İçeriğe Yönlendir

Mondeo IV - p2263 Arıza Kodu ve Vites Kutusu Servisi Uyarısı


Murat Ağbal

Recommended Posts

Murat Ağbal

Arkadaşlar herkese merhaba , 

 Ford mondeo mk4 (araç 2008 model  270 bin km  otomatik )aracımla şehir içi rampa çıkarken araç birden çekişten düştü , gaz yememeye başladı araç bilgisayarında herhangi bi arıza uyarısı yoktu  500 -600 metre gittikten sonra biraz daha  gaza bastım ama malesef gaza basınca  radyatörden motora giden hortumlardan biri patladı arabadan  duman çıkmaya başladı ve araba tekrar gaz almaya başladı ben otoparka kadar 500 m  sürdüm  daha sonra tamirciye çektim burada patlayan hortum değiştirildi  radyatör kontrol edildi sorunsuz çalıştığı görüldü yeni su eklendi daha sonra test için sürdüğümüzde ; araçta normal hızda giderken  birden esp lambası yandığını o anda çekişten düştügünü hemen ardından vites kutusu servisi gerekli lambası yandığını bu şekilde geri vitese geçerken vuruntu yaptığını , araba durduğunda stop ettiğini, arabayı tekrar çalıştırdığımızda arıza lambalarının kaybolduğunu vitesin normale döndüğünü gördük .Araç durduğu yerde vites N veya P konumunda  gaza bastığımda devir 2-3 bin arasına gelince aynı şekilde esp lambası yanıyor önce vites kutusu servisi gerekli diyor sonra motor arıza lambası yanıyor . Aracı servise yetkili servise götürdüm P2263 hata koduyla arıza turboda dediler daha sonra bir ustaya gittim turboya giden hava boruları kontrol edildi ama borularda bi problem olmadıgını ve turboyu değiştirmemiz gerektiğini söyledi.

Sizce ne yapmalıyım forumda okudum bu tarz arızalar için çok paralar harcayıp çözemeyen arkadaşlar var lütfen önerilerinizi bekliyorum. Yazım hataları için şimdiden özür dilerim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

araç kaç km kaç yıldır sizde? geçmişindeki arıza bkaım tamir vs. durumları nedir acaba?

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca

OBD-II Hata Kodları Onarım Siteniz EvHata KodlarıSSSForummağazaArama P2263 Turbo / Supercharger Boost Sistem Performansı OBD-II Arıza Kodu Teknik Tanımı Don Bowman ASE Sertifikalı Otomotiv Teknolojisi Yazısı Turboşarj / Süper Şarjı Artırma Sistemi Performansı Bu ne anlama geliyor? Bu genel bir teşhis güç aktarma sistemi sorun kodudur, yani 1996'dan daha yeni olan tüm markaları / modelleri kapsar. Ancak, belirli sorun giderme adımları araca bağlı olarak değişecektir. Bu kod ya yakıt verme sistemi ya da arızalı bir turboşarj yükseltme sistemi ile ilgili bir sorunu ifade eder. Her iki sistemin de birbirlerinin performansı üzerinde doğrudan etkisi vardır.   Hata kodu P2263, egzoz basıncındaki fark (önceden belirlenmiş eşikten daha az veya daha büyük olsun) Güç Aktarma Organı Kontrol modülü (PCM) tarafından tanındığında ayarlanır. OBD arıza kodu P2263 doğada geneldir ve bu kadar donanımlı tüm araçları kapsar. Bu, bu kodu gösteren tüm araçların aynı teşhis ve tamir prosedürüne sahip olacağını söylemek değildir. Bu kod hem benzinli hem de dizel motorlarda ortaktır. Bir dizelde teşhis, başarısızlığa yol açan daha muhtemel bileşenler olduğundan daha karmaşıktır. Normal gaz motorları kesinlikle turboşarj ve bileşenlerine doğru eğilme eğilimindedir. Özel modelinizdeki teknik servis bültenlerini kontrol edin. Üreticinin tavsiye ettiği onarım prosedürü ile birlikte bu bültenlerde bu tür devam eden sorunlar ele alınacaktır. Olasılık sayısı ve karmaşıklık derecesine göre, bir dizelde doğru tanı için bir tarayıcı ve servis el kitabına ihtiyaç duyulur. Dizel motorun teşhisi sırasında zihniyetinize yardımcı olmak için, dizellerin 'kirli' olduklarını ve egzoz akışındaki geçişleri tıkayan büyük miktarda 'kurum' ürettiklerini unutmayın. Yakıt enjeksiyon sistemleri, kendi sorunlarını yaratma potansiyeli olan son derece yüksek bir basınçta çalışır. Bir dizelde iki yağ pompası, iç parçalar için düşük basınç ve yakıt enjektörlerini basınçlandırmak için yüksek basınç (3700 PSI) bulunur. Yakıt basıncı, basınç basınçlarının üstesinden gelmek için 26.000 PSI civarındadır. belirtiler P2263 motor kodunun belirtileri şunları içerebilir: Benzinli motorlar: Motor halsiz hissedecek ve hızlanamayacak Takviye basıncı normalin altına düşecek Kaputun altından alışılmadık sesler geliyor Dizel motorlar: Egzozdan beyaz veya siyah duman görülebilir Güç ve RPM eksikliği daha yüksek limitlere ulaşmayacak Motor çalışmayabilir Motor rölantide çıkabilir, bu tehlikeli olabilir Potansiyel nedenler Tecrübe, turboşarjın denetlenmesinin problemi çoğu zaman artıracağını belirtir. Turboşarjlar, uzun ömürlerini arttırmak için seramik rulmanlar ve geliştirilmiş malzemeler gibi birçok geliştirmeye sahiptir, ancak yine de motor bileşenlerinin en problemli olanlarıdır. Yüksek sıcaklıkların ve gülünç derecede yüksek RPM'lerin birleşimi, çoğu motor bileşenine daha kısa ömürlü bir reçetedir. Yıllar geçtikçe, büyük yükselme kaçaklarına neden olan kırık hortumların veya gevşek hortum kelepçelerinin bu kodun ayarlanmasına neden olduğunu öğrendim. Turboşarj başarısız olmuş olabilir Takviye basınç sensörü arızalı olabilir. Wastegate hatası Tıkalı katalitik dönüştürücü Hatalı Enjeksiyon Basınç Kontrolü (IPC) Arızalı Egzoz Geri Basınç Sensörü Onarım İşlemleri Tüm hortumları çatlak veya gevşek kelepçeler açısından inceleyin. Turbo yağ hattını kontrol edin. Yağın yatağa akmasını yavaşlatan sızıntılara dikkat edin. Atık kapısının doğru hareket edip etmediğini kontrol edin. Kontrol kolunu sökerek ve manuel olarak açıktan kapalıya doğru hareket ettirerek sonuna kadar kapandığından emin olun. Turboyu çıkarın ve yatak contasını sızıntı açısından inceleyin. Her iki taraftaki turbo içindeki yağ, rulman arızası olduğunu gösterir. Turboyu elinizle döndürün. Kolayca dönmesi gerekir. Turbo kanatların egzoz tarafını kokain açısından kontrol ederek kanatların düzgün çalışmasını önler. Bazı durumlarda turbo temizlenebilir. Turbo şaftı ileri ve geri hareket ettirmeye çalışın. Son oyun olmamalıdır. Turbo tarafına bakın ve kanatların kasaya çarpıp çarpmadığını kontrol edin. Yukarıdaki kusurlardan herhangi biri mevcutsa, turboyu değiştirin. Bir dizelde, enjektör basınç kontrol sensörünü görsel olarak inceleyin. Elektrik konnektörünü sensörden çekin. Herhangi bir yağ varsa, sensörü değiştirin. Tarama aletini takın. Anahtarı açın ve IPC voltajını not edin. Yaklaşık 0.28 volt olmalıdır. Motoru çalıştır. Şimdi voltaj rölantide 1 volt'u 1.38'e çıkarmalıydı. Gerilim RPM'deki artışla yükselmelidir. EGR basınç kaptörü hattında tıkanmaya neden olabilecek korozyon veya kirlenme kontrolü yapın. Elektrik konnektörünü kontrol edin. Motor çalışırken, tarama basıncı basınç sensörünü tarama aletinde eşit bir sinyal olup olmadığını kontrol edin. Elektrik konnektörünü gevşeklik veya bükülmüş pimler için inceleyin.   İlgili DTC Tartışmaları Soru sormak için şimdi kaydolun (ücretsiz) 2700 rpm'ye bastığımda Renault Megane P0381 ve P2263 "Enjeksiyonu Kontrol Et" ve Servis ışığı yanıyor. 57 plakanın üzerinde bir Renault Megane var ... 1.5 DCi Dinamiği 106 ... Bu hata ilk kez dördüncü viteste düştükten ve 3200 rpm'ye vurarak ilk kez ortaya çıktı. . Sadece ivmelenmekle kalmaz, aynı zamanda dördüncü g cinsinde 2800 rpm'de yapar ...   2010 Qashqai 1.5 dci'nin P2263 kodu. Benim 2010 Qashqai 1.5 dci, p2263 kodunu gösteriyor. 5. viteste sert bir şekilde hızlandığında, güç düştü ve motor ışığı yandı. Yine sert hızlanana kadar geri dönmüyor.   2010 Ford Focus 2.0L TDCI P2263 kodu Merhaba, Dizel motorlu ve en çok turboşarjlı olan bir acemiyim. Filipinler'de satın alınan ve üretilen 2010 Ford Focus 2.0L TDCI Dizel motoruna sahibim. VIN benim PE163EMUA1MU00005 Motor numaram DA001094 bugün P2263 kodunu alıyorum ve hatalı bir turboşarjın işaretlerini okudum ...   Freelander 2, 2.2 tdi, 2011 p006a ve p2263 kodu p006a ve p2263, freelander 2.2'deki sorun giderme kodudur, bu yüzden ne yapmalı ... Teşekkürler ...   Hata kodları P006B, P0401, P2263 Ford Dizel Merhaba, Bu 3 kodda Ford 6.4 dizinde görünen var mı? Nereden başlayacağına dair bir fikrin var mı? Teşekkürler.  ...   Mercedes Kodları p2193 p3539 p2263 C230 Lütfen yardım edin. Güç kaybı yaşıyorum ve tanılama 2193/2263 ve 3539 kodlarını veriyor. Maf sensörü, yanmış olan maf 2x değiştirdikten sonra yanıyor. Maf bağlı olmadığında bile aynı şeyi yapar, gücü kaybeder. Motor ışığının gelip gittiğini kontrol edin. Dışarıdaki sıcaklıklar düştüğünde araba ...   2007 Acura RDX P2263 Merhaba. P2263 kodlu bir 2007 Acura RDX'im var. Son zamanlarda VSA, SHAWD VE ABS'nin açık kaldığını fark ettim, başlangıçta güç kaybettim. Sonra yaklaşık bir dakika sonra ışık yanmaya devam eder ve güç geri döner. Lütfen bu sorunu çözmek istiyorum. Teşekkürler....   golf gt tsi 1400cc p2263 p1601 yakın zamanda bir golf gt tsi 1400cc turbo satın aldım / supercharged ve bir kere servis verdim, tanılama aşağıdaki hata kodlarını verdi: p2263 turbo / supercharge artırma sistemi: besleme gerilimi için performans p1601 rölesi terminal30-j317: implausible burcu lütfen tavsiye...   MAZDA BT50 / FORD RANGER P0402 P0404 P2263 Mazda bt 50 turbo giriş 07 70k Bunlar hafızada değil, bu yüzden onları doğru sırada vermişimdir . Taranan kodlar ve p0402 egr boşta p0403 # 2 egr solinoid hatası p0404 egr sensöründe aşırı akışa sahipti, p2263 değişken güçlendirme kontrolü aralığı dışında. Egr'yi kaldırdım ve temizledim.

 

Read more at: https://www.obd-codes.com/p2263
Copyright OBD-Codes.com

Yorum bağlantısı
Murat Ağbal
Çağlar Bayur yazdı:

araç kaç km kaç yıldır sizde? geçmişindeki arıza bkaım tamir vs. durumları nedir acaba?

Arac 5 yildir bende 170 binde almistim gecmiste turbosudan veya  sanzimandan dolayi hicbir arizasi olmamisti fakat enjektörler son bir yildir sık sık kaçıyorudu sızdırıyordu o arızayı giderdik conta arızası olduğunu söylediler yaptırdık. Aracta garip olan şeylerden biride yakıt tüketimi normalde 7,3 lt olması gerekirken şuanda 14 lt olarak ölçüyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Ağbal yazdı:

yakıt tüketimi normalde 7,3 lt olması gerekirken şuanda 14 lt olarak ölçüyor

gerçek tüketimin 2 misli olarak mı görünüyor yol bilgisayarında. böyle ise enjektör arızasıdır, veya diğerelri ile birleşince tesisat sorunu var olabilir.

Yorum bağlantısı
Murat Ağbal

Ortalama tüketim 14 litre  görünüyor araç rölantide çalışırken gerçek tüketim 1 lt normal gösteriyor ama yolda hiç bakmadım birazdan kullanıp bilgi veririm

Çağlar Bayur yazdı:

gerçek tüketimin 2 misli olarak mı görünüyor yol bilgisayarında. böyle ise enjektör arızasıdır, veya diğerelri ile birleşince tesisat sorunu var olabilir.

Ustaya özellikle sordum enjektörler temiz dedi acaba enjektör temizletyici denesem olur mu 

Yorum bağlantısı
ilhami Gülbitti
Murat Ağbal yazdı:

Arac 5 yildir bende 170 binde almistim gecmiste turbosudan veya  sanzimandan dolayi hicbir arizasi olmamisti fakat enjektörler son bir yildir sık sık kaçıyorudu sızdırıyordu o arızayı giderdik conta arızası olduğunu söylediler yaptırdık. Aracta garip olan şeylerden biride yakıt tüketimi normalde 7,3 lt olması gerekirken şuanda 14 lt olarak ölçüyor

2.0 tdci zor bir araç dış atmosfer basıncı ile motor basıncı arasındaki fark turbo basıncıdır. Performanslı çalışan bir mondeo da ekranda 0,6lt/h görmen gerekir, bunun yükselmesi sizden habersiz tamirciniz wastegate mili üzerinde 1 tur somunu çevirerek turbo basıncını artırıyor ve arabam iyi oldu diyorsunuz, halbuki bu artırmalar bir süre sonra P003A arızasına kadar gider, 

yakıtın yükselmesinin genel nedenleri arasında egr ve pnömatik vakum sisteminden şüphe ederek araştırmaya başlayınız. 

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Selçuk Bakış
Hakan Yil yazdı:

Ayni ariza benim arabamdada var murat ağbal sizden bi bilgi alabilirmiyim

Kendisi yaklaşık bir yıldır foruma giriş yapmıyor.

Sorununuz anlatır bir konu açarsanız bilgisi olan arkadaşlarım yardımcı olacaktır.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Hakan Yil

Arkadaslar bu arizayi cozdüm ben 0506 606 8550 numaram araya bilirsiniz

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...