İçeriğe Yönlendir

VW Modelleri - Şasi Numarasından Araç Donanım Bilgisine Ulaşmak


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Alpay Sumer

Aynen katiliyorum. Kullanici tipleri farklidir. Bayiye gidip arteon bakan adam cikip hadi bide mazda 6 bakalim diyecegini dusunmuyorum.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Mazda 6 ile Arteon aynı klasman değildir zannımca.

Arteon d segment fastback diye geçiyor. Yani passat’ın daha donanımlısı ve lüksü. Mazda 6 donanım anlamında passat’tan üstün bir araç. O yüzden arteon ile karşılaştırılması normal. Passat arka planda aslında d segmentin şahini. Bunu vw bile kabul edip arteon çıkarmışken insanların savunması ilginç :) bir marka neden ikinci d segment aracını üretsin ki? 

Mustafa Arıkan yazdı:

24.000 satan Mazda olsaydı ne kadar bilinçli toplumuz diyecektiniz. :) 

Ben gülüp geçiyorum sadece :) 

 Olaya mazda diye bakmıyorum. Verilen para ve karşılığı olarak bakıyorum. vw kullanıcısına “lexus” de, o ne be deyip konuyu kapatır. Bundan bahsediyorum. 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Passat arka planda aslında d segmentin şahini

 

Bu çok iddalı bir cümle, bence değil, Mazda nın en dolusu ile Passatın boş unu karşılaştırmak gibi olur, donanım paketi olgusuna ters.

Ford Mondeo Vignale, Skoda SuberB Laurin Klement,  Passat Highline 4 Motion ları nasıl incelememiz gerekir ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Mazda 6 yı kıyaslarken karşılığı Arteondur diyenler Mazda kullanıcılarından başkası değildir bence. Mazdayı kötülediğimden değil realist yaklaştığımdan :)

Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Mazda kötü araç degil 1990-1992 yıllarındaki satış bayi agını genişletselerdi bugun belkıde ilk 4 de yer alırdı, mazdanın sadece amerika için araç yapması yüzünden 2.0 araclar fiyatlar vergi yüzünden vag grubuna göre pahalı kaldı bayi ve servıs agı azlıgı nedeni ilede yeterli ilgi görmedi, toyota gibi bayi satıs kursa çesit yapsa satardı vw giriyorsun panelvandan tut , caddy grubundan tut polosu golfu cesit var çeşist oluncada mal satıyor , mazdada tek çeşit oluncada mazda fanları alıyor sadece ikinci eldede sadece o grup dısında kımse bakmıyor , sıfır arac alan ben buna 20 sene bınerım dıye almıyor 3 sene bıner satarım hızlı ne satılıyor wag grubu diye iyide kötüde olsa onu alıyor 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Valla kusura bakmayın ama o sizin biraz abartmanız. Dünya mazda 6’yı arteon ile kıyaslarken sizin “yok yaa o kadar da değil” demeniz biraz araştırma eksikliğine giriyor. 

Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Bu çok iddalı bir cümle, 

 

D segmentte manuel klima koyan tek model passat  mazda 6’nın boş paketi avrupada mevcut çift bölge klima sunar. D segmentte manuel sunan bir araç benim için renault manager gibi bir şey  dışından başka içi ve işlevi başka. İnsanlar business alacak şimdi  manuel klima kullanacak ama passat biniyor olacak  

 

aşağıda sadece ilk 4 video koydum. Tüm ülkelerde kıyaslama böyle yapılıyor. Video sayısı aratılınca çoğaltılır. Benimki marka merakı değil. 

 

Deseniz ki, accord ile mazda 6 ya da insignia ile mazda 6, karşılaştıralım tamam derim. Ama passatın boş araçlarını değil. Mondeo da kullandım. Gerçek bi d segment. Benim alacak araç klasmanında mesela. Mazda 6 değil mondeo titanium bakıyorum. Sonra üstten bakıyorum oluyor :) 

 

 

 

 

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
gönder abi bana şasi nosunu ne oldugunu söyleyim parcacı arkadasım var onlar bakıyor.
 

Artık confortline olduğuna kanaat getirdik biz.
Tekrar gerek olursa ulaşırım sana. Sağolasın.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Arteon d segment fastback diye geçiyor. Yani passat’ın daha donanımlısı ve lüksü. Mazda 6 donanım anlamında passat’tan üstün bir araç. O yüzden arteon ile karşılaştırılması normal. Passat arka planda aslında d segmentin şahini. Bunu vw bile kabul edip arteon çıkarmışken insanların savunması ilginç :) bir marka neden ikinci d segment aracını üretsin ki? 

 Olaya mazda diye bakmıyorum. Verilen para ve karşılığı olarak bakıyorum. vw kullanıcısına “lexus” de, o ne be deyip konuyu kapatır. Bundan bahsediyorum. 

O çok “bilgili” Mazda kullanıcılarının gruplarda sordukları sorunları da biliyoruz. :) 

O kısmı geçiniz lütfen. Tepeden bakmaya devam ettiğiniz sürece size ve Mazda kullanıcılarına karşı fikrim değişmeyecek.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Giriş ve orta paketlerde opsiyonel olmasını anlarım ihtiyaçlara göre donanım ihtiyaçları farklı olabilir(boşa para vermemek adına) ama en ful pakette bile opsiyonel listesi olması bana mantıksız geliyor alacak kişi paraya kıymış zaten dolu araç almak istiyor hala şunuda istermisiniz demenin mantığı nedir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Arıkan yazdı:

O çok “bilgili” Mazda kullanıcılarının gruplarda sordukları sorunları da biliyoruz. :) 

O kısmı geçiniz lütfen. Tepeden bakmaya devam ettiğiniz sürece size ve Mazda kullanıcılarına karşı fikrim değişmeyecek.

Keşke alıntı yaptığınız mesaja cevap verseydiniz. Konuyu değiştirmeseydiniz. Cevap yok derseniz anlarım ama :) 

 

üstten baktığım yok. İnsanlar kalite ve teknoloji aldığını sanarak yanılıyorlar. Bunu anlatmaya çalışıyorum sadece. Diğerleriyle aynı veya daha yüksek ücretlere vasat donanım, daha zayıf sürüş keyfi satın alıyorlar. vw logosunu görünce dibi düşen milyonlar var bu ülkede. Bu marka emisyon hilesinden milyar dolarlar ödedi. Savunacak tarafı yok da işte. Neyse. 2020 yılında, d segmentte, passat ile birlikte piyasada bol bol manuel klimalı araçlar göreceğiz. Kendileri utanmıyorsa bize bir şey demek düşmez. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Mustafa Arıkan yazdı:

Elegance bu gün yok yarın vardır :) Mesele değil.

Aynı şartlarda kullanıp test etmediğiniz sürece şu 8 yakıyor şu 9 yakıyor demeniz bir şey ifade etmiyor. :)  tüketim verileri de ortada. Aynı yaksa bile zaten hacimden dolayı vergi avantajı sağlıyor. Ekstradan daha çevik olması da cabası. 

Business doğru olabilir. Bir şey demiyorum. Mazda da herşey güllük gülistanlık değil. 

Mekatronik değişim için bu yaz fiyat aldım. 2500-4000 arası. Kaldıki araç 2 yıl garantili zaten. Sonrada hemen öyle bozulacak diye bir kaide yok. Bozulursa da meblağ belli.

Yaygın servis ağı, parça ve usta bolluğu gibi bir çok avantajı da cabası.

6 ayda 188 Mazda satılan ülkede 24.000 VW satılıyor. Ama Mazda alan akıllı, VW alan amblem için alıyor. :) (Filo satışı filan demeyin, filoya Mazda değilde VW alıyorlarsa bir sebebi var.)

Evet amblemciyim. :) Mazda bu şartları sağlasın Mazdada alırım. Çünkü fanatik değilim. :) 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ülkemizdeki insanların ne kadar doğru yaşadığını, ne kadar doğru tercihler yaptığını ve ülkemizin durumunu düşününce satış tablosu ilginç gelmiyor :) 

 

Benim yazdığım posta sizin verebildiğiniz cevap bu ama benim verecek cevabım yok öyle mi? :) 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Business donanımda klima, manuel. Doğuşun sitesinden bakabilirsiniz. 

Siz dijital klima Business donanım da yok dediniz bayideki araçlar öyle söylemiyor.
909b3ca8ff723ad88922b101077334b7.jpg
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Mustafa Arıkan yazdı:


Siz dijital klima Business donanım da yok dediniz bayideki araçlar öyle söylemiyor.
909b3ca8ff723ad88922b101077334b7.jpg

1.5 tsi’den bahsettim ben. Sabah baktığımda göremedim. Tsi business de varsa laflarımı geri alırım. Az önce baktım. Opsiyon olarak 3 bölgeli otomatik klima seçeneği var. Yani standartı manuel

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

1.5 tsi’den bahsettim ben. 

Öyle bir ayrım benim bildiğim yok. Zaten bulamadım da öyle bir ayrım. Business donanımda 3 bölgeli klimatronik standart görünüyor. 

Daha cevap yazmayacağım. Bildiğinizi okumaya devam edebilirsiniz. Sağlıcakla

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Arıkan yazdı:

Öyle bir ayrım benim bildiğim yok. Zaten bulamadım da öyle bir ayrım. Business donanımda 3 bölgeli klimatronik standart görünüyor. 

Daha cevap yazmayacağım. Bildiğinizi okumaya devam edebilirsiniz. Sağlıcakla

basit

 

bu bussines altındaki donanım. hiç donanım ismi yok. düz ve 237 bin

https://www.dogusoto.com.tr/volkswagen-yeni-passat-15-tsi-act-150-ps-dsg-6acab

hemen orada yazıyor. manuel klima

 

bu da bussines

https://www.dogusoto.com.tr/volkswagen-yeni-passat-15-tsi-act-150-ps-business-dsg-8656e

bunda da klima manuel

 

elegance henüz satışta değil. bilgi yok.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

basit

 

bu bussines altındaki donanım. hiç donanım ismi yok. düz ve 237 bin

https://www.dogusoto.com.tr/volkswagen-yeni-passat-15-tsi-act-150-ps-dsg-6acab

hemen orada yazıyor. manuel klima

 

bu da bussines

https://www.dogusoto.com.tr/volkswagen-yeni-passat-15-tsi-act-150-ps-business-dsg-8656e

bunda da klima manuel

 

elegance henüz satışta değil. bilgi yok.

Bayideki Business araçlarda standart olarak dijital klima var. 3 bölgeli. Dizel benzinli ayrımı yok. 

Muhtemelen paylaştığınız liste hatalı veya değişiklik oldu. 

Elegance bayilerde var. Sipariş de alıyorlar. 

Liste fiyatlarına aldanmayın. Business 1.5 TSI DSG cam tavan opsiyonlu araca bayide 197 bin fiyat veriyorlar. VW liste fiyatından baya iskonto yapıyor. 

VW hakkında öğreneceğiniz çok şey var. 

Hadi selametle :) 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Arıkan yazdı:

Bayideki Business araçlarda standart olarak dijital klima var. 3 bölgeli. Dizel benzinli ayrımı yok. 

Muhtemelen paylaştığınız liste hatalı veya değişiklik oldu. 

Elegance bayilerde var. Sipariş de alıyorlar. 

Liste fiyatlarına aldanmayın. Business 1.5 TSI DSG cam tavan opsiyonlu araca bayide 197 bin fiyat veriyorlar. VW liste fiyatından baya iskonto yapıyor. 

VW hakkında öğreneceğiniz çok şey var. 

Hadi selametle :) 

sayfasında opsiyon olarak koyup bayide aracın üstüne koyuyorsa onu bilemem. fiyatları da internettekinden uçurum derecede düşürüyorsa onu da bilemem. umarım dışarıda manuel klimalı passat görmem. o zaman seni bulurum :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sinan Akgöl yazdı:

O zaman bir soru Impression modelinde mi manuel sadece ?

 

yenilerde impression yok sanırım. düz passat geçiyor. büyük ihtimalle onda manuel. haberleri okudum. sipariş verenler olmuş. business 3 bölgeli. manuel yazdıklarına göre o da en boşu heralde

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

yenilerde impression yok sanırım. düz passat geçiyor. büyük ihtimalle onda manuel. haberleri okudum. sipariş verenler olmuş. business 3 bölgeli. manuel yazdıklarına göre o da en boşu heralde

Neyse manuel olsun da gene iyidir. Üniversiteden arkadaşıma klimasız iskandinav paket golf 6 satmışlardı. Sonuç mahkemede sonuçlandı tabi anlaşılınca :D 

 
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
Uğur Kamil yazdı:

Bu araçta farklı bir sistemmi mevcut? 

Şehir içi 5.7 şehir dışı 8.8 lt yakıt tüketim verisi var? Aynı şekilde şehir dışındada daha fazla egzoz gazı salınımı var.

2018'in 2. yarısında itibaren WLTP denilen prosedüre geçildi. Bahsedilen değerler gerçeğe daha yakın değerler. O sebeple eskiye göre artış var gibi algılandı ama aslında fark yok. Sadece değerler daha gerçekçi. 

 

Düzeltme: 2017'nin son çeyreğinden sonra geçilmiş. Yanlış hatırlıyormuşum.

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
Mustafa Arıkan yazdı:

2018'in 2. yarısında itibaren WLTP denilen prosedüre geçildi. Bahsedilen değerler gerçeğe daha yakın değerler. O sebeple eskiye göre artış var gibi algılandı ama aslında fark yok. Sadece değerler daha gerçekçi. 

 

Düzeltme: 2017'nin son çeyreğinden sonra geçilmiş. Yanlış hatırlıyormuşum.

Benim kafama takılan durum aracın normalde şehir içinde fazla yakması gerekmiyormu hibritmi bu araba?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...