Ali Darbaz

Chevrolet Cruze 95lik ve 105lik Termostat Hakkında

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba

Kullanmış olduğumuz Chavrolet Cruze üzerinde mekanik ve elektronik çalışan termostad'ın çalışma şeklini anlatacağım. Termostad üzerindeki değerin 105 olduğunu dikkat çekerim. 

 

 

Videoda görüldüğü gibi 01:30 itibari ile termostat açılmaya başlıyor. Araca % 70 motor yükünde saate 80 km hızla ilerliyor. Ecu elektronik olarak termostat ısıtıcısını çalıştırıp 105 derecelik termostadı su 87 derce iken açıyor. 

03:00 dakikada uzun rampayı %100 motor yükünde tırmanmasına rağmen termostat sonuna kadar açılıp motorun ısınmasına mani oluyor. 

05:10 trafiğe girince araba, motorda yükden kurtuluyor. Ecu yavaş yavaş termostadı kapatıyor 

05:30 termostat ısıtıcısı kapanıyor. Doğal olarak 90 derece açık kalamayan 105 dercelik termostat kapanıyor. Araba rampa inişi olduğunu ecu anlıyor, yakıtı kesiyor.

Su soğumasında diye termostadıda kapatıyor. Böylece motor sıcaklığı korunuyor. 

06:37 de Ecu uzun rampa inişinden sonra 90 derecede bitiriyor. Termostad açık kalsaydı. o rampada daha önce çektiğim aşağidaki videodaki gibi 01:50 rampa inişinden itibaren hızla ısı kaybedecekti. 

 

İlk videodaki  06:37 itibari ile tekrar gaza yüklenilince, termostadın açılması için ecu komut gönderiyor. Fakat bu çok hızlı yapılamadığı için 30 saniye motor suyu sıcaklığı geçici bir süre artıyor .

94 derece ulaştıktan sonra tekrar normal çalışma sıcaklığına iniyor. Cruze bundan sonra  videonun sonuna kadar 84-88 derece sıcaklıkta yol almaya devam ediyor. 

 

Arabanın fabrikadan çıkan 105lik termostadı , görüldüğü gibi hiçde açılmak için 105 dereceyi beklemiyor. Hatta 95lik termostad takılsa bile 95 dereceyi bekleyeceği yok. 

Zaten aracın hareket halinde olmasına bile gerek yok. Bu videoda statik durumdaki cruze, üstündeki 105 derecelik termostad bulunmasına rağmen 96 derecede fan açıyor. 

Buda motor suyu 96 dereceye ulaşmadan evvel termostad açılmış radyatörden devir daime başlamış. Hatta müşhür sıcaklığın 98 dereceye ulaştığını görüp fan açmış. Fan durduğunda su sıcaklığı hızla 87 dereceye düşmüştür. 

 

 

Bu videolardan da anlaşıldığı gibi, Chevrolet Cruze üstündeki termostadın mekanik açılma derecesine göre değil, Ecu haritasına göre termostad açmaktadır.  

Arabaya 95 derecelik termostad takmanın bir getirsi yok. Boşa zaman ve para kaybı olucaktır. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal

Cruze sag salim Istanbul a donebildi mi?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Cruze sag salim Istanbul a donebildi mi?

Bu ayın 10'unda artık :) 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alparslan Coban

Araciniz ne sıklıkla fan aciyor acaba örnegin seyir halinde rüzgar faktörüyle kapali olan fan, sıkışık trafikte ya da çalisir ama yurumezken (kirmizi isik vs) anlarda hep acik mi ? Daha önce kullandığım corsa da fanin çalısma prensibini bir türlü anlamamistim sanirim bu gruba ait araçlarda sogutma sistemi farkli diğer araclarda hiç duymadigim fan sesi corsa da kulaklarimdan eksilmedi 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
Alparslan Coban yazdı:

Araciniz ne sıklıkla fan aciyor acaba örnegin seyir halinde rüzgar faktörüyle kapali olan fan, sıkışık trafikte ya da çalisir ama yurumezken (kirmizi isik vs) anlarda hep acik mi ? Daha önce kullandığım corsa da fanin çalısma prensibini bir türlü anlamamistim sanirim bu gruba ait araçlarda sogutma sistemi farkli diğer araclarda hiç duymadigim fan sesi corsa da kulaklarimdan eksilmedi 

 

Dur kalk trafikte fan açar. Hareket halinde açılması beklenmez. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alparslan Coban

Diğer araclarda fan gerektiginde açilir kisa süre icinde (1,2 dk) hemen kapanirdi fakat corsa da fan acildimi tekrar hizlanana kadar kapanmiyordu 15 dk bekle 15 dk calisiyor stop edene kadar. Fan sogutmada yetersiz kaliyor gibi ben alisamadim fakat ustalar opel grubu araclarin yüksek isida calistigini normal oldugunu ifade etti ondan size sordum fanda anormal bir durum gözlemlediniz mi diger araciniza kiyasla belki de benim kullandigim aracta skıntı vardi.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
Alparslan Coban yazdı:

Diğer araclarda fan gerektiginde açilir kisa süre icinde (1,2 dk) hemen kapanirdi fakat corsa da fan acildimi tekrar hizlanana kadar kapanmiyordu 15 dk bekle 15 dk calisiyor stop edene kadar. Fan sogutmada yetersiz kaliyor gibi ben alisamadim fakat ustalar opel grubu araclarin yüksek isida calistigini normal oldugunu ifade etti ondan size sordum fanda anormal bir durum gözlemlediniz mi diger araciniza kiyasla belki de benim kullandigim aracta skıntı vardi.

 

Klima acık ise düşük hızda fan sürekli çalışabilir. Eski arabalarda fan sürekli çalışıyordu. 

Yeni arabalarda yakıt tasarrufu için kocaman petek radyatör kullanıyorlar. Buna i10 ve cruze dahil. Cruze hiç fan işitmedim . Araba gelsin daha fazla test edeceğim. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz

Arabalarınız teknik analizini yapan bir hizmet yapmayı düşünüyorum. Obd ile araçların kaydını alır. Akabinde masa başında inceler aractaki teknik sorunu varsa ortaya çıkarırız. 

Böyle bir iş tutarmı ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Vasfi Gişten

Farklı bir konuda daha yine bilgilendik teşekkürler. Arabasının teknik detaylarına sizin kadar ilgi duyan bunlara kafa yoran çok az kişi vardır herhalde.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

Akabinde masa başında inceler aractaki teknik sorunu varsa ortaya çıkarırız. 

Böyle bir iş tutarmı ?

Masa basinda bu is zor. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
Alpay Sumer yazdı:

Masa basinda bu is zor. 

 

Sahada önce araç sahibi ile teste çıkarız. 

Elm327 ve telefon ile kaydını alırız.

Elimizdeki datayı masa üstü bilgisayarda izleyip inceleriz. 

Sonra deriz senin şunda sıkıntı var. 

 

Yada hypermil sürüş derside verebilirim. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Gök

tutabilir neden olmasın.  bir çok kişi var böyle teknik detayları merak eden. 

 

tabi herkes aynı değil . mesela ben yürüyorsa normal hiç umursamam naptığını ister fan açsın ister sunruf araba normalse tamam işte der sürerim :D 

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz

Ben yine çok pis çuvalladım beyler. 

Bu çinden gelen termostad aslında 95 derecelik termostadmış. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz

Araba ısındı ısındı 100 oldu. Termostaddan çıkan boruyu tutuyorum gelen giden yok.  100 derece gecti bi baktım boruda hareket var. Cayır cayır su akmaya başladı . Boru tutulmaz oldu. Fan açmadan radyatör de dolanarak su 99 derecede sabit kaldı. 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Vasfi Gişten
Ali Darbaz yazdı:

Ben yine çok pis çuvalladım beyler. 

Bu çinden gelen termostad aslında 95 derecelik termostadmış. 


🤦🏻‍♂️🤣

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yusuf Tolga Durmus
Ali Darbaz yazdı:

Ben yine çok pis çuvalladım beyler. 

Bu çinden gelen termostad aslında 95 derecelik termostadmış. 

 

Merhaba, aldığınız termostat linki mevcut mudur ? 95 Derece termostat taktım aracıma ancak herhangi bir sıkıntı sorun olmamasına rağmen sistemde aracım 101-103 derece arasında seyrediyor, sıkışık trafikte 108e kadar çıkabiliyor

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
Yusuf Tolga Durmus yazdı:

 

Merhaba, aldığınız termostat linki mevcut mudur ? 95 Derece termostat taktım aracıma ancak herhangi bir sıkıntı sorun olmamasına rağmen sistemde aracım 101-103 derece arasında seyrediyor, sıkışık trafikte 108e kadar çıkabiliyor

 

Benim arabanın termostad gövdesi çatlayınca bu çinli termostatı söktüm attım. Yaptığım bir hataydı. Aracıma uygun değildi. Sonra gidip 750 lira işcilik dahil İngiliz yapımı insignia termostadı taktım. O günden beri 7500 km yol yapıldı. Araba gayet stabil çalışıyor. 

Yusuf Tolga Durmus yazdı:

 

Merhaba, aldığınız termostat linki mevcut mudur ? 95 Derece termostat taktım aracıma ancak herhangi bir sıkıntı sorun olmamasına rağmen sistemde aracım 101-103 derece arasında seyrediyor, sıkışık trafikte 108e kadar çıkabiliyor

 

Bu video yeni termsotadla çekildi . Nerden baksanız 7500 km yol yapıldı bu şekilde. Araba gayet stabil. değerler normal. 105 dereceye kadar dayanması için antifiriz şart motora. 

 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.