Seçkin Sakarya 6 Kasım 2014 Paylaş 6 Kasım 2014 Merhabalar, Aranıza yeni katıldım arkadaşlar.. 2012 model 1.6 focus tdci titanyum x paket sahibiyim.. 2 ay önce Türkiye turuna aracımla çıktığım ve yolculuğun ortasında motorun sağ ön tarafından sesler gelmeye başladı.. amasyada iken ford yetkili servisine gittim ve bana devirdaim pompası arıza yapmış henüz 20 bin km de olduğunuzdan sorun olmaz dediler. yoluma devam ettim.. batman yetkili servise geldiğimde ise devirdaim garanti kapsamından değiştirildi. devirdaim değişiminden sonra aracımdan daha anormal sesler gelmeye başladı, bu sefer diyarbakırdaki ford yetkili servise götürdüm. sesin trigerden geldiğini söyleyerek değişimini yaptılar.. triger kayışına ve gergisine baktığımda ciddi manada deforme olduğunu gördüm.. Diyarbakırdaki yetkili servis devirdaim değişimi sırasında demonte edilen triger kayışının hatalı işçilik ile yanlış takıldığını bu sebepten dolayı sorun olduğunu belirttiler.. kafama takılıyor acaba başka aksamlarda da sorun olmuş olabilir mi diye? Yorum bağlantısı
Misafir 6 Kasım 2014 Paylaş 6 Kasım 2014 Halen devam eden farklı bir ses, güç kaybı, sarsıntı vb gibi ilk kullanımdan farklı bir durum varmı aracınızda? Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt 6 Kasım 2014 Paylaş 6 Kasım 2014 gittiğiniz yetkili servisler sanırım yetkisini kaybetmiş bi acayip durum her değişik servise gittiğinizde hatalı işcilik çok garip....20 bin kmde bu tip arızalar sanırım birazcık şans işi, Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 6 Kasım 2014 Paylaş 6 Kasım 2014 Devirdaim değişirken keşke trigerde değişseymiş farkedilebilecek bir durum çünkü..şu an aracın çalışma karakteri ve çekişinde sorun var mı? Yorum bağlantısı
Ayhan Asil 6 Kasım 2014 Paylaş 6 Kasım 2014 Halen devam eden farklı bir ses, güç kaybı, sarsıntı vb gibi ilk kullanımdan farklı bir durum varmı aracınızda? Yok ise problem hallolmuş demektir. Takmayın kafanıza. Yorum bağlantısı
Misafir 6 Kasım 2014 Paylaş 6 Kasım 2014 Halen devam eden farklı bir ses, güç kaybı, sarsıntı vb gibi ilk kullanımdan farklı bir durum varmı aracınızda? Tofaş/ Fiat. Ana vatanı (TR de) Bursa. Aracımı alırken ekspere Yetkili Fiat Servisi ne soktum. Aracı 1,5 saat ekper yaptılar. Triger kayışı değişmesi gerek dediler. Aracın trigeri zincir.. Kıssadan hisse.. Yorum bağlantısı
Seçkin Sakarya 6 Kasım 2014 Yazar Paylaş 6 Kasım 2014 Halen devam eden farklı bir ses, güç kaybı, sarsıntı vb gibi ilk kullanımdan farklı bir durum varmı aracınızda? Tam aksine aracımda ciddi bir performans artışı oldu.. mevcut durumda hala bir ses geliyor ama triger kayışının halini gördükten sonra.. bende biraz takıntı olmuşda olabilir. Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 6 Kasım 2014 Paylaş 6 Kasım 2014 Eğer kayış zarar vermiş olsa bunu mutlaka anlarsınız en basiti sübap sesi olur. Bu arada avatar olarak yüzümüz görünecek şekilde kendimize ait resim kullanıyoruz. Yorum bağlantısı
Seçkin Sakarya 6 Kasım 2014 Yazar Paylaş 6 Kasım 2014 Devirdaim değişirken keşke trigerde değişseymiş farkedilebilecek bir durum çünkü..şu an aracın çalışma karakteri ve çekişinde sorun var mı? babamın arabası citroen c4. citroen de triger demontaj edilince garanti standartları gereği yenisini takıyorlarmış değiştirmişlerdi zamanında... devirdaim değişiminde ford servisine bunu söylediğimde kesinlikle böyle bir uygulamalarının olmadığını söylemişlerdi.. Yok ise problem hallolmuş demektir. Takmayın kafanıza.mevcut durumda bişey yok gibi.. ama takıntı oldu bende herhalde.. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 6 Kasım 2014 Paylaş 6 Kasım 2014 babamın arabası citroen c4. citroen de triger demontaj edilince garanti standartları gereği yenisini takıyorlarmış değiştirmişlerdi zamanında... devirdaim değişiminde ford servisine bunu söylediğimde kesinlikle böyle bir uygulamalarının olmadığını söylemişlerdi.. Normalde triger değişim peryodunda devirdaimde değişir, arızalı olmasa bile tekrar sök-tak işçiliği olmamış olur.Devirdaimi bozan sebep muhtemelen dengesiz dönen trigerdi.Triger değişiminde rulman ve gergiler değiştiyse ve sente atlatılmadıysa şu an sorunsuz olması lazım araç. Yorum bağlantısı
Seçkin Sakarya 6 Kasım 2014 Yazar Paylaş 6 Kasım 2014 gittiğiniz yetkili servisler sanırım yetkisini kaybetmiş bi acayip durum her değişik servise gittiğinizde hatalı işcilik çok garip....20 bin kmde bu tip arızalar sanırım birazcık şans işi, yetkili servisi OTOSAN a şikayet ettim.. hemen aradılar ve özür dilediler... bende kendilerine aracın triger kayışı garanti bittikten sonra kopsaydı "kullanıcı hatası" yaftasıyla utanmadan benden para isteyecekmiydiniz dedim.. ses çıkartmadılar Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 6 Kasım 2014 Paylaş 6 Kasım 2014 Devirdaim değişirken triger değişmeliydi. Sök tak esnasında ıslanması bile değişmesi için yeterli bir sebepti. Ucuz atlatılmış geçmiş olsun. 1 Yorum bağlantısı
Ali Tatlısu 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 Az evvel 2011 benzinli focus için 90 bin ağır bakım ( triger, yağ ve filtre ) fiyatı almak için Ford Adapazarı servisi Akgün oto yu aradım. kilometrem 90 bin oldu triger değiştireceğim fiyat almak istiyorum dedim. triger değişimi 135 bin olarak güncellendi dedi. Ben mi geç duydum. daha önce duyan var mı? Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 Evet,4 yıl ya da 135,000 km.Eğer yanlışım yoksa. Yorum bağlantısı
Ali Tatlısu 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 900 tl fiyat vermişti. altın bulmuş gibi oldum. Yorum bağlantısı
Rasim Bolat 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 (düzenlendi) 2011 connectin yanlış hatırlamıyorsam 235000 km civarında hiç dememiş, tamimiyle şehir içinde kullanılmış triger kayışı kopmuştu... 7 Kasım 2014 tarihinde Rasim Bolat tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 (düzenlendi) Eski c max aracım şirket aracıydı. Ford şirketlere 135 bin, kullanıcılara 90 bin demiş uzun süre. C maxın trigeride şirket aracıyken otokoçta 135 binde değişmiş. Kayıtlardan görmüştüm. 7 Kasım 2014 tarihinde Korhan Şenörer tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Tatlısu 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 benim aracım otomatik vites. ve şanzıman yağını hiç değişmedim. çünkü servis değişmeyeceğini ömürlük olduğunu söyledi. şanzıman yağından ötürü, servise gidiyorum belirli aralıklarda. şanzımanda sıkıntı çıkarsa siz değişmediniz diye ekşiyebilmek için. şimdi yağ ve filtreleri değişirim. kayıt altına almış olurum. pahalı ama. ne yapayım başa gelen çekilir. Yorum bağlantısı
Serkan Turan 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 Pazartesi değiştirmeyi düşünüyordum ama şimdi bir duraksadım. Ben hep 90 bin diye bilirdim ama.. Yorum bağlantısı
Ayhan Asil 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 Pazartesi değiştirmeyi düşünüyordum ama şimdi bir duraksadım. Ben hep 90 bin diye bilirdim ama.. Kardeş sen yine de tedbiren değiştir. Kafan rahat etsin. Yorum bağlantısı
Ali Eren 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 Aracım 2011 Focus Dizel. Daha önce 2 bakımda bir (30.000 km) mazot filtresi değiştirirdi servis. Beş altı ay önce artık 3 bakımda bir (45.000 km) değişim yapılacağını öğrenmiştim servisten. Şimdi de triger için bunu duyunca şaşırdım. Mantığı nedir bu işin peki? Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 benim aracım 2009 model focus otomatik araç şu anda 42000 km de ve ben 5 yılı geçtiği için triger kayışını değiştirdim. tabi bizim araçlarda triger ile beraber devirdaimde değişiyor. birde 40.000 bakımı yapıldı araca parçaları ford merkezden almıştım. işçiliği osman usta (no name) yaptı. konu burada http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/262181-triger-ve-otomatik-vites-%C5%9Fanzuman-ya%C4%9F%C4%B1-de%C4%9Fi%C5%9Fim-s%C3%BCresi/ bana maliyeti 579 tl oldu. 2 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 2004 sonrasi focuslarda (benzinli) 8 yil ya da 160000 olmasi lazim diye biliyorum. etis'te ne yaziyor? Yorum bağlantısı
Ali Tatlısu 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 bizdeki yol ve çevre şartlarından ötürü 90 binmiş. yollar iyileşince avrupa normlarına çekilmiş. Yorum bağlantısı
Recommended Posts