Eyüp Çetin 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 İçişleri Bakanı Soylu, otoyollardaki hız limitinin artırılması için çalışma yaptıklarını söyledi. Soylu'nun açıklamasına göre hızda üst limit 140 olacak. İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, gelecek yıl otoyollardaki hız limitinin artırılmasıyla ilgili, "120 kilometreyi yüzde 5 ya da 6'lık artışla yükseltip toplam toleransıyla beraber 140 kilometre en üst limit sağlayabilme imkanına sahip olma yönünde bir değerlendirmemiz var" dedi. Radyo Trafik Marmara'da Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı'nın sunduğu Bilirkişi programına telefon bağlantısıyla katılan Soylu, trafik kazaların büyük bir bölümünün artık yol kusurundan değil sürücü hatasından kaynaklandığını, kazaları azaltabilecek faktörlerin devreye alınmasıyla olası ölüm ve yaralanmaların da azaldığını anlattı. En çok can kaybı yaşanan "kara noktalarda" 24 saat çalışma yaptıklarını, havadan ve karadan yol denetimleri yaptıklarını dile getiren Soylu, "Bu görünürlük arttırmaktır. Görünürlüğü arttırmak için ilk çıkardığımızda çok eleştiriye maruz kaldık ama maket trafik araçları koyduk, şimdi maket trafik polisleri koyuyoruz. Bunların bulunduğu alanlarda geçmişte yaşanan trafik kazalarını çok azalttığımızı söyleyebilirim" diye konuştu. "TUZAK RADARI KALDIRDIK" Elektronik Denetim Sistemi'nin gelecek yıllarda trafik alanında yapılacak çalışmaların en önemli ayaklarından biri olacağını ifade eden Soylu, "Vatandaşımızla güven ilişkisi kurmaya çalıştık. Bunu da özellikle 'tuzak radar' denilen uygulamanın kalkması ve eğer radar varsa bunu çok daha önceden tabelalarla uyarma konusunda ortaya koyduğumuz bir iradeyle gerçekleştirmeye çalıştık" değerlendirmesini yaptı. "YAYA ÖLÜMLERİ YÜZDE 34 AZALDI" Ekipleri bu işe sevk eden dört temel kategori belirlediklerini dile getiren Soylu, şöyle devam etti: "Dedik ki onlara, 'siz emniyet kemeri takmayan gördüğünüz zaman bunu uyarıp ceza yazabilirsiniz'. İki 'slalom, drift, makas gibi trafiği tehlikeye sokacak adımları atan, sürüş tehlikesini oluşturan araçlara ceza yazabilme kabiliyetine sahipsiniz', bunun yanı sıra 'kuralların dışında hız yapan araçlara bunu yapabilme kabiliyetine sahipsiniz'. Aynı zamanda bir şey daha ekledik, 'yaya trafiğinden de sorumlusunuz.' Yaya ölümlerinde yüzde 34,5'in üzerinde azalma elde edildi. İnşallah çok daha iyi bir noktaya geleceğiz. Büyükşehirlerde zorlanıyoruz ama Anadolu'da buna çok büyük ölçüde riayet edildiğini arkadaşlarımızla yaptığımız tüm değerlendirmelerde büyük bir memnuniyetle takip ediyor ve öğreniyoruz. Yılbaşından bugüne ölümlü trafik kazalarında yüzde 28,5, yaralanmalı trafik kazalarında yüzde 12,5, trafik kazalarındaki ölümlerde yüzde 31, trafik kazalarında yüzde 12,5, ölümlü trafik kazalarında ise yüzde 31,5 azalma oldu. Bunu kurallara daha fazla uymakla ve emniyet kemerini takmayı yaygın hale getirmekle sağladık." HIZ KORİDORU CEZALARI Elektronik Denetim Sistemi (EDS) ve plaka tarama sisteminde yeni bir yazılım yaptıklarını aktaran Soylu, tüm otoyollarda ortalama hız koridoru sistemi oluşturduklarını söyledi. "Otoyola girdiğiniz saatle çıktığınız saat arasında eğer 120+12'ye 132 kilometreye uyarsanız ancak bu saatte çıkarsanız değil, buradan eğer bunun üstünde bir zaman dilimiyle çıkarsanız otomatik olarak size ceza gelecek" diyen Bakan Soylu, bunun caydırıcılık oluşturduğunu belirtti. Soylu, "İlk önce bize karşı çıktılar. 'Bu otoyollardaki sürüş konforunu ve otoyollara cazibeyi azaltır.' dediler. Tam tersi başladığımızdan beri otoyollarda yüzde 25 oranında araç yoğunluğunda artış oldu. Ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarında ciddi bir azaltım da sağladık" dedi. "OTOBANLAR DIŞINDA DA DEVREYE ALINACAK" Hız koridorunu otobanlar dışında gerekli görülen yerlerde de devreye sokacaklarını kaydeden Soylu, şunları kaydetti. "Bu yıl hedefimiz trafik kazalarındaki ölüm oranlarını yüzde 20-25 arasında bir banda indirebilmek. Daha doğrusu trafik kazalarındaki ölümü azaltabilmek. Bunu sağlarsak önümüzdeki yıl içerisinde otoyollardaki hız limitini biraz daha artırabilme imkanını ortaya koyacağız. Bu değerlendirmelerden sonra Ulaştırma Bakanlığımızla da görüşüp bu adımı atmaya çalışacağız. Yollarımızın standartlarının yüksek olması bizim açımızdan önem taşımaktadır. 120 kilometreyi yüzde 5 ya da 6'lık artışla yükseltip toplam toleransıyla beraber 140 kilometre en üst limit sağlayabilme imkanına sahip olma yönünde bir değerlendirmemiz var. Bu arada, hızdan ve süratten de çekindiğimizi ifade etmek isteriz." 24 İLE TRAFİK PARKI Fahri Trafik Müfettişi sayısını artırma konusunda önümüzdeki günlerde duyuru yapacaklarını da ifade eden Soylu, Milli Eğitim Bakanlığının da trafik eğitimleri konusunda önemli adımlar attığını kaydetti. Soylu, "Okullarda geçen yıl 2,5 milyona yakın öğrencimizi eğittik. Geçen yıl ve bu yıl öğretmenlerimiz okulda çocuklarımıza trafik eğitimi verdi. Birçok ilde trafik parkları yapıyoruz. İllerimizde olan trafik parklarını yeniliyoruz, hiç olmayan illere de yenilerini yapıyoruz. Kırıkkale'den başladık, Gümüşhane'de tamamladık. Şimdi Edirne ve Kırklareli'nde tamamlıyoruz. 6 ay içerisinde hiç olmayan 24 ilde trafik parkı yapacağız. Ondan sonra 24 ili daha gündemimize alacağız. Bunları da sponsorlarımız vasıtasıyla yapıyoruz. Devlet bütçesine burada bir katkı koymamaya çalışıyoruz" ifadelerini kullandı. Ölümlü trafik kazalarının son yıllarda çok ciddi anlamda düştüğünü anlatan Soylu, kurallara uyma duyarlılığının artmasını beklediklerini, özellikle sivil toplum örgütlerinin bu konuya ciddi desteğini beklediklerini vurguladı. Trafik eğitimi için zorunlu trafik sigortasından pay ayrılıp ayrılamayacağı sorusu üzerine Soylu, "Hem eğitici programların, uyarıcı bir takım adımların desteklenmesine elbetteki katkısı olur" yanıtını verdi. UBER AÇIKLAMASI Korsan taşımacılığın yasaklanmasına yönelik yasal düzenlemelere değinen Soylu, konuşmasını şöyle tamamladı: "Maalesef 2014 yılında Anayasa Mahkemesi korsan taşımacılıkla ilgili kararı iptal etti. O tarihten itibaren yaklaşık 4 yıl korsan taşımacılıkla ilgili karar boşa düştü. Korsan taşımacılık sadece bir alana hükmetmez. En belirgin üç alanı vardır. Bir kendi güzergahının dışında yolcu taşımak. İki kanunun kendine verdiği yetki tipinin dışında yolcu taşımak. Yani Uber gibi işler. Bütün bu alanlarla ilgili açıklık söz konusuydu. Üçüncüsü araç tipi olarak korsan taşımacılık, yani taşıma hakkı olmayan bir aracın herhangi bir yetkisi olmayan taşımacılık. Biz bu üç taşıma tipine de kanunlar, kurallar çerçevesinde buna bakarız. Bizim çıkardığımız korsanla mücadeleye yönelik kanun dünyada da bu konuda en iyi hazırlanmış ve kanunlara uyan insanların haklarını koruyan, taşımacılığın da sıhhatini de koruyan bir kanundur. Korsan taşımacılık konusunda da nasıl diğer konularla etkin mücadele etmişsek bu üç tiple de mücadele edip bunları bitirme konusunda gereğini yerine getirme konusunda kararlıyız." Kaynak: NTV Yorum bağlantısı
Tahir Ak 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 140 gayet iyi. Araçlar yeni, güçlü 120 yavaş geliyordu Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 92 km iyi idi ya. Benim son hız 149 zaten. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 he basalım 2 katı yakalım, 2 katı kaza olsun, daha çok kazansınlar firmalar yalandan boş ekonomi harekti olsun piyasaboş iş peşinde biraz canlansın, ekonomi canlandırma planının bir parçası gibi geldi bana, hız sınırıymış .... 5 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 Bence çok doğru bir karar değil. ülkemizde arabasının ne olduğunu bilmeyen insan çok fazla. Basınca giden, ama frene basınca hemen durmayan, çok hızlı gidebilen ancak yol tutuşu zayıf olan araç da çok. Kazaya davetiye çıkarmanın bir alemi yok.Almanya standartında değiliz otoyollarda. (Almanya örnektir, hız sınırı olmayan yolları var adamların...) 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 Doğru bir karar olmadığını düşünüyorum. 120+12 gayet yeterli bir hız. 132’yi 140 yapmak ve bunu önceden duyurmak bana gündem oluşturmak gibi geldi. Gereksiz. 4 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 140 km, göstergede 150 , 160 km hız demek. Fazla tüketim ve güvenlik riski. 1 Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 11 Eylül 2019 Yazar Paylaş 11 Eylül 2019 Genellikle hız sabitleyiciyi 120'ye ayarlayıp öncelikle ailemin güvenliğini düşünerek gidiyorum. Bu nedenle artması çok hoşuma gitmedi. İsterlerse 200 yapsınlar benim hızım sabittir. Fakat bu ne kadar dikkat edersek edelim karşımızdaki bilinçsizce araç kullanıyorsa her daim tehlike var demektir. Bu tarz kişilere kolaylık sağlanmış. 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 140 az bile. Bu demek değildir ki sürekli 140 la gidilecek. 180 le de gittiğim oluyor, gitmeyen var mı? Yola göre 140 ın yetmediği zamanlar bile oluyor. Hiç olmazsa yasal olsun. 8 2 Yorum bağlantısı
Recep Demirci 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 120 ideal hız 140 banada fazla geldi. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 Otoyolda orta şeritte 80le giden daha tehlikeli, soldaki 150 ile gidenden. Hız yapan biliyor yapıyor. Acemi olup soldan 160 ile giden hiç görmedim hayatımda 6 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 Hangi ülke bilmiyorum, haberlere konu olmuştu. Trafik hız sınırlarını aşaği çekerek ülkenin petrol bağimlılığını azaltmıştı. 90 km hızdan 80 km hıza çekmişlerdi. 110 km hız sınırı olsa epey ekonomi sağlanır. Rüzgar drencinin katlandığı yakıtın içildiği nokta 110 üzeridir. 105 ile giderken 6.4 yakıyor isem 120 ile giderken 8.7 litreye çıkıyor. 5 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 120+12 132 zaten, 140+14 154 olmadıysa 8 km için kanun falan değişiklik uğraşmaya değmez sanki... 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 Ahmet İhsan Akşen yazdı: 120+12 132 zaten, 140+14 154 olmadıysa 8 km için kanun falan değişiklik uğraşmaya değmez sanki... Aynı şekilde, "yükseltmeye ne gerek vardı, tüketim artacak, kazalar artacak "demeye de gerek yoktu bence 8 km için İsteyen gene 120+12 si ile gider.(Sözüm sana değil Ahmet) 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 Kadranda 100 km gidilirken 92 km yapıyoruz. 120 kadran hızı yapıldığında 107 km yapıyoruz. 140 yasallaşırsa kadran hızı 151 km olcak. Vatandaş 140 km hıza %10 aşma payı koyarsa 154 km hız limiti olur. Buda kadranda 166 km hız demek. Çoğu 2000 model 1.6 ve altındaki otomobilin çok zorlanacağı bir sürat. Yorum bağlantısı
Celal Aydın 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 Aslında bi yandan iyi bir karar. Sol şeritte 140 ile giderken daha güvenli gidiyordum önceden.Karambole, karmaşaya girmiyordum. Arada bir yer uçakları yol istiyordu, onlar istemeden sağa geçip, yol verip, tekrar sol şeride geçiyordum.Trafiğin akışına zarar vermiyordum.Suistimal edilmezse iyi bir karar. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 Ali Darbaz yazdı: Kadranda 100 km gidilirken 92 km yapıyoruz. 120 kadran hızı yapıldığında 107 km yapıyoruz. 140 yasallaşırsa kadran hızı 151 km olcak. Vatandaş 140 km hıza %10 aşma payı koyarsa 154 km hız limiti olur. Buda kadranda 166 km hız demek. Çoğu 2000 model 1.6 ve altındaki otomobilin çok zorlanacağı bir sürat. Senin kadran bozuk. Her sağlıklı sistemde 5 km fazla okur araç. Gl45amg sahibi üyemiz isterse yine sağ şeritte 80 90 ile gider. İlla hız arttı mecbursun hız yapmaya diyen yok Celal Aydın yazdı: Aslında bi yandan iyi bir karar. Sol şeritte 140 ile giderken daha güvenli gidiyordum önceden. Karambole, karmaşaya girmiyordum. Arada bir yer uçakları yol istiyordu, onlar istemeden sağa geçip, yol verip, tekrar sol şeride geçiyordum. Trafiğin akışına zarar vermiyordum. Suistimal edilmezse iyi bir karar. Aynı düşünce ve sürüş sistemini kullanıyorum. Sol hızlı şerit daha güvenli 4 Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 İyi de arkadaşlar hız sınırının yükselmesi hepinizin hızlı gitmek zorunda olması demek değil ki? Siz yine 90 la ya da 120 ile gidin. Zaten 120 yi geçen adam öyle de böyle de geçiyordu, bari yasal sınırda geçmiş olur. 1 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 Bölünmüş yol ile otoyol arasında hız farkı azdı, bence daha fazla olmalıydı. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 İyi bir karar değil. Otobanların cazibesini artırmak adına yapılıyor. Bu yüzde 10 konusunu bakanın dile getirmesi ise acı. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 radar yok ki zaten uygulamada otoyollarda.. inse de çıksa da sonuç değişmez Yorum bağlantısı
Ali Gök 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 ben güzel bir mk4 mondeo bakiyim o zaman . tam keyif alacak zaman 154 sabit 1 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 11 Eylül 2019 Paylaş 11 Eylül 2019 Tolerans dahil 140. 140+tolerans değil. 3 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Eylül 2019 Paylaş 12 Eylül 2019 Servet Aydın yazdı: Senin kadran bozuk. Her sağlıklı sistemde 5 km fazla okur araç. Gl45amg sahibi üyemiz isterse yine sağ şeritte 80 90 ile gider. İlla hız arttı mecbursun hız yapmaya diyen yok Aynı düşünce ve sürüş sistemini kullanıyorum. Sol hızlı şerit daha güvenli Yanlışın var. Un Ece Regulation 39 çerçevesinden %108 fazla gösteriyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts