Erdem Hakkı Bağama 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 (düzenlendi) Uzun süredir aracımın aştında yağ kaçakları vardı ilk olarak iç aks keçelerini değiştim şanzuman yağ kaçağını hallettim ywlnız bugun arabanın aştından iyice baktıgımda karterden yag kacagı oldugunu dusundugum ve uzun suredır mevcut ılan kacakların. Mazot pompasından kacan masot oldugunu gordum. mazot pompasından aks koluna kadar suzuluyor heryerı kaplamıs yere damlamıyor ana damlacıklar halınde mars dınamosunun elektrık kablolarının turbo valfının vs uzerını hep kaplamış. elıme aşdım baktım yağ değil mazot ya da mazot ve yag karısımı bılmıyorum ama pompadan gelıyor. 320 bin km deyim 240 binde aracı aldım heryerini kurcaladım değiştim benden önceki sahibinin de baktırdıgını sanmıyorum. conta tamir takımı filan var mıdır yoksa direk mazot pompasının sıfırını mı alayım. 19 Eylül 2019 tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 Pompa olup olmadığına tam karar verebilmek için öncelikle o bölgeler iyice temizlenmeli, sonra iz takibi yapılmalı. Pompa kaçırsa bi de sağlam çekiş düşüklüğü yaşıyor olmalısınız. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 Aynen, önce balata spreyi gibi olan, yağ sökücü spreylerle kaçak olan heryer iyice temizlenmeli ve yeni kaçağın nerden geldiği öyle tespit edilmeli. Tedavi ona göre uygulanmalı. Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 11 Eylül 2019 Yazar Paylaş 11 Eylül 2019 Yag degıl mazot kacagı var en ustte pompadan cıkıyor ustten bakamadıgım ıcın pompanın neresınden kacıyor bılmıyorum alttan baktım. c maxlarda ustten bakabılmek ıcın sılecekler vs. Sokulmesı gerek sok tak sok tak sılecek frezelerı bozuldu. pompadan cıktıgı kesın pompa tamır vıdeoları ızledım ıcı conta dolu zaten aracımın km si almıs basını gıdıyor pompa taraflarımdan arac calısırlen sacma sapan sesler de gelıyor dırek pompanın sıfırını alıptaksam mı. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 Belki pompanın girişindeki hortumlar çatladı, gene de emin olun. Boşa fazla masraf etmeyin diye söylüyoruz biz. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 11 Eylül 2019 Yazar Paylaş 11 Eylül 2019 Önder Özcan yazdı: Belki pompanın girişindeki hortumlar çatladı, gene de emin olun. Boşa fazla masraf etmeyin diye söylüyoruz biz. Anladım inşanlah öyledir. Çok teşekkür ediyorum. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 11 Eylül 2019 Yazar Paylaş 11 Eylül 2019 Üstten biraz bakayım dedim söktükçe söktüm zaten enjektör keçelerini değişecektim hepsini aynı anda yaparım dedim giriştim. Emme manifold vs. Üstten herşeyi açtım mazot pompasının heryerinde mazot vardı sanki heryerinden kacırmıs gibi sökmeden önce video çektim . Yarın daha da sökecem o zaman da video çekerim. Bu pompa genelde nerelerden kaçırır tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum. Yoksa direk yenisini alıp takacağım. Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 Erdem Hakkı Bağama yazdı: Üstten biraz bakayım dedim söktükçe söktüm zaten enjektör keçelerini değişecektim hepsini aynı anda yaparım dedim giriştim. Emme manifold vs. Üstten herşeyi açtım mazot pompasının heryerinde mazot vardı sanki heryerinden kacırmıs gibi sökmeden önce video çektim . Yarın daha da sökecem o zaman da video çekerim. Bu pompa genelde nerelerden kaçırır tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum. Yoksa direk yenisini alıp takacağım. her taraf mazot olmuş. uzun süredir kaçak olduğu anlaşılıyor. bu şekilde tesbit edilme şansı yok. arkadaşların dediği gibi balata spreyi vb. malzeme ile motor soğukken temizleyip, sonra kaçıran yeri bulmak lazım. çok basit bir kaçak bile olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 12 Eylül 2019 Yazar Paylaş 12 Eylül 2019 bir de bu bendeki pompanın conta tamir takımını alıcam. Bütün bosch markaların cota takımı aynımıdır ford olarak aratınca bulunmuyor ama opal ve fiat grubu için satılanlar birbirlerine benziyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 12 Eylül 2019 Paylaş 12 Eylül 2019 Erdem Hakkı Bağama yazdı: bir de bu bendeki pompanın conta tamir takımını alıcam. Bütün bosch markaların cota takımı aynımıdır ford olarak aratınca bulunmuyor ama opal ve fiat grubu için satılanlar birbirlerine benziyor. Sanmıyorum aynı olsun. Fiat ve Opel’deki motorlar ortak olduğu için benziyordur hatta aynıdır muhtemelen. 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 12 Eylül 2019 Paylaş 12 Eylül 2019 Bir de Peugeot Citroen grubu diye aratın isterseniz. 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 12 Eylül 2019 Paylaş 12 Eylül 2019 O yağ üstten sızmış gibi. Bu işlerin elinizden gelmesi iyi olmuş. Erdemi öpüyorum kocaman, maaşallah. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 13 Eylül 2019 Yazar Paylaş 13 Eylül 2019 Sinan Akgöl yazdı: Bir de Peugeot Citroen grubu diye aratın isterseniz. Dogrudur onu da arattım ama sonuc aynı. fiat ve opel için satılan conta takımı ile Bosch pompa için satılık conta takımı aynı. Yani türkiyede online olarak satılan conta takımları uzerinde hangı araca uyumlu oldugu yazsa da yazmasa da hepsi aynı paket aynı seri nolu bosch markalı ürünler. şimdilik mazot pompaya dokunmayacağım üst kısım enjektör keçelerini ve egzantrik kapagı contasını degıstıkten sonra gozlemleyecem halen daha o cıvarda kacak varsa pompayı ozaman sokecegım ızerınden cıkan conta tıpıne göre onlıne alacam ebayda da bırlac cesıt conta takımı var olmasa ordan alırım. Önder Özcan yazdı: O yağ üstten sızmış gibi. Bu işlerin elinizden gelmesi iyi olmuş. Erdemi öpüyorum kocaman, maaşallah. Ben de söküp iyice inceleyince öyle tahmin ettim evet baba oğul erdem erdeme ikimizde de tamir hastalığı var herşeyi söküp dağıtıyoruz yapabildiğimizi yapıyoruz 2 yılı aşkın süredir araç bende sanayiye hiç gitmedim herşeyini kendim özenle yaptım şimdi satma ihtimalim var aracı hazırlıyorum alacak olana sorunsuz içim rahat teslim etmek istiyorum. Erdemi yerinize öptüm kocaman sağolun 🙂 1 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 18 Eylül 2019 Yazar Paylaş 18 Eylül 2019 Olmadı. Enjektörleri sökemedik 😂 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Eylül 2019 Paylaş 18 Eylül 2019 geçmiş olsun, kitapta yazmaz ama pratikteki tecrübe, 60bin km de bir kızdırma bujilerini değiştir ve enjektörleri sök tak der. sökülmemesinni faturası çok yüksek kaynarsa. Erdem Hakkı Bağama yazdı: satma ihtimalim var aracı hazırlıyorum satma hazırlığı bizim piyasada pasta cila ve kuafördür. bakım para etmez maalesef Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 18 Eylül 2019 Yazar Paylaş 18 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: geçmiş olsun, kitapta yazmaz ama pratikteki tecrübe, 60bin km de bir kızdırma bujilerini değiştir ve enjektörleri sök tak der. sökülmemesinni faturası çok yüksek kaynarsa. satma hazırlığı bizim piyasada pasta cila ve kuafördür. bakım para etmez maalesef Sağolum para etmesinden ziyade alan adamın içine sinsin istiyorum pasta cila vs. yapmacık işler bize gelmez. enjektör kaynadı mı kaynamadı mı bilmiyorum ama bu saplamaları sökmem gerek torks uc gelsin onla da sökemessem dremelle kesip atacam. Oysaki iZlediğim videolarda nekadar kolay söküyorlardı 2 Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 komple almanıza gerek yok hortum boru alın köprü yapın yarık yerden kesip kolay gelsin. 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Önder Özcan yazdı: Belki pompanın girişindeki hortumlar çatladı, gene de emin olun. Boşa fazla masraf etmeyin diye söylüyoruz biz. Geçmiş olsun.sürtünmeyle aşınmış gibi. Diğer hortumlarla pozisyonu nasıldı, diğerlerini de kontrol edin. Onlar da delinmek üzere olabilir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 hortumun yarısı yok oradan aşağılara çeşmegibi akması lazım mazotun , 10 dak da depoyu boşaltır o???? Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: hortumun yarısı yok oradan aşağılara çeşmegibi akması lazım mazotun , 10 dak da depoyu boşaltır o???? geri dönüşümde olsa aynımıdır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 zaten geri dönüştür, ana hat olsa motor çalışmaz hortum delik değil ki resmen yarısı yok 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 19 Eylül 2019 Yazar Paylaş 19 Eylül 2019 Önder Özcan yazdı: Geçmiş olsun.sürtünmeyle aşınmış gibi. Diğer hortumlarla pozisyonu nasıldı, diğerlerini de kontrol edin. Onlar da delinmek üzere olabilir. Bu konuda tebrik ediyorum. Ne deseniz haklısınız diğer boruları kontrol ettım bir olumsuzluk yok bu nasıl bu şekilde aşındı anlayamadım. Çağlar Bayur yazdı: hortumun yarısı yok oradan aşağılara çeşmegibi akması lazım mazotun , 10 dak da depoyu boşaltır o???? Evet bu yoğun kaçak uzun süredir vardı yağ sandım enjektör keçesindendir dedim önemsemedim ama iyiki konuyu ele almışım. Rolanti ve yüksek devirdeki yağ kaçağına video çektim araç yükteylen nasıl kaçırır tahmin bile edemiyorum. Şimdi mesela buna nasıl bir hortum uyduracaz. Çağlar Bayur yazdı: zaten geri dönüştür, ana hat olsa motor çalışmaz hortum delik değil ki resmen yarısı yok Son olarak bu patlak boru ve diğer geri dönüşlerin üçünün birleştiği soketli bir valf veya sensör var 3ü giriyor tek çıkış bar o da hava aldığımız yeşil klipsli boru tekrar depoya gidiyor. bu valf veya sensörün işlevi nedir. 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 19 Eylül 2019 Paylaş 19 Eylül 2019 Yalniz hatirlatayim, sizan sey mazot. Acikta ve heryere sicriyor- bulasiyor. Fazla calistirmadan en jisa zamanda yenileyin o hortumu. Yenileyene kadar da saglam bir bantla cok guzel sarin allah korusun, istenmeyen bir durumla karsilasmayin. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts