Servet Aydın 8 Ağustos 2019 Paylaş 8 Ağustos 2019 Ali Darbaz yazdı: Benim arabada kontak kanınca hararet yükseliyor. Fan ve devir daim çalışmadığından motordaki sabit kalan su bloktaki hararet ile yüzleşip su sucaklığını artmasına sebeb oluyor. 98 derece aştığı oluyor. Bond çanta kadar motor var. Fan devam ederse bloğu stabil şeklide soğutur. 98 derece yüksek değil. 115 dereceye kadar çıkabilir su. Su yanma odası yanında iken daha yükseği bile görenler oluyor. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Stoptan sonra fan açmıyor mu? Normal şartlarda ki 97 model vw araçta dahi var, kontak kapanır, fan talep var ise çalışır, elektrikli devirdim pompası suyu gezdirir, blok 70 derece olunca sistem kapanır. Ali Darbaz yazdı: Motor stop iken fan çalışmaz. Tasarım hatası. Starex çalışmaya devam ediyordu. Hatta intercooler fanı dahi çalışıyor. Dahili ısı sensörü verisi ile 2 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 8 Ağustos 2019 Paylaş 8 Ağustos 2019 Benimde kullandığım bütün marka modeller stop sonrası ihtiyacı var ise fan çalıştırıyordu. Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 Ben 8 sene fiesta kullandım klima harici fan açtığını görmedim 😀 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 Ali Darbaz yazdı: Benim arabada kontak kanınca hararet yükseliyor. Fan ve devir daim çalışmadığından motordaki sabit kalan su bloktaki hararet ile yüzleşip su sucaklığını artmasına sebeb oluyor. 98 derece aştığı oluyor. bu pek normal birşey değil ama. en son bu başıma geldiğinde ertesi sene yeni valf yatkaları ve conta ihtiyacı doğmuştu. araç 3.7 jeep idi. fan cıvalı tip fan idi yani kapalıyken çalışmaz. araçta 1 senedir su eksiliyordu eser miktarda zaten. ki sizin aracınızda da nereye gittiği belli olmayan 200 ml su mevzusu vardı. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 Dogan Arsiray yazdı: bu pek normal birşey değil ama. en son bu başıma geldiğinde ertesi sene yeni valf yatkaları ve conta ihtiyacı doğmuştu. araç 3.7 jeep idi. fan cıvalı tip fan idi yani kapalıyken çalışmaz. araçta 1 senedir su eksiliyordu eser miktarda zaten. ki sizin aracınızda da nereye gittiği belli olmayan 200 ml su mevzusu vardı. 2000 araçlık i10 grubunda herkesin arabası böyle. Yani bana özel fan açmama sorunu yok. Yorum bağlantısı
Murat Öngür 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Akü ve marş motoru buna uygun olarak tasarlanmış. Bu sebeple de pahalı zaten. Ha buna uygun olarak tasarlanınca da en fazla normal akünün normal arabada dayandığı kadar dayanabiliyor. Şu şartlar oluşursa devreye giriyor.. Otomobilinizin motor soğutma suyunun sıcaklığı, 60°C nin üzerinde ise; klima veya kaloriferin en üst kademede çalıştırılması haricinde ve düşük seviyede çalışıyorsa, Aracınızın elektrik yükü, belirlenmiş olan üst limiti aşmadıysa, Akünün şarjı eğer alt limite düşmemişse, Öngörülmekte olan bekleme süresince araç hareketsiz olarak duruyorsa, Düz vitesli bir araç olup debriyaja basılmıyorsa, Otomatik vitesli bir araç olup frene basılı duruluyorsa, Buğu ya da ayna çözücü gibi çözücülük ve ısıtma sağlayan sistemler kapalı veya en alt seviyede çalıştırılıyorsa, Otomobilin direksiyonu, çeyrek turdan fazla olmayacak şekilde herhangi bir tarafa çevrilmiyorsa, Sürücünün emniyet kemeri takılı ise, Motorun kaputu kapalıysa, Sürücünün kapısı kapalıysa Start-Stop sistemi devreye girmeye hazır demektir. Klima konusunu biraz açarsak; Diğer tüm şartların oluştuğunu var sayarsak, klima otomatik modda ve 22 dereceye ayarladın, araç içi de 22 derece ise motor stop ediyor. Araç iç ısısı yükselmeye başlarsa motor çalışıp klimayı tekrar aktif ediyor. Klimayı 22 dereceye ayarladın ve içerisi 28 derece, yani soğutma henüz amacına ulaşmamış, motor stop etmiyor. Stop edip çalışmakla motorda zarar görecek bir yer yok bence. Sadece marş motoru ve volan, onlar da ona göre tasarlanıyor. Enteresan abi ama bana hala illa arabaya ekstra bir zararı olabilir gibi geliyor akü fiyatlarını biliyorum ben akü alırken normal 65 amper akü 380 tl iken star stop lusu 800 tl idi (varta) Peki bunu tamamen kapatabiliyormusun ? yani devreden çıkarabiliyormusun ? Gerçi bu marka ve modellerde farklılık göstere bilir ama Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 Murat Öngür yazdı: Enteresan abi ama bana hala illa arabaya ekstra bir zararı olabilir gibi geliyor akü fiyatlarını biliyorum ben akü alırken normal 65 amper akü 380 tl iken star stop lusu 800 tl idi (varta) Peki bunu tamamen kapatabiliyormusun ? yani devreden çıkarabiliyormusun ? Gerçi bu marka ve modellerde farklılık göstere bilir ama Kodlama ile benim araçta "Auto start stop'un default olarak kapatılması ve/veya bir önceki seçimi hatırlaması" şeklinde oluyor. Benim araç 2014 akü değerlerini ölçtüğüm zaman hala şahane kondisyonda bunun efficientdynamics zımbırtısı ile bir bağlantısı var. 3.08 dakikada gösteriyor. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 Murat Öngür yazdı: Peki bunu tamamen kapatabiliyormusun ? yani devreden çıkarabiliyormusun ? Gerçi bu marka ve modellerde farklılık göstere bilir ama Benim bildiğim hiç bir markada sürekli olarak kapatılamıyor. Her kontak açışta devreye giriyor ve manuel olarak kapatmak gerekiyor. Kapatılamama sebebi de. Firmaların emisyon değerlerini bu sistemin aktif olması şartına göre açıklamaları. Yorum bağlantısı
Murat Öngür 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Benim bildiğim hiç bir markada sürekli olarak kapatılamıyor. Her kontak açışta devreye giriyor ve manuel olarak kapatmak gerekiyor. Kapatılamama sebebi de. Firmaların emisyon değerlerini bu sistemin aktif olması şartına göre açıklamaları. anladım abi tşk ederim bilgi için Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 1 Eylül 2019 Yazar Paylaş 1 Eylül 2019 Murat Atagenç yazdı: Bu sistemin öncelikle yapılış amacı emisyonu düşürmektir. Sağladığı yakıt tasarrufunu, normaline göre daha pahalı olan aküleri alıp götürüyor zaten. Harun Kocaçalışkan yazdı: Start stop sistemi ekonomiden çok çevre için yapılmış bir sistemdir. Mercedes E250'de Start-Stop tuşu ECO şeklinde geçiyor. Eğer yakıt ekonomisi sağlamasa bu şekilde isimlendirilir miydi acaba?! 🤔 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 1 Eylül 2019 Paylaş 1 Eylül 2019 Benim bildiğim hiç bir markada sürekli olarak kapatılamıyor. Her kontak açışta devreye giriyor ve manuel olarak kapatmak gerekiyor. Kapatılamama sebebi de. Firmaların emisyon değerlerini bu sistemin aktif olması şartına göre açıklamaları. Bende kapatınca devreye almazsam açılmıyor.Benim merak ettiğim start anında yanmamış mazotun dpf sistemine dezavantajı var mıdır?Aracı eşimde kullandığı için kapalı tutuyordum. Yazın sadece kendi kullandığım dönemlerde açtım ve bingo, ilk defa dpf temizleme sistemim aktif olarak devreye girdi.Alt devirlerde kullanmadığımı ve yazın uzun yolda yüksek deviri fazlaca çevirdiğimi ekleyeyim... 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Haziran 2020 Paylaş 25 Haziran 2020 (düzenlendi) Katı emisyon kurallarını sağlamak için uydurulmuş sistem olduğunu düşünüyorum. Türkiye istanbul şartları için Kısa vadede yakıt tasarrufu yaptırsa da bakım masrafları ve kullanım ömrü anlamında sahibine zarar yaşatacağı aşikar. 1 saat boyunca dur kalk gidilen trafikte aracın gözyaşlarını hissediyorum sanki 25 Haziran 2020 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İsa Erdoğan 23 Mayıs 2021 Paylaş 23 Mayıs 2021 (düzenlendi) Start stoplu araçlarda çakmaklıktan şarj kullanmanın telefona zararı olduğu dsöyleniyor. Doğru olabilirmi? 23 Mayıs 2021 tarihinde İsa Erdoğan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Mayıs 2021 Paylaş 23 Mayıs 2021 İsa Erdoğan yazdı: Start stoplu araçlarda çakmaklıktan şarj kullanmanın telefona zararı olduğu dsöyleniyor. Doğru olabilirmi? ölçüm veya inceleme yapmaya pek gerek yok böyle birşey doğru olamaz. fabirkada tasrımdaki mühendisler de saf değildir yani. 2 Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 23 Mayıs 2021 Yazar Paylaş 23 Mayıs 2021 Çağlar Bayur yazdı: ölçüm veya inceleme yapmaya pek gerek yok böyle birşey doğru olamaz. fabirkada tasrımdaki mühendisler de saf değildir yani. Mesela klima açık pozisyonda araba çalıştırmak da klimayı bozuyor diyorlardı bir ara. Bana pek mantıklı gelmiyor ama anlayanlar daha iyi bilir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Mayıs 2021 Paylaş 23 Mayıs 2021 Eyüp Çetin yazdı: klima açık pozisyonda araba çalıştırmak da klimayı bozuyor diyorlardı bir ara binse binse şarj motoruna biner yükü, ancak anahtar marş pozisyonunda %99 tüm araçlar harici tüm elektriği keser. 1 Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman 23 Mayıs 2021 Paylaş 23 Mayıs 2021 Kullandığım araç start stop dizel motorlu, benim merak ettiğim konu da şu; Bilindiği gibi bilhassa uzun yolda yüksek devir çeviren bir dizel motoru stop etmeden önce turbo milinin yağsız dönmemesi gerekçesiyle en az bir dk kadar rolantide bekletme tavsiye edilir, çok dikkat ettim start stop sistemi bu ayrıntıyı dikkate almıyor. Atıyorum şehirler arası yolculuk sırasında şehre bağlantı yollarında kırmızı ışığa denk geldiniz, sistem devredeyse hemen stop ediyor. Mühendisler bu ayrıntıyı dikkate almamış olamaz sanırım, acaba yağ pompası da elektronik olabilir mi ve devrede olabilir mi o esnada? Direksiyon pompası devrede mesela, stop esnasında bile yumuşak oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 23 Mayıs 2021 Yazar Paylaş 23 Mayıs 2021 M. Asım Kahraman yazdı: Kullandığım araç start stop dizel motorlu, benim merak ettiğim konu da şu; Bilindiği gibi bilhassa uzun yolda yüksek devir çeviren bir dizel motoru stop etmeden önce turbo milinin yağsız dönmemesi gerekçesiyle en az bir dk kadar rolantide bekletme tavsiye edilir, çok dikkat ettim start stop sistemi bu ayrıntıyı dikkate almıyor. Atıyorum şehirler arası yolculuk sırasında şehre bağlantı yollarında kırmızı ışığa denk geldiniz, sistem devredeyse hemen stop ediyor. Mühendisler bu ayrıntıyı dikkate almamış olamaz sanırım, acaba yağ pompası da elektronik olabilir mi ve devrede olabilir mi o esnada? Direksiyon pompası devrede mesela, stop esnasında bile yumuşak oluyor. O yüzden bu durumun uydurma olduğunu düşünüyorum. Ya da eskiden böyle bir durum söz konusuyken yeni teknolojilerde yoktur. Yoksa o kadar mühendisi var bu işin düşünmüştür. Ya da bilerek yapılıyor turbo arıza yapsın da yenisini satalım diye. 😊 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Mayıs 2021 Paylaş 23 Mayıs 2021 Eyüp Çetin yazdı: O yüzden bu durumun uydurma olduğunu düşünüyorum. Ya da eskiden böyle bir durum söz konusuyken yeni teknolojilerde yoktur. Yoksa o kadar mühendisi var bu işin düşünmüştür. Ya da bilerek yapılıyor turbo arıza yapsın da yenisini satalım diye. 😊 Uydurma değil, kia araçların kapısında yazar ,stop ederken bekleyin turbo var, dikkat diye. 2 Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 23 Mayıs 2021 Yazar Paylaş 23 Mayıs 2021 Evren Erakçora yazdı: Uydurma değil, kia araçların kapısında yazar ,stop ederken bekleyin turbo var, dikkat diye. O zaman start stoplu araçlarda farklı bir uygulamamı var acaba?! Yeni Kia araçlarda mı var bu durum? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Mayıs 2021 Paylaş 23 Mayıs 2021 turboda stop etmeden daklarca bekleyin işi de ayrı efsane, 8 saatlik uzun yoldan gelinmişse 30-45 saniye beklenebilir, bunu genellediler ve doğdu efsane. hiçbir tdci start stoplusu beklemez mesela stop ederken 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 23 Mayıs 2021 Paylaş 23 Mayıs 2021 Yağı bir anda kesse bile milde zaten belirli oranda yağ vsrdır ve oda iş yapacak seviyededir diye düşünüyorumİlgili mil yatağında turbonun icadından beri olan yağ odası var. Birşey olmaz kısaca 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Mayıs 2021 Paylaş 23 Mayıs 2021 Evren Erakçora yazdı: Uydurma değil, kia araçların kapısında yazar ,stop ederken bekleyin turbo var, dikkat diye. uyarı etiketlerinde yazar, honda civic kitapçığında bu bir arazi aracı değilidr yazardı, toyota da 1000km de bir yağ seviyesi kontrolü kullanıcı sorumululuğunda yazardı, ekonomik ömür 10 yıl da yazar kitapçıklarda. yasal bazı manevralar diyebiliriz. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 23 Mayıs 2021 Paylaş 23 Mayıs 2021 Topspeed sonrası ilk durmada stop edeceksek devir rolantiye inmesi yeterli, yok 1 dk bekle yok 30 sn hiç gereği yok. Şimdiye kadar da sorun yaşamadım. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Mayıs 2021 Paylaş 23 Mayıs 2021 Saçı kesmek için tıraş makinesi almıştım, saç kesmeyiniz yazıyordu 1 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts