Murat Aksum 16 Eylül 2019 Paylaş 16 Eylül 2019 Merhaba arkadaşlar. 3 ay önce 2008 ford fiesta 1.4 tdci van modelinden aldım. Ara ara giderken tekleme yapıyordu. Dün sabah çalıştırdıktan on saniye sonra durdu ve tekrar çalışmadı. Marş sesi geliyor ama motor çalışmıyor. Biraz araştırıp bujilerden kaynaklanabileceğini okudum. Hava filtresini söktüm ama bujilerin yerini bir türlü bulamadım. Sizce sorun ne olabilir ? Birde bu modelde buji nerededir ? Değerli yorumlarınızı bekliyorum. Çok teşekkürler. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 16 Eylül 2019 Paylaş 16 Eylül 2019 Murat bey merhaba, Arac dizel sanirim🤔 Benzinli araclardaki gibi bir buji yok aracta. Kizdirma bujisi vardir. Oda sekilsel olarak biraz farklidir. Akunun durumu nedir? Enjektor ne durumda? Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 16 Eylül 2019 Paylaş 16 Eylül 2019 murat bey sizin aracınızda benzinli araçlar gibi buji bulunmaz yani arızanın buji ile alakası yok. sizin aracınızda Alpay beyin dediği gibi kızdırma bujisi bulunur. kızdırma bujisinin görevi soğuk havalarda silindir içersin de bulunan havayı ısıtarak aracın kolay çalışmasını sağlamaktır. bu mevsimde kızdırma bujiniz çalışmasa bile araç ikinci olmadı üçüncü marşta çalışır. sizin araç önce çalıştı sonra stop etti demişsiniz buda bujiler ile ilgili olmadığını gösterir. sizin aracınızdaki problem büyük olasılık ile yakıt sistemi ile ilgili gibi görünüyor. araç hava yapmış olabilir 1 Yorum bağlantısı
Murat Aksum 16 Eylül 2019 Yazar Paylaş 16 Eylül 2019 Çok teşekkür ederim yorumlarınız için. Evet araç dizel. Ara ara tekleme yapıyordu öncesinde mazot aldığım yeri değiştirmiştim hafiflemişti ama geçmemişti. Dün araç on saniye çalıştı fakat sonra stop etti , tekrar çalışmadı. Akü yeni açıkcası . Marşa basınca gayet gür ama motor çalışmıyor. Yakıt sistemi dediğiniz yakıt pompası falan mı ? Evim biraz ters yerde. Çekici getirmeden sorunu çözmek biraz zor gibi gözüküyor anlaşılan. Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 16 Eylül 2019 Paylaş 16 Eylül 2019 (düzenlendi) Murat Aksum yazdı: Çok teşekkür ederim yorumlarınız için. Evet araç dizel. Ara ara tekleme yapıyordu öncesinde mazot aldığım yeri değiştirmiştim hafiflemişti ama geçmemişti. Dün araç on saniye çalıştı fakat sonra stop etti , tekrar çalışmadı. Akü yeni açıkcası . Marşa basınca gayet gür ama motor çalışmıyor. Yakıt sistemi dediğiniz yakıt pompası falan mı ? Evim biraz ters yerde. Çekici getirmeden sorunu çözmek biraz zor gibi gözüküyor anlaşılan. yakıt sistemi parçalarının tamamında sorun olabilir, sistem hava yapmış olabilir görmeden usta bakmadan tespit yapmak biraz zor kademe kademe gidelim. araçta mazot varmı? ne kadar var bu konuya bir bakın https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/231857-yakit-sisteminin-havasi-nasil-alinir/page/2/ https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/257599-c-max-hava-yapma-problemi/ araç hava yapmış ise yakıt borusu üzerinde yeşil bir vak vak pompa (küçük kare düğme gibi bir parça) olması lazım oradan basarak havayı almaya çalışın. eğer bunlar çözüm değil ise o zaman bir usta bulmanız gerekecek. 16 Eylül 2019 tarihinde Mehmet Kazancıoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Eray Çalışkan 16 Eylül 2019 Paylaş 16 Eylül 2019 Tekleme yapıyorsa ve daha sonra çalışmaz duruma geldiyse benim de tahminim yakıt sistemi ile alakalı bir sorun var. Mazot filtresi tıkanmış olabilir, sistem hava yapmış olabilir. Enjektörler tıkanmış olabilir. Daha bir çok büyüklü küçüklü ihtimal var bu şekilde. Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 16 Eylül 2019 Paylaş 16 Eylül 2019 Yakıt pompası arızasına benziyor. Öncesinde tekleme yaptırır sonra da marş motoru döner lakin araç çalışmaz. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 16 Eylül 2019 Paylaş 16 Eylül 2019 Bu kasalar enjektörden kaçırmasıyla meşhur. Hava yapıyor olabilir sistem. Yorum bağlantısı
Murat Aksum 16 Eylül 2019 Yazar Paylaş 16 Eylül 2019 Çok teşekkürler yorumlarınız için. Açıkcası bir önceki mazot alışım ışık yandıktan sonra olmuştu. Şuan bir diş mazot var gözüküyor. Akşam eve geçince önerdiğiniz gibi havasını alacağım. Yine çalışmazsa yakıt sisteminde ki sorun için bir ustaya göstermek gerekecek. Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 16 Eylül 2019 Paylaş 16 Eylül 2019 Vak vak üzerinden pompalayarak hava alıp marşa basmayı deneyin, karşıdan bakınca hava filtresinin solunda kalıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 16 Eylül 2019 Paylaş 16 Eylül 2019 Murat Aksum yazdı: Çok teşekkürler yorumlarınız için. Açıkcası bir önceki mazot alışım ışık yandıktan sonra olmuştu. Şuan bir diş mazot var gözüküyor. Akşam eve geçince önerdiğiniz gibi havasını alacağım. Yine çalışmazsa yakıt sisteminde ki sorun için bir ustaya göstermek gerekecek. araç meyilli bir yerde duruyor ise yakıt hava yapmış olabilir tam çekememiş olabilir siz önce depoya ilave yapın sonra havasını alıp tekrar deneyin Yorum bağlantısı
Murat Aksum 16 Eylül 2019 Yazar Paylaş 16 Eylül 2019 Dediğiniz gibi vak vak ile 5 dk pompalayarak havasını aldım. Marşa bastım araç çalıştı ama 3 sn sonra tekrar stop etti. Tekrar havasını aldım , marşa bastım çalışmadı. Mazot alıp ilave ettim. Havasını alıp tekrar marşa bastım. Yine çalışmadı. Acaba hava almanın bir limiti yada göstergesi falan var mı ? Yorum bağlantısı
Murat Aksum 18 Eylül 2019 Yazar Paylaş 18 Eylül 2019 (düzenlendi) Merhaba, 3 ay önce aldığım Ford Fiesta Van 1.4 Tdci aracım çalıştırdıktan 10 sn sonra stop etti ve çalışmadı. Havasını aldım çalıştı ve yine stop etti ve tekrar çalışmadı. Aracı çekiciyle arkadaşın önerdiği ustaya götürdüm. Usta pompacıyı çağırdı. Inceledir. Ertesi gün pompacı mazot pompa müşürü ,geri besleme hortumu için 500TL, usta sökme bedeli işçilik 150 TL gibi bir ücret istedi. Benim fazla bilgim olmadığı için siz değerli ustalarıma sormak istedim. Bu ücret bilgisi normal mi yoksa ustayı değiştirsem daha yerinde bir karar mı vermiş olurum ? Bu arada araçta herhangi bir problem yoktu. Sadece az mazot vardı ve yokuş yukarı koymuştum. Teşekkürler 1 Ekim 2019 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 18 Eylül 2019 Paylaş 18 Eylül 2019 Az yakıt varken çalıştırmaya çok uğraştıysanız yakıt pompasına zarar vermiş olabilirsiniz. Yakıtı çekemediği için daha fazla ısınıp bozulmuş olabilir. Pompa müşürü de büyük ihtimalle bu noktada pompayı çalıştırmıyor. Geri dönüş hortumu zamanla çatlak olabilir ya da uç kısmında bozukluk vardır hava alıyordur görmeden konuşmak zor. Fiyat olarak bu parçaları internetten araştırın, yan sanayi mi orjinal mi ona göre fiyatı değişir. İşçilik için normal diyebilirim çünkü basit şeylere bike 50-100 lira istiyorlar artık. Yorum bağlantısı
Murat Aksum 18 Eylül 2019 Yazar Paylaş 18 Eylül 2019 Ü.Emre Kartal yazdı: Az yakıt varken çalıştırmaya çok uğraştıysanız yakıt pompasına zarar vermiş olabilirsiniz. Yakıtı çekemediği için daha fazla ısınıp bozulmuş olabilir. Pompa müşürü de büyük ihtimalle bu noktada pompayı çalıştırmıyor. Geri dönüş hortumu zamanla çatlak olabilir ya da uç kısmında bozukluk vardır hava alıyordur görmeden konuşmak zor. Fiyat olarak bu parçaları internetten araştırın, yan sanayi mi orjinal mi ona göre fiyatı değişir. İşçilik için normal diyebilirim çünkü basit şeylere bike 50-100 lira istiyorlar artık. Bir diş yakıt vardı açıkcası, yamaçtaydı araba. Çok uğraşmadım ama bir kere hava alınca daha da çalışmadı. O zaman fiyat normal dediğiniz göre. Çok teşekkür ederim yorumunuz için. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Eylül 2019 Paylaş 18 Eylül 2019 vak vak denen hortum geri kaçırıyordur. rakam bilmem ama teşhis doğru gibi Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 2 Ekim 2019 Paylaş 2 Ekim 2019 Muhtemelen filtre problemi de olabilir, mazot gelmiyor motora, ben öyle yorumladım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts