basılı tutarak kontağı açın, gage veya test yazısı gelene kadar düğmeden elinizi çekmeyin. Yazı geldikten sonra aynı tuşla menüde gezebilirsiniz. Orada DTC bölümündeki hata kodlarınızı yazarsanız yol gösterebilir. Yorum bağlantısı
Erdem Kavak 4 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 4 Ağustos 2019 Yusuf Berke yazdı: Aracın SET tuşuna basılı tutarak kontağı açın, gage veya test yazısı gelene kadar düğmeden elinizi çekmeyin. Yazı geldikten sonra aynı tuşla menüde gezebilirsiniz. Orada DTC bölümündeki hata kodlarınızı yazarsanız yol gösterebilir. P02-40 P05-05 P11-01 P16-30 P20-1A( sürekli sonu değişiyor) P01-A0 ( a olan yer sürekli değişiyor muhtemelen 0 olabilir ) P13-28 P19-41 Söylediğiniz şekilde baktım bu şekilde kodlar var. Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 P02-40 P05-05 P11-01 P16-30 P20-1A( sürekli sonu değişiyor) P01-A0 ( a olan yer sürekli değişiyor muhtemelen 0 olabilir ) P13-28 P19-41 Söylediğiniz şekilde baktım bu şekilde kodlar var. Merhaba. Yaklaşık 1 aydır 1.25 benzin+lpg li aracımda bende aynı sorundan müzdaribim. 3 usta gördü ama kimseye güvenemedim ve açıkçası kaputu bile açmadan beyin değişmeli falan dediler. Dedim beyin olsa bu araba bazen 10 gün arıza vermiyor nasıl olur dedim. İnanmadım. Halbuki P2135 gaz kelebeği arıza kodu vardı ama yok bunun kelebek sorunu yok mekanik arıza yok falan demişlerdi. En son bi ford ustası P2135 P2176 P2108 arızalarını gördü ve gaz kelebeği dedi. Hele şükür dedim. Daha dünde yine beni nerdeyse yolda bırakıyordu zor çalıştırdım. Yarın kısmetse kelebek arızasına bakılacak. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Kavak 4 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 4 Ağustos 2019 Mehmet Erkan yazdı: Erdem Kavak yazdı: P02-40 P05-05 P11-01 P16-30 P20-1A( sürekli sonu değişiyor) P01-A0 ( a olan yer sürekli değişiyor muhtemelen 0 olabilir ) P13-28 P19-41 Söylediğiniz şekilde baktım bu şekilde kodlar var. Merhaba. Yaklaşık 1 aydır 1.25 benzin+lpg li aracımda bende aynı sorundan müzdaribim. 3 usta gördü ama kimseye güvenemedim ve açıkçası kaputu bile açmadan beyin değişmeli falan dediler. Dedim beyin olsa bu araba bazen 10 gün arıza vermiyor nasıl olur dedim. İnanmadım. Halbuki P2135 gaz kelebeği arıza kodu vardı ama yok bunun kelebek sorunu yok mekanik arıza yok falan demişlerdi. En son bi ford ustası P2135 P2176 P2108 arızalarını gördü ve gaz kelebeği dedi. Hele şükür dedim. Daha dünde yine beni nerdeyse yolda bırakıyordu zor çalıştırdım. Yarın kısmetse kelebek arızasına bakılacak. Benim öyle çalışmamazlık durumu henüz olmadı ama daha büyük bir arızaya sebebiyet vermesinden korkuyorum. Sonucu paylaşırsanız sevinirim. Yorum bağlantısı
Yusuf Berke 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 Erdem Kavak yazdı: P02-40 P05-05 P11-01 P16-30 P20-1A( sürekli sonu değişiyor) P01-A0 ( a olan yer sürekli değişiyor muhtemelen 0 olabilir ) P13-28 P19-41 Sırasıyla: Turbo basınç sensörü/tesisatı IACV arızası (rölanti valfi) MAF sensörü test sınırları dışında Yakıt sıcaklık sensörü B kablo/performansı Değişen kodlar için garip şeyler çıkıyor: 1.kod: SCR arızası 2.kod: Yedek yakıt tankı basınç sensörü Yakıt rail basınç sensörü arızası Sonuncu kod yok. Aracı makinaya bağlatsanız daha iyi olur bence, bu kodlar için bu anlamlar verilmiş. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Kavak 5 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 5 Ağustos 2019 Yusuf Berke yazdı: Sırasıyla: Turbo basınç sensörü/tesisatı IACV arızası (rölanti valfi) MAF sensörü test sınırları dışında Yakıt sıcaklık sensörü B kablo/performansı Değişen kodlar için garip şeyler çıkıyor: 1.kod: SCR arızası 2.kod: Yedek yakıt tankı basınç sensörü Yakıt rail basınç sensörü arızası Sonuncu kod yok. Aracı makinaya bağlatsanız daha iyi olur bence, bu kodlar için bu anlamlar verilmiş. Aracı bugün yetkili servise götürdüm bilgisayara bağladılar herhangi bir sorun görünmüyor dediler. Ama kodların sonuçlarını değerlendirdiğimde yakıt seviyesi genelde düşük olduğu zaman yapıyor yada düşükken tam doldurduğumda sonuç biraz yakıt basınç sensörüne çıkıyor sizin tavsiyeniz nedir ? Sizce ne yapmalıyım. Metin Taşcı yazdı: Maf sensorunu söküp yağsız kontak spreyi ile temizleyip deneyebilir misiniz Kendim nasıl olduğunu bilmiyorum ama sanayi de temizletebilirim. Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan 5 Ağustos 2019 Paylaş 5 Ağustos 2019 Kendim nasıl olduğunu bilmiyorum ama sanayi de temizletebilirim. Bende bugün aynı şikayetle servise gittim. Arıza kodlarım gaz kelebegiydi. Gaz kelebeği temizlendi. Kalibrasyon yapıldı test edildi. Umarım tekrarlamaz. Size tavsiyem birden fazla ustaya gösterin arabanızı. Yorum bağlantısı
Erdem Kavak 6 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 6 Ağustos 2019 Mehmet Erkan yazdı: Erdem Kavak yazdı: Kendim nasıl olduğunu bilmiyorum ama sanayi de temizletebilirim. Bende bugün aynı şikayetle servise gittim. Arıza kodlarım gaz kelebegiydi. Gaz kelebeği temizlendi. Kalibrasyon yapıldı test edildi. Umarım tekrarlamaz. Size tavsiyem birden fazla ustaya gösterin arabanızı. Şu an bulunduğum yerde pek fazla seçenek yok büyük şehirde bi kaç ustaya daha göstermeyi düşünüyorum bende. İnşallah tekrarlamaz arızanız Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan 7 Ağustos 2019 Paylaş 7 Ağustos 2019 Şu an bulunduğum yerde pek fazla seçenek yok büyük şehirde bi kaç ustaya daha göstermeyi düşünüyorum bende. İnşallah tekrarlamaz arızanız Sizinki dizel olduğundan bence gaz kelebeği yok. Farklı bir durum olmalı. Benzinlerde kelebek arızası oluyor genelde ama dizelde ne oluyor bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts